Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеЩе започна с извода: Тесла нямат шанс в Европа! /за Азия - съвсем нямат шанс!/
))
„Експерт”. ХА !
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеПиропатрона може да се ползва за разединител, ако стане някое късо нататък по веригата - да откачи цялата батерия. Ама клетките една по една да ги 'гърмят' е безумие. Да се спасят от запалване съседните батерии - невъзможно, освен може би в керамичните блокчета от совалките на НАСА - ама така ще им падне доста капацитета за единица обем.
Пирамид, 15минути е много време - понякога са много и секунди.
После, при окъсяване на един елемент, трябва да се изключи само той. Има разни способи за гасене на дъга (дори и при постоянен ток) и, колкото и да мърмори оня, мрежовия фукльо, дето само мощности от стотици мегавати бълнува, пропуска нещо: за ДЪГА,трябва пад на напрежение върху газовия разряд, над 10 V ѝ плътност на тока, за да я задържи ( Искам да видя дъга при ЕДН 2V = и да питам, какво става с това ЕДН и колко се вдига R° на металните части на клетката при нагряване над 100°С).
Трето, ЗАПАЛВАНЕ изисква температура. НА ЗАПАЛВАНИЯ ОБЕКТ. Ѝ времева експозиция, ѝ плътност, ѝ качествен топлообмен, ѝ кислород. Май станаха много. Рязко и интензивно охлаждане с водна струя, заедно с пневм.изключване и изхвърлне на елемента в защитен и (донякъде ) термоизолиран контейнер ( общо, четвърт -до половин селунда), би трябвало да е ... относително, ефективна мярка.
Накратко,
Проблемите са ясни и добре са формулирани. Хората работят над тях. А, на безименния и мрежовия...А, бе, не им ли обърнахме прекалено много внимание?Last edited by Pyramid; 28.08.2019, 20:09.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
М, даа.
Няколко фактa които би трябвало
Коментар
-
САМО за една година - и това е неизменно /!!!/, от ПЪРВИТЕ ТРИ производители - гигантите, са ПРОДАДЕНИ - от всеки - по НАД 10 000 000 броя:
- Volkswagen Group - 10 413 355
- Toyota - 10 163 491
- Renault - Nissan - Mitsubishi - 10 117 402
За сведение: продадените ЗА ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ електромобили - са около 5 500 000 броя... Разбира се, китайците са с най-голям брой произведени електромобили... /и аз съм оптимист по отношение на електромобилите, които ще подмеееенят двигатели с вътрешно горене - и това ще бъде винаги, но не по-рано от следващите 100-на И ПОВЕЧЕ години!..., т.е - дори внуците на ЕД ще са тук, но едва ли ще бъдат на неговите позиции.../ ))
.................................................. ......
Това, че Volkswagen бетонира лидерството си в световен мащаб - не подлежи на съмнение! Тази година ТЕ ще надминат границата от 100 000 000 продадени автомобили / СТО МИЛИОНА/.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Виждам че си от тези дето знаят че тока не идва от контакта. Дай го по-полека. Просветителска дейност трябва да се води неотстъпно и без големи изсилвания. Активните опоненти няма да можем да ги убедим в необходимоста от критичен поглед към проблема. Но можем да покажем как се прави и "кибиците" в темата да си извлекът поука. Ето на общината във Варна харчи пари за Ел Мобили. Общината в София купува ЕлБусове. НАши пари се харчат а не е ясно на какво основание. Какви разчети са направени.
Няколко фактa които би трябвало да накарат човек да се замисли. Най-голeмия BEV производител е американски. Произвежда автомобили (това не се е случвало от 50-60 години) които изпреварват по продажби всички конкуренти взети заедно. Китай – втората икономка на практика ликвидира производството на ДВГ коли и прави всичко възможно за подпомагане на производители на BEV автомобили. Най-големият производител в света VW хвърля неимоверни ресурси за разработване и налагане на електрички и по стечение на обстоятелствата създава зарядни мрежи в САЩ и Европа за няколко милиарда. Продажбите на ДВГ спадат вече трета година, а на BEV растат с 70-90% годишно. Въпросът е колко време ще е необходимо да се изравнят продажбите на ДВГ и BEV?Last edited by ED; 28.08.2019, 18:51.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
И си прав - не е подходяща засега за селски пътища. На село всичко става бавно и каруцата си е все още цар
Обаче темата не е кой каква кола иска да си купи, а как електромобилите влияят на пазарите. Та как?
