IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
    Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
    Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
    С цел увеличаване стартовото хлъзгане и намаляване пусковия ток, при асинхронно изпълнение на двигателите, за едното чудо, може да вдигнат донякъде потреблението на алуминий. Иначе, става напечено с редкоземните метали и, по-специално, с неодима но, Китай ще отвори хранилищата, и няма страшно. Скъпичко но, ще има. Трейдърко се е шашнал за лития но, за целта, има измислени Вторични Суровини. Т.е., и тук, нещата ще се подредят. Инак, и мен ме е гъдел за преносно-разпределителните мрежи, че ще ги озори. Разходи само за транспорта, х2-х4 пъти. И, ама "изведнъж", киловатчасът за транспорт няма вече да е 22 ст. при битовите потребители, а може би, 30- 40. Вкл и за ел.колите. И прословутото "евтино" става не толкова евтино.
    После, дето се ежите за "скоростните кутии": Аз бих проектирал САМО електрически. Т.е., с превкл.броя полюси и честотно управление. Ама това няма да го обясня, да се пукат душманите.
    И аз уж съм инженер, ама като гледам тук едни "Компетентности", тръпки ме побиват.
    Със здраве всички !

    Коментар


    • безимeн - ще ти покаже технически рисунки на кутии на ел.автомобили, нямат никакви хидро трансформатори и съединители. Да беше погледнал вместо да ме учиш и си повтаряш някакви мантри като развален грамофон.Попрочети и поразгледай малко, няма да се повредиш.

      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Това е добро

        https://bringatrailer.com/2018/01/20...lectric-truck/

        This 1912 C-T electric truck is a heavy-duty four-wheel drive Model A 10 that was produced by the Commercial Truck Company of Philadelphia

        Електричка от 1912 година - 4х4. И като му чета параметрите - ми те като на сегашните електрички

        Коментар


        • Ако ми говориш, че твоите справки са в Гугъл - спокойно можеш да си хвърлиш дипломата. Освен това съм написал 5 /ПЕТ/ точки, а мога да ти напиша повече, по които нямаш абсолютно никакви знания, за да спориш.

          Нямам причини да пиша тук и да разисквам с теб неща, за които не можеш да формулираш най-обикновен въпрос.

          За съжаление, точно на Гугъл се осланят повечето съвременни "специалисти". От там те получават "знанията" си, а и "дипломите", след което се хвърлят в споровете си в нета...

          Казах и ще повторя: мога сам да задам точният въпрос, който ти не можеш да формулираш, а след това - и да отговоря на този въпрос, докато ти ме пращаш да "си правя справка" - къде? - разбира се - там където пишат все такива "спецове" като теб... ))

          Сполай ти, "знаещи" наш, трейдъре! Ако не си разбрал до сега: доводите в споровете от типа - виж в Гугъл - са кухи! ))

          Коментар


          • безимeн - направи си справка в Гугъл за трансмисиите на ел.колите, нямат хидротрансформатори със сигурност. Още не са направили такава ел. кола от никой производител, а последните модели трансмисии нямат нищо общо със скоростните кутии.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              .....Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.
              Аз си падам малко нещо инженер през последните 30 години. От опит знам, че като се наредят толкоз много "АКО" работата почва да се оттича към неясното бъдеще. В такива случай обикновено отвръщам, че с едно 50 кубиково перпетомобиле и с две кила философски камък ще стане, още по-добре, още по-бързо и още по-евтино. Съжелявам за малко заядливия тон но все пак е добре да се отчитат ресурсните ограничения при решаване на инженерни задачи.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.


                Това риторичен въпрос ли е? Ако е въпрос от инженер, зададен към мен - със същото основание мога да го задам и аз.

                Мога да продължа въпросите:

                1. Що е то ходротрансформатор?
                2. Що е то хидросъединител?
                3. Какъв е КПД на подобни безстепенни предавки?
                4. Какъв е КПД на останалите предавателни кутии? Защо се комбинират?
                5. Как се предава въртящият момент по различен начин от тоя, с използването на предавателни кутии? Защо е така?

                Да не забравяме все пак, че тук не е учебно заведение. Мисля, че хората, които задават подобни на цитираният от мен въпрос - могат да почнат да се ограмотяват постепенно, отговаряйки си на петте /1....5...../, а и на други подобни /хиляди/ въпроси, които са предмет на обучение в някакви си там институции, наречени училища, университети...


                "Те имат ли скоростни кутии?" А, имат ли ТЕ - наистина??? Кои - ТЕ? Всички ли? Тотално - нямат? Много пък имат. Какво имат? За всички ли питаме, или само за определен автомобил?

                А какво общо има нещо неопределено, каквото е това "последните модели - май..." с информацията за конкретен автомобил?

                Май? /лаф-моабет да става и ако може - ама да го разбера "от раз" - с 2 до 3 изречения - ето в това искаме, преди да обявим някого за некомпетентен. Защо това да не бъде всеобщата ни нагласа в следващите десетилетия. Приветствам идеята! До тук казах повече от необходимото!


