IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Има едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.
    Абе, движи се маса, как да не се. В електролитите, тече ток от втори род, йонен. И макар да няма плазма, се оказва че, в резултат на тока, се преместват едни атоми (след осядане в кристалната решетка, свободни йони, те вече не точно са а, по-скоро, един вид, дупки в проводник). Изобщо, интересно явление, окислително-редукционни процеси под действие на ток, металът се окислява...А, в литиевата химия, са премахнали металния литий, поради кофти навика му, да пуска кристали и да окъсява... Виждал съм подобни кристали около спойки, само че, от калай и във въздух, много интересно. Виж, относно масовото рециклиране, подход вече предложих и скоро, ще бъде възтребван. Пък това, дето Матеев врещи, сякаш го онождат, само ми гали слуха.
    Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 01:24.

    Коментар


    • Има едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • ...Иначе, за "прекалено хубавите" акумулатори...
        На кого ще продават производителите, ако им станат вечни играчките? Заговорът Е налице: НАРОЧНО ги развалят. Пък е и лесно, заливат ги с техническа (т.е. недостатъчно пречистена) киселина, с НЕ добре дестилирана вода, слагат калпави плочи и, месец след гаранция, трябва нов да си купуваш. Отделно, (НЕостатъчно, ЗА НАС!) пречистрните реактиви, са и по-евтини, ъ.е.още прашинка злато към тяхната печалба, на наш гръб. Мисля, време е за промяна.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
          При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
          При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
          Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
          Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
          Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
          Пуснал си поста докато писах следващия.
          Иначе, по тънките места, в решетката на плочата, се получава локално прегряване за което, проф.Найденов намекна. ТАМ, по тези точки, явно, е концентрацията на механични напрежения, водещи до окапване на активната маса. Такива концентратори на напрежения в плоските, ХОРИЗОНТАЛНИ И равнодебели (но, по-малко от сега) плочи, отсъстват. Предизвикателство при тях е просмукването на сепаратора с електролит...АКО не се приложат определени трикове. Т.е., трябва НАЙ-МНОГО, ДА СЕ МИСЛИ.
          ...Който го може. Другите, са си заврели главите в пясъка и пеят химни, че "ТАКОВА животно нЕма". Мехлем за душата ми е да им троша хатъра.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
            Абе, има нещо друго и това е онази активна маса, която, пропускаме. ТЯ е същественото ограничение и се казва...
            ...
            ЕЛЕКТРОЛИТ. Защото, той също, се явява изчерпаем ресурс. И НАИСТИНА, Е проблем, когато, целиш граничен (по олово) капацитет. Излиза че, спирайки се на ограничен под крайния, по олово капацитет, МОЖЕ да изтъним още малко плочите, т.к.просто, няма достатъчно киселина в ограничения обем между тях. Ще рече, резерв има. Ако искаме повишена механична якост на плочите, с олово, може да се облече мед. Ако не друго, тя е 29+% по-лека и по-проводима, т.е. някакъв резерв още и за снижаване на вътр.съпротивление. Всъщност, най-тясното място, е въпросният електролит и почти всички резерви там, са изчерпани. Да, може би, попрекалих с оптимизма при оловото.

            Коментар


            • При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
              При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
              Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
              Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
              Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
                "Спорът" е за това че "колегата" ти лъже и маже цял живот колко е велик, а в същото време е обикновен лъжец. Необразован, неук, измамник.
                Винаги като го питаш нещо конкретно и се гърчи кат' настъпан червей щото нищо не може да каже.

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
                    Аха.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
                      За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?
                        Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
                        Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:29.

                        Коментар


                        • На колко Ah е електрохимичният еквивалент на 2,07 кг олово, Матеев? Да отгатна ли? 5(ПЕТ) мола, по 96846 кулона/мол, или 5*53=..БЛИЗО 215 Ah. Това - в само ЕДНА клетка от 55 Ah номинално. Т.е., не е оловото, което така тежко ограничава капацитета...
                          Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 21:33.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.
                            Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                              Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                              С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
                              Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                                Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                                Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                                С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.

                                Идеята малки таблетки с дупки не е "откритие", а само една недомислица, почиваща върху липсата на съответните знания.
                                Last edited by Mateev; 31.03.2021, 21:17.

                                Коментар

                                Working...
                                X