Tesla
Ститя в Економист за Тесла.
Ако си представяте Тесла като традиционна автомобилна компания:
Но амбицията на Тесла е може би да бъде "платформа" и тогава цената на компанията може и да не набалончена:
Без изобщо да съм спец по Тесла, ми се струва че трябва да се изчака акциите да паднат под 25% от сегашната им стойност и тогава да се вземе малко.
Ститя в Економист за Тесла.
Ако си представяте Тесла като традиционна автомобилна компания:
Tesla’s way of working requires lots of cash. Barclays, a bank, thinks the firm will burn through $11 billion over the next five years, and will not generate significant profits until then. Investors have willingly stumped up so far but many analysts question whether Tesla is worth its current market capitalisation of $29 billion, more than half the value of GM, which makes nearly 10m cars a year.
Но амбицията на Тесла е може би да бъде "платформа" и тогава цената на компанията може и да не набалончена:
Tesla’s ultimate aim may be more to create a platform for slick electric, autonomous cars that can also be built by others, in the way that various smartphone brands run on Google’s Android operating system. In that case, how well the Model 3 sells may not be the main determinant of the firm’s value.
Коментар