Първоначално изпратено от 1984-
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Порше Тайкан има един си пуснал клип - болен съм, физически се разболях, купих го за 150 000 преди две години а сега струва 50 хиляди, за две години ми е струвало 100 хиляди. Никога не съм имал кола от която толкова бързо да загубя толкова много, тези които купуват електромобили са секта казва той. Били надъхани и зомбирани.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
1984- те точно Китай ще цъфнат с електромобилите и батериите, в момента няма никакви продажби, а фабриките работят и трупат, накрая ще ги подаряват със скапани от стоене батерии. Батериите не понасят престой, трябва да е много нова и да не е свързана за да може да престои една година и половина. Никой не ги зарежда и подържа през това време, защото е разход и се пилее и ток, оказва се че се е скапала след 6 месеца. Теслите като ги возят с кораби за 3 седмици има разредили се напълно, а след малко повече месеци тока и пада под минималното напрежение и те са деградирали. Защо има в елекрониката за управление на зареждането 3.6 волта под които падне ли батерията вече не можеш да я зареждаш. Дори има елементи които паднат ли под 3.6 и започва деградация при това мощна със загряване, не съм виждал запалени но надула се и отделила много газове онзи ден видях, я има 10 цикъла направени, я няма но избила капака на мобилния телефон като се надула. Нищо няма да стане с електромобилите голямо, сега както ги натрупаха по площадките ще видите какъв рев ще има по някое време. BYD решили да атакуват пазара в Австралия, струпали едни хиляди бройки и разумно обаче батериите отделно, минали 6 месеца и си прибрали обратно батериите без да ги монтират, после продадат се 100 броя и им докарат батерии и ги монтират, иначе стоят но без батерии. Как ще се подържа капацитета, ето в момента и Тесли не купуват за пръв път откакто са на пазара не могат да се пласират. Всички си мислят че за електричките заобикалят дилърите и ги изключват от веригата за да ги предложат по евтино на крайния потребител ! Няма такова нещо, дилърите държат коли с месеци а на батериите това не им понася въобще и не могат да ги продават през дилъри защото не ще ревнат че губят ако задържат коли.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
.. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.
Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.
Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Не виждам много прилики. В електромобилите не се ползват съществено нови технологии, поне засега. Големи тъч скрийни и интернет и толкоз. Литиевите батерии не са се променили драматично през последните 30 години, доколкото е възможно са поевтинели, но отсега нататък причини за поевтиняване няма, напротив. Очевидно имат по-висока плътност на енергията и по-дълъг живот от едно време, но плътността за 30г се е подобрила само около 3 пъти.
За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
Не са си направили добре сметката, че електричките са удачни в града.
По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.
Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около насLast edited by 1984-; 07.11.2023, 14:40.
Коментар
-
Дори по лошо, има такива на които напрежението на клетките пада ако стоят няколко месеца под минимално допустимото и батерията вече трябва да се смени, не само губи капацитет но е и опасна при зареждане може да се запали. Не знам как ще ги препродават дилъри масово, втора употреба ако престои в автокъщата може да се наложи смяна на батерия, а те скъпата част в колата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнениеЗа мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Колите влияят във ЕУ само за около 10% от замърсяването със СО, ФПЦ2.5 и СО2, другото са камиони, автобуси, самолети, заводи, мини, земеделие и животновъдство.
Хибридите са перфетни, 5-8л бензин/100км и безшумни като котки, ама нямат сметка от тях.
От октомри до април във София, въздухът е като изпушване на 15-20 цигари на час.
Коментар
-
analog, имам СД плейър с литиевойонна батерия..преди 2000 - та година е произвеждан. Старата му батерия е като камъче, едно тежко блокче. Има нови за тях китайски и в сравнение с оригиналната е като перце със 100 милиамперчаса по голям капацитет и работи по дълго наистина го има този капацитет. Първите цилиндрични са на Сони, едни сини..и такива имам и са по 700 милиамперчаса, последно стигнаха до 3400 милиамперчаса този стандарт батерии - 5 пъти е скока на енергийната им плътност.D.Y.F-091066
Коментар
-
bota156, работата върви към китайски електромобили, при положение че няма производство на място ще им махнат таксите и митата. Китай също слага много сериозни такси на износа си, при тях е обратно имат износни мита. Но и на тях икономиката им копае яко дъно, ще ги махнат таксите ако искат да продават. По всичко личи че в бързи зарядни няма да се инвестира, в Япония ги демонтират защото те също се повреждат и трябва да се подържат постоянно. Кой ще плаща за това ? Ако който може да ползва електричка си я зарежда в къщи от контакта бавно, той не обременява никой. Съществуват и така наречените последователни хибриди. Ще им направят и генератори за ток с двг които са модул и може бързо да се свали или да се постави ако пътуваш на дълго растояние. На практика всички мъкнат големите батерии за да зареждат един път в седмицата, ще зареждат всеки ден и нещата се оправят, а за дълго растояние слагаш генератор за ток и караш. Има много варианти.Last edited by supertrader; 06.11.2023, 19:01.D.Y.F-091066
Коментар
-
В момента батериите им са слабото им място. Зареждат бързо, могат но батерията живее много малко тогава, прави под 1000 цикъла заряд - разряд. Има такива които са зареждали само бързо и за 1 година батерията приключва и трябва да се смени защото е зареждал и по два пъти на ден, пробега му е 100 хиляди мили, работи към Юбер. 730 цикъла е направил на батерията и тя е паднала до капацитет само 30 %. Тесла 3 с новите батерии. Има такива които са изминали по 300 хиляди мили с една батерия, но никога не са зареждали бързо, никога не са ускорорявали - разреждали бързо, пазили са батерията и тя изкарва 3 пъти повече тогава.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Spoko, мобилните телефони в началото също бяха много скъпи като тарифи и апарати.Нужно е време за всяка нова технология.
За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Потърси в интернет, в Китай е по 20 хиляди долара, в Европа е два пъти по скъп но предполагам като почнат да продават произведини в Китай и тук ще са по 18 хиляди евро. Той е с рестайлинг направен сега и ще бъде произвеждан само в Китай.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Интересно като излиза по 18к що ги продават по 50к а не по 25к примерно?D.Y.F-091066
Коментар
Коментар