Ако целта е размиване - начини много, но мисля, че тук се гледа мащабно - регионално, с тенденция към глобалност))))))))
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Парахoдство БРП (5BR / BRP)
Collapse
X
-
Здравей, Captain.
Имам към БРП, емоционално отношение.Преди 40 години, една какичка ми рисуваше параходи, и на знамето пишеше точно "БРП".
Като я попитах какво значи, тя ми каза "Българско речно плаване".
Явно силно съм го запомнил.
Купих си акции без въобще да ги проуча.
в една от темите във форума ме дадоха като пример колко тъп и финансово неграмотен е българския масов инвеститор.
Надявам се компанията да избере правилния от двата пътя, които посочваш.Иначе ще се наложи да я купя аз.
Пиши пак.
Коментар
-
Здравейте,
стана ми интересен този форум за БРП-то и реших да изразя някои мои непретенциозни мисли.
Колко струва един шегел? 20000 или 200000 евро? Отговорът най- отдолу.
1. БРП-то в момента е на кръстопът - или ще поеме бързо нагоре или ще се срине. Това зависи от ръководството на фирмата. Това че има 3 купени сомоходки и прилежащите към тях баржи втора ръка нищо не оазначава.
Във фирмата работят много пенсионери вместо да се търсят млади кадри. От друга страна малкото млади и образовани напускат поради несъизмеримо ниското за отговорностите и работата заплащане.
2. Безусловни са залсугите на ръководството на фирмата и на изп.директор Драгомир Кочанов по време на прехода и изправянето и на крака, когато фирмата беше пред фалит. Действаше се твърдо и справедливо и това е основната причина поради която фирмата продължи да съществува. Не мога да мисля какво щеше да стане, ако някой от старите директори беше останал, примерно Никифоров или Станчев - чист фалит.
3. Времето на прехода и стабилизирането на фирмата обаче отминаха, сиреч трябват нови методи на управление отговарящи на съвременните изисквания на световния пазар за превози и по точно по река Дунав.
Затова казах че БРП-то е на кръстопът. Затова собствениците трябва да са абсолютно наясно как ще се ръководи фирмата.
4. Какво прави ръководството на фирмата по отношение на кохезионните фондове? Някакви планове и програми? За сега -не.
5. Колко служители в администрацията са англоговорящи - по моя информация един - това е нелепо и говори за нивото на самата администрация.
6. Къде е следващото поколение плавсъстав - капитани, механици, моряци? Няма такова - това води след 5-10 години до пълна скръб. Какво се прави по проблема? Засега нищо. Защо? Не се знае. За хора правещи фирмата със собствен капитал 100 млн. и след капитализация кой знае колко не би трябвало да е проблем да съдействат за откриване и обучение към Русенския Университет на специалностите Корабоводене и КММ.
7. Един въпрос към собствениците: когато собствения капитал на дружеството стане 100 млн., кой и как мислите че ще ги усвои тези пари? Може би пенсионерите? Нямам нищо против тях, но поне за сега БРП-то е напълно социално предприятие, а в такова млади и кадърни специалисти не се задържат.
8. И сега господа собственици, колко струва един корабен шегел? 20хил или 200хил евро? Вие може да разбирате от капиталови пазари, корпоративно управление, търгуване с акции, знаете кой кой е на фондовата борса, комисията за финансов надзор или централния депозитар, обаче мисля че нищо не разбирате от корабоплаване, корабни екипажи, превоз на товари, агентиране и т.н.
Един шегел струва 20-на лева, зависи от големината.
Коментар
-
БЪЛГАРСКИ МОРСКИ ФЛОТ ЕАД (BMF) източник: finance.news.bg 30 Ноември 2007 10:50
БЪЛГАРСКИ МОРСКИ ФЛОТ ЕАД отчете 32 424 хил. лв. печалба в консолидирания си отчет към 30 септември 2007г.
Дружеството БЪЛГАРСКИ МОРСКИ ФЛОТ ЕАД отчете печалба в размер на 32424 хил. лв. в консолидирания си отчет към второто тримесечие на 2007г. Общите приходи на дружеството са в размер на 342 061 хил. лв. което е ръст от 1.33 % спрямо предходния период. Общите разходи на дружеството отчитат спад от 2.21 % до 308 687 хил. лв.
Формирана е печалба на акция в размер на 2.81лв. (на осреднена годишна база)
Според неконсолидирания отчет на дружеството за същия период e отчетена печалба в размер на 32 547 хил. лв. .
Собственият капитал на дружеството към 30 септември 2007г. е 914891 хил. лв., като спрямо същия период на миналата година се е увеличил с 2.67%
Коментар
-
ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД (BRP) източник: darikfinance.bg 28 Ноември 2007 13:45
Консолидираната печалба на Параходство БРП към 30 септември е 3.75 млн. лв.
Параходство Българско речно АД плаване отчита нетна консолидирана печалба за деветмесечието на годината в размер на 3.75 млн. лв. спрямо 913 хил. лв. за същия период на миналата година, показват данните от отчета на компанията, публикуван в сайта на БФБ-София.
Консолидираните приходи от продажби на русенското дружество за периода януари - септември са в размер на 34.36 млн. лв., което е ръст от 40% на годишна база. До 30.02 млн. лв. се повишават разходите за дейността на параходството, показва още отчетът.
Основният капитал на Параходство Българско речно АД е 28.96 млн. лв., а собственият капитал е в размер на 39.11 млн. лв., става ясно от баланса на дружеството.
До момента на борсата са изтъргувани 1 025 акции на Параходство БРП, като средната цена е 9.90 лв. или покачване с 2.59%.
Коментар
-
По-сериозно - вероятно ще си направят пристанище на терена на "Бимас". С някой товарен терминал. Имаше такава идея. А нови кораби при всички положения ще трябват. Водният транспорт си е най-евтин, а имат много жито да извозват нагоре по реката. А и не само жито. Само вода да има де. Това наистина е проблем с тези сушави лета.
Коментар
Коментар