Много са 40ст. , ако тази батерия е 3 мегаватчаса, това са 3000 киловатчаса за 1 300 000 долара. Или разделяме тази цена на 3 000 киловатча и получаваме цената за киловатчас батерия - 433.33...долара за киловатчас. Батерията издържа 3000 цикъла на заряд и разряд, разделяме цената на тях за да получим колко струва един цикъл на заряд и разряд на батерия от 1 киловатчас - 0.14333.. цента или 0.25 ст.. Ще имаме и загуба на ток при зареждане и разреждане, два пъти минава тока през инвертори и ако те са от ефективните губят по 5 процента или 10 процента, зареждането е сравнително бавно и можем да сложим само 5 процента загуба на ток и при разреждане още 5..т.е. 10 процента или общо 20 процента. Да кажем че тока го купуваме по 70ст. , това са 14 ст. загубен ток.. Или станаха 39 ст.
Сега всички тези сметки са много надути, защото 400 долара за киловатчас батерия е много скъпо, в Китай ги продават по 100 долара за киловатчас литий желязо фосфат батериите, едни сини кутии..и 25 ст като ги разделим на 4..са само 5,25 ст..да не смятаме за батерии с пластмасов корпус - кутия, защото с тях цената ще е още по ниска.
Или 20 процента загуби от разряд и разряд са с по голяма стойност, но това са си 20 процента. Загубите в инверторите може да не може да се понижат, но загубата за зареждане и разреждане може да се смъкне на 5%, като не се презареждат и преразреждат.
Сега всички тези сметки са много надути, защото 400 долара за киловатчас батерия е много скъпо, в Китай ги продават по 100 долара за киловатчас литий желязо фосфат батериите, едни сини кутии..и 25 ст като ги разделим на 4..са само 5,25 ст..да не смятаме за батерии с пластмасов корпус - кутия, защото с тях цената ще е още по ниска.
Или 20 процента загуби от разряд и разряд са с по голяма стойност, но това са си 20 процента. Загубите в инверторите може да не може да се понижат, но загубата за зареждане и разреждане може да се смъкне на 5%, като не се презареждат и преразреждат.
Коментар