Първоначално изпратено от съни(тя)
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Парахoдство БРП (5BR / BRP)
Collapse
X
-
Параходство "Българско речно плаване" (BRP) може да увеличи капитала си с до 40 млн. лв. в следващие пет години, сочи съобщение на Българска фондова борса.
Акционерите на компанията са одобрили промени в устава на компанията на извънредното си общо събрание от днес, с които създават нов член в устава си съгласно, който управителният съвет, след предварително съгласие от надзорния съвет, се овластява със свое решение да увеличава капитала на дружеството до 40 млн. лв. чрез издаване на нови акции, в срок до 5 години, считано от момента на регистриране на настоящото изменение на Устава в съда.
Първоначално обявеният дневен ред на събранието на борсата сочеше увеличение на капитала с до 100 млн. лв. През пролетта на тази година капиталът на дружеството беше увеличен от 1.2 млн. лв. на 28.9 млн. лв.
Коментар
-
Captain, здравей
не съм наясно с терминологията в корабоплаването и с видовете съдове, необходими за различните превози - поне не достатъчно, за да ги коментирам....
Но следя дружеството, поради важният сегмент, който заема във водния транспорт и добрите му перспективи конкретно в речния.
Химимпорт реално е собственик на БРП от 2005г.
Така че да гледаме как се развива дружеството след тази година.
Предвидените инвестиции са за 25 млн. евро.Парите ще бъдат и част от тях вече са насочени към подновяване на корабния парк и ремонт на старите, както и конструктивни промени в някои от съдовете, които да позволяват транспорт и по горната част на Дунав - до Германия...
В заложената инвестиционна програма влиза и изграждането на логистичен център за складиране на нефтопродукти...
За какво точно ще бъдат използвани средствата от евентуалното увеличение предстои да се разбере, но мисля, че посоката на направеното досега говори за положителните и сериозни намерения в бъдеще.
Коментар
-
Kerezov,
Не разбирам защо само се оправдаваш. Никой в нищо не Ви обвинява.
Ако Вие се чувствате така, много лошо за Вас.
Накратко на Вашите точки:
1. От 1989 не са влагани средства в държавните дружества. True.Това трябва да е оправдание, така ли?
2. Всички дружества за приватизация имат износени активи.True. Това пак е някакво оправдание за нещо, аз обаче не знам за какво. Може ли да уточните за какво се оправдавате?
3. В началото всеки нов собственик се сблъсква с неразбории.True. Е и? Срок вчера! Not true. Един собственик не може да си даде сам на себе си срок вчера. Това е само за изпълнителския състав.
4. Не съм давал квалификации и не съм правил заключение по отношение на компетентността на собствениците. Примерът с шегела беше това да покаже че един човек не може да разбира от всички неща. Сега ще ми кажете че работите в екип и т.н., нямам намерение да споря.
5. Вие откъде знаете дали не съм проверил какво е направено и инвестирано за година и половина? А Вие защо не си направите труда да кажете каква е тази социална политика, или трябва да отидем пред входа на БРП-то и да питаме редовия служител? Не мислите ли, че е несериозно да ми говорите за спрени "кранчета"? Защото по този начин направо си признавате че от БРП-то са източвани средства. Може ли да уточните направо от кухнята кои са били тези "кранчета" и кои са се облагодетелствали? Кога ги открихте тези кранчета и източените средства върнати ли са? Кои са тези служители и как са наказани? Кои са им били началниците и защо са допуснали това и как са наказани? Не се притеснявайте, кажете, ще спечелите много почитатели като кажете истината.
6. Не знам защо сравнявате шегела със самоходките, идеята за шегела беше съвсем друга, а именно как собствениците ще осъществяват ефективен контрол точно заради гореупоменатите от Вас "кранчета". Стойността на един кораб при покупко продажда е търговска тайна.
7. Повтаряте се - няма да коментирам
8. На Вас кой Ви е казал, че не си изпълнявате поетите задължения? Аз поне не съм. А Вие така ли се чувствате? Вие използвате думата "ние", т.е. да разбирам, че сте един от собствениците ли?
