Първоначално изпратено от oslo
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спиди АД (SPDY / 0SP)
Collapse
X
-
Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнениеСпидометъра взе да тъпче на място, защо така в последно време. Забелязх днес, че хартията се е изгърбила от предишните 38 лв на днешните 36/ Осло го следи постоянно и казва, че всичко в отчета е прекрасно, а видях че играчорите са го кеширали и до 35? Каква ли ще е причината!?!?
не ме притеснява тъпченето
Не е препоръка за покупко-продажба на ЦК. Имам
Коментар
-
Първоначално изпратено от BullsonBSE Разгледай мнениеОня ден те четох, нямах време да ти отговоря.
Момче, много се излагаш с тази ЕБИТДА.
Казвал съм го много пъти, стигне ли се една акция да стане такъв балон, че вече вместо печалбата да почне да се ползват трейлинг/фючърсни печалби или ЕБИТДА, значи балона е вече ГрандеСтига калкулирахте очаквания в цената, калкулирайте и поне малко риск
Само на база балонни очаквания, няма кой да купува
Кажи за спада на печалбата, остави ЕБИТДА
Коментар
-
Спидометъра взе да тъпче на място, защо така в последно време. Забелязх днес, че хартията се е изгърбила от предишните 38 лв на днешните 36/ Осло го следи постоянно и казва, че всичко в отчета е прекрасно, а видях че играчорите са го кеширали и до 35? Каква ли ще е причината!?!?Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Първоначално изпратено от Чичо Манчо Разгледай мнениеКомпанията все още е с много добър потенциал според мен. Спадналите консолидирани печалби не ме притесняват толкова. Те са временно явление. Все пак разрастването в Румъния си иска своето. Докато между ръста при електронната търговия и този при куриерските услуги има директна корелация аз съм спокоен. От момента, в който се измисли друг начин за доставка на стоките, предмет на тази търговия ще се замисля, но до тогава нямам особени притеснения тук.
и ще вметна, че сега продажбите са нагоре с 21%, а ЕБИТДА със само 3,19%
но вярвам, че скоро ще дойде времето продажбите пак да са с 21% нагоре, а ЕБИТДА с 50%....
това е само хипотетично, според моя анализ
пружинката се натяга....
Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам
Коментар
-
Първоначално изпратено от vendetta89 Разгледай мнениеот днес играя вече и тук - малко скъпо ми идва на фона на предлагания дивидент, но пък все пак не са АДСИЦ, а и компанията е добра.
поръчвам козметика от един сайт и те имат договор със Спиди, а компанията не е безизвестна и с централа извън България... викам си щом така и така плащам на Спиди поне и те да плащат малко на менVanitas vanitatum...
Коментар
-
от днес играя вече и тук - малко скъпо ми идва на фона на предлагания дивидент, но пък все пак не са АДСИЦ, а и компанията е добра.
поръчвам козметика от един сайт и те имат договор със Спиди, а компанията не е безизвестна и с централа извън България... викам си щом така и така плащам на Спиди поне и те да плащат малко на мен
Коментар
-
Оня ден те четох, нямах време да ти отговоря.
Момче, много се излагаш с тази ЕБИТДА.
Казвал съм го много пъти, стигне ли се една акция да стане такъв балон, че вече вместо печалбата да почне да се ползват трейлинг/фючърсни печалби или ЕБИТДА, значи балона е вече ГрандеСтига калкулирахте очаквания в цената, калкулирайте и поне малко риск
Само на база балонни очаквания, няма кой да купува
Кажи за спада на печалбата, остави ЕБИТДАBulls on BSE
Коментар
-
Лично мнение
много съм доволен от отчета
консолидираната EBITDA вече нараства.... обърна тренда
засилваме се за добра ебитда през 2019 и тогава ще смятам, например 8xEV/EBITDA
йо мен
3,19% ръст на ЕБИТДА
трендът е обърнат
За консолидираният ръст на продажбите от 21% през второто тримесечие, няма какво да ви разправям. Доволен съм.
Дет се вика, лично аз съм задоволен.
стоя си и си чакам 2020, цената ако иска да се върти като селски кмет
друго много хубаво, което следя
консолидирано продажбите за второто тримесечие са с цели 8,57% над тези през първото, тоест ръст от 8,57% на тримесечна база, докато миналата година второто спрямо първото е било само на плюс 4,42%
Q2 на 2016 г. е рекордно с 35,3 млн. лв. на конс. база, което значи, че са създали нужния капацитет и са го напълнили
не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа
имам акцииLast edited by oslo; 02.08.2016, 00:24.
