If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
безимeн , няма такова нещо. Порови се в интернет, китайските ел. дори са по скъпи от тесла 3 ако са със същите параметри. Обяснявам си го с това
че компанията Тесла продава евтино и на загуба.
Само не мога да разбера тези електрички защто будят такива силни емоции
Вероятно, защото първоначалният замисъл е свързан със създаване на състезателни прототипи, заради голямото ускорение и липсата на по-значими натоварвания.
До тук нещата изглеждат добре.
Проблемът възниква, когато почне сравнението на електричката с автомобила.
Хората /обикновено/ не си дават сметка за това, че големите ускорения НЕ могат да помогнат, за да преодоляваме съпротивления, нито пък - да противодействаме на климатичните промени - без за това да се изразходва голяма част от ресурса на батерията...
................................................
Сега ще ми кажеш: и какво от това? Който има излишни пари - да си ги харчи, където желае!
И ще си прав!
Идеята, може би е да покажем другата гледна точка за обикновения човек /облъчен от нереални измислени факти, както и от данни за цени, надхвърлящи 2-3 пъти реалните продажни на електричката - справка: китайските продажни цени/...
Ако сравняваш продажбите само на електрички - отново не си коректен.
Продажбите на електрички в Китай за ЕДНА година - са НАД 1 200 000! Над един милион и двеста хиляди!
От няколко години ТУК обещавате Тесла да направи 500 000. Не се получава! Американският пазар се понасити..., а и с тия произволни САМОускорувания на Теслите, САМОзапалвания и т.н... - кой знае дали изобщо..., но обещанията са големи: сега чакаме горната цифра от 500 000 да се изпълнеЛА за новата година...
За акцията - може постоянните обещания - да помагат: лековерници - бол, но другото не става с обещания... Така е - все повече народ ще губи вяра в "светлото" бъдеще и продажбите ще падат... Само загуби с тия преференции... ))
Относно продажбите. Не помня вече колко пъти се пробваш с малоумния аргумент, че ДНЕС продажбите на ДВГ са над 95%. Такива са били продажбите на каруци началото на 20 век и на GSMи през 2007ма. 10 години по-късно над 90% са на автомобили и СМАРТ телефони! ДА, все още можеш да си купиш нокиа с копчета.
ED, в момента в България не можеш да си намериш един оловен стартерен акумулатор който да изкара повече от 3 ..4 години и то от марковите. Технологията позволва да се произвеждат такива акумулатори които да издържат по 14 години и то много отдавна го можеха това. Зарежи ги тези коли с батерии, ако успеят да качат маймуните на клона ще го клатат така яко че свят ще им се завива. Не е трудно да се досетиш и тогава мечтите за батерии с цена 20-30 долара за киловатчас няма да ти изглеждат толкова хубави. Не те нападам, не си лош човек сигурно, мечтаеш си - нормално е и съжалявам ако все пак чуеш думите ми че ще преживееш разочарование.
Пич, случва се пред очите ти но продължаваш като папагал - НЕ МОЖЕ, ТА НЕ МОЖЕ! 2025та до 2027ма - 50% от продажбите на нови автомобили са EV (минимум), 2030та - 90%.
v_tin - EV1 е пропаднал проект защото батериите са били оловни и после никелметалхидридни, за оловните е ясно - теглото .., вторите пък имат памет, трябва да ги разредиш напълно за да ги заредиш защото иначе се образуват някакви кристали и вътрушното съпротивление скача. Литиевойонните на Тесла са друга работа вече, по леки са и нямат памет..обаче пак са батерии.
ED, в момента в България не можеш да си намериш един оловен стартерен акумулатор който да изкара повече от 3 ..4 години и то от марковите. Технологията позволва да се произвеждат такива акумулатори които да издържат по 14 години и то много отдавна го можеха това. Зарежи ги тези коли с батерии, ако успеят да качат маймуните на клона ще го клатат така яко че свят ще им се завива. Не е трудно да се досетиш и тогава мечтите за батерии с цена 20-30 долара за киловатчас няма да ти изглеждат толкова хубави. Не те нападам, не си лош човек сигурно, мечтаеш си - нормално е и съжалявам ако все пак чуеш думите ми че ще преживееш разочарование.
ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.
Извинявай обаче имам два въпроса – 1/ Мислиш ли че досега никой не се е сетил да провери как се представят батериите и 2/защо коментираш на общо основание без дори да си прочел информацията, която съм постнал по-надолу, че и картинка съм сложил, за да го разберете по-лесно. Нищо не помага!
Мнозинството си чешат езиците без дори да си направят труда да проверяват фактите.
