Първоначално изпратено от satz
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъп ли е наистина ядрения ток
Collapse
X
-
- 1 like
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеSevdan Stoykov
10 ч. ·
Plamen Nikolov
1 дни ·
Петър Петров
5 ч. ·
Вероятно най-добрата публикация, публикувана някога на тема "нулеви емисии". Определено си заслужава четенето!
(Преведено от английски):
„Батериите не създават електричество – те съхраняват електроенергия, произведена на друго място, особено чрез въглища, уран, електроцентрали с естествена енергия или дизелови генератори. Така че твърдението, че електрическият автомобил е превозно средство с нулеви емисии, изобщо не е вярно.
Тъй като четиридесет процента от електроенергията, произведена в Съединените щати, идва от въглищни електроцентрали, следователно четиридесет процента от електрическите автомобили в САЩ са базирани на въглерод.
Но това не е всичко. Тези, които се вълнуват от електрическите автомобили и зелената революция, трябва да разгледат по-отблизо батериите, а също и вятърните турбини и слънчевите панели.
Типичната батерия за електрически автомобил тежи 450 кг и е приблизително с размерите на куфар. Съдържа 11 кг литий, 27 кг никел, 20 кг манган, 14 кг кобалт, 91 кг мед и 180 кг алуминий, стомана и пластмаса. Вътре има над 6000 отделни литиево-йонни клетки.
За да направите всяка BEV батерия, ще трябва да преработите 11,340 кг сол за литий, 13,600 кг руда за кобалт, 2,268 кг смола за никел и 11,340 кг руда от мед. Като цяло трябва да изкопаете 226,800 кг пръст за батерия. "
Най-големият проблем със слънчевите системи са химикалите, използвани за превръщане на силиката в покритието, използвано за панелите. За да се получи достатъчно чист силиций, той трябва да се третира със солна киселина, сярна киселина, флуорид, трихлоротан и ацетон.
Освен това са необходими галий, арсенид, медно-индий-галиев диселенид и кадмиев телурид, които също са силно токсични. Силиконовият прах представлява опасност за работещите и плочките не могат да се рециклират.
Вятърните турбини са нещо по-добро по отношение на разходите и унищожаването на околната среда. Всяка вятърна мелница тежи 1688 тона (еквивалент на теглото на 23 къщи) и съдържа 1,300 тона бетон, 295 тона стомана, 48 тона желязо, 24 тона фибростъкло и трудните за добиване редки метали неодим, прасеодим и диспрозий. Всяко от трите остриета тежи 5,216 кг и има живот от 15 до 20 години, след което трябва да бъдат сменени. Не можем да рециклираме използвани лопатки на ротора.
Разбира се, тези технологии могат да имат своето място, но трябва да погледнете отвъд мита за свободата от вредните емисиите.
„Да станем зелени“ може да звучи като утопичен идеал, но ако погледнете скритите и вградени разходи по реалистичен и безпристрастен начин, ще откриете, че „Заленото Движение“ нанася повече щети на околната среда на Земята, отколкото изглежда.
Не трябва да сме против минното дело, електрическите превозни средства, вятърната или слънчевата енергия. Но трябва да показваме реалността на ситуацията.
Моля, разпространявайте този текст.
А сега, кажете, дружина:
- ДА БЪДЕ!
Коментар
-
Sevdan Stoykov
10 ч. ·
Plamen Nikolov
1 дни ·
Петър Петров
5 ч. ·
Вероятно най-добрата публикация, публикувана някога на тема "нулеви емисии". Определено си заслужава четенето!
(Преведено от английски):
„Батериите не създават електричество – те съхраняват електроенергия, произведена на друго място, особено чрез въглища, уран, електроцентрали с естествена енергия или дизелови генератори. Така че твърдението, че електрическият автомобил е превозно средство с нулеви емисии, изобщо не е вярно.
Тъй като четиридесет процента от електроенергията, произведена в Съединените щати, идва от въглищни електроцентрали, следователно четиридесет процента от електрическите автомобили в САЩ са базирани на въглерод.
Но това не е всичко. Тези, които се вълнуват от електрическите автомобили и зелената революция, трябва да разгледат по-отблизо батериите, а също и вятърните турбини и слънчевите панели.
Типичната батерия за електрически автомобил тежи 450 кг и е приблизително с размерите на куфар. Съдържа 11 кг литий, 27 кг никел, 20 кг манган, 14 кг кобалт, 91 кг мед и 180 кг алуминий, стомана и пластмаса. Вътре има над 6000 отделни литиево-йонни клетки.
За да направите всяка BEV батерия, ще трябва да преработите 11,340 кг сол за литий, 13,600 кг руда за кобалт, 2,268 кг смола за никел и 11,340 кг руда от мед. Като цяло трябва да изкопаете 226,800 кг пръст за батерия. "
Най-големият проблем със слънчевите системи са химикалите, използвани за превръщане на силиката в покритието, използвано за панелите. За да се получи достатъчно чист силиций, той трябва да се третира със солна киселина, сярна киселина, флуорид, трихлоротан и ацетон.
