IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Значи, продължаваш да НЕ пеавиш разлика между постъпателно движение НА ЦЯЛАТА ФУНИЯ, ЛИНЕЙНО, В ХОРИЗОНТАЛНА ПОСОКА И СКОРОСТТА НА ВЯТЪРА ПО ДОПИРАТЕЛНАТА.
    После, скалата на Фуджита, доколкото си спомням, е измерване на разрушителната способност, на торнадото, нали? А здравината на постройките, според теб, има ли значение за ...НЯКАК измерените разрушения? Те, СА ФУНКЦИЯ НА ТРЕТАТА СТЕПЕН НА СКОРОСТТА. НА ВЯТЪРА, СЪЩАТА ОНАЗИ, ПО ТАНГЕНТАТА (от една страна) А СЪЩО, СА ОБРАТНО ПРОПОРЦИОНАЛНИ на здравината на телата, попаднали в този вихър.
    И, понеже различните строителни технологии дават различна здравина... Сещаш ли се? Ако не, тогава...
    Тогава, не знам как да ти помогна.
    Представи доказателства, по които искаш критерии, че в наши дни торнадата са по-мощни,по-чести,по-продължителни,с по-голям обсег.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

      Има си скала за измерване на мощта на торнадата. Най-силните са от категория 5.Има ли доказателства, че в резултат на климатични промени в последните години е нараснал броят на торнадата от категория 5?
      Същевременно средно торнадата се движат в продължение на 8 км.Но най-дългото измерено торнадо се е движело 352 км.През 1925г.Т.е преди 100 години.
      Значи, продължаваш да НЕ пеавиш разлика между постъпателно движение НА ЦЯЛАТА ФУНИЯ, ЛИНЕЙНО, В ХОРИЗОНТАЛНА ПОСОКА И СКОРОСТТА НА ВЯТЪРА ПО ДОПИРАТЕЛНАТА.
      После, скалата на Фуджита, доколкото си спомням, е измерване на разрушителната способност, на торнадото, нали? А здравината на постройките, според теб, има ли значение за ...НЯКАК измерените разрушения? Те, СА ФУНКЦИЯ НА ТРЕТАТА СТЕПЕН НА СКОРОСТТА. НА ВЯТЪРА, СЪЩАТА ОНАЗИ, ПО ТАНГЕНТАТА (от една страна) А СЪЩО, СА ОБРАТНО ПРОПОРЦИОНАЛНИ на здравината на телата, попаднали в този вихър.
      И, понеже различните строителни технологии дават различна здравина... Сещаш ли се? Ако не, тогава...
      Тогава, не знам как да ти помогна.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Чети сп. "Космос" и "Наука и техника за младежта". Линкове нямам.
        И още, говорим за максималната скорост на вятъра в торнадата, а не скоростта, с която, те се движат. Защото, едното е тангенциална скорост на вятъра във "фунията", а другото - постъпателната скорост на самата фуния. Разликата е ОГРОМНА.
        Има си скала за измерване на мощта на торнадата. Най-силните са от категория 5.Има ли доказателства, че в резултат на климатични промени в последните години е нараснал броят на торнадата от категория 5?
        Същевременно средно торнадата се движат в продължение на 8 км.Но най-дългото измерено торнадо се е движело 352 км.През 1925г.Т.е преди 100 години.

        Коментар


        • Да поясня с друг пример: Имаш ветрогенератор и скорост на вятъра. Една е хоризонталната му скорост и МНОГО ПО-ВИСОКА, е скоростта на обтичане на крилото.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

