Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениепредтавете си светлото бъдеще така
европа започва масово да се електрифицира
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениепредтавете си светлото бъдеще така
европа започва масово да се електрифицира
продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени
нафтата си седи около 1.50
колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениепредтавете си светлото бъдеще така
европа започва масово да се електрифицира
продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени
нафтата си седи около 1.50
колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениепредтавете си светлото бъдеще така
европа започва масово да се електрифицира
продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени
нафтата си седи около 1.50
колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
Коментар
-
предтавете си светлото бъдеще така
европа започва масово да се електрифицира
продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени
нафтата си седи около 1.50
колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Аве джанъм, и ти гоУем гении се извади
Данъчните преференции от 7000$ в САЩ приключиха преди година и нещо. Идиотите реваха тогава, че като приклкючат, търсенето на Тесли спира. То взе че се удвои от тогава БЕЗ ПРЕФЕРЕНЦИИ за купувачите.
Зелените квоти нямат нищо общо с горното. Те се налагат на ЗАМЪРСИТЕЛИТЕ в полза на чисти автомобили. В момента в който Ауди, Форд и пр. започнат да произвеждат масово електрички и те ще имат същите преференции ако искат и могат да произвеждат разбира се.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Кое спряло бре, зелените квоти дето тесларите ги продават, че да излязат на чисто от 400млн минус за последната година какво са?
Данъчните преференции от 7000$ в САЩ приключиха преди година и нещо. Идиотите реваха тогава, че като приклкючат, търсенето на Тесли спира. То взе че се удвои от тогава БЕЗ ПРЕФЕРЕНЦИИ за купувачите.
Зелените квоти нямат нищо общо с горното. Те се налагат на ЗАМЪРСИТЕЛИТЕ в полза на чисти автомобили. В момента в който Ауди, Форд и пр. започнат да произвеждат масово електрички и те ще имат същите преференции ако искат и могат да произвеждат разбира се.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз лично на тези литиеви батерии хич не им вярвам, и това ще продължи до момента, до който не се сдобия със собствена батерйка от Тесла, за да си я изследвам сам самичък. Само ще ви цитирам 3 конкретни случая, на които аз градя собствения си житейски опит:
Случай 1
Днес ми потрябва една батерийка 18650 за едно вентилаторче, купено от eBay. Имах 5-6 такива батерийки, купувани преди 5-6 години, и си стояха в кутийка в един шкаф. Отварям и ги пробвам една по една, и нито една от тях не можа да завърти вентилаторчето. А ги бях оставил заредени, и дори с изтестван капацитет, който стоеше написан на етикетки, залепени върху батериите.
Слагам ги на зареждачката и я настройвам отново да им измери капацитета. Ами от 4000 mAh се оказа, че е паднал средно на 100-200 mAh. И това за около 5-6 години бездействие и стоене в един шкаф на стайна температура.
Случай 2
На двата DPM сървъра във фирмата има RAID контролери, на които има по една литиева батерия с цена над 200$. И понеже са умни, тези контролери вeднъж на месец правят Learning цикъл, по време на който измерват капацитета на батерията. От 2016-та година до ден днешен са направили по около 40 цикъка, и към днешна дата рапортват, че батерията е деградирала и трябва да се смени. И показват днешния капацитет, който от 1500 mAh е паднал на 700 mAh при едната батерия и на 800 мАh при другата.
Случай 3
Преди няколко години се занимавах с моделизъм (с радиоуправляеми хеликоптери, самолети, лодки, коли и т.н.). Покрай този моделизъм напълних цял един хладилник с литиеви батерии от всякакви модели и с всякакъв капацитет или брой клетки. На всяка една от тези батерии има залепена празна етикетка, на която с чертички се бележеше всеки един направен цикъл заряд/разряд. Така правеха всички моделисти, така правех и аз.
