Първоначално изпратено от Kiro
Разгледай мнение
unsworth, за съжаление има теории и за лоши сценарии..
Виктор Иванов
Имайте предвид, че лъжите, изнасяни в БГ медии относно финансовото състояние на държавата, са... Като цяло, в Държавният бюджет на България за 2016 г., както и в проекто-бюджет 2017 г., и при приходите, и при разходите, се очертава ясна тенденция за засилване на преразпределението през държавата, като разходите трайно надвишават приходите, разликата между които, се покрива с нарастващ дълг. Това е бомба със закъснител, и очаквайте жестоко сриване на лева съвсем скоро, което в условията на Валутен борд, означава още по-зловещо изтърбушване на и без това мизерната ни "потребителска кошничка". При тази дългова спирала, знайте, че това "преразпределение" си е преливане от пусто в празно, и замазва положението за краткосрочен период, обаче България не е Гърция, и фалита на държавата е въпрос на време. Стив Ханке още по-миналата година им го каза на тия нашите престъпници, а той е човека родил МВФ и Валутния борд... И, за да не ме сметнете за голословен, ще допълня горе-казаното с конкретните, актуални цифри...
Фискалната равносметка за 2015 г:
- В края на 2014 г. фискалният резерв в БНБ беше 6717 млн. лева, в края на 2015 г. - 5979 млн. лева.
- В края на 2014 г. държавният дълг беше 22100 млн. лева, в края на 2015 г. по последни данни е бил 22800 млн. лева.
- Спад на резерва близо 740 млн. лева, увеличение на дълга 700 млн. лева
- Касов дефицит в бюджета за 2015г. - 2287 млн. лева
- Дълг/БВП за 2015 - около 26.5%
В случай на над 40% дълг от БВП страната ни отива към фалит.
През следващите няколко години предстои вдигане на данъци. Няма как да издържим иначе на увеличаващи се дефицити и дългове. Бюджет 2016 както и проекта на този за 2017 не са предвидени като бюджети на реформи, те са тихи и незабележими. Ние вече сме в условия на дългова спирала. Само за сравнение - през 2013 г. излязохме с 0.5% бюджетен дефицит и дълг под 16% от брутния вътрешен продукт. Сега имаме 30% дълг и 2-2.5% дефицит. Този дефицит автоматично води до увеличаване на дълга и обратното. 2014 г., 2015 г., и 2016 г., са години, в които България харчи повече, отколкото редица други държави. И това се вижда от дефицитите, които са много по-големи, отколкото през минали периоди. В Бюджет 2016 не бяха заложени всички реални разходи, като имаше буфери за "цъкащите бомби" в енергетиката и транспорта, затова и правителството се застрахова с прогнозиране на бъдещ дълг. Реално разходите са по-големи, затова имаше такъв буфер до 5.3 млрд. лв. за нов дълг през 2016 г. Но в настоящата ситуация, непредвиденият разход по покриване на арбитражните неустойки към Росатом ще се отрази много негативно. Това ми напомня, че пак се стигна до неадекватни действия от страна на Министерския съвет с изнасяне на информация в медиите за "опрощаване" на 50 милиона лева по лихви от руска страна, които на фона на 1.6 милиарда дължими неустойки, се сещате как звучат... Класическо манипулиране на поднесената информация с избягване на предоставяне на основните обективни фактологически данни, чрез отклоняване на фокуса от реалните проблеми, превключвайки към периферни неща, които нямат реално значение. Т.нар. метод "Проблем - Реакция - Решение", при който ситуацията е представена изкривено, с цел предизвикване на реакция сред публиката, така че тя сама да поиска приемането на предложените мерки.

Виктор Иванов
Имайте предвид, че лъжите, изнасяни в БГ медии относно финансовото състояние на държавата, са... Като цяло, в Държавният бюджет на България за 2016 г., както и в проекто-бюджет 2017 г., и при приходите, и при разходите, се очертава ясна тенденция за засилване на преразпределението през държавата, като разходите трайно надвишават приходите, разликата между които, се покрива с нарастващ дълг. Това е бомба със закъснител, и очаквайте жестоко сриване на лева съвсем скоро, което в условията на Валутен борд, означава още по-зловещо изтърбушване на и без това мизерната ни "потребителска кошничка". При тази дългова спирала, знайте, че това "преразпределение" си е преливане от пусто в празно, и замазва положението за краткосрочен период, обаче България не е Гърция, и фалита на държавата е въпрос на време. Стив Ханке още по-миналата година им го каза на тия нашите престъпници, а той е човека родил МВФ и Валутния борд... И, за да не ме сметнете за голословен, ще допълня горе-казаното с конкретните, актуални цифри...
Фискалната равносметка за 2015 г:
- В края на 2014 г. фискалният резерв в БНБ беше 6717 млн. лева, в края на 2015 г. - 5979 млн. лева.
- В края на 2014 г. държавният дълг беше 22100 млн. лева, в края на 2015 г. по последни данни е бил 22800 млн. лева.
- Спад на резерва близо 740 млн. лева, увеличение на дълга 700 млн. лева
- Касов дефицит в бюджета за 2015г. - 2287 млн. лева
- Дълг/БВП за 2015 - около 26.5%
В случай на над 40% дълг от БВП страната ни отива към фалит.
През следващите няколко години предстои вдигане на данъци. Няма как да издържим иначе на увеличаващи се дефицити и дългове. Бюджет 2016 както и проекта на този за 2017 не са предвидени като бюджети на реформи, те са тихи и незабележими. Ние вече сме в условия на дългова спирала. Само за сравнение - през 2013 г. излязохме с 0.5% бюджетен дефицит и дълг под 16% от брутния вътрешен продукт. Сега имаме 30% дълг и 2-2.5% дефицит. Този дефицит автоматично води до увеличаване на дълга и обратното. 2014 г., 2015 г., и 2016 г., са години, в които България харчи повече, отколкото редица други държави. И това се вижда от дефицитите, които са много по-големи, отколкото през минали периоди. В Бюджет 2016 не бяха заложени всички реални разходи, като имаше буфери за "цъкащите бомби" в енергетиката и транспорта, затова и правителството се застрахова с прогнозиране на бъдещ дълг. Реално разходите са по-големи, затова имаше такъв буфер до 5.3 млрд. лв. за нов дълг през 2016 г. Но в настоящата ситуация, непредвиденият разход по покриване на арбитражните неустойки към Росатом ще се отрази много негативно. Това ми напомня, че пак се стигна до неадекватни действия от страна на Министерския съвет с изнасяне на информация в медиите за "опрощаване" на 50 милиона лева по лихви от руска страна, които на фона на 1.6 милиарда дължими неустойки, се сещате как звучат... Класическо манипулиране на поднесената информация с избягване на предоставяне на основните обективни фактологически данни, чрез отклоняване на фокуса от реалните проблеми, превключвайки към периферни неща, които нямат реално значение. Т.нар. метод "Проблем - Реакция - Решение", при който ситуацията е представена изкривено, с цел предизвикване на реакция сред публиката, така че тя сама да поиска приемането на предложените мерки.
Коментар