If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
От бизнеса посочват, че след падането на ограниченията, въведени с извънредното положение, е имало известен спад на доставките. Но през последния месец се регистрира нов ръст. Причината - хората пак започнали по-активно да пазаруват по интернет, притеснени от нарасналия брой на заразените. А след като минала истерията със запасяването с маски и дезинфектанти, сега много потребители продължават онлайн пазаруването, но на дрехи, обувки, козметика, домакински уреди. Хората изпращат различни неща на близките си в чужбина – от лекарства и документи до стоки от първа необходимост и лични предпазни средства, казват от DHL. Не се наблюдава съществена разлика в потребителското поведение в сравнение с месеците, когато хората бяха вкъщи. Другата тенденция е пренасочването на доставките на домашни адреси. Преди пандемията повече били или до поискване, или в офиса. Но сега силно намалели клиентите, които ходят до офиса на куриерската фирма, за да си получат пратката.
Това можеш ли да го подкрепиш с някакви данни? Защото за Еконт идея си нямам, но при Спиди имаме около 2000 служители в края на 2019 и 500 франчайзъри - колко са при Еконт, за да направим съпоставката и да можем да кажем, че едните си драпат макарите, а другите бачкат на ползу клиенту? Апропо, не е лошо да се види и печалбата на Еконт през последните 3 години и да се съпостави с тази Спиди, за да говорим и за ефективност, но ме мързи да ровя и в ТР, затова исках Мариян или който и да е грамотен журналист от инветостора да го направи като статия, ма нъцки, засега нищо, но от сърце
виж разходите за заплати през 2019 на двете компании
Благодаря. За разлика от офис сегмента и аптечният бизнес който смятам че ще бъде подложен на сериозен натиск догодина поради навлизането на десетки широкоспектърни Ковид ваксини мисля че куриерският бизнес ще стане един от най - читавите.
Мнението ми не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа
Не съм запознат колкото с теб по темата. Сори.
Франчайзерите мисля че бяха по доставките навремето а не по офисите. Ако има офиси и аз съм готов да отворя един но ме съмнява .
Oslo е доста запознат по темата. Ще се радвам ако и той се включи.
Лично мое мнение е че хибриден модел на управление би бил много успешен .
Успех с инвестицията . Смятам бизнеса за много успешен.
Успех и на теб
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Това можеш ли да го подкрепиш с някакви данни? Защото за Еконт идея си нямам, но при Спиди имаме около 2000 служители в края на 2019 и 500 франчайзъри - колко са при Еконт, за да направим съпоставката и да можем да кажем, че едните си драпат макарите, а другите бачкат на ползу клиенту? Апропо, не е лошо да се види и печалбата на Еконт през последните 3 години и да се съпостави с тази Спиди, за да говорим и за ефективност, но ме мързи да ровя и в ТР, затова исках Мариян или който и да е грамотен журналист от инветостора да го направи като статия, ма нъцки, засега нищо, но от сърце
Не съм запознат колкото с теб по темата. Сори.
Франчайзерите мисля че бяха по доставките навремето а не по офисите. Ако има офиси и аз съм готов да отворя един но ме съмнява .
Oslo е доста запознат по темата. Ще се радвам ако и той се включи.
Лично мое мнение е че хибриден модел на управление би бил много успешен .
Успех с инвестицията . Смятам бизнеса за много успешен.
Мнението ми не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа
Като погледнеш отгоре и ти се вие свят даже, а? Шубе има ли?
Шубе - не, няма шубе, както няма и при никой, който е купил растяща акция. Лошото е, че в последните 3 години, откакто Никиту престана да купува шитовете от суфлекса, единствените 4 дружества с поскъпващи акции, дето имат някаква обороция и не са съвсем бутикови, са Лешперко, Жабоците на импето, Мумуфицираното недоверие и Шпиди гонзалес. От тях ликвидни горе-долу са Недоворието и Шпиди, а единственото, дето е на ол тайм хай е Шпидиту. как да ти кажа - дали съм доволен, особено с оглед на този пазар? Хеле пък като съм започнал да влизам от началото на годината
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Има структурна разлика между Спиди и Еконт . При Спиди служителите са на заплата за разлика от тези на Еконт, които са франчайзери. Едните гледат да им мине деня, докато при другите има повече усмивки и работа по удобство на клиентите.
Имам в предвид, че при Еконт стимула да се запази всеки един клиент е по-голям.
Предполагам че затова са и повече жалбите.
Това можеш ли да го подкрепиш с някакви данни? Защото за Еконт идея си нямам, но при Спиди имаме около 2000 служители в края на 2019 и 500 франчайзъри - колко са при Еконт, за да направим съпоставката и да можем да кажем, че едните си драпат макарите, а другите бачкат на ползу клиенту? Апропо, не е лошо да се види и печалбата на Еконт през последните 3 години и да се съпостави с тази Спиди, за да говорим и за ефективност, но ме мързи да ровя и в ТР, затова исках Мариян или който и да е грамотен журналист от инветостора да го направи като статия, ма нъцки, засега нищо, но от сърце
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Така, отлетели сме на трета страница - срамота. Гледам, че имаше раздвижване вчера, а и не само вчера, така че чакаме преодоляване на кота 60 и уверено нагоре към 70, което вярвам, че ще е реалистично до края на годината, та се разрових малко, щото три пъти намекнах на Мариян, ма той си прави оглушки и явно не му се пише за топ дружеството на БФБ Така, оказа се, че КРС си имат регулярни съобщения за Български пощи и сектора на годишна база, та покрай тях може да се научат доста неща. Ето ви доклада, четете и се ограмотявайте.
Ся, оказа се, че Еконт все още ни водят, но не и с чак толкова много, защото те са силни в единия сегмент (универсална пощенска услуга), където държат горе-долу по 50% с Български пощи, а ние сме за цвят (този сегмент е за 87 милки годишно), а в другия (неуниверсална пощенска услуга, който е около 80% от целия пазар), в който са реално пратките по куриер, сме с почти равни дялове.
Ето и ситуацията:
Общ пазарен дял на база приходи
Еконт
2017 - 32,8%
2018 - 31%
2019 - 32,5%
Спиди
2017 - 17,2%
2018 - 25,6%
2019 - 24,1%
Пазарен дял в сегмента неуниверсални пощенски услуги (т.е. реално пратките по куриер) на база приходи
Еконт
2017 - 27,6%
2018 - 23,6%
2019 - 29,8%
Спиди
2017 - 21,6%
2018 - 33,2%
2019 - 29,3%
не знам какво са правили Еконт през 2019, но тя им е била супер успешна, както е за нас 2018 при покупката на Рапидо. Може би Еконт са взели нещо? Идея си нямам, но 2019 се представят по-добре от нас. От друга страна целият пазар е нарстнал с 10% през 2018 спрямо 2017 и с 34% през 2019 спрямо 2018, т.е. нишата, в която оперира Спиди е повече от отлична и с огромерн потенциал, особено на фона на залязващите Български пощи, така че се чудя дали да не взема още акции тук, макар вече да си има достатъчно, но явно пандемията им се отразява добре и даже се развиват Като сигнална лампа обаче отчитам множеството жалби - близо 60% от подадените сигнали в КРС са срещу Спиди, като основната част от тях (70%) са за забава, а 20% са дори за загубени и недоставени пратки. Това за мен е сериозен проблем и се надявам мениджмънта да е обърнал внимание на него, защото имиджът е много важен за подобна голяма компания, която дори се бори да е номер 1 в бранша и има всички шансове да е такава.
Чекай да се изокам и с едно НАЙ, че иначе за чий се морих да пиша Успех на всички съакционери и особено на бъдещите такива. Не е препоръкЪ
Има структурна разлика между Спиди и Еконт . При Спиди служителите са на заплата за разлика от тези на Еконт, които са франчайзери. Едните гледат да им мине деня, докато при другите има повече усмивки и работа по удобство на клиентите.
Имам в предвид, че при Еконт стимула да се запази всеки един клиент е по-голям.
Предполагам че затова са и повече жалбите.
Така, отлетели сме на трета страница - срамота. Гледам, че имаше раздвижване вчера, а и не само вчера, така че чакаме преодоляване на кота 60 и уверено нагоре към 70, което вярвам, че ще е реалистично до края на годината, та се разрових малко, щото три пъти намекнах на Мариян, ма той си прави оглушки и явно не му се пише за топ дружеството на БФБ Така, оказа се, че КРС си имат регулярни съобщения за Български пощи и сектора на годишна база, та покрай тях може да се научат доста неща. Ето ви доклада, четете и се ограмотявайте.
Ся, оказа се, че Еконт все още ни водят, но не и с чак толкова много, защото те са силни в единия сегмент (универсална пощенска услуга), където държат горе-долу по 50% с Български пощи, а ние сме за цвят (този сегмент е за 87 милки годишно), а в другия (неуниверсална пощенска услуга, който е около 80% от целия пазар), в който са реално пратките по куриер, сме с почти равни дялове.
Ето и ситуацията:
Общ пазарен дял на база приходи
Еконт
2017 - 32,8%
2018 - 31%
2019 - 32,5%
Спиди
2017 - 17,2%
2018 - 25,6%
2019 - 24,1%
Пазарен дял в сегмента неуниверсални пощенски услуги (т.е. реално пратките по куриер) на база приходи
Еконт
2017 - 27,6%
2018 - 23,6%
2019 - 29,8%
Спиди
2017 - 21,6%
2018 - 33,2%
2019 - 29,3%
не знам какво са правили Еконт през 2019, но тя им е била супер успешна, както е за нас 2018 при покупката на Рапидо. Може би Еконт са взели нещо? Идея си нямам, но 2019 се представят по-добре от нас. От друга страна целият пазар е нарстнал с 10% през 2018 спрямо 2017 и с 34% през 2019 спрямо 2018, т.е. нишата, в която оперира Спиди е повече от отлична и с огромерн потенциал, особено на фона на залязващите Български пощи, така че се чудя дали да не взема още акции тук, макар вече да си има достатъчно, но явно пандемията им се отразява добре и даже се развиват Като сигнална лампа обаче отчитам множеството жалби - близо 60% от подадените сигнали в КРС са срещу Спиди, като основната част от тях (70%) са за забава, а 20% са дори за загубени и недоставени пратки. Това за мен е сериозен проблем и се надявам мениджмънта да е обърнал внимание на него, защото имиджът е много важен за подобна голяма компания, която дори се бори да е номер 1 в бранша и има всички шансове да е такава.
Чекай да се изокам и с едно НАЙ, че иначе за чий се морих да пиша Успех на всички съакционери и особено на бъдещите такива. Не е препоръкЪ
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Коментар