IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение

    В голяма степен съм съгласен с всичко което си написал. По-малко е чавето от 5-клас , но за последните 2 седмици го научих например как да съставя и решава системи от линейни уравнения / сега материал за 8-ми клас. т.е няколко години напред/. Едната задача от областният кръг обикновено се решава по този начин за неговият клас /задачите се усложняват с всяка година на това ниво както проследих/
    Относно идеите на това ниво / аз им казвам модели вероятно неправилно/ са няколко десетки от това което съм видял назад. До момента на областният времето е малко и не може да ги усвои всичките.... До преди 2 месеца не е имало подготовка. Т.е. вероятно на него ще има резултат нещо като 2 от 3 но не 3 от 3. Дори и да го има няма значение защото пак основното е да го обуча на тези модели... а не резултата. Не знам вероятно ще ми трябва поне година за всичко.,
    Идеята ми е когато стигнем 7+ клас евентуално тогава да му намеря учител за национален кръг ниво... ако иска да се развива в тази област. Става само с желание не насила.
    Да не се заблудиш - нямам болни амбиции за университети , гимназии, национални отбори и т..н. Искам само да му развия логиката формирана като последавателност от стъпки в различни ситуации + чувството как да постига и завършва поставени цели до край
    Чувството и усета освен възпитание е преди всичко природа и ген! И там могат да работят предимно външни авторитети и ситуации ,това дето го гради родителя обикновенно се усеща чак след 25-30г !

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение

      Не знам на колко години е, но дори при най-малките трябва да се работи с професионалист (ако искаш да стигне това ниво и не просто да изкара 6 на кандидатстудентския в СУ). Ако е 5 клас, нивото му (и като материал-теория и като задачи) трябва да е поне 7 клас. В 8-9 клас вече трябва да е усвоен целият материал до 12 клас (напр. функции, логаритми, производни и пр). и да се концентрира изцяло върху олимпийски задачи и тотално ъпгрейдване. Задачите в училище, кандидантстудентските задачи и пр. са тотална загуба на време - те се решават буквално наум, често включват разни ненужни хамалогии да ги правят уж по-сложни. А олимпийските задачи винаги имат елегантни решения по половин-една страница, стига да успееш да схванеш идеята.

      Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.

      Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.
      Мне , не съм съгласен. Ако детето има интерес от малко ,да се насочва и леееко да се пришпорва е ок. Но ако няма , пришпорването в ранни години вреди , при това вредите са мащабни !!! Като човек имащ 6 на 3-част висша математика го говоря това . Професионалист с мен не е работил до 7-клас,когато започнах да ходя на уроци за кандидатстване !!!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение

        Не знам на колко години е, но дори при най-малките трябва да се работи с професионалист (ако искаш да стигне това ниво и не просто да изкара 6 на кандидатстудентския в СУ). Ако е 5 клас, нивото му (и като материал-теория и като задачи) трябва да е поне 7 клас. В 8-9 клас вече трябва да е усвоен целият материал до 12 клас (напр. функции, логаритми, производни и пр). и да се концентрира изцяло върху олимпийски задачи и тотално ъпгрейдване. Задачите в училище, кандидантстудентските задачи и пр. са тотална загуба на време - те се решават буквално наум, често включват разни ненужни хамалогии да ги правят уж по-сложни. А олимпийските задачи винаги имат елегантни решения по половин-една страница, стига да успееш да схванеш идеята.

        Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.

        Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.
        В голяма степен съм съгласен с всичко което си написал. По-малко е чавето от 5-клас , но за последните 2 седмици го научих например как да съставя и решава системи от линейни уравнения / сега материал за 8-ми клас. т.е няколко години напред/. Едната задача от областният кръг обикновено се решава по този начин за неговият клас /задачите се усложняват с всяка година на това ниво както проследих/
        Относно идеите на това ниво / аз им казвам модели вероятно неправилно/ са няколко десетки от това което съм видял назад. До момента на областният времето е малко и не може да ги усвои всичките.... До преди 2 месеца не е имало подготовка. Т.е. вероятно на него ще има резултат нещо като 2 от 3 но не 3 от 3. Дори и да го има няма значение защото пак основното е да го обуча на тези модели... а не резултата. Не знам вероятно ще ми трябва поне година за всичко.,
        Идеята ми е когато стигнем 7+ клас евентуално тогава да му намеря учител за национален кръг ниво... ако иска да се развива в тази област. Става само с желание не насила.
        Да не се заблудиш - нямам болни амбиции за университети , гимназии, национални отбори и т..н. Искам само да му развия логиката формирана като последавателност от стъпки в различни ситуации + чувството как да постига и завършва поставени цели до край

        Коментар


        • Първоначално изпратено от pesimist4o na kvadrat Разгледай мнение

          За много години !
          И мерси за линка и инфото. Личи си че си решавал задачи на това ниво някога :-) Не е тва темата тук , но засега му обяснявам логическите модели на олимпийските задачи, то това е и целта на упражнението , а не резултата от дадено състезание - да ги научи тях защото те имат приложение в живота, бизнеса навсякъде. Логиката зад тях дава чувствително предимство над тези които я нямат. Засега чавето е малко и няма национален кръг при него, а когато порасне ако още го кефи математиката / предполагам да/ ще търся учители за това ниво / аз съм слаб за национален кръг и не ставам/
          Относно учители.... училище....как да го напиша. Радвам се за тях , но и аз като ученик никога не съм разчитал на тях нито пък децата ми ще го направят. Те са за шир потреба и за масовката и всичко е съобразено с ниска база / шведи например/., промивки на мозъците и вкарване в определени рамки на познание, смелост и ограничаването на самостоятелното мислене........ Училището е вкъщи....
          За другото знаеш че не сме на едно мнение. Оставащият доход като е повече води до по-хубаво жилище , или кола, до по-хубава и по-дълга почивка, до повече свободно време.... до всичко по....Това че има малко кофти тротоари или дупки по улиците или че шницела е менте в кръчмата се преживява.
          Не знам на колко години е, но дори при най-малките трябва да се работи с професионалист (ако искаш да стигне това ниво и не просто да изкара 6 на кандидатстудентския в СУ). Ако е 5 клас, нивото му (и като материал-теория и като задачи) трябва да е поне 7 клас. В 8-9 клас вече трябва да е усвоен целият материал до 12 клас (напр. функции, логаритми, производни и пр). и да се концентрира изцяло върху олимпийски задачи и тотално ъпгрейдване. Задачите в училище, кандидантстудентските задачи и пр. са тотална загуба на време - те се решават буквално наум, често включват разни ненужни хамалогии да ги правят уж по-сложни. А олимпийските задачи винаги имат елегантни решения по половин-една страница, стига да успееш да схванеш идеята.

          Да знаеш, че да се състави една задача на това ниво си е все едно да направи едно математично откритие. Колев и Мушкаров примерно са ми споделяли, че работели по 1 година за следващия национален кръг, за да успее да състави 1-2 задачи всеки. А се дава само по час и половина за решението. Хубавото обаче е, че броят "идеи", които се позлват от съставителите, е ограничен. Много са, но не са безкрайно много. И идеята тук е надецата да им се покажат всички тези идеи и как комплексно да ги прилагат.

          Аз лично областните кръгове ги минавах безпроблемно края на 90те. Вече на националните запецвах защото бях мързелив и предпочитах да ходя да се катеря из Рила, вместо да се занимавам по цял ден с математика, но това е друга тема.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ejonny2376 Разгледай мнение

            За много години!
            Ето ти малко задачки за подготовка на чавето. Този сайт го открих наскоро, перфектен е, има задачите от олимпиадите от цял свят (поне до към 2010 година). Решения няма естествено. Ако детето ти успява да реши по 3 задачи от областните и по 1 от националните кръгове, значи е топ и те признавам като родител. Математиката е най-важното и се радвам, че ги възпитаваш в тази насока. Впрочем, за да има успех, изцяло трябва да го отделиш от тъпите учителки в Гоцето, които със сигурност не биха изкарали и 1 точка на областния и им пълнят главите само с глупости. По-добре му намери някой учител от СМГ (от по-старите), за да има успех на тези олимпиади трябва да му се покажат идеи и методи за решаване на отделни типове задачи. Тези идеи не са в учебниците и обикновените учителки не ги знаят. Всяка такава идея си е едно малко математическо откритие. Ако ще и новият Айнщайн да е детето, ако не са му показани тези методи, няма никакъв шанс.

            https://imomath.com/index.cgi?page=collectionBul

            Относно стандарта на живот отново твърдя, че не си прав. Ако един програмист може да си плати сметките в двете държави (а той може да ги плати, независимо къде е), то по-високият стандарт е там, където е по-чисто, по-уредено и където има законност. Дори в БГ да спести повече пари след разходи, това е за сметката на кочината, в която трябва да живее, за сметка на по-мръсния въздух, по-некачествена храна и услуги и пр. Приеми, че тези 1000 Евро спестени повече в БГ си ги похарчил за горните неща. Стандартът се мери в качеството на живот, не в това колко повече пари ще спестиш края на месеца мизерствайки.