Коментар
-
Първоначално изпратено от zlatna treska Разгледай мнениевъздух под налягане
копресорна станция мамбо No 5
Верно ли?! Ти да видиш кое какво било... Чак сега се усещам, че е балон. Само едно не могада разбера аджеба: защо Амазон и те си правят спедиторски фирми по места?! Най-вероятно бизнеса е на умиране.“Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”
Коментар
-
Възходът на машините
www.capital.bg
В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.
© Цветелина Белутова
Машите прескочиха от индустриалния сектор в търговията и вече обслужват успешно индивидуалните потребители. През последните пет години сме свидетели на бум в развитието на автоматизираните услуги. Те носят със себе си много плюсове - гъвкавост, тъй като не зависят от стандартно работно време, бързина на обслужване, намаляване на разходите за персонал, следователно и по-ниски цени за крайния клиент.
Най-популярните автоматизирани услуги са вендинг машините, които предлагат напитки и храна – кафе автомати, млекомати, машини за фрешове и пакетирани закуски. Банкоматите пък набраха популярност преди 10-15 години, но днес използването им намалява за сметка на картовите плащания. Вероятно в следващите 20-30 години те ще "слязат от сцената" предвид глобалния тренд на преминаване към изцяло безкешови разплащания.
Новото поколение терминали след банкоматите са именно терминалите за разплащане. В България те са представени от Cashterminal – идеята е през машината да плащаме комунални, телеком услуги, данъци и други задължения чрез пари в брой, които вкарваме в автомата.
Петролният сектор също не се размина с автоматизацията на търговските услуги. В развитите пазари в Западна Европа има бензиностанции без персонал, където клиентите се обслужват сами, като "отключват" колонката за гориво с картата си. Вероятно това ще се случи и в България, тъй като цената на труда расте и маржовете на търговците са под натиск.
Автоматизацията навлезе и в пощенските услуги. Вместо куриерите да идват на адреса ви или вие да ходите до офис на фирмата доставчик, пратката се оставя в автоматизирана пощенска станция. Клиентът прибира пратката си чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.
Завземане на търговски площи
Новите автоматизирани услуги имат нужда от места, където да се разположат. Тъй като става въпрос за компактни устройства, най-удачният начин за развитие на търговската мрежа е чрез наемане на търговски площи.
Естествено се предпочитат локации с голям човекопоток, за да са близо до крайния клиент. Затова операторите имат интерес към супермаркети, бензиностанции, търговски центрове и офис сгради с голяма концентрация на хора.
Наемът на квадратен метър варира според типа машина и услуга. Не можем да сравняваме банкомат с кафе машина или с автомат за разплащане. Най-общо казано, диапазонът за наем на банкомат е от 100 до 300 евро, а за автоматизирана пощенска станция - между 50 и 80 евро. Но всяка услуга си има своята бизнес логика – продажби, оперативни разходи, маржове и печалба. В зависимост от тях операторът прави изчисления и предлага наем, който да генерира финансови ползи за него. Наемодателят от своя страна се опитва да постави оператора в конкуренция с други търговци, за да максимализира ползите за него.
Сроковете на договорите варират между 2 и 5 години. Собствениците на имотите натискат за максимално кратки и гъвкави договори, докато търговците искат да имат сигурност и да работят поне 3 до 5 години на дадена локация. Разработването на даден търговски обект отнема 12 до 24 месеца.
Има пазарна практика да се договарят и гратисни периоди за 2-3 месеца, за да може да се монтира машината и да се направят първоначални тестове. Оперативните разходи като ток, вода и интернет се заплащат от наемателя, като в някой случаи се договаря плащане на база на прогнозно потребление.
Ползи и заплахи
Полза за наемодателите е, че правят имота още по-атрактивен за клиентите. Собственици и мениджъри на търговски площи отчитат още, че по този начин се оползотворяват празни пространства в търговските зони, генерират се допълнителни приходи, обогатява се миксът от наематели и се създава синергия с другите услуги и търговци.
В същото време изниква и въпросът за канибализацията - дали автоматизираните услуги няма да принудят стандартните услуги да излязат от бизнеса и да освободят търговски площи? С услугата Cashterminal не се нуждаем от киоск или магазин на EasyPay, а ако автоматизираните куриерски услуги станат хит сред потребителите, защо ни е да поддържаме куриерски офис.
При стартирането и налагането на такива нови концепции операторите се сблъскват с трудности. Много наемодатели не приемат новите идеи, тъй като се опасяват, че концепцията може да се провали и това да донесе негативи на имотите им.
Изборът на локации също е труден, наемодателите често предпочитат да поставят автоматизираното устройство в най-затънтеното кътче, а наемателят се стреми да се позиционира на най-видното и натоварено кьоше.
