Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Pyramid, не знам, този е сложил на това Ауди този пършив електромотор и то върви, другия са му пренавили на еладата, която поначало са я правили с асинхронен. Не мисля че мамят. Славянката я обясняват като свързане и в звезда и в триъгълник едновременно, попадал съм в учебник много отдавна на това нещо и пишеха че няма смисъл, но пък е имало двигатели навити по този начин. А това което видях с двигателя на тази помпа чупеше тъпомера, те погледнаха какви проводници излизат в кутията, всеки един от тях може да пренавие електромотор и измислиха че майстора ги е свързал така защото не вижда. Не знам, може желязото да се намагнитва по начин така че да се запаси с енергия и да избутва момента на претоварване.
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеАко попадна на канала им ще потърся видеото на което тестват дали има разлика, те са едни с големи претенции за компетентност, CNC машини и за стенда си казаха че никой няма като техния стенд в Русия. За тяхна изненада скъсаха вала с електродвигател уж със същата мощност.
Един куп двигатели съм виждал със скъсани валове, при съвсем стандартна намотка. Стига само рязко да блокира лагер, например. А клипа със самия Дуюнов, аз също съм го гледал. Звучи - на прима виста - доста опЕрено. Човекът иска да произвежда и да продава, лошо ли е?
Напиши коментар:
-
Ако попадна на канала им ще потърся видеото на което тестват дали има разлика, те са едни с големи претенции за компетентност, CNC машини и за стенда си казаха че никой няма като техния стенд в Русия. За тяхна изненада скъсаха вала с електродвигател уж със същата мощност.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, имаше едни които тестват и сравняват намотката Славянка, първо измериха мощността и казват - разликата няма , но като замерваха въртящия момент - 3 пъти по голям. Работи това което са измислили. Обаче и те казаха че не им е ясно какво се случва. Толкова му е мощността на такъв електродвигател - колкото и традиционната намотка, но преодолява натоварвания - по висок въртящ момент. Но и за двигателите с постоянни магните казват - как ще има 350 киловата на този вал, я му вижте вала колко е тънък и там спорят. Факт е че с 5.5 киловатов мотор си върви добре. Виж те си греят електродвигателите, имаше едни хидравлични помпи произведени в Италия с някакви техни електродвигатели, мисля 3.5 бяха и много грееха, едната изгоря и сложиха български електродвигател който също се стопляше не повече от 50 градуса, стария италиански го пренавиха и като изгоря друг го смениха с италиански пренавит, беше леко топъл сигурно 30 градуса и твоите колеги ел. инженери преди да го свържат бяха в шок - как ги свързал майстора намотките, какво е това чудо. Дядото каза - слагайте го и не ме занимавайте. Те като го свързваха коментираха че бил с 5 диоптъра очила и не виждал. Славянката я има много отдавна, но не си я учил защото в един учебник бях чел че има такова свързване, но не било нещо различно и...Тогава не са им трябвали електродвигатели с толкова променливо натоварване. Тези хидравлични помпи точно това че се товареха много променливо, тя напомва един обемист цилиндър до невисоко налягане , после помпи в един друг който е мултипликатор за налягането в първия и то доколкото може да вдигне налягането. Рядко машина в която електродвигателя ще се товари по този начин, електромобилите и те са така.
Напиши коментар:
-
Pyramid, имаше едни които тестват и сравняват намотката Славянка, първо измериха мощността и казват - разликата няма , но като замерваха въртящия момент - 3 пъти по голям. Работи това което са измислили. Обаче и те казаха че не им е ясно какво се случва. Толкова му е мощността на такъв електродвигател - колкото и традиционната намотка, но преодолява натоварвания - по висок въртящ момент. Но и за двигателите с постоянни магните казват - как ще има 350 киловата на този вал, я му вижте вала колко е тънък и там спорят. Факт е че с 5.5 киловатов мотор си върви добре. Виж те си греят електродвигателите, имаше едни хидравлични помпи произведени в Италия с някакви техни електродвигатели, мисля 3.5 бяха и много грееха, едната изгоря и сложиха български електродвигател който също се стопляше не повече от 50 градуса, стария италиански го пренавиха и като изгоря друг го смениха с италиански пренавит, беше леко топъл сигурно 30 градуса и твоите колеги ел. инженери преди да го свържат бяха в шок - как ги свързал майстора намотките, какво е това чудо. Дядото каза - слагайте го и не ме занимавайте. Те като го свързваха коментираха че бил с 5 диоптъра очила и не виждал. Славянката я има много отдавна, но не си я учил защото в един учебник бях чел че има такова свързване, но не било нещо различно и...Тогава не са им трябвали електродвигатели с толкова променливо натоварване. Тези хидравлични помпи точно това че се товареха много променливо, тя напомва един обемист цилиндър до невисоко налягане , после помпи в един друг който е мултипликатор за налягането в първия и то доколкото може да вдигне налягането. Рядко машина в която електродвигателя ще се товари по този начин, електромобилите и те са така.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, три пъти по голям е въртящия момент с такава намотка, затова успява да тръгне. 5.5 киловата е 40кг с чугунено тяло на статора, с алуминиево ще е с 5 кг по лек. Ефективноста им е по висока от тази на с постоянните магнити, не ги охлаждат и не греят чак толкова, няма охлаждане. Не е измама.
Напиши коментар:
-
Pyramid, три пъти по голям е въртящия момент с такава намотка, затова успява да тръгне. 5.5 киловата е 40кг с чугунено тяло на статора, с алуминиево ще е с 5 кг по лек. Ефективноста им е по висока от тази на с постоянните магнити, не ги охлаждат и не греят чак толкова, няма охлаждане. Не е измама.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.
Напиши коментар:
-
Бъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнениеА също така и мизерните възможности за регулиране на оборотите. При ниски обороти хич ги няма. Като цяло от всички видове ел двигатели, асинхроните са с най ниско КПД, но са най-прости за производство, респективно най ефтини..
Напиши коментар:
-
https://www.youtube.com/watch?v=T7oxddolUJA
https://www.youtube.com/watch?v=v_yIj1rypOo , еладата същоLast edited by supertrader; 10.12.2024, 20:18.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Заради лошите пускови характеристики.
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
Напиши коментар:
-
bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
- 1 like
Напиши коментар:
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
Напиши коментар:
Напиши коментар: