Първоначално изпратено от Bailor
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?
Collapse
X
-
Last edited by segato; 16.01.2024, 22:54.
-
Първоначално изпратено от segato Разгледай мнение
Не те разбирам бе човек. Имаш някаква измислена представа за САЩ , казвам ти че нещата не са каквито си представяш, но продължаваш да плещиш глупости. Тук може е сега в момента да отидеш на лекар. Няма проблем. Ще чакаш да минат които са пред теб , ма до час ше минеш. Ако искаш да си направиш среща пак до ден-два ... зависи какъв е сезона, де да знам. Среша правиш ако е някакъв профилактичен преглед и обикновеноо си го нагласяш да ти е удобен час. Ако си настинал отиваш веднага, без среща. Айде лягай вече
Аз говоря с конкретика, утре отивам на преглед, примерно на кардиолог. Ти отиваш ли още утре?
Хайде и друго състезание, кой може по-скоро да запише час при зъболекар, навит ли си?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Bailor
Хахахаха, как изместваш темата гастарчо, кажи си, че не утре, не след седмица или месец, ти за специалист -доктор, чак през 2025г. можеш да се класираш..
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение
Ей 1 път да ни съвпаднат мненията :-)
При нас ключа беше филма 3 Body Problem по Лиу Цъсин . От там започнаха въпросите кое , как , защо. Буквално на всеки няколко минути трябваше да го паузирам и да обяснявам доколкото мога за какво става въпрос.... Винаги е бил най-добрият по математика в класа и вероятно в училището за випуска , но олимпийската математика е много по-различна от училищната. Та след него чавето искаше да надгражда и аз помагам.
Отиде за първи път на състезание на Общинският кръг и изкара макса....
Вчера на нова година в полунощ докато ние нещо там правим семейно то беше на бялата дъска и си измисляше сам задачи и ги ги решаваше сам.... та така. Мотивацията е налична , пришпорване има нула , но за да вървят нещата трябват някакви резултати за да се поддържа огънят....
Искрено се радвам за детето ти. Това което пишеш е ясно доказателство за мен, че това дете има интерес към математиката и може да отиде много напред. Също така виждам успехите ти като родител. Сега е перфектната възраст. Дадох ти някои имена...Вярвай ми, тук съм напълно искрен. Оттук си ти на ход...
Искрено желая най-най доброто за цялото ви семейство. Свестни хора сте, малко останаха такива, независимо дали в БГ или извън БГ...Last edited by ejonny2376; 01.01.2024, 23:05.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение
Ей 1 път да ни съвпаднат мненията :-)
При нас ключа беше филма 3 Body Problem по Лиу Цъсин . От там започнаха въпросите кое , как , защо. Буквално на всеки няколко минути трябваше да го паузирам и да обяснявам доколкото мога за какво става въпрос.... Винаги е бил най-добрият по математика в класа и вероятно в училището за випуска , но олимпийската математика е много по-различна от училищната. Та след него чавето искаше да надгражда и аз помагам.
Отиде за първи път на състезание на Общинският кръг и изкара макса....
Вчера на нова година в полунощ докато ние нещо там правим семейно то беше на бялата дъска и си измисляше сам задачи и ги ги решаваше сам.... та така. Мотивацията е налична , пришпорване има нула , но за да вървят нещата трябват някакви резултати за да се поддържа огънят....
Това го казвам добронамерено. Може и да не вярно а пък за България още повече.Last edited by segato; 01.01.2024, 21:25.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение
Браво, поздравления. Точно това е възрастта, където трябва да се види дали има интерес или не. И ако има такъв, да не се вярва на кварталната даскалица, че ще го научи на нещо, а да се действа.
Караджова от СМГ ти я препоръчвам с две ръце за сегашната възраст. После около 7-8 клас Иван Симеонов. Това са ни най-добрите учители (все още работещи). Аз съм възпитаник на Велико Колев, но той вече е стар и не преподава (за мен най-най добрият БГ учител на всички времена).
За Националния Кръг обаче трябва подготовка директно с величия от ранга на Н.Николов, Е.Колев и други, дотам обаче има време.
Както ти написах и по-рано. Аз го уча олимпийската математика в момента. Учителите в сегашното му училище не ме интересуват , а и нямат представа какво правим вкъщи....Last edited by pesimist4o na kvadrat; 01.01.2024, 21:08.
Коментар
-
Първоначално изпратено от segato Разгледай мнение
Абе не става със пришпорване. Всичко е търговия. Ако покажеш на детето колко е интересна математика ( а тя е интересна) , запалиш му любопитстово и го поощряваш после само ше се интересува и ше се развива. Ако го натиснеш , ше я намрази и почва да търси начини да я избегне. Винаги идва момент в който губиш контрол ако е от позицията на силата, трябва тарикатски да го изработиш само да се интересува. Понякога бондинг тайм както прави песимиста дава много повече зашото детето чувства че го третираш като възрастен а това е голям мотиватор.
При нас ключа беше филма 3 Body Problem по Лиу Цъсин . От там започнаха въпросите кое , как , защо. Буквално на всеки няколко минути трябваше да го паузирам и да обяснявам доколкото мога за какво става въпрос.... Винаги е бил най-добрият по математика в класа и вероятно в училището за випуска , но олимпийската математика е много по-различна от училищната. Та след него чавето искаше да надгражда и аз помагам.
Отиде за първи път на състезание на Общинският кръг и изкара макса....
Вчера на нова година в полунощ докато ние нещо там правим семейно то беше на бялата дъска и си измисляше сам задачи и ги ги решаваше сам.... та така. Мотивацията е налична , пришпорване има нула , но за да вървят нещата трябват някакви резултати за да се поддържа огънят....
Коментар
-
Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение
Теб явно са те пришпорвали и вредите са мащабни, наистина. Иначе не малко, а много пришпорване трябва. Естествено само по предметите, където има интерес. По останалите предмети и тройки в училище са достатъчни. То така или иначе при сегашното ниво за да изкараш 6 трябва само да си слушал в клас и се изисква нулево усилие.По всички предмети.
В университета пък шестици се изкарват още по-лесно. За българските говорим. Знаем защо. Твоята шестица по висша не е никакъв критерий, тук говорим за съвсем различно ниво на математика.
Щом си толкова курназ, пробвай да решиш нещо от тук да те видим:
https://imomath.com/index.cgi?page=collectionBul
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение
В голяма степен съм съгласен с всичко което си написал. По-малко е чавето от 5-клас , но за последните 2 седмици го научих например как да съставя и решава системи от линейни уравнения / сега материал за 8-ми клас. т.е няколко години напред/. Едната задача от областният кръг обикновено се решава по този начин за неговият клас /задачите се усложняват с всяка година на това ниво както проследих/
Относно идеите на това ниво / аз им казвам модели вероятно неправилно/ са няколко десетки от това което съм видял назад. До момента на областният времето е малко и не може да ги усвои всичките.... До преди 2 месеца не е имало подготовка. Т.е. вероятно на него ще има резултат нещо като 2 от 3 но не 3 от 3. Дори и да го има няма значение защото пак основното е да го обуча на тези модели... а не резултата. Не знам вероятно ще ми трябва поне година за всичко.,
Идеята ми е когато стигнем 7+ клас евентуално тогава да му намеря учител за национален кръг ниво... ако иска да се развива в тази област. Става само с желание не насила.
Да не се заблудиш - нямам болни амбиции за университети , гимназии, национални отбори и т..н. Искам само да му развия логиката формирана като последавателност от стъпки в различни ситуации + чувството как да постига и завършва поставени цели до край
Караджова от СМГ ти я препоръчвам с две ръце за сегашната възраст. После около 7-8 клас Иван Симеонов. Това са ни най-добрите учители (все още работещи). Аз съм възпитаник на Велико Колев, но той вече е стар и не преподава (за мен най-най добрият БГ учител на всички времена).
За Националния Кръг обаче трябва подготовка директно с величия от ранга на Н.Николов, Е.Колев и други, дотам обаче има време.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pa4anga Разгледай мнение
Мне , не съм съгласен. Ако детето има интерес от малко ,да се насочва и леееко да се пришпорва е ок. Но ако няма , пришпорването в ранни години вреди , при това вредите са мащабни !!! Като човек имащ 6 на 3-част висша математика го говоря това . Професионалист с мен не е работил до 7-клас,когато започнах да ходя на уроци за кандидатстване !!!