Координацията по стартиране на проекта също е нелек процес, тъй като преговорите с много на брой наемодатели се движат с различна динамика и скорост. Понякога техническите изисквания на машините са препятствия и двете страни трябва да са креативни, за да осигурят необходимата инфраструктура.
Затова повечето оператори предпочитат да изградят стратегически партньорства с вече успешни търговци и да наемат площи при тях. Така договарянето с един партньор открива много на брой локации, което пести време и капитал при стартиране на проекта.
Можем да дадем следните примери за сътрудничество – бензиностанции ОМВ и Първа инвестиционна банка имаха дълги години ексклузивна сделка за банкоматите, "Шел" и ОББ също изградиха добро партньорство в тази посока, въпреки че ОББ не покрива цялата мрежа на Шел. Cashterminal стъпи в магазини за храна, офисите на телекоми и метростанции. При автоматизираните куриерски услуги "Еконт" преди време се опита да изгради мрежа с няколко тестови обекта в "Кауфланд" и ОМВ, но проектът не се разви. В момента другата голяма куриерска компания - "Спиди", налага този тип услуга, залагайки на "Фантастико" в София, "Лекси" в Пловдив и "Метро" из страната.
Възходът на машините продължава. Това променя навиците на клиентите и облика на търговските площи. Наемодателите трябва да бъдат гъвкави и да отговорят на новото търсене и нуждите на потребителите.“Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”
Коментар
-
Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнениеПроблема на BullsonBSE е, че си е закотвил съзнанието към 2007 година. Абсолютно всичко оценява към онзи период, като пропуска цялото развитие на компаниите за последните девет години. Някои се представят добре други зле и е нормално да има значителна разлика в оценките им спрямо тогава. Доколкото съм го чел всичките му аргументи са: тази компания се различава с едиколкоси спрямо 2007 ма а друга та е даже над онези нива следователно е скъпа. Така може да се стигне до два извода. Или пазара бърка девета поредна година, което означава, че може да бърка още девет или пазара е прав. Но ако пазара е прав и компаниите са оценени правилно излиза, че BullsonBSE е намерил методология да подбира най големите боклуци.
В общи линии има доста логика в разсъжденията на Oslo. Имам Спиди, не е много. Не препоръчвам нищо.
"...Какво е подцененост обаче. Няма да кажа какво е подцененост, трудно ми е да го дефинирам с няколко изречения ( а и не претендирам за правилност и изчерпателност), но ще кажа какво според мен със сигурност не е достатъчно, за да смятаме, че е налице подцененост. На борсата винаги е имало изтребители, смятащи, че им е достатъчно това да видят само един показател - P/E например (P/E е важен показател, но крайно недостатъчен да преценяваме едно дружество само по него и това може сериозно да ни подведе) ... или смятат за достатъчно да отворят графиката на едно дружество, да зададат максимален период, да видят 2007 г (примерно) докъде е стигнала цената и да правят сметки къде колко има да връща по пътя нагоре . Звучи смешно, но е тъжно. Предполагам е имало много такива, вероятно и сега има такива - гледат колко под върха от 2007 г. е цената в момента и започват да смятат печалбите, лековато смятайки, че разликата от върха е критерий за подцененост . И въобще не им хрумва, че няма никаква гаранция, че онзи връх ще бъде доближен някога и че разликата с върха може да става дори още по-голяма. Много хора вероятно си загубиха парите, следвайки тази логика. Не им знам портфейлите, но съдя по това, че е имало всякакви коментари из форума, а вече не пишат. Е, има дружества - изключения, но само изключения, при които върхът от 2007 г беше достигнат, но те са нищожен процент в сравнение с онези, които са много под върха си... Накратко - казвам само, че това колко скъпи са били акциите на едно дружество някога, не е гаранция каква цена ще имат занапред. Може и аз да съм сред „изтребителите“ тук, следвайки моя си логика за нещата, която да ме подведе сериозно. "
Акции на БФБ имам. Акции на Спиди нямам в момента, но съм имал, донесла ми е едни от най-хубавите емоции тази акция, възможно е пак да имам, ако преценя, но не знам след малко какво ще мисля. Възможно е да греша за нещо или за всичко от написаното. Препоръки нямам никакви. Поздрави на всички!Мненията ми не са препоръка за вземането на каквито и да било инвестиционни решения!
Коментар
-
Първоначално изпратено от fortiss Разгледай мнениея първо оправи порядъка на числото и след това се хвали - хвалипръзко такъв.....
ако го намалиш до 28 000 броя - е това ти е портфейла на БФБ от дрямане 20 години на нея, т.е. загубено време - остарял си и нищоМразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
Коментар