9. БРП не е дружество с национално значение, то е дружество с национално и интернационално значение и най-големия фактор на долния Дунав.
10. Всички работодатели казват че младите са добре дошли при тях. И толкова за младите, нищо повече. Как да Ви го обясня, че един пенсионер взема пенсия и заплата, което прави двойно повече от младия специалист. И то при положение, че логиката на пенсионера е, че той си е подсигурен с пенсия и не е нужно да се напъва много много на работа и само си върти броеницата, а крайния му продукт е с много ниско качество и в общия случай не отговаря на съвременните изисквания. Казвате, че младите са добре дошли, как ще коментирате следното: Един колега, 30 г., завършил ВВМУ, втори механик на море (надявам се запознат сте с длъжностите на кораба), знаещ английски и говорещ полски и сръбски(пътувал е с полски и сръбски екипажи) реши да пробва в БРП-то. Пусна молба и автобиография. И какво стана? Извикаха го и му казали че за момента нямало свободно място.
По отношение за ТУ- варненския ли имате впредвид? Защото в Русе ума РУ. Ако идеите Ви са за варненския ТУ, просто няма да стане, защото от 10 човека отишли във Варна, 2 само ще се върнат. А и тези които отидат във Варна ще искат да станат морски капитани, а не речни. Трябва ли да Ви обяснявам защо? Единствения шанс да има речни кадри е да се открият специалностите корабоводене и КММ в Русенския университет.
Уважението не е даденост, то се печели с дела.
Коментар
-
Captаin, имах известни колебания дали да взема отношение по изложените във форума непретенциозни мисли, но за добрия ред реших, че е добре в отговор и аз да изложа някои факти.
1. Задавал ли си си някога въпроса от 1989 год. насам българската държава какви средства е отделила за инвестиции в държавните дружества;
2. Не сте ли съгласни, че всички дружества, предназначени за приватизация притежават напълно износени( и материално и технологично ) износени активи;
3. Не мислите ли, че всеки един нов собственик в началото се сблъсква с куп неразбории, като всички следва да се рашат със срок вчера;
4. Защо коментирайки дадена тема, давате квалификации и заключения, кой от какво разбира или не разбира?
5. Защо не си направите труда и не проверите за тази година и половина, какво е направено в параходството и като инвестиции, и като социална политика и като затваряне на много "кранчета" от които доста хора са живели?
6. Сигурно един шегел струва 20-тина лева, но е хубаво да се поинтересувате и колко струват тези упоменати самоходки и баржи?
7. Допускате ли, че ние също имаме желание да купуваме само нови кораби и шлепове, но за да стане това се изисква някой да ги е построил и да ги има на пазара, а това не е обичайната практика в този бранш( би трябвало да го знаете ) - направихте ли си труда да проверите дали е подписан договор за строеж на нови кораби, колко и какви;
8. Направихте ли си труда да прочетете заложената бизнес програма за развитие на дружеството и не смятате ли, че ние винаги изпълняваме поетите ангажименти;
9. Параходството е дружество от национално значение и може да бъдете абсолютно сигурен, че ще продължава да бъде, а "Химимпорт" оцеля в продължение на 60 години и ще продължава да съществува.
10. Младите хора и сега са добре дошли при нас, а що се касае до програмите за обучение в Техническия университет или някъде другаде - и на това ще дойде времето. Сега по-важното според нас е когато тези млади хора дойдат на работа в Параходството, да не изпитват неудобство да управляват прогнили корита.
Мога да продължавам да пиша още много, но мисля че това е достатъчно, като тема за размисъл.
Що се отнася до усвояването на средствата от новия капитал( когато това увеличение се осъществи ), то бъдете спокоен, че те ще бъдат употребени на точното място и за нужните неща.
Отнасяме се с уважение към всеки инвеститор, без разлика дали е голям, малък и дали има акции от дружества в групата на "Химимпорт" или не - моля отнасяйте се с нужното уважение и към нас.
Извинете ме за дългия монолог.
Коментар
Коментар