            За много години !
            И мерси за линка и инфото. Личи си че си решавал задачи на това ниво някога :-) Не е тва темата тук , но засега му обяснявам логическите модели на олимпийските задачи, то това е и целта на упражнението , а не резултата от дадено състезание - да ги научи тях защото те имат приложение в живота, бизнеса навсякъде. Логиката зад тях дава чувствително предимство над тези които я нямат. Засега чавето е малко и няма национален кръг при него, а когато порасне ако още го кефи математиката / предполагам да/ ще търся учители за това ниво / аз съм слаб за национален кръг и не ставам/
            Относно учители.... училище....как да го напиша. Радвам се за тях , но и аз като ученик никога не съм разчитал на тях нито пък децата ми ще го направят. Те са за шир потреба и за масовката и всичко е съобразено с ниска база / шведи например/., промивки на мозъците и вкарване в определени рамки на познание, смелост и ограничаването на самостоятелното мислене........ Училището е вкъщи....
            За другото знаеш че не сме на едно мнение. Оставащият доход като е повече води до по-хубаво жилище , или кола, до по-хубава и по-дълга почивка, до повече свободно време.... до всичко по....Това че има малко кофти тротоари или дупки по улиците или че шницела е менте в кръчмата се преживява.
            Last edited by pesimist4o na kvadrat; 01.01.2024, 18:33.

            Коментар


            • Изкуственият интелект реши математически проблем!!!

              https://m.dir.bg/it/tehnologii/izkus...ili-ozadacheni

              Представям си, как до година-две ще замени счетоводителите и първите шефове на фирми, ще потупват по рамото или главите, хуманоиди, приличащи на Трипио от междузвездни войни с радостни възгласи: "Това е моят нов счетоводител!"

              Коментар


              • Колкото повече, толкова повече. Тази мантра на Мечо Пух си пригласяше българската IT индустрия повече от десетилетие. Хвърчащи приходи и печалби. Рекорд след рекорд, а след това нов рекорд. И ненаситен глад за кадри, растящи заплати и всевъзможни социални придобивки. Така изглеждаше ситуацията доскоро, докато облаците на икономическата несигурност не надвиснаха и над нея, а балоните не започнаха да издишат – като този на бурните ръстове, усърдно помпани от евтините пари в последното десетилетие.

                ПО здрави ! Съкращения!!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 6000 Разгледай мнение

                  боцкането пред монитора не е като боцкането в кебапчийницата

                  ако беше така щеше да излезе ИТ от тебе
                  Остави боцкането ами основни човешки умения биват погребани.Умението да комуникираш като човек е в кошчето.Седиш и гледаш,я обелиш някоя приказка я не ,и остава анонимния форум за утеха

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от nkavrakov1982

                    Хе хе ,абре Вие пет приказки на кръст не можете да вържете и при първото не ,обръщате очите ,айде не на мене тия .Там да боцкате по цял ден пред монитора и това е .
                    боцкането пред монитора не е като боцкането в кебапчийницата

                    ако беше така щеше да излезе ИТ от тебе

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                      Работата ми е свързана с множество бизнеси от различно естество ,но основното което се прави в момента е че когато дадено нещо се внедри ,вече след него процеса не е какъвто е бил да кажем последните 10 години .Самите процеси вече изискват по-малко ИТ специалисти ,самите ИТ специалисти работят в посока ,след техните продукти да има по-малко нужда от тях самите ,самите компании работят в тази насока и на финала бройката бива съкратена + цената на вече новия търсен труд по-ниска ,крайната цел по-голяма печалба .
                      Склонен съм да мисля, че не си наясно с точните цели на работата ви. Освен някои други вметки ти каза, че търсите геодезист. За какво ви е геодезист. Да не сте пътно строителна фирма. Геодезиста може да вкарва данни и да прави слоеве точно за целите на ИИ. Осветн това каза, че сте финансирани от държавата. Разбира се, че държавата финансира подобни проекти.Няма да ги финансира поръчителя я.
                      Но може и да греша разбира се.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                        При 17% доходност от акция за няколко месеца ,халал да са Ви ,бачкайте там и работете за нас
                        17% са добра доходност като процент ама като се има предвид че имаш 5 акции на кръст едва ли профита ще стигне за бутилка хубава напитка

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от 6000 Разгледай мнение

                          Няма как да се бъзкика щото му липсва чуство за хумор какво му е в главата това си пише
                          Това едно ИТ няма как да знае ,защото при положение че си общуваш с машина с години от живота ти ,сам разбираш какви липси и дефекти се създават на ниво усещане като цяло ?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от два_таралежа Разгледай мнение

                            а за това нямам грижи. Ако знаеш само какви хубави бонуси раздават сега около празниците и края на годината... (от парите на инвеститорите разбира се)
                            При 17% доходност от акция за няколко месеца ,халал да са Ви ,бачкайте там и работете за нас

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                              Ти крепи там Майкрософт ,че цената на акциите е стабилна ,да не вземат да паднат
                              а за това нямам грижи. Ако знаеш само какви хубави бонуси раздават сега около празниците и края на годината... (от парите на инвеститорите разбира се)

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение

                                според мен не го мисли, а го пише, за да бъзика ИТ-тата в темата, които не сме хич малко.

                                гледам му се връзват някои колеги
                                Няма как да се бъзкика щото му липсва чуство за хумор какво му е в главата това си пише

                                Коментар

                                Working...
                                X