Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Аз този въпрос какво е конкурентното ти преимущество ти го зададох още с първия ми постинг в тази тема, но ти явно така и не го разбра. Истината е, че нямаш конкурентно преимущество.
А сега ще повторя още веднъж постинга си, който явно ти не си му обърнал никакво внимание. За в бъдеще имаш само две алтернативи:
1. Започваш производство, и се оказва, че няма никакъв пазар или по-лошото - пазара е смешен. В резултат на това фалираш или по-лошото - мъчиш се в следващите 20 години и непрекъснато наливаш инвестиции в едно губещо производство и в една предварително загубена кауза. Не можеш да изплащаш изтеглените кредити и на децата си завещаваш огромни дългове.
2. Започваш производство, и се оказва, че има огромен пазар. Теглиш огромен кредит, за да разшириш производството 100 пъти с цел задоволяване на търсенето. Да, ама 3 месеца след твоя старт изведнъж се появяват 100 фирми китайски конкуренти, които сриват цената до под твоята себестойност. Продажбите ти падат драстично, а печалбата ти пада до нулата или под нея. Не можеш да изплащаш кредита и фалирваш, като на децата си завещаваш огромни дългове.
Ако случайно забелязваш, и двете алтернативи водят до фалит. Няма алтернатива, в която да забогатяваш. И причината за това е именно факта, че ТИ НЯМАШ НИКАКВО КОНКУРЕНТНО ПРЕИМУЩЕСТВО. И дори и да приемем, че има нещо изобретателско в твоите идеи и проекти, то от страна на маркетингова гледна точка си направо селска мъка, а именно маркетинга е определящ, а не качествата на изделието.
ПП: Аз също съм лош търговец (маркетолог). Разказвал съм ти за няколко случая от моята бизнес история, при които сме имали изделия на световно ниво, но въпреки това сме се проваляли с гръм и трясък на етап маркетинг (продажби с печалба). И от тогава аз вече знам и търся във всеки един бизнес 2 неща:
1. Каква потребност задоволява новото изделие?
2. Какво конкурентно преимущество бих имал, ако започна да го произвеждам?
Коментар