IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • bota156
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
    Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

    Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
    Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
    ...а кой да "бори корупцията", избират сега измежду тези, реализирали такива "изгодни" сделки. Да ти се отще.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.

    Напиши коментар:


  • bota156
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
    Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
    Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
    Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
    Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
    Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
    20 години назад и 50 - встрани.
    Пита се, дали тези встрани и реално, не са ни спасили?

    Напиши коментар:


  • vanio tanov
    replied
    Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.

    Напиши коментар:


  • Ани Василева
    replied
    https://www.capital.bg/biznes/transp...oduljava_da_e/

    Напиши коментар:


  • bota156
    replied

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.

    Напиши коментар:


  • Vergil1975
    replied
    Гледах клип как при катастрофа на една"Тесла"са се заклещили вратите след катастрофа, запалила се е и са изгоряли 4 човека. Една жена е спасена от мъж, който е разбил стъклото и е успял да я извади.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
    С 12 цилиндров двигател - 6 литра обем извън града харчи реално 10 бензин, но в града 20 и те са така всички от тази марка. Вярно е. Точно него направили на водород, с този голям двигател.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
    По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
    Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
    По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
    Last edited by supertrader; 12.11.2024, 18:13.

    Напиши коментар:


  • v_tin
    replied
    https://glasove.com/tehnologii/nezab...e-na-kk-miner- матейко това е за теб

    Напиши коментар:

Working...
X