Освен това са необходими галий, арсенид, медно-индий-галиев диселенид и кадмиев телурид, които също са силно токсични. Силиконовият прах представлява опасност за работещите и плочките не могат да се рециклират.
Вятърните турбини са нещо по-добро по отношение на разходите и унищожаването на околната среда. Всяка вятърна мелница тежи 1688 тона (еквивалент на теглото на 23 къщи) и съдържа 1,300 тона бетон, 295 тона стомана, 48 тона желязо, 24 тона фибростъкло и трудните за добиване редки метали неодим, прасеодим и диспрозий. Всяко от трите остриета тежи 5,216 кг и има живот от 15 до 20 години, след което трябва да бъдат сменени. Не можем да рециклираме използвани лопатки на ротора.
Разбира се, тези технологии могат да имат своето място, но трябва да погледнете отвъд мита за свободата от вредните емисиите.
„Да станем зелени“ може да звучи като утопичен идеал, но ако погледнете скритите и вградени разходи по реалистичен и безпристрастен начин, ще откриете, че „Заленото Движение“ нанася повече щети на околната среда на Земята, отколкото изглежда.
Не трябва да сме против минното дело, електрическите превозни средства, вятърната или слънчевата енергия. Но трябва да показваме реалността на ситуацията.
Моля, разпространявайте този текст.
- 1 like
Коментар
-
https://www.pv-magazine.com/2023/06/...s-in-freefall/
бруталната ценова война в момента е в разгара си
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеСлед години тъпа руска пропаганда, че ядрения ток е "евтин" стигнахме дотук. Сега Уестингхаус използва невежеството на българина и промитите русофилски мозъци затова колко ни бил нужен нов ядрен реактор и ще бъдем източени с нови милиарди, този път не от Московията, а от Уестнгхаус. Това не биха го допуснали в друга държава в Европа, тъй като отдавна вече знаят колко "ценни" са новите ядрени реактори.
https://zonanews.bg/regioni/vratsa/u...za-nov-reaktor
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеСлед години тъпа руска пропаганда, че ядрения ток е "евтин" стигнахме дотук. Сега Уестингхаус използва невежеството на българина и промитите русофилски мозъци затова колко ни бил нужен нов ядрен реактор и ще бъдем източени с нови милиарди, този път не от Московията, а от Уестнгхаус. Това не биха го допуснали в друга държава в Европа, тъй като отдавна вече знаят колко "ценни" са новите ядрени реактори.
https://zonanews.bg/regioni/vratsa/u...za-nov-reaktorLast edited by supertrader; 15.06.2023, 22:04.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
След години тъпа руска пропаганда, че ядрения ток е "евтин" стигнахме дотук. Сега Уестингхаус използва невежеството на българина и промитите русофилски мозъци затова колко ни бил нужен нов ядрен реактор и ще бъдем източени с нови милиарди, този път не от Московията, а от Уестнгхаус. Това не биха го допуснали в друга държава в Европа, тъй като отдавна вече знаят колко "ценни" са новите ядрени реактори.
https://zonanews.bg/regioni/vratsa/u...za-nov-reaktor
Коментар
-
1984- не са малко тези 3%. Ако въобще са само 3%. Статистика за износ от Азия е за нещо което там облагат сериозно и може да се печели като се избегне таксата, а колко е на битума не знам.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
KOлко процента докарват от тон гудрон- не съм специалист, но се говореше за около 2-3%
Дълбочината на преработка, ако ти говори нещо, се повишава от 70%на 90 %.
По-ниският процент е с преработка на ШМФ (фракции с Т.К. над 360 С градуса) с каталитичен крекинг. С пуска на КПТО се достига до 90%.
Различните виидове нефт имат от 45 до 65 % сума на бензинова, керосинова и дизелова фракция.
При Urals 50 % кипят до 360 градуса. Другото трябва да го накъсаш на по-малки молекули.
От газа се извлича пропилен, който се полимеризира (РР)
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Хайде да опитам пак - потреблението на битум /не само за пътища/ е около 3 % от нефта. Затова голяма част се преработва до по-скъпи горива, за да се подобри рентабилността на рафинериите, работещи с тежък сернист нефт. Когато търсенето на бензин и дизел падне, няма да се "хаби" гудрона за горива и ще се произвежда повече битум.
Коментар
-
Една електричка ако се проектира от някой който владее и базовите научни знания с това което влагат сега в тях ще развива 500 кмч. Така са ги объркали на ниво базови познания..Казват настъпваш педала и тя ускорява наистина бързо и до едно място на което направо забива, електродвигателя е толкова еластичен че си е до определи обороти и до там. И те вече слагат - огромна батерия, мощен електродвигател, охлаждат го принудително, харчи много ток.D.Y.F-091066
Коментар
-
Pyramid, инж. мисъл в Германия и САЩ е ръждясала. Направиха електромобили и сякаш задължително електродвигателите са трифазни. Чак сега гледам малки китайски фирми са вдигнали броя на фазите и захранващото напрежение пада, също увеличават броя на мощните транзистори в инвертора, но пък са много по евтини понеже са за по малък ток. Западната инженерна мисъл не може да стопли за това нещо.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
Коментар