При липса на ДВИ активност каква друга публична алтернатива имаме, освен да си задаваме въпросите тук?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Химимпорт АД (CHIM)
Collapse
X
-
ivandavidov
-
Предлагам да пренасочим леко дискусията - от материална гледна точка, не мога да кажа, че ставам и лягам с информация дали полети на България Еър са били отменени.
Обръщам се директно към Керезов - по добре разкажете две неща:
1. Какви са ви стратегическите планове за таз година
2. Какво става с Газчицата - там ако не се лъжа сте и изпълнителен директор или май беше в Храните. Говори се апокрифно за големи открития на природен газ/нефт, ама се говори под сурдинка, ей така по разни селски форуми и седянки. Няма никакъв коментар от страна на ръководството нито на ГАЗ, нито на Храните нито на ХИМА а и трите са публични. По закон сте задължени при материални промени да уведомявате инвестиционната общност - затова се наричате и публични компании. Ако сте си затворени/непублични компании ме боли дедовия какво ще правите, ама не е такъв случая. Та г-н Керезов - отговорете ми на тези два важни въпроса. И в допълнение - никой не иска да прикачате екселски таблици и детайлни планове. Знаем за прословутата конфиденциалност в групата. Но можете напълно спокойно да отговорите достатъчно интелигентно тука. Топката е във вашата градинка.
И последно - акционер съм навсякъде в групата - и в хима и в ГАЗ и в Храните и в банката. Така, че закона ми дава права спокойно да питам тез въпроси...Мнението ми не представлява съвет за покупко-продажба на акции, облигации и други видове ценни книжа
Коментар
-
Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнениеЗа да не изглеждат тъпо би трябвало някой в Химимпорт да коментира реалната икономическа обосновка зад подобни действия, а не да препоръчва на хората да летят с фалирали унгарски авиолинии. Подобна арогантност от страна на ръководството не говори добре за отношението на Мажо към Мино!
EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!
Коментар
-
+1Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнениеЗа да не изглеждат тъпо би трябвало някой в Химимпорт да коментира реалната икономическа обосновка зад подобни действия, а не да препоръчва на хората да летят с фалирали унгарски авиолинии. Подобна арогантност от страна на ръководството не говори добре за отношението на Мажо към Мино!
EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!
Коментар
-
Най-логичното обяснение е, че са решили да пренасочат някоя машина към чартърните полети обслужващи черноморския туризъм. Предполагам, че от чартърите печелят много повече. Последният месец два пъти пътувах с България Еър и двата пъти полетът закъсня с няколко часа заради закъснение при предишния полет, изпълняван от същия самолет. Очевидно се опитват да си оптимизират използването на флота, но го правят по доста дърварски начин.
Коментар
-
ivandavidov
Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнениеХм, и за да не изглеждат тъпо трябва да ги направят тия 20 полета макар и да са на яко загуба!? Помисли, може би има и друга гледна точка и логично обяснение.
EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!Last edited by ivandavidov; 25.05.2014, 18:37.
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнениеМи масово е. Не знам дали има и други, но само този в сряда до Виена прави примерно 5 месеца по 4 седмици = 20 полета до влизането в сила на зимното разписание. А и не акцентирам върху думата "масово", а върху това, че не се прави така. И в случая го говоря не толкова като недоволен клиент, а като разтревожен акционер. Щото с такива тъпотии гонят клиентите си при положение, че авиокомпанията трябва да оцелява в една силно конкурентна среда сред големите акули. Вместо да коткат клиентите си, които са ги предпочели пред Австрийските авиолинии, те ги гонят. Аз какво направих? Просто си анулирах билетите (ставаше въпрос за два билета) и си купих други от конкуренцията. И следващия път много ще се замисля когато имам избор дали да предпочета Bulgaria Air, нищо че съм акционер в холдинга. Авиокомпанията оперира в много тежка конкурентна среда, особено по тази линия, и е безкрайно тъпо да си подлива сама вода.
А и щом е взето такова тъпо решение, значи нещо не е наред в професионалното управление на компанията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнениеНет, честно казано пресоли манджата с това "масово анулиране на полети"...
Явно си се ядосал повечко и в афекта си изписа не съвсем обективен пост.
