IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.

    Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !

    Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...

    Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...

    VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!

    Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
    Ще опитам да генерализирам, дано не те засегна: Проблем номер едно, И ТУК, Е ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР. Мъск се възползва от слабостите му, и прави Пари.
    ​​​​​​​Ама това, е тема отделна.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
      Цена, достъпност, разпространение на въпросния метал, хим.активност, радиоактивност, ПЛЪТНОСТ и последици от всички тези неща... Ама дори ТОВА, НЕ Е цялата дълбочина на "Случая Батерия".

      Коментар


      • Първоначално изпратено от tani1992 Разгледай мнение
        Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.

        Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.

        Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !

        Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...

        Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...

        VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!

        Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
        ​​​​​​​

        Коментар


        • Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофьорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.
          Last edited by tani1992; 08.02.2021, 19:29.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Що се нервиш?
            1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
            2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
            3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
            Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
            Last edited by Mateev; 08.02.2021, 19:13.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от disкmanv Разгледай мнение

              Айде да пуснеш сега данни колко от тези регистрации са за HEV, BEV & PHEV.
              Че нещо почваш да крадеш данните за хибридите.
              И отделно колко са за Тесла Дай и инфо колко тесли има в БГ, стари, нови.
              Понеже арабите са ценители на хубавите коли, дали и там са луднали по електричките ??

              Графиката е отнела 10 год на електричките във Европа, ако не е Норвегия, нещата ще са други, ама нейсе, значи още десетина години да догонят бензиновите коли ?

              В интерес на истината, наричат Норвегия "водещ електрически пазар", но първият е реализирал над 7500 продажби..., вторият - 4962 продажби, третият - 4465 продажби..., а шестият /Тесла/ - 37 продажби??? опссс, как така САМО 37 Тесли в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! ..., т.е. - колкото да не е без нищо... Но пък са шести! Призово място е това...

              В Норвегия нещата стоят така:.

              1. Audi е-tron със 7590 продажби,
              2. Golf - 4952 продажби, повечето от които - на е-Golf.
              3. новият VW ID.3 - 4465 продажби,
              4. Hyundai Kona,
              5. Nissan Leaf,
              6. Tesla Model 3 /37 продажби/
              7. Mitsubishi Outlander PHEV.
              8. Китайската MG ZS....

              Друг път ще пускаме и други класации, че Тесла Я НЯМА между 10-те най-продавани марки в света!

              Миии, Тесла липсва и между първите 30 на европейския автомобилен пазар за 2020 година /показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА/. Абе, тоя "вятър на промяната" - не важи ли и за Тесла? /традиционно - риторично да попитаме/...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито
                Не точно сръчностите и уменията да се работи с CAD/CAM системи (въпреки, че е полезно) правят инженера. Личи си, с какви хора работил и колко е "опростил нещата" Мъск, за което, "големите Тарикати", си плащат.
                Last edited by Pyramid; 08.02.2021, 18:55.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Що се нервиш?
                  1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
                  2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
                  3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
                  Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.

                    Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.

                    Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
                    И Калифорния ли отпада? Щото нещо не са те разбрали явно, а вече имат няколкостотин хиляди "деградиращи" ел. коли, поне половината Тесла.
                    И тоя виц за подмяната на 2-3 години не ви ли омръзна?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                      Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

                      При минус 10 и повече ще тракат зъби...

                      Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

                      Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...
                      Що се нервиш?
                      1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
                      2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
                      3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                        Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

                        Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                        Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                        Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

                        Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

                        .................................................. ....

                        Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!
                        То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.

                        Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.

                        Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
                        Last edited by Mateev; 08.02.2021, 01:50.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение

                          живея в София..............

                          стига си се измъквал и ти кат ония от историческата секта от другата тема........кат ги питаш нещо и те на въпроса ми влизат с въпрос

                          кат те питат нещо точно и конкретно, отговаряй точно и конкретно ................ става дума за твоите любими тесли ..........

                          ЧАКАМ ОТГОВОРА ............... за броя на теслите .................
                          11 яну 2021

                          Според данните на “Пътна полиция” изминалата 2020 г. е била доста слаба за продажбите и регистрациите на суперколи у нас, което не е чудно. Това обаче не пречи в страната да са регистрирани по четири чисто нови Ferrari и Lamborghini и два Aston Martin. Не е внесен обаче нито един нов McLaren. Ето и данни за още някои любопитни марки: купени са 39 нови електромобила Tesla, 88 нови Porsche, един Rolls-Royce и пет Bentley-та.

                          Ако говорим за коли на старо, то през 2020 в България са регистрирани: 34 употребявани коли Bentley, 17 – Ferrari, 15 – Lamborghini, шест – Rolls-Royce, три – McLaren и два – Aston Martin.

                          Така общо към днешна дата в страната има 227 автомобила Bentley, 108 – Ferrari, 77 – Lamborghini, 62 – Rolls-Royce, 138 – Tesla и две Bugatti.

                          Не е зле на фона на традиционния ни автопарк.

                          П.П.Имам райхмарки от хиперинфлацията през 1923, интересуваш ли се ?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Айде стига с тази латерна и ти, а? Поправимо е, може да се реши. Евтино. И да стане с ти що там някъде, около 10%. А купето, може та се топли с термопомпа, значи, 3-4 пъти, пи-ефикасно. Трябва да пожелаят, нищо повече.
                            Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

                            При минус 10 и повече ще тракат зъби...

                            Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

                            Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

                              Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                              Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                              Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

                              Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

                              .................................................. ....

                              Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!
                              Айде стига с тази латерна и ти, а? Поправимо е, може да се реши. Евтино. И да стане с ти що там някъде, около 10%. А купето, може та се топли с термопомпа, значи, 3-4 пъти, пи-ефикасно. Трябва да пожелаят, нищо повече.

                              Коментар


                              • Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

                                Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                                Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                                Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

                                Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

                                .................................................. ....

                                Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!

                                Коментар

                                Working...
                                X