IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • barbaron
    replied
    В днешно време разходът на гориво на електромобил често е около 10-20 kWh/100 км.

    Разходът на електрическия автомобил ни дава представа за неговия пробег: например модел с батерия с капацитет 60 kWh и среден разход от 15 kWh/100 км ще може да измине 400 км с едно зареждане, а за изминаването на 100 км ще трябва да похарчите около 3 евро.

    Предимството на електрическите автомобили е, че те изискват много малко поддръжка. Няма нужда от смяна на маслото, много малка е поддръжката на двигателя, да не говорим за спирачките! Автомобилът се нуждае от обслужване на всеки 30 000 км.

    Животът на батерията не е свързан с броя на изминатите километри, а с циклите на зареждане/разреждане. Средният живот на акумулатора е между 1000 и 1500 цикъла на зареждане. На практика ще можете да поддържате пълната ефективност на акумулатора в продължение на около десет години, при пробег от 15 000 до 30 000 км годишно. Производителят обикновено дава гаранция на акумулаторите за период от 8 години или до достигане на пробег от 75%.

    Колко струва подмяната на батерията на Tesla?
    Огромна е! За Tesla Model 3 ще трябва да похарчите около 15 000 евро, за да замените батерията си. При начална цена от около 42 000 евро този разход представлява 35% от общата цена на автомобила.
    Last edited by barbaron; 25.12.2024, 14:13.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Mateev, ако потърсиш има за 18 000 лв. на много малък пробег - 2014 година, но нямала батерия..сигурно има някаква. Толкова е живота на батериите - 10 години, и ако измине само 60 хиляди километра, което е нормално за много хора в България - ако автомобила е личен. Нисан Лийв са направо без пари - 14 година, пак без батерия - има но за 30км.
    Между другото 2014 година Ауди Q5 с максималните екстри е струвало малко по скъпо от такава Тесла, сега пак на цената на тази Тесла. Разликата е че то се зарежда с гориво и върви, а на електромобила му трябва батерия. Ако обаче се навърта голям пробег, тогава електромобила е спестил пари за нов електробил в сравнение с един автомобил с двг.
    Затова тези които предлагат електромобили за комерсиална употреба, където всеки ден се навъртат стотици километри пробег, по 500км на ден, предлагат тези електромобили като средство да се направи бизнеса по почеливш.
    Last edited by supertrader; 25.12.2024, 13:52.

    Напиши коментар:


  • Mateev
    replied
    Най-голямото предимство на една електрическа кола е, че завинаги си остава твоя !!!

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    https://www.youtube.com/watch?v=xlmpfzDaaGc , биполярната батерия на Тойота, има 7 клетки - плочи и BMS е много по елементарен, без тази паяжина от кабелчета. Поне сме в час с това какво ще се случи, направи. Драйва от последното 3-то поколение за хибридите им също е много по адаптивен вече с два електромотора, затова харчат 2.6 литра бензин на 100. Запада упорито изостава от Изтока, направо с глупости се занимаваме ние. Нищо ще им сложим мито, много хитро и ще преживяваме без да правим нещата - нека те се мъчат, ние ще сме хитрата страна в биполярния модел на Света.

    Напиши коментар:


  • i_hristov
    replied
    Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
    Малко за теслътъ ....

    https://www.facebook.com/reel/986317...6?locale=bg_BG
    Тия са си същински тесли, скъпи и некачествени.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Има 6 фазни с постоянни магнити и той е 4 киловата, а го дават че е станал 8 със същите габарити е. Съответно може и всяка една от фазите като се генерира да се използват по слаби мосфети и по евтини. Приемлива цена ще имат тези електродвигатели. Продават ги като сполучливи по мощни и евтини тези електромотори с 6 фази. С инвертора бяха 1000лв. по памет, мисля добра цена за конверсия. Това е за хора които смятат такъв електромобил подходящ за тях, с малка батерия има приличен пробег. Гледал съм те правят батерия за тях от 18650 елементи по 3 киловатчаса да е, с такава батерия изминава над 50км., но е за малолитражки които тежат по 600кг. Също няма принудително охлаждане, фактически частите са една шепа - много лесно става конвертирането.
    Сега погледнах 100 нютон метра му дават китайците на това моторче с постоянни магнити, а за Аудито в клипа говорят за пренавития асинхронен за 200 нютон метра. Затова казват 150 км.ч. макс. скорост можело да достигне, а то е 1 тон.
    Last edited by supertrader; 12.12.2024, 20:41.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Подозирах бегло и излязох прав (едва днес нададох по-добро ухо на някои клипове, където говори самият автор Дуюнов където, той го казва в открит текст): По-малко МЕД, в бобините му влиза, т.к. те, са изчислени да работят при повишена честота с честотни преобразователи а, за същите обороти, се подразбират двигатели с повече чифтове полюси. Ако ставаше дума за стандартните 50 Hz, ТОВА би било мисия невъзможна. При повишена честота, се искат по-малко навивки и вече те, може да се вместят в каналите. Единствено не чух повече данни за стоманата, т.к. загубите скачат с честотата но явно малкомпо-бавно и това, създава зона на рентабилност. Така да, така може.
    Last edited by Pyramid; 12.12.2024, 20:23.

