IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
    Ултракондензатор:/ модел Aowei / MUCK585V92000 със самостоятелно следене параметрите на всяка клетка Капацитет 20kWh / 780F Размери: 370×1000×930 mm Тегло: 1 000 kg


    Под същата дезигнация (MUCK585V92000) виждам че пише 20/32/40kwh. При обявена консумация на енергия 0.95kwh/km 40kwh не изглежда толкова нисък капацитет.

    Абсолютно сигурен съм че късо в изхода не е проблем. Няма как да няма интелигентно ограничение на тока след като се следят и параметрите на всеки кондензатор от батерията.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.
      Ултракондензатор:/ модел Aowei / MUCK585V92000 със самостоятелно следене параметрите на всяка клетка Капацитет 20kWh / 780F Размери: 370×1000×930 mm Тегло: 1 000 kg



      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.




        Ето и линк към статията, която ползвах като източник на информация за изчисленията. Получих, че би трябвало кондензатора да събира 