А че някои ще изгорят е неминуемо, но нищо особено няма да промени. Ранните бензинови автомобили не само са горели, но не са имали и почти никакви предпазни и защитни механизми. В сравнение с каруците смъртността на километър сигурно се е вдигнала стократно. И какво от това?
Не е да е нямало отпор и срещу електрификацията. Най-разнообразни теории е имало как "електрически флуиди" изтичат от контакта и предизвикват различини страдания, включително и смърт. Газта работи прекрасно, за какво ни е ток? Особено пък където живеем. И срещу телеграфните стълбове са роптаели.
Най-реакционното и закостеняло население по някаква причина все живее в най-бедните страни. Не знам защо е така, но бате Пешо сигурно би казал "по закон Божий"
Еволюцията не прощава на никой.
Забавно е като се вгледаме в историята какви са били нагласите на хората и как се променят с времето. А истината е че човешкия гении и изобретателност са постигнали немислими за хората неща.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Електромобила не е нововъведение(виж фотографиите).
https://www.google.com/url?sa=i&sour...67069828855259
https://www.google.com/url?sa=i&sour...67069828855259
Отхвърлян е и в момента отчаяно се бори да не изпадне отново, защото има лесно забележими недостатъци.
По-добре е те да се кажат ясно и отчетливо вместо да се прикриват с рекламни трикове.
Що се отнася до “self driving” то това ще е равносилно да се дават шогьорски книжки на 13 годишни. При сегашната акселерация и удбство на управление на автомодила доста 13 годишни тинейджъри биха управлявали автомобил доста по-добре от 50-60 годишни шофьори.
Самоче 13 годишния тинейджър неноси юридическа отговорност за постъпките си. Селф Дривън автомобила е в същата юридическа категория.
Относно „self driving“ – като всичко ново, в началото ще е бъгаво, докато не стано по-добро от човека. Отговорността ще се прехвърли към застрахователя, а той ще застрахова според щетите. И след като се стигне до редуцирането на щети заради автоматизираното шофиране се сещаш как ще се застраховат хората и как машините. Няма да има „здравомислещ“ човек който да плаща няколко пъти по-високи застраховки заради лукса да шофира „ръчно“. Всъщност ще има но ще са ентусиасти с дълбоки джобове, които ще организират ретро паради и изложения 1-2 пъти годишно.
Коментар
-
Ще започна с извода: Тесла нямат шанс в Европа! /за Азия - съвсем нямат шанс!/
.................................................. .......
Доказателства:
В най-голямата икономика, която - няма спор - за Европа - е Германската, продажбите, официално - само за един от месеците /назад/,очертава следното:
НОВИ АВТОМОБИЛИ /продажби/:
- БЕНЗИНОВИ: 185 025 бр..
- ДИЗЕЛОВИ: 125 690 бр.
- хибриди /двигател с вътр. горене + електродвигател/: 16 800 бр.
- електромобили: 4 800 бр.
.................................................. ................
Едва ли някой може да опонира на подобни цифри. Техническата мисъл на германците НЕ подлежи на спор. Няма сила на света, която да е способна да манипулира убедеността на една нация в техническите постижения!
Е, да - има продадени и едни 4 800 бр. електромобили, които са малко над 1% от ОБЩИТЕ продажби. Факт, който потвърждава казаното горе.
Ама някой си /Мунчо, който никога не говори по съществото на изнесените факти// - щял да им "докаже" - какво е превозното средство в неопределено бъдеще..., па някой щял да им "докаже", че могат спокойно да се качат и в самолета, който НЕ бил оборудван с газова турбина..., па друг ще им "докажел", че..., абе - как да не дадем един съвсем разбираем пример...
Значи, ако един танкер /за активно ледово плаване/ има дедуейт 250 000 тона /двеста и петдесет хиляди тона/, от които САМО масата на празния кораб е 55 000 тона, то... в кое точно "БЛИЗКО" бъдеще - дизелите му ще могат да бъдат "заменени" с електрички, ако знаем, че мощността на главните /ДИЗЕЛОВИ/ двигатели е НАД 120 000 квт. /сто и двадесет ХИЛЯДИ киловата/?
