IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват - не знам
    Рекуперацията отивала в кондензаторите. Сладур си. Отива там, където напрежението расте по-бавно. Щото са в паралел.
    За публикации на смешки, ти слагам боза на рабоша.

    Коментар


    • В "превод" това съотношение тегло - заряд означава тегло на батерията около 180кг за 80киловатчаса или за 40 киловатчаса съответно наполовина което си е доста добре.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват не знам..

        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
          Но това са стари неща.
          Да, сега си разрових старите снимки - 2003-та го купихме на 15хкм от регионалния НЕК Като цяло - нещата, които е описал човека са верни - 90км градско мноого трудно и с късмет минаваше, пък и така се получаваше, че предимно до около 30% я разреждахме, та пробите за пробег бяха в началото от любопитство. По местната "магистрала" така или иначе ограничението беше 80км/ч, та ядове не сме имали. То и баири големи нямаше, но колата имаше някакъв "турбо" режим - 20квт за няколко минути - ако човека не издрапа баира за 5мин, изгаря и остава само с 11квт, и то от 25 нагоре, въртящия момент почва да пада, и няма катерене на баири.
          Тая работа с трифазния ток не съм я виждал/пробвал - дори не знаех че има такава екстра. Имаше само една колонка с "бързо" зареждане пред електрото Но тя си беше с неин си кабел с бая дебели жици. Иначе имаше "резервен" генератор в багажника, ако случайно угасне някъде Имаше и седалки отзад.

          А това е супер стара технология - уголемено двигателче от лего. Сега Тесла-та например има ефективност на двигателя от порядъка на 98% в “90% от работния диапазон (онова имаше някакви 90% при определени обороти/натоварване и нататък - леш. Ама за 20г много напредна и електрониката.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
            Прилича ми обаче на теб,
            Черпѝ го. Щото не позна.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              Са, нали сте Хекспертин...
              Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
              Прилича ми обаче на теб,
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                Са, нали сте Хекспертин...

                Коментар


                • Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                    Давам инфо за моята кочинка, преди 15 години! (Надявам се от тогава технологиите все да са дръпнали напред и нагоре). Част от информацията я ровя в нета, че не я помня:
                    Впечатляващ коментар. В уикипедиа попаднах на следния пасаж:
                    Despite the high price of the vehicle, Peugeot anticipated demand for around 15,000 to 20,000 Peugeot 106 Électriques each year, with an expected total production run of 100,000 vehicles. In the end, only 6,400 Peugeot 106 Électriques were sold between 1995 and 2003, most purchased by the French Administration.
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeo...ectric_version
                    Доста бутиков автомобил. Излиза че е можел да се движи с макс 90км/ч. Това така ли е било при теб?
                    Пасажа с рекуперацията също ми беше доста интересен и според очакванията ми, но засега няма да го коментирам в детайли..
                    Ето тук има описание на тридневно пътуване с такова Шежо https://www.evguide.nu/1128km.html
                    Това ме впечатли
                    At Minden we had still some power left in the batteries and decided to continue further on. Here we went on the motorway to skip some towns. The motorway was full of traffic and had a steep hill, where we couldn't keep the speed up. The trucks were not pleased with our uphill performance so we drove out on the hard shoulder, where we were climbing the hill with 40 km/h.
                    Това им е равносметката за първия ден от пътуването
                    The 357 km to Hamburg was done in 11h 15 min. which make an average speed of 31.7 km/h. (19,8 mph). In Hamburg we spend the evening with our friends on the banks of the river Elbe. Here we watch the cargo ships sailing in and out of Hamburg.
                    Накрая завършв оптимистично. Излезло им е два пъти по ефтино отколкото ако бяха с бензинова версия на автомобила.
                    Но това са стари неща. Ще потърся нещо за по-модерните ЕлМобили
                    Last edited by Бързоходко; 03.09.2019, 18:12.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      И калво пише в статията
                      На няколко места: „Wh"

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                        ... ни запознаеш с показателите на твоя електромобил.
                        Давам инфо за моята кочинка, преди 15 години! (Надявам се от тогава технологиите все да са дръпнали напред и нагоре). Част от информацията я ровя в нета, че не я помня:
                        Батерия: Никел-кадмиеви 120В = 20 парчета по 6В 100Ач, разделени в 3 сандъка, последователно свързани, с водно охлаждане.
                        Двигател: 11кВт от 1600об/м (пиково до 20) постояннотоков с четки, 120Нм въртящ момент от 0 до 1600об/м. 110А номинален ток, 200 максимален. Закачен на диференциала направо. Задната е на копче, което обръща тока в ротора. Тока в ротора се заковаваше на 11А, от което се получаваше естествено ограничаване на оборотите до 1600.
                        Имаше 2 предпазителя по 130А, издържащи на претоварване 2х до 30мин.
                        Зареждачката беше 2.4кВт -> около 3-4 часа зареждаше, беше в кутията с транзисторите за управление на моторя (IGBT) и тя с водно охлаждане. Това и беше драмата на колата всъщност - като остареят батериите или някоя окъси, транзисторите на зареждачката изгаряха.
                        Имаше "екстра" за бързо зареждане - с външна зареждачка (колонка) до 80% за 40мин - на буксата бяха извадени кабели от акумулатора, та всичко е ставало в колонката.
                        Отоплението беше с бензинова печка - 5л резервоар на мястото на стандартния беше за нея. Охлаждане - йок.
                        "Моторна" спирачка - от 5500 до 1600об/м връща м/у 150 и 70А пропорционално (това са скорости от 80 докъм 25км/ч) - грубо около 5-10% по-голям пробег имаше при плавно спиране (колата си имаше и класически спирачки).

                        Ся разходите бяха: едно зареждане - около 50-80км според "стила на каране" - 3лв по сегашни цени. Бензин за зимата - примерно 5л на 2-3 седмици.
                        На всеки 10хкм - ревизия на батериите (50 евро в Пежо) и на 20к смяна на водна помпа! - 150 евро. До смяна на четките не стигнах Последните цени на акумулатор бяха по 300 евро парчето (май все още могат тайно от Китай да се внесат, иначе са забранени в ЕС). Като почнаха мизериите с батериите (около 70хкм), разхода за транзистори беше 80 евро за 4 парчета + 2 евро за един резистор, който "уж" спасява пиковия ток, но реално само гори платката - 3 пъти го играх тоя филм.
                        Разхода за гуми и накладки беше по-голям от стандартната 106-ца, защото бяха усилени (гумите за килограми, накладките - не знам защо, но бяха различни и труднонамираеми).

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Цъ. Не гледаш внимателно, калво пише в статията.
                          И калво пише в статията
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Е там у горна са други законите на физиката.

                            Цъ. Не гледаш внимателно, какво пише в статията.
                            Last edited by Pyramid; 03.09.2019, 17:17.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                              Е тази хипотеза я намирам за малко крайна.
                              Аз сега чакам да видя кога ще се появи. Като гледам, цяла нощ и до към 8:45 се е вихрил по всички теми на Инвестора. Така че ако се появи преди 16:00ч, мисля, че ще имаме основания да предположем че е робот.. Дори можем да предположим, че е автономен електромобил.
                              Ето! Чакането ти се възнагради.

                              Бе да питам нещо, говориш в множествено число, та кои вие?
                              Подозирам ти, измамника и селюто?

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                                Тия неща не бяха ли бесно скъпи и без тенденция към поевтиняване?
                                За това нищо не съм чул. Не съм и търсил де,
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X