Ами трябва да ви кажа, че нямам батерия с повече от 20-30 чертички, която да не се е подула и деградирала. Тоест обещаваните 500 цикъла от производителите в действителност се оказаха по-малко от 50.
Не казвам, че и при ел. колите ще е така, но моят личен опит с тези литиеви батерии е много горчив, и въобще не вярвам на това, което рекламират (лъжат) производителите.Last edited by Pyramid; 13.11.2020, 21:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Цената на електромобилите зависи в най-голяма степен от цената на батерията. 2020та година цената варира от 108 до 150$/кв. Годишно поевтинява с 15-18%. Колко години са необходими за да падне под 100$ където е границата за паритет между електричка и ДВГ като разходи за производство.
3, 5, 10 години?
Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.
Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеколко е каското на електричка?
Че тенекии нема, ко се преебе батерията тотал капут (или това не го покрива)?
Случай 1
Днес ми потрябва една батерийка 18650 за едно вентилаторче, купено от eBay. Имах 5-6 такива батерийки, купувани преди 5-6 години, и си стояха в кутийка в един шкаф. Отварям и ги пробвам една по една, и нито една от тях не можа да завърти вентилаторчето. А ги бях оставил заредени, и дори с изтестван капацитет, който стоеше написан на етикетки, залепени върху батериите.
Слагам ги на зареждачката и я настройвам отново да им измери капацитета. Ами от 4000 mAh се оказа, че е паднал средно на 100-200 mAh. И това за около 5-6 години бездействие и стоене в един шкаф на стайна температура.
Случай 2
На двата DPM сървъра във фирмата има RAID контролери, на които има по една литиева батерия с цена над 200$. И понеже са умни, тези контролери вeднъж на месец правят Learning цикъл, по време на който измерват капацитета на батерията. От 2016-та година до ден днешен са направили по около 40 цикъка, и към днешна дата рапортват, че батерията е деградирала и трябва да се смени. И показват днешния капацитет, който от 1500 mAh е паднал на 700 mAh при едната батерия и на 800 мАh при другата.
Случай 3
Преди няколко години се занимавах с моделизъм (с радиоуправляеми хеликоптери, самолети, лодки, коли и т.н.). Покрай този моделизъм напълних цял един хладилник с литиеви батерии от всякакви модели и с всякакъв капацитет или брой клетки. На всяка една от тези батерии има залепена празна етикетка, на която с чертички се бележеше всеки един направен цикъл заряд/разряд. Така правеха всички моделисти, така правех и аз.
Ами трябва да ви кажа, че нямам батерия с повече от 20-30 чертички, която да не се е подула и деградирала. Тоест обещаваните 500 цикъла от производителите в действителност се оказаха по-малко от 50.
Не казвам, че и при ел. колите ще е така, но моят личен опит с тези литиеви батерии е много горчив, и въобще не вярвам на това, което рекламират (лъжат) производителите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Те и тия дето блъскат пари в Понци схеми не съжаляват - чак след като се срути, тогаз При електрото тоя момент ще настъпи като приключат субсидиите от държавата - то затова и в Б-стан е неадекватно въобще
3, 5, 10 години?
Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.
Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеА бе с какви гуми си карате електрокарите, че гледам https://www.ecars.bg/forum/tesla-model-x/295-zimni-gumi и след това това https://www.google.com/search?q=Pire...hrome&ie=UTF-8
На гума с лошо подбран индекс се появяват пукнатини, с времето нарастват, и в един момент се пръскат на висока скорост. Така че не икономисвайте пари, купувайки гума с по-малък индекс. Все пак не карате Москвич, а мощна и високоскоростна кола.
https://medina-med.com/informatsiya-za-gumi/
ПП: На линка чукнете бутона "Товарен и скоростен индекс"Last edited by Mateev; 13.11.2020, 14:25.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Дори при 30ц/кв зареждаш на половина спрямо петрол. От поддръжката също си на +
Това че не искаш да го приемеш е друга тема.
Не знам някой, който кара електричка да съжалява че е сменил петролката.
Коментар
Коментар