Собствениците на Тесла публикуват постоянно данни за използваемостта на колите и батериите:
ЛИНК ТУК. https://steinbuch.wordpress.com/2015...radation-data/
Цитат:
„On average the batteries have 91% remaining at 270.000 km (170,000 miles). If the linear behavior would continue, then the ‘lifetime’ (still 80% capacity left) can be calculated as follows: 91-80 = 11% times 50.000 km = 550.000 km, plus 270.000 km, gives 820.000 km (510,000 miles)! Note that a ICE car has a average lifetime of 220.000 km (140,000 miles)… And remember: if an ICE fails after say 300.000 km, you have a problem. The battery in a Tesla EV after the suggested 820.000 km (ok, lets take 500.000 km, still great!) still has 80% capacity left!“
И пак да попитам колко хора ще карат колата си 500, 600 или 800 хил. километра, за да се притесняват за батериите, които евентуално ще сменят за 50$ на киловат след 20 или 30 години (към днешна дата цената е малко над 100$ / квч)?
ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.
Дани, ТОЗИ вариант конструкция на батерията е бърз за скалъпване но, силно изостава по ред други показатели. Откровено менте, е мен ако питаш. Не толкова като електрохимия, а като технология, толеранси, пригодност (заложени резерви за модернизация и противопожарни мерки, оптимизация на маса, габарити и т.н.). ВЯРНО Е, ЧЕ Е БОКЛУК. Лично аз, не бих подходил така, толкова е...тъпо.
Обаче, обзалагам се, вече се работи над оптимизирането и то ще стане факт. И взема Джони новата батерия, и се кефи, тези ги шиткат насам, „яко поевтинели” но, де факто, пак с 200% печалба (за себе си) и баламите пак ще лапат Бахура. ПРЕДЕЛНО ЯСНО Е.
И нищо от горе изброените, няма да спре нахлуването на електричките. Въпрос на все по-скъсявашо се време.
ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.
[QUOTE=безимeн;n3536234]
Прекалено сложно ли ти е да разбереш следните РЕАЛНОСТИ:
[QUOTE]
Да не останеш с грешното впечатление, че искам да ти променя мнението (или на останалите щрауси). Има една приказка „strong believes weakly held“, или с други думи няма лошо да си с твърди убеждение, но когато се променят фактите е добре да си с отворено съзнание и гъвкав в преценката. Това разбира се е рядко срещана черта и е нетипично за хората (при теб със сигурност).
Въпросът е че форума се чете и от хора които нямат все още формирано мнение по темата и за тях е полезно да виждат различните гледни точки. Твоите много издишат и са лесни за опровергаване.
В предходния пост се беше изцепил нещо за батериите. Давам източници на статистическа информация, включтително Блумбърг, които ясно и прозрачно отхвърлят твърденията ти че батерията деградира с посочените от теб темпове. ДА наистина батерията деградира, но с пренебрежим процент (под 7-10%) и за пробег от над 4-500 хиляди километри.
Относно продажбите. Не помня вече колко пъти се пробваш с малоумния аргумент, че ДНЕС продажбите на ДВГ са над 95%. Такива са били продажбите на каруци началото на 20 век и на GSMи през 2007ма. 10 години по-късно над 90% са на автомобили и СМАРТ телефони! ДА, все още можеш да си купиш нокиа с копчета.
В прав текст ръководителите на най-големите автомобилни компании един по един заявяват публично очевидното – ерата на ДВГ е на доизживяване, въпрос на години – 3, 5, 10. Тенденцията е ясна – все по-малко продажби за ДВГ и все повече за EV. Хората ти казват СПИРАМЕ развитието на ДВГ, а ти „НЕ, никога EV няма да измести ДВГ“.
ДА те светна сега защо Тесла продава повече електрички от конкурентите взети заедно. Защото потребителя не е теле и рано или късно взима информирано решение. Стикерната цена на Тесла М3 е същата като на БМВ 3, Мерцедес C или Ауди А4, но експлоатационите разходи на Теслата я правят много по-евтина от споменатите марки. На пратика Теслата излиза по-евтина от Тойота или Пасат, а превъзхожда ТОП брандовете във всеки важен за потребителя аспект – разходи, динамика, сигурност, технологичност, поддръжка, удоволствие от шофирането ……………….
И едно клипче да се позабавлявате с палячото Джим Крамър, който от години е на HATE MODE като безимения, ама какво да прави, като го е накарала жена му да си вземат Тесла гледай какви ги плещи https://www.youtube.com/watch?v=9t1kR43xctQ&t=602s
Е, да, защото половината тежест, която трябва да издига, е на самата нея, батерията. Не така е с бензина. То ест съотношението отдавана енергия/маса при сегашните батерии е катастрофално по-ниско при тях, отколкото при бензина. Значи електричката трябва да я караш само надолу; при поява на хълм викай некой бензинов влекач
От друга страна, при спускане електричката си връща некакъв процент от изразходваната за изкачване енергия, а девегето - не.
За теслите мисля че беше около 50%, за рено туизи 6%
Коментар