IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Мотор-колелото НЕ ОЗНАЧАВА непременно тежка джанта. Означава само че, В ОБЕМА НА КОЛЕЛОТО, е скрит индивидуален двигател с предавка само към неговата джанта. Последната, може да бъде достатъчно лека и с нисък момент на инерцията. Затова, СПОКО.

    Коментар


    • Моторколелата стават само ако са с малка мощност и леки, иначе това е голяма подресорна маса. Има тестови коли с разход 2-2.5 киловатчаса на 100км и не са с мотор колела, пак са с мотори на ниски обороти, но задвижват колелата с полуоска. Един е правил тестове на Нисан Лийв с различни колела - джанти и гуми. Колкото по леки постави, толкова пробега се увеличава и разхода пада. Той е стигнал до 12 километра за 1 киловатчас изразходван ток с някакви много по леки джанти и гуми. Това означава че бъдещето е на джантите от кевлар и никакви електромотори в колелата.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Вече на тестовете в Китай Тесла споделя последните места с разни неизвестни брандове. Гледах тест за пробег, първата кола изминава 530 км, Тесла 3 - 330 реални, карат в колона една зад друга и окапват, първо спря една китайска, после Тесла приключи заряда и друтите 7 парчета окапваха една по една като втора и трета по пробег бяха BYD някакви и 530 направи някаква китайска с разход 8 киловата на 100 и батерия колкото на Теслата.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • колелата без спици със магнити са по-обещаващи,
          Тесла колите май са вече морално остарели.

          Click image for larger version

Name:	22.JPG
Views:	1
Size:	71.5 КБ
ID:	4128109

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

            Ето тази концепция за мотори в колелата е нещо принципно ново и може да изстреля електричките на ново ниво. Дава нещо повече от ДВГ

            Не е ново. Наследникът на Сааб отдавна има прототип, ама за производство май не е ставало дума.


            https://carup.se/saab-engineers-deve...1000-km-range/


            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              https://lightyear.one/lightyear-2, тези също използват мотор колела. Много пари искат за такава кола. Има по повърхността и соларни клетки за 100лв.
              Ами да, мотор-колелото някак не е новост техническа.

              Коментар


              • https://lightyear.one/lightyear-2, тези също използват мотор колела. Много пари искат за такава кола. Има по повърхността и соларни клетки за 100лв.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение


                  Монтират моторите направо в колелата на автомобилите
                  Стори ми се познато...
                  https://edition.cnn.com/2022/10/26/t...ntl/index.html

                  Коментар


                  • Бедният брoкер, обратно ел. ще станат достъпни и по две за лев и една бакшиш, а другите ще са скъпи понеже са сложни. Те сега ел. са неправилно събрани, ето електромоторите могат да бъдат съвсем други аксиални..батериите са от модули, модулите могат да бъдат цял блок в който отделните елементи са в един електролит за всички, няма да има баланс бордове, следене на напрежението, колкото тежат елементите толкова тежат шиничките да ги свържат. После напрежения от 400 - 800 волта дори са много опасни и това е излишно. Няма причина електродвигателите да са трифазни, има вече с 6 фази се сетили да го направят и се захранва с по ниско напрежение батерия и същия двигател е два пъти по мощен от трифазния, дори частите им са еднакви..една китайска фирма ги продава 4 киловата са го направили 8.. Няма нужда от неодимови магнити, могат да се правят два пъти по мощни от тях електромагнити в Крим една фирма прави такива електромотори, там китайските коли за разходки на туристи не можели да качват баирите и те си произвеждат техни с такива без неодимови магнити електромотори вървят и не се повреждат казват. Електромобила е батерия и електромотор, и двете не са окончателния вариант, а по скоро са в зародиш. Другите коли не могат да бъдат спрени, електромобила върви ако има ток, но при тази несигурност за една дизелова кола не е проблем да се запасиш с три варела дизел - 600 литра и ако е от нормалните икономични коли запаса ще ти стигне за 10 000 км. Електричката не може да я запасиш с ток за такъв пробег. Това при несигурност е голям проблем, ако няма ток ще вървиш пеш и докъдето стигнеш.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
                      А бе, колко пъти ще го повтарям, не се пънете с тия батерии.
                      Кикловодите нямат ВЕЧЕ сметка, Джони на помощи или Хелен на 72г да се мандахерца във кола, сама и да създава трафик.
                      Повече от 1/4 колите се движат със един човек вътре, не е екологично отвсякъде и да забравят, че са им обещали (неограничени) права.
                      През XX кои са имали автомобили? През ХIX кои са имали коне ?
                      Кои са имали собствен дом и/или земя ??
                      Е, времената се менят, клонят май към онези такива.
                      Заведоха средната класа към пропастта, изнасяйки производствата във Азия, само със услугите не става.
                      Да, електрички ще има, ама за богатите хора.
                      Само си губя май времето, най-мразени са тия дето говорят истината, другите искат да ги приспиват със розоветини.

                      Монтират моторите направо в колелата на автомобилите

                      https://www.24chasa.bg/biznes/article/16046378
                      Ето тази концепция за мотори в колелата е нещо принципно ново и може да изстреля електричките на ново ниво. Дава нещо повече от ДВГ
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                        По-мързелив си от мен.
                        В Галац строят белгийци от ABEE - 1.4млрд. евро и 8000 работни места.
                        Пак в Румъния PBT - 8 GWh
                        Бурса - 20 GWh
                        Aнкара LFP батерии
                        В Унгария строи CATL
                        Сърбия, в най-северния им град стартира производство с амбиции за гигаватов мащаб.
                        В Сърбия гигантът Rio Tinto, през чешко прокси, обещава завод, ако се добере до находището им от литий. Местните протестират, не искат повече мини.