Успех с инвестициите и... полетите
А и щом е взето такова тъпо решение, значи нещо не е наред в професионалното управление на компанията.Last edited by netware5; 25.05.2014, 02:46.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение....
Както виждаш, когато пиша не си изсмуквам мислите от пръстите. Можеш да продължаваш да ме смяташ за сериозен форумец
Явно си се ядосал повечко и в афекта си изписа не съвсем обективен пост.
Успех с инвестициите и... полетите
Коментар
-
Първоначално изпратено от SoHo Разгледай мнениеПичове отменянето на полети е нормална бизнес практика. Какво бихте направили вие ако няма пасажери?He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Досега винаги само преглеждах Investor и така и нямах регистрация, но напоследък ме избива на национализъм и ще споделя мнение
Отсега да кажа, че не ангажирам никой с виждането си, а само споделям позиция и наблюдения. И аз като често пътуващ (както и семейството ми) съм попадал на анулирани полети. Специално до Виена, летя смея да кажа доста често. Както с Bulgaria Air така и с Austrian Airlines. Гледайки все по-празни полети напоследък си мислех защо изобщо ги има? Оказва се, че от Bulgaria Air анулират един полет седмично за лятото, а Austrian Airlines анулират три полета - в Понеделник, Вторник и Неделя. Явно трафика до Виена спада, но никой не коментира фалит на Austrian въпреки хилядите им стачки и анулации. Одавам го натова, че по принцип българите сме си настроени да си плюем и ненавиждаме нашето А и никой не може да е пророк в собстената си къща.
А според сайта на летище София, Bulgaria Air си запазва лидерството: http://www.sofia-airport.bg/pages/ne...x?lm01=106&p=1
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение...
Както виждаш, когато пиша не си изсмуквам мислите от пръстите. Можеш да продължаваш да ме смяташ за сериозен форумецLast edited by precakanoto; 24.05.2014, 13:01.Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Първоначално изпратено от Kerezov Разгледай мнениеРеших да се включа във форума, защото намирам за необходимо да отговоря на двама от пишещите във форума на "Химимпорт" - netware5 и Alee. Дали лодката е тръгнала да потъва е много спорен въпрос; анулирането на полет е обичайна практика по цял свят - причини много, технически, метеорологични или чисто икономически. С последното визирам отменения полет за Виена вчера, поради слабо затоварване( същия е отменен на 16.05.). Един отменен полет не означава масово, а що се отнася до визията и как и накъде ще се развива авиокомпанията - ако новите Ербъс-и и Ембраер-и са липса на визия, ако инвестираните в авиокомпанията над 130 млн.евро и изчистването на наследените дългове са липса на визия - то остава единствено да Ви пожелая да летите не с българската авиокомпания , а с Малев.
Закупуването на Ербъс-и и Ембраер-и опредлено не показва визия и стратегия, особено като отчитам факта, че един самолет е печеливш във въздуха, а не по стоянките на летищата. Другия факт потвърждаващ написаното от мен е изпращането на част от летците да работят в чужбина, по специално Пакистан. Очевадно е, че не може да им се осигури работа в България, а това е благодарение на факта, че не се откриват нови линии, напротив. Каква Ви е стратегията, какъв оператор ще бъдете, нискобюджетен, чартърен, или...
Не на последно място е конкуренцията, която тепърва ще Ви натиска здраво. Air Serbia (собственост на Етихад), Turkish Airlines и Пегасус не спят, откриват нови линии и изземват малко по малко пазара. Само въпрос на време е Луфтханза и Eр Берлин да се окопитят след трудностите, които ги сполетяха. Трудно ще се борите с всички тях и с ресурса на държавите стоящи зад тях.
И за де не кажат форумците, че съм настроен негативно смятам, че дейността Ви (Фрапорт) се развива добре, закупуването на 10% от Swissport е също добро решение което ще позволи да се развивате в областта на наземното обслужване, а това че поехте и започнахте сами да извършвате дейностите по светотехническото осигуряване е повече от похвално. Има и други дейности, към които можете да се насочите в областта на авиацията, въпросът е дали имате желание да го направите.
И аз като колегата пътувам с България Ер поне по 10 пъти на година, а факта че Ви критикувам означава само едно, че искам инвестицията ни в холдинга да има възвращаемост.“Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”
Коментар
Коментар