В университета пък шестици се изкарват още по-лесно. За българските говорим. Знаем защо. Твоята шестица по висша не е никакъв критерий, тук говорим за съвсем различно ниво на математика.
Щом си толкова курназ, пробвай да решиш нещо от тук да те видим:
https://imomath.com/index.cgi?page=collectionBul
Коментар
-
Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение
В голяма степен съм съгласен с всичко което си написал. По-малко е чавето от 5-клас , но за последните 2 седмици го научих например как да съставя и решава системи от линейни уравнения / сега материал за 8-ми клас. т.е няколко години напред/. Едната задача от областният кръг обикновено се решава по този начин за неговият клас /задачите се усложняват с всяка година на това ниво както проследих/
Относно идеите на това ниво / аз им казвам модели вероятно неправилно/ са няколко десетки от това което съм видял назад. До момента на областният времето е малко и не може да ги усвои всичките.... До преди 2 месеца не е имало подготовка. Т.е. вероятно на него ще има резултат нещо като 2 от 3 но не 3 от 3. Дори и да го има няма значение защото пак основното е да го обуча на тези модели... а не резултата. Не знам вероятно ще ми трябва поне година за всичко.,
Идеята ми е когато стигнем 7+ клас евентуално тогава да му намеря учител за национален кръг ниво... ако иска да се развива в тази област. Става само с желание не насила.
Да не се заблудиш - нямам болни амбиции за университети , гимназии, национални отбори и т..н. Искам само да му развия логиката формирана като последавателност от стъпки в различни ситуации + чувството как да постига и завършва поставени цели до край
Коментар
-
Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение
Не знам на колко години е, но дори при най-малките трябва да се работи с професионалист (ако искаш да стигне това ниво и не просто да изкара 6 на кандидатстудентския в СУ). Ако е 5 клас, нивото му (и като материал-теория и като задачи) трябва да е поне 7 клас. В 8-9 клас вече трябва да е усвоен целият материал до 12 клас (напр. функции, логаритми, производни и пр). и да се концентрира изцяло върху олимпийски задачи и тотално ъпгрейдване. Задачите в училище, кандидантстудентските задачи и пр. са тотална загуба на време - те се решават буквално наум, често включват разни ненужни хамалогии да ги правят уж по-сложни. А олимпийските задачи винаги имат елегантни решения по половин-една страница, стига да успееш да схванеш идеята.
Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.
Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение
Не знам на колко години е, но дори при най-малките трябва да се работи с професионалист (ако искаш да стигне това ниво и не просто да изкара 6 на кандидатстудентския в СУ). Ако е 5 клас, нивото му (и като материал-теория и като задачи) трябва да е поне 7 клас. В 8-9 клас вече трябва да е усвоен целият материал до 12 клас (напр. функции, логаритми, производни и пр). и да се концентрира изцяло върху олимпийски задачи и тотално ъпгрейдване. Задачите в училище, кандидантстудентските задачи и пр. са тотална загуба на време - те се решават буквално наум, често включват разни ненужни хамалогии да ги правят уж по-сложни. А олимпийските задачи винаги имат елегантни решения по половин-една страница, стига да успееш да схванеш идеята.
Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.
Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.
Относно идеите на това ниво / аз им казвам модели вероятно неправилно/ са няколко десетки от това което съм видял назад. До момента на областният времето е малко и не може да ги усвои всичките.... До преди 2 месеца не е имало подготовка. Т.е. вероятно на него ще има резултат нещо като 2 от 3 но не 3 от 3. Дори и да го има няма значение защото пак основното е да го обуча на тези модели... а не резултата. Не знам вероятно ще ми трябва поне година за всичко.,
Идеята ми е когато стигнем 7+ клас евентуално тогава да му намеря учител за национален кръг ниво... ако иска да се развива в тази област. Става само с желание не насила.
Да не се заблудиш - нямам болни амбиции за университети , гимназии, национални отбори и т..н. Искам само да му развия логиката формирана като последавателност от стъпки в различни ситуации + чувството как да постига и завършва поставени цели до край
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение
За много години !
