Първоначално изпратено от bota156
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеmvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго място
Имаш ли представа от това и може ли в едно изречение популярно да с е обобщи, кое е най-същественото за тези "литиево-желязо-фосфатни батерии". Може и да сте обсъждали, ама аз не съм срещал:
Китайци показаха флагманския си седан на ток
Особено задницата не му е баш първа красота, но много ми пасват размерите му
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение..
Кое е грешното?
Докато ги заимаш, се пръкват новите мощности, като навлизат технологии неползвани дори само преди 5год.
Например старите кадри много ги мъчи осъзнаването на факта, че в други държави синхронизацията вече, не е от механични генерации, във всичките им учебници пише че това е невъзможно (и за времето им наистина е било така)
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Всичко на този свят се променя, къде повече, къде по-малко.
Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
Electric cars are changing the cost of driving
Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)
Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.
Според статистиката на „New York City“ - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.
[ATTACH=CONFIG]n3532825[/ATTACH]
Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:
[ATTACH=CONFIG]n3532826[/ATTACH]
Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците
ЗАЩО НЕ СА СЕ ОРИЕНТИРАЛИ КЪМ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ?
Нали е 5 пъти по изгодно. Че е 5 пъти по изгодно съм съгласен, ама печелившата страна не са потребителитеНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение
С други думи, за една батерия е винаги по-добре да се зарежда и разрежда максимално бавно за да се запазят качествата и. И това важи за всички процеси във вселената, не само електрохимическите. Бързото зареждане може да бъде ползвано в практиката само в краен случай; ако не си успял да заредиш през нощта.
Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
Electric cars are changing the cost of driving
Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)
Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.
Според статистиката на „New York City“ - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.
Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:
Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Бота бе нещо май обърка сметките.И въобще правиш ли разлика между мощност и енергия????Я сметни колко гигават часа произвежда един 1000 мегаватов реактор за час за два часа за 24часа?Ме са чак пет реактора поправи се
Кое е грешното?Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
mvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго мястоD.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора
Както и да го смятам все ни е малко енергията.
Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора
Както и да го смятам все ни е малко енергията.
Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?
Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???
.................................................. ...........
Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!
Защо?
Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.
Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!
Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.
Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!
В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.
Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
Коментар
-
Уважаеми топлинисти и омразни теслисти, да споделя:
Анонсирах скоро интересно предстоящо предане по Он Еър Тв за вчера 19.01. Днес проверих, но се оказа, че К. Томов не е бил готов за излъчване на поредния брой на "Колела" и по тази причина вчера е излъчен повторно епизодът от 12.01.
Веднага разпознах гледан мателиал и поне си направих труда да превъртя до мястото, където се обявяваше разговор с някакъв автокапацитет, който миналия път се затрудних да обявя (поради забравяне). Става дума за разговор с шефа на Мерцедес на поделението за лекотоварни автомобили. Зададената тема за разговор е: Може ли съвременното общество да мине без ДВГ?
Е, не се очакват нечувани космически новости, пък и човекът вероятно е в положение на някаква неясна степен на конфликт на интереси, но аз продължавам да чакам предаването с нетърпение. Томов е вече достатъчно известен и добре приеман навсякъде, понякога се изненадвам, че успява да се добере до много сериозни личности, които видимо охотно разговярат с него, доколкото виждат един много сериозно подготвен човек. Е, тук веднъж го хванахме в издънка, та и аз брах срам заради негова грешка, ама нейсе!.
Поздрави на всички, ама на теслистите с 6,73 % по-малко
Коментар
-
безимeн батериите в момента имат посочените проблеми от теб но те ще се разрешат и единствения проблем който ще остане е свръхтеглото, а той не е решим по никакъв начин колкото и по леки да станат ще са пак тежки. Всъщност се решава ако се ползва батерия с малък капацитет и за малък пробег с едно зареждане.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеДругото: как ти си ощетен - ще си го докажеш САМ, след 3-4 години. Сега ще си платиш "масрафа", а ПОСЛЕ ЩЕ СИ ТЪРСИШ "правата"...))
Със здраве!
Коментар
-
78-10 не знам но им дават гаранция в години и няма да е пренебрежим фактор остаряването, за броя цикли съм склонен да вярвам че са възможни 3000 но това със сигурност зависи и от скоростта на разреждане а не само от зареждането..не може да не са фактор тези неща.Според мен хората биха ползвали електромобили повече ако са по евтини от конвенционалните, по леки за поддръжка и да създават по малко грижи. Обаче не виждам такива изгледи, и с уговорката че ще се ползват пак в частни случаи а не масово.Last edited by supertrader; 19.01.2020, 17:15.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеДруг е въпроса до колко е изгодно да се използва батерията за да се изминават само 50км на ден, това означава 15 000 км на година или за 10 години само 150 хиляди километра и батерията ще трябва да се подмени по причина старост а не защото си е направила максималния брой цикли. Ето ти една причина да не се връзва масово употребата на електромобили и защо няма да станат масовите автомобили.
Най-изгодно като отношение "пренесена енергия/брой цикли до 90% от първоначалния обем" е разреждане/зареждане 25% - 85%. Това са 800-850 цикъла.
След това е спадането на първоначалния обем под 90%, върху което не съм видял изследване.Last edited by 78-10; 19.01.2020, 16:48.
Коментар
Коментар