Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 01:24.
-
Има едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.D.Y.F-091066
Коментар
-
...Иначе, за "прекалено хубавите" акумулатори...
На кого ще продават производителите, ако им станат вечни играчките? Заговорът Е налице: НАРОЧНО ги развалят. Пък е и лесно, заливат ги с техническа (т.е. недостатъчно пречистена) киселина, с НЕ добре дестилирана вода, слагат калпави плочи и, месец след гаранция, трябва нов да си купуваш. Отделно, (НЕостатъчно, ЗА НАС!) пречистрните реактиви, са и по-евтини, ъ.е.още прашинка злато към тяхната печалба, на наш гръб. Мисля, време е за промяна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеПри оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
Иначе, по тънките места, в решетката на плочата, се получава локално прегряване за което, проф.Найденов намекна. ТАМ, по тези точки, явно, е концентрацията на механични напрежения, водещи до окапване на активната маса. Такива концентратори на напрежения в плоските, ХОРИЗОНТАЛНИ И равнодебели (но, по-малко от сега) плочи, отсъстват. Предизвикателство при тях е просмукването на сепаратора с електролит...АКО не се приложат определени трикове. Т.е., трябва НАЙ-МНОГО, ДА СЕ МИСЛИ.
...Който го може. Другите, са си заврели главите в пясъка и пеят химни, че "ТАКОВА животно нЕма". Мехлем за душата ми е да им троша хатъра.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
...
ЕЛЕКТРОЛИТ. Защото, той също, се явява изчерпаем ресурс. И НАИСТИНА, Е проблем, когато, целиш граничен (по олово) капацитет. Излиза че, спирайки се на ограничен под крайния, по олово капацитет, МОЖЕ да изтъним още малко плочите, т.к.просто, няма достатъчно киселина в ограничения обем между тях. Ще рече, резерв има. Ако искаме повишена механична якост на плочите, с олово, може да се облече мед. Ако не друго, тя е 29+% по-лека и по-проводима, т.е. някакъв резерв още и за снижаване на вътр.съпротивление. Всъщност, най-тясното място, е въпросният електролит и почти всички резерви там, са изчерпани. Да, може би, попрекалих с оптимизма при оловото.
Коментар
-
При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
Винаги като го питаш нещо конкретно и се гърчи кат' настъпан червей щото нищо не може да каже.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:29.
Коментар
-
На колко Ah е електрохимичният еквивалент на 2,07 кг олово, Матеев? Да отгатна ли? 5(ПЕТ) мола, по 96846 кулона/мол, или 5*53=..БЛИЗО 215 Ah. Това - в само ЕДНА клетка от 55 Ah номинално. Т.е., не е оловото, което така тежко ограничава капацитета...Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:33.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеНикога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.
Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.
С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТова е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.
С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
Идеята малки таблетки с дупки не е "откритие", а само една недомислица, почиваща върху липсата на съответните знания.Last edited by Mateev; 31.03.2021, 21:17.
Коментар
Коментар