                Все пак сме в "темата за упражнения", но не трябва да забравяме, че тук не е училище. Ето това имам предвид: за какво изобщо лафя тук? Защото имам свободно време - изглежда това е причината. Хора с много време искат да научат нещо? Нека учат - кой им пречи? Отварят книгите и учат.

                Няма да гадая кого - къде точно го сърби, за да го почеша.

                Май...

                Коментар


                • Бързоходко - с цветните метали няма да е трагично, но с лития е просто невъзможно да се произведат достатъчно акумулатори, защото залежите са малко. Това което може да стане е да поскъпнат тези акумулатори поради липса на суровина, но ел. колите едва ли ще останат на литиеви акумулатори. Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.

                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
                    Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                    Дали е вярно, как като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
                    И Олово или Литий или Кадмий и т.н. всякакви метали необходими за всички възможни видове акумулатори.
                    Освен това мед и алуминий ще са необходими зада се изгради една нова ел преносна мрежа(далекопроводи подстанций, трафопостове ). Така че нуждата от съответните метали би нараствала не с проценти а с пъти, та дори и с порядъци.
                    Абе стискайте палци геолозите да намерят някъде по света залежи на заредени акумулатори. Ако ли не Ел. автомобилите ще се изявяват главно във Формула-Е.
                    Ако има някакъв шанс за електрическата тяга при автомобилите, то е в рамките на хибридните версии, в които акумулатора е спомагателен възел осигуряващ допълнителна мощност при ускоряване.

                    Коментар


                    • Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                      Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?

                      Коментар


                      • безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.

                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Това е тема за упражнения...


                          Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

                          Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.

                          Коментар


                          • 4i40 - това автоматично ще повиши цените на тези супер автомобили поне два пъти - ще станат по 300 000, пък ако им се махне дюшамето да може пътниците с крака да ги засилват ще станат направо по половин милион. Шегата си е шега но преди години бяха направили автобуси на водород и понеже тази слюда на Дюпон е на супер цена те струваха по милион и половина, забравих в кой град бяха пуснали десетина. Ел. колите затова са скъпи, като погледнеш са по прости от тези с ДВГ пък накрая са по скъпи, а колко ли е печалбата от литиевите батерии и там са едни огромни печалби от хиляди проценти. Цялата работа е защото лития лесно се контролира, има го на няколко места в залежи от които може да се добива и петрола в сравнение с него е масово разпространен, ако стане по масова работата с батериите и капана ще щракне - цената още ще излети.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                              Начиии, така ми писнахте с тези изисквания и мрънкания за първоначален ток ...
                              Имам революционно предложение. Казва се "парколюлка". Спира супер автомобила за 150 000 долара на посоченото съоръжение и с една ръчна лебедка гордият собственик създава наклон на съоръжението от 20 градуса. При тръгване, суперавтомобила се пуска по енерция и пали двигателя с помощта на чичко Нютон....Те тва е !

                              пп Ще предложа чертеж след патентоване на това чудо на техниката и след създаването на едно АД с емисия на акции за 2-3 млн лефа

                              Чичата, ето пример за това, как митовете и легендите, разпространявани в нета могат да объркат мисленето на младите /и зелените/, които нямат понятие от техника. Може да объркаш и някой "инвеститор"..., но пък що да не му прибереш паричките - щом като е от групата на търсещите светкавичната "печалба" и бързото забогатяване?...

                              По същество: тая твоя "люлка",използваща знанията, придобити в началните класове от един друг чичо "чичко Нютон" - на първо време ще донесе на собственика на супер-автомобила за 150 000 $ - един екстрен ремонт за около /минимум/ 30 000 $ !

                              Непознаването на съществени основни неща в експлоатацията на тоя тип автомобили няма да се приеме и от застрахователите. За мен е ясно, че теб автомобилите с автоматични предавателни кутии не те привличат. Няма нищо лошо в това, да се правиш на Шумахер, но с подобно предложение /за Чичко Нютон/ - автоматично губиш всички притежатели на съвременни "автоматици"...

                              Един съвет от мен /но така - неангажиращ/: за да не те съвсем обезкуража, ако в техниката те няма, това не означава, че не си добър в други области. Според мен - придържай се към темите, в които има повече лели... Там си върховен! ))

                              Коментар


                              • Начиии, така ми писнахте с тези изисквания и мрънкания за първоначален ток ...
                                Имам революционно предложение. Казва се "парколюлка". Спира супер автомобила за 150 000 долара на посоченото съоръжение и с една ръчна лебедка гордият собственик създава наклон на съоръжението от 20 градуса. При тръгване, суперавтомобила се пуска по енерция и пали двигателя с помощта на чичко Нютон....Те тва е !

                                пп Ще предложа чертеж след патентоване на това чудо на техниката и след създаването на едно АД с емисия на акции за 2-3 млн лефа
                                Last edited by 4i40; 20.01.2018, 00:53.

                                Коментар

                                Working...
                                X