И мерси за линка и инфото. Личи си че си решавал задачи на това ниво някога :-) Не е тва темата тук , но засега му обяснявам логическите модели на олимпийските задачи, то това е и целта на упражнението , а не резултата от дадено състезание - да ги научи тях защото те имат приложение в живота, бизнеса навсякъде. Логиката зад тях дава чувствително предимство над тези които я нямат. Засега чавето е малко и няма национален кръг при него, а когато порасне ако още го кефи математиката / предполагам да/ ще търся учители за това ниво / аз съм слаб за национален кръг и не ставам/
Относно учители.... училище....как да го напиша. Радвам се за тях , но и аз като ученик никога не съм разчитал на тях нито пък децата ми ще го направят. Те са за шир потреба и за масовката и всичко е съобразено с ниска база / шведи например/., промивки на мозъците и вкарване в определени рамки на познание, смелост и ограничаването на самостоятелното мислене........ Училището е вкъщи....
За другото знаеш че не сме на едно мнение. Оставащият доход като е повече води до по-хубаво жилище , или кола, до по-хубава и по-дълга почивка, до повече свободно време.... до всичко по....Това че има малко кофти тротоари или дупки по улиците или че шницела е менте в кръчмата се преживява.
Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.
Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение
За много години!
Ето ти малко задачки за подготовка на чавето. Този сайт го открих наскоро, перфектен е, има задачите от олимпиадите от цял свят (поне до към 2010 година). Решения няма естествено. Ако детето ти успява да реши по 3 задачи от областните и по 1 от националните кръгове, значи е топ и те признавам като родител. Математиката е най-важното и се радвам, че ги възпитаваш в тази насока. Впрочем, за да има успех, изцяло трябва да го отделиш от тъпите учителки в Гоцето, които със сигурност не биха изкарали и 1 точка на областния и им пълнят главите само с глупости. По-добре му намери някой учител от СМГ (от по-старите), за да има успех на тези олимпиади трябва да му се покажат идеи и методи за решаване на отделни типове задачи. Тези идеи не са в учебниците и обикновените учителки не ги знаят. Всяка такава идея си е едно малко математическо откритие. Ако ще и новият Айнщайн да е детето, ако не са му показани тези методи, няма никакъв шанс.
https://imomath.com/index.cgi?page=collectionBul
Относно стандарта на живот отново твърдя, че не си прав. Ако един програмист може да си плати сметките в двете държави (а той може да ги плати, независимо къде е), то по-високият стандарт е там, където е по-чисто, по-уредено и където има законност. Дори в БГ да спести повече пари след разходи, това е за сметката на кочината, в която трябва да живее, за сметка на по-мръсния въздух, по-некачествена храна и услуги и пр. Приеми, че тези 1000 Евро спестени повече в БГ си ги похарчил за горните неща. Стандартът се мери в качеството на живот, не в това колко повече пари ще спестиш края на месеца мизерствайки.
И мерси за линка и инфото. Личи си че си решавал задачи на това ниво някога :-) Не е тва темата тук , но засега му обяснявам логическите модели на олимпийските задачи, то това е и целта на упражнението , а не резултата от дадено състезание - да ги научи тях защото те имат приложение в живота, бизнеса навсякъде. Логиката зад тях дава чувствително предимство над тези които я нямат. Засега чавето е малко и няма национален кръг при него, а когато порасне ако още го кефи математиката / предполагам да/ ще търся учители за това ниво / аз съм слаб за национален кръг и не ставам/
Относно учители.... училище....как да го напиша. Радвам се за тях , но и аз като ученик никога не съм разчитал на тях нито пък децата ми ще го направят. Те са за шир потреба и за масовката и всичко е съобразено с ниска база / шведи например/., промивки на мозъците и вкарване в определени рамки на познание, смелост и ограничаването на самостоятелното мислене........ Училището е вкъщи....
За другото знаеш че не сме на едно мнение. Оставащият доход като е повече води до по-хубаво жилище , или кола, до по-хубава и по-дълга почивка, до повече свободно време.... до всичко по....Това че има малко кофти тротоари или дупки по улиците или че шницела е менте в кръчмата се преживява.
Last edited by pesimist4o na kvadrat; 01.01.2024, 18:33.
- 1 like
Коментар
Коментар