IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Съгласен съм, Бързоходец, няма нужда да ме громиш.
    Ако бях я закъсил на въздух, можеше и да се запали или гръмне, щом почерня под водата.

    Просто споделих спомен. Не съм си правил научен експеримент, исках само да изстискам колкото може повече от счупения вече четец

    Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
    ако увеличиш линейните размери 10 пъти здравината на стените ще се увеличи 100 пъти, но обема и теглото на съдържаемото в обема вещество ще се увеличи 1000 пъти. А интензивноста на процесите в увеличения обем ще са пропорционални имено на обема. т.е ще са 1000 пъти по интензивни, при само 100 пъти увеличена здравина.
    Накратко казано моделирането и симулирането са си наука.
    Също така се вдига отношението на нагряващия се обем къмто охлаждащата повърхност на батерията.
    Last edited by grisow; 29.08.2019, 12:15.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
      Един път подложих на стрес-тест литиева батерия.

      Екранът на Киндъла се спука и беше за хвърляне. Какво-какво, айде да видим ние тая батерия. А тя е несменяема.
      Отворих му капака, хвърлих го в тенджера с вода. Нищо. О, така ли? Сипнах щедро отгоре сол и, както разбирате, тя бурно се разреди за около половин минута. Накрая беше се издула и потъмняла на някои места. Но не гръмна
      Емпиризма се е изчерпал, като самостоятелен метод за опознаване на света, някъде между времето на Галилео Галилей и Исак Нютон.
      Така например при твоя тест, зада съотнесеш резултата към Батерия за автомобил трябва да отчетеш, че батерията ти тежи 100гр и е поставена във 1 литър вода.
      Аналогичния тест с автомобилна батерия с тегло 500Кг. Би трябвало да се проведе в съд с 5000 литра вода. Т.е. в малък резервоар с обем 5 кубически метра. Ами при случай пробвай, едва ли ще се запали или гръмне. Този обем вода ще държи температурата на батерията относително ниска. От значение е и формата на батерията. В твоя случай е била сравнително плоска. Т.е. с голяма разсейваща повърхност.
      Що се отнася до това, че само се е издула имай предвид, че ако увеличиш линейните размери 10 пъти здравината на стените ще се увеличи 100 пъти, но обема и теглото на съдържаемото в обема вещество ще се увеличи 1000 пъти. А интензивноста на процесите в увеличения обем ще са пропорционални имено на обема. т.е ще са 1000 пъти по интензивни, при само 100 пъти увеличена здравина.
      Накратко казано моделирането и симулирането са си наука.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
        Battery не виждам да има връзка със батарея.

        На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
        Нямат литий.
        Ето я връзката https://www.merriam-webster.com/dictionary/battery
        2[ Middle French batterie, from battre to beat ] military

        a: a grouping of artillery pieces for tactical (see TACTICAL sense 1a(1)) purposesa battery of cannon from the Revolutionary War
        b: the guns of a warshipthe starboard battery
        Поначало това което наричаме "батерийка от 1.5В" е галваничен елемент. Когато са в пакет по 3 зада се получи по високо напрежение се нарича Батерия.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Ако се замислиш, т.нар.от теб „ентусиасти”,са по-добрите критици. Предлагат изход, вместо да приемат нещата за даденост, а свойствените им ограничения - за норма.
          Да, нещата са двойствени.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

            Но възможно е и обратното обяснение​​, критиците на новото да имат по-добро въображение.
            И докато ентусиаста вижда напред с въображението си само това, което му се иска и което подклажда още повече ентусиазма му, то критикът и консерваторът да вижда повече, включително и отрицателни възможности, опасности.

            В този смисъл критиците са направили не по-малко от ентусиастите за успешното развитие на новото.
            Ако се замислиш, т.нар.от теб „ентусиасти”,са по-добрите критици. Предлагат изход, вместо да приемат нещата за даденост, а свойствените им ограничения - за норма.

            Коментар


            • Един път подложих на стрес-тест литиева батерия.

              Екранът на Киндъла се спука и беше за хвърляне. Какво-какво, айде да видим ние тая батерия. А тя е несменяема.
              Отворих му капака, хвърлих го в тенджера с вода. Нищо. О, така ли? Сипнах щедро отгоре сол и, както разбирате, тя бурно се разреди за около половин минута. Накрая беше се издула и потъмняла на някои места. Но не гръмна

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Едва ли

                Повечето хората имат учудваща липса на въображение, затова и нововъведенията са така критично отхвърляни в началните етапи на навлизането им.
                Но възможно е и обратното обяснение​​, критиците на новото да имат по-добро въображение.
                И докато ентусиаста вижда напред с въображението си само това, което му се иска и което подклажда още повече ентусиазма му, то критикът и консерваторът да вижда повече, включително и отрицателни възможности, опасности.

                В този смисъл критиците са направили не по-малко от ентусиастите за успешното развитие на новото.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                  Battery не виждам да има връзка със батарея.

                  На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
                  Нямат литий.
                  Какъв литий? Това са прости акумулатори с олово и киселина. Май в колата имам точно такъв. Absorbent Glass Mat.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                    нека приобщим и любознателните съфоромци.
                    Нека го пишем с "у", че така много избива на ромци

                    Коментар


                    • Battery не виждам да има връзка със батарея.

                      На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
                      Нямат литий.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от krakatau Разгледай мнение

                        Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
                        Думата батерия е побългарен вариант на оргиналната дума батарея. Това означава група от еднородни съоражения. В артелерията това са оръдия. В ел техниката са ел технически елменти. Разговорното "батерия" обикновено се асоциира с група от галванични елементи, но може да е и група от кондензатори. В зависимост от свързването на елементите в групата имаме батерия от последователно свъзани елементи. Например акумулатора на лекия автомобил е акумулаторна батерия от 6 последователно свързани елмента с цел получаване на по-високо напрежение. Ако искаме по-голям капацитет на батерията се използва паралелно свързване тогава обаче напрежението е по ниско..
                        Сигурен съм че повечето от активните участници са наясно с това, но нека приобщим и любознателните съфоромци.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                          Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                          Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                          Знаеш ли, какво следва при КС на суперкондензаторна батерия? Ей там, вече, загазваш.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                            Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                            Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                            Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
                            Другото, че токът растял от температурата - още по-тъпо ми звучи...
                            Не знам, отборът на спецялистите е мощен в таз темица
                            кой учил, кой недоучил, но с мнение за мельони
                            мам си джейсън

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                              Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Бе вие също нямате данни за експерт?

                                И претенции също.
                                Last edited by RUBLA; 28.08.2019, 22:29.

                                Коментар

                                Working...
                                X