Моят отговор на подобна елементарна задачка е - това НЕ може да се случи! И това е НЕ само по технически причини, които колегите надолу обосновават. Това е и по икономически причини.
.................................................. ..........
Та, да се върнем на най-голямата икономика в Европа, която си прави майтап с продадените електромобили! Причина: в Германия хората НЕ СА податливи на ЕЛЕМЕНТАРНИ манипулации!
Те и в България НЕ СА податливи, защото си карат автомобилите с двигатели с вътрешно горене, летят със самолети с газови турбини... и т.н...
/тук има двама-трима, които хал-хабер си нямат от онова, с което са ги надъхали за някакво илюзорно бъдеще, което зависи от сегашни реални продажби..., но нещо не ИМ се получава...
))Last edited by безимeн; 28.08.2019, 18:14.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеОбщината в София купува ЕлБусове.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
И си прав - не е подходяща засега за селски пътища. На село всичко става бавно и каруцата си е все още цар
Обаче темата не е кой каква кола иска да си купи, а как електромобилите влияят на пазарите. Та как?
А че някои ще изгорят е неминуемо, но нищо особено няма да промени. Ранните бензинови автомобили не само са горели, но не са имали и почти никакви предпазни и защитни механизми. В сравнение с каруците смъртността на километър сигурно се е вдигнала стократно. И какво от това?
Не е да е нямало отпор и срещу електрификацията. Най-разнообразни теории е имало как "електрически флуиди" изтичат от контакта и предизвикват различини страдания, включително и смърт. Газта работи прекрасно, за какво ни е ток? Особено пък където живеем. И срещу телеграфните стълбове са роптаели.
Най-реакционното и закостеняло население по някаква причина все живее в най-бедните страни. Не знам защо е така, но бате Пешо сигурно би казал "по закон Божий"
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Виждам че си от тези дето знаят че тока не идва от контакта. Дай го по-полека. Просветителска дейност трябва да се води неотстъпно и без големи изсилвания. Активните опоненти няма да можем да ги убедим в необходимоста от критичен поглед към проблема. Но можем да покажем как се прави и "кибиците" в темата да си извлекът поука. Ето на общината във Варна харчи пари за Ел Мобили. Общината в София купува ЕлБусове. НАши пари се харчат а не е ясно на какво основание. Какви разчети са направени.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Като искаш купувай си такава кола проблема е твой аз на такива боклуци не се качвам.
И си прав - не е подходяща засега за селски пътища. На село всичко става бавно и каруцата си е все още цар
Обаче темата не е кой каква кола иска да си купи, а как електромобилите влияят на пазарите. Та как?
А че някои ще изгорят е неминуемо, но нищо особено няма да промени. Ранните бензинови автомобили не само са горели, но не са имали и почти никакви предпазни и защитни механизми. В сравнение с каруците смъртността на километър сигурно се е вдигнала стократно. И какво от това?
Не е да е нямало отпор и срещу електрификацията. Най-разнообразни теории е имало как "електрически флуиди" изтичат от контакта и предизвикват различини страдания, включително и смърт. Газта работи прекрасно, за какво ни е ток? Особено пък където живеем. И срещу телеграфните стълбове са роптаели.
Най-реакционното и закостеняло население по някаква причина все живее в най-бедните страни. Не знам защо е така, но бате Пешо сигурно би казал "по закон Божий"
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Имаш ли капацитет да схванеш че електрокара не е нововъведение.Повтарям не е.Какво ми смятате тука разни простотии...Имаш ли представа какво е късо съединение при постоянен ток?И как се изключва такъв ток.В тая кола ще изгориш като факла.Тая упоритост в тая тема мога да я класифирицам само като изключително тъпоумие.Като искаш купувай си такава кола проблема е твой аз на такива боклуци не се качвам.Никого няма да убедиш тука в глупостите ти.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Имаш ли капацитет да схванеш че електрокара не е нововъведение.Повтарям не е.Какво ми смятате тука разни простотии...Имаш ли представа какво е късо съединение при постоянен ток?И как се изключва такъв ток.В тая кола ще изгориш като факла.Тая упоритост в тая тема мога да я класифирицам само като изключително тъпоумие.Като искаш купувай си такава кола проблема е твой аз на такива боклуци не се качвам.Никого няма да убедиш тука в глупостите ти.
Коментар
Коментар