    Напиши коментар:


  • bota156
    replied
    Малко за теслътъ ....

    https://www.facebook.com/reel/986317...6?locale=bg_BG

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от Bailor Разгледай мнение
    Чух за новата S клас на Мерцедес, че ги пребива с 600км. пробег и е air matik, вози, като лодка. Вярно ли е?
    https://www.youtube.com/watch?v=wHWXx1KsvVY , ако е за някакви супер автомобили, ето виж какво правят. Този човек се обърка обаче - 10 до 15 пъти по евтини са тези суперавтомобили от всички свои аналози които превъзхождат по характеристики и параметри. Повече от еърматик е окачването.

    Напиши коментар:


  • Bailor
    replied
    Чух за новата S клас на Мерцедес, че ги пребива с 600км. пробег и е air matik, вози, като лодка. Вярно ли е?

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Може да изминеш 250 км. с едно зареждане, 20 дена по 200км са 4000 км. и това е максимално използване на батерията, за 10 години - 480 000км. Ако батерията струва 4000 евро - 1евро за 100км ти е батерията, но ако навъртиш 100 000 км. само - батерията ти е 4 евро за 100км..няма смисъл да го конвертираш.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    https://eltavr.ru/kit-komplekt/, продават комплект за конверсия на транспортни средства за бизнес. Според мен са много честни, не търсят инвеститори да ги заподозреш ...Ако не работи ще го продават ли. А продажбите са - някой прави такава конверсия и негови познати обикновенно също ...Това е малък бизнес. Няма да станат много електромобилите, те са написали - 10 години живот на батерията, това означава че колкото по голям пробег навъртиш за тези 10 години, толкова по изгодно е печелиш от това. Ако навърташ на година 3-4 хиляди км. това нещо въобще не е за теб, ако навърташ 10 хиляди километра също..това е за над 50 хиляди километра на година.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Намерих нещо по темата тук" https://remonteldv.ru/slavyanka . Ако нищо никого не притеснява в написаното, ми се струва, че не внимава някой.

    Напиши коментар:


  • Pyramid
    replied
    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Pyramid, не знам, този е сложил на това Ауди този пършив електромотор и то върви, другия са му пренавили на еладата, която поначало са я правили с асинхронен. Не мисля че мамят. Славянката я обясняват като свързане и в звезда и в триъгълник едновременно, попадал съм в учебник много отдавна на това нещо и пишеха че няма смисъл, но пък е имало двигатели навити по този начин. А това което видях с двигателя на тази помпа чупеше тъпомера, те погледнаха какви проводници излизат в кутията, всеки един от тях може да пренавие електромотор и измислиха че майстора ги е свързал така защото не вижда. Не знам, може желязото да се намагнитва по начин така че да се запаси с енергия и да избутва момента на претоварване.
    Не говори глупости, моля. Хлъзгането не е "приплъзване", а технически показател за работата на АД (че нямам такава буква) h=[(No-Nr)/No]*100, [%]. А свързване едновременно звезда И триъгълник, също е ... доста невярно като формулировка. Ако има нещо истинско, друго ще е. Т.нар. "славянка" е НАМОТКА, Т.Е. НАЧИН НА НАВИВАНЕ, РАЗПОЛАГАНЕ НА НАВИВКИТЕ В КАНАЛИТЕ И Т.Н. а "звезда"/"триъгълник"- СВЪЕЗВАНЕ на намотките. Разбира се, ако откриеш инфо, би било интересно, ама така, да си бъбрим за щяло/нещяло...Време е за порасване.

    Напиши коментар:


  • supertrader
    replied
    Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Сега, да те открехна: НОМИНАЛНО, моментът на АД е един но, максималният, може да го превъзхожда. И това, ДАЛЕЧ НЕ Е в зоната на пуска, ами след развъртане, с някакво хлъзгава от около 15÷25[%]. Само дето, високомоментните мотори с ограничения на пусковия ток, в преходните режими, показват нисък кпд именно заради увеличеното омическо съпротивление на ротора. Кофти тръпка.
    Един куп двигатели съм виждал със скъсани валове, при съвсем стандартна намотка. Стига само рязко да блокира лагер, например. А клипа със самия Дуюнов, аз също съм го гледал. Звучи - на прима виста - доста опЕрено. Човекът иска да произвежда и да продава, лошо ли е?
    Знам, асинхронните дори чрез приплъзване докарват по голям въртящ момент при претоварване и е както казваш когато е на обороти развъртян, знам това нещо за приплъзването.

    Напиши коментар:

Working...
X