                        Под лития в периодичната система е натрий - мн.подходящ конкурент за стационарни батерии с цена 40 - 80долара за киловатчас, плътност 160 ватчаса в килограм и 80% след 4000 цикъла. Вече ги монтират в малките Chery.
                        Ако ти се чете - https://energypost.eu/sodium-ion-bat...n-compact-evs/
                        Ако те мързи, за слушане - https://www.youtube.com/watch?v=vNp_UmFx9u8

                        Най-доброто е, че Солвей-Девня произвежда над милион тона калцинирана сода.
                        Трябва да се мисли за евтино съхранение, след като имаш растящо предлагане:
                        Разбира се, че съм. Мързелът е двигател на прогреса. Иначе, работя именно върху съхранението и реших квалитетно едни 12-13 измежду 17-20 общо Проблеми пред масовите батерии, (нещата се държат в патентното ведомство). Иначе, с передлагането, съм скептичен и му виждам вече свиването. Дано да греша, ама както е тръгнало...

                        Коментар


                        • А бе, колко пъти ще го повтарям, не се пънете с тия батерии.
                          Кикловодите нямат ВЕЧЕ сметка, Джони на помощи или Хелен на 72г да се мандахерца във кола, сама и да създава трафик.
                          Повече от 1/4 колите се движат със един човек вътре, не е екологично отвсякъде и да забравят, че са им обещали (неограничени) права.
                          През XX кои са имали автомобили? През ХIX кои са имали коне ?
                          Кои са имали собствен дом и/или земя ??
                          Е, времената се менят, клонят май към онези такива.
                          Заведоха средната класа към пропастта, изнасяйки производствата във Азия, само със услугите не става.
                          Да, електрички ще има, ама за богатите хора.
                          Само си губя май времето, най-мразени са тия дето говорят истината, другите искат да ги приспиват със розоветини.

                          Монтират моторите направо в колелата на автомобилите

                          https://www.24chasa.bg/biznes/article/16046378
                          Last edited by Бедният брoкер; 08.11.2023, 18:10.

                          Коментар


                          • 1984-, 4000 цикъла при литиевите няма, трябва да се балансират многократно на ръка за да ги направят. Тук ставаше въпрос за общ електролит и казаха че не бил възможен, по електролит се балансират елементите лесно и винаги са в баланс. Докато не се променят батериите няма много голям смисъл да се набляга на употребата им. Пълно е с филмчета как балансираме батерия на електромобил след година и половина употреба и какво става - капацитета бързо падна до само 30%. Има дори едни стендове скъпи са измислили да не ги разсачат елементите свързват към тях 1000 щипки с кабелчета и зареждат до еднакво напрежение. Реално се пребалансират точно само като се закачат в паралел, после се изтощят, заредят и пак се балансират със свързване в паралел и така няколко пъти. Правят го разни ентусиасти които си сглобяват сами батерии от елементи и карат с тях 15 години, да 15 годишни батерии ги оправят по този начин и ги използват - 80% от капацитета оригиналния. Свалена от Нисан Лийв защото имала 25% вече от капацитета, не може да измине 40км пробег и тази батерия се разфасова, изравнява клетките, зарежда ги много бавно, разрежда ги много бавно, няколко пъти ги балансира в паралел и капацитета на батерията която сглобява накрая е 85% от оригиналния. Кой ще го прави за гигавати капацитет батерии ? И ако не се разбалансират няма да има запалили се батерии при зареждане.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              То хем така, хем иначе. Пък и очаквах някое и друго число като отговор за свръхкапацитета, няма ли да подскажеш?
                              По-мързелив си от мен.
                              В Галац строят белгийци от ABEE - 1.4млрд. евро и 8000 работни места.
                              Пак в Румъния PBT - 8 GWh
                              Бурса - 20 GWh
                              Aнкара LFP батерии
                              В Унгария строи CATL
                              Сърбия, в най-северния им град стартира производство с амбиции за гигаватов мащаб.
                              В Сърбия гигантът Rio Tinto, през чешко прокси, обещава завод, ако се добере до находището им от литий. Местните протестират, не искат повече мини.

                              Под лития в периодичната система е натрий - мн.подходящ конкурент за стационарни батерии с цена 40 - 80долара за киловатчас, плътност 160 ватчаса в килограм и 80% след 4000 цикъла. Вече ги монтират в малките Chery.
                              Ако ти се чете - https://energypost.eu/sodium-ion-bat...n-compact-evs/
                              Ако те мързи, за слушане - https://www.youtube.com/watch?v=vNp_UmFx9u8

                              Най-доброто е, че Солвей-Девня произвежда над милион тона калцинирана сода.
                              Трябва да се мисли за евтино съхранение, след като имаш растящо предлагане:

                              Коментар


                              • Те издържат по 6000 цикъла, но ако се балансират постоянно, иначе 6 месеца и ако ги мъчиш година или две после при балансиране сменят елементи.
                                Много стериотипи има заложени в тях, като ги мислят така ги правят че приличат на неща с друго приложение и тези грешки излизат скъпо. Грешките на конструкторите са скъпи, ако поставиш един излишен болт и изделието се произведе милион пъти, загубата ако болта струва 0.5 лв е 0.5 милиона лева. При тях грешките не са до един излишен болт, а по големи. Защо трифазни електродвигатели например ? От тях загубата за всеки брой електромобил е 2-3 хиляди минимум.
                                Last edited by supertrader; 08.11.2023, 07:39.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X