            Брей-викаш преди 100 години торнадата са се движели с по-ниска скорост отсега.А нещо доказателства да представиш?
            Чети сп. "Космос" и "Наука и техника за младежта". Линкове нямам.
            И още, говорим за максималната скорост на вятъра в торнадата, а не скоростта, с която, те се движат. Защото, едното е тангенциална скорост на вятъра във "фунията", а другото - постъпателната скорост на самата фуния. Разликата е ОГРОМНА.
            Last edited by Pyramid; 08.05.2023, 14:21.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              В средата на 90-те, излезе из хартиените списания прогноза че, до 2050-та, максималната скорост на торнадата, ще достигне към 320 км./ч. Надмина ги преди 10 години.
              Брей-викаш преди 100 години торнадата са се движели с по-ниска скорост отсега.А нещо доказателства да представиш?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                Самият термин "климатични промени "е идиотски ,защото климатът постоянно се променя.Но няма нищо необичайно още по-малко плашещо в климата в наши дни.
                В средата на 90-те, излезе из хартиените списания прогноза че, до 2050-та, максималната скорост на торнадата, ще достигне към 320 км./ч. Надмина ги преди 10 години.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Точно на ТЕЗИ чичковци, НИКАКВИ пари не трябва да се дават, че много крадат. Което, без да е вина изцяло на вида Хомо, съвсем не отменя климатичните промени.
                  Самият термин "климатични промени "е идиотски ,защото климатът постоянно се променя.Но няма нищо необичайно още по-малко плашещо в климата в наши дни.

                  Коментар


                  • Прочее, сержант, вчера ти намекнах, че "измерваните със сателит" някога температури, са по-близки до тези на повърхността на Земята, докато днес, малко по-точно, включват И тези на въздуха. Разлика да правиш не видяха затова, продължавам да съм скептичен за цялостната ти метрологична подготовка.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
                      Сняг в Австралия!!!Интересно е това глобално затопляне. Всъщност грешка-вече не е глобално затопляне, а климатични промени, та и за снега в Австралия е виновна човешката дейност и трябва да се дадат парички на едни добри чичковци и лелки,които ще ни спасят.
                      Точно на ТЕЗИ чичковци, НИКАКВИ пари не трябва да се дават, че много крадат. Което, без да е вина изцяло на вида Хомо, съвсем не отменя климатичните промени.

                      Коментар


                      • Сняг в Австралия!!!Интересно е това глобално затопляне. Всъщност грешка-вече не е глобално затопляне, а климатични промени, та и за снега в Австралия е виновна човешката дейност и трябва да се дадат парички на едни добри чичковци и лелки,които ще ни спасят.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                          А как е поставен. Ако им махнеш катализаторите почват да димят, горят масло и на неголям пробег започват.
                          Махат го, понеже у нас масово се карат "морги", и понеже всеки гледа да кара с най-евтиното гориво, което обикновено некачествено, катализаторите се запушват и затруднява работата на двигателя.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Знам че не торят масло от катализатора, но катализатора го скрива това успешно като загрее дима го няма, тестват ги и всичко е ок. А самите двигатели са форсирани, с два разпределителни вала за да може да се тъпче повече гориво в цилиндрите и да имат висока мощност. Тези неща са заимствани от състезателните коли, но те не са екологични поначало, ако нямат катализатори тези коли няма да покрият никакви норми. Те и докато е студен катализатора всъщност не ги и покриват.
                            Колега, не знам какво си учил, но определено не е инженерна специалност. Катализатора превръща отровните газове от непълнота горене и азотните окиси в неотровни газове след като загрее, наистина трябва време за да достигне работната си температура. Дима е фини сажди, продукт на непълно горене, непълното горене е в резултат на недостиг на кислород или лошо смесообразуване. Непълното горене може да се предизвика от различни причини като най-честата е износен или повреден двигател.
                            Last edited by tetris12; 08.05.2023, 01:08.

                            Коментар


                            • Знам че не торят масло от катализатора, но катализатора го скрива това успешно като загрее дима го няма, тестват ги и всичко е ок. А самите двигатели са форсирани, с два разпределителни вала за да може да се тъпче повече гориво в цилиндрите и да имат висока мощност. Тези неща са заимствани от състезателните коли, но те не са екологични поначало, ако нямат катализатори тези коли няма да покрият никакви норми. Те и докато е студен катализатора всъщност не ги и покриват.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Прав си. Уж занамаляване на СО (да, въглероден монооксид!) ги слагат, пък те, току се задръстят от неизгоряло масло и сажди, и ги махат или дори крадат за паладия. Абе няк'ъф ужаст, няк'ъфхелл.
                                Много по неекологичен бизнес са катализаторите, просто са за голяма печалба. Нещо от което се печелят хубави и лесни пари. И системите за очистка на азотните окиси на дизеловите са същата история, също докато не загрее не работи. В града ако ще измине 15 км почти през цялото време не е загряла за да работи системата, особено през зимата.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X