Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение

В какво се състои проблема?
Ами в денонощните колебания на температурата ....

Денем нагряването на инвертора създава надналягане вътре в неговия корпус, и той всячески се опитва да извади навън илишния газ (въздух и каквото там има в него)..
Нощем ниските температури свиват въздуха вътре в инвертора, и той всячески се опитва да всмукне външен въздух, заедно с влагата в него.
Тоест инвертора непрекъснато "диша", опитвайки се да всмуква външен въздух или да "издиша" вътрешен. И ако херметизацията е добра, няма никакви проблеми. Ако обаче гумичката на херметизацията се повреди, а това се случва с течение на времето поради нейното втвърдяване, това "дишане" на инвертора става критично.
Накратко:
Всмукването на влажен въздух предизвиква конденз върху електронните компоненти, и в един момент този конденз може да предизвика късо съединение, което от своя страна да предизвика мощна дъга, която физически да повреди голям участък от платката с електронните компоненти. Точно това се беше случило с 3 мои инвертора, и сега ги сменям с нови след 15 години безупречна работа.
Дъгата не само е изгорила компонента, върху който е възникнала, а е опекла и почти изпарила голям участък от платката с площ колкото цигарена кутия и всички компоненти на тази площ. Изгорила е и е опекла дори и стъклотекстолита на платката, който би трябвало да издържа безпроблемно няколко стотин градуса, а сега се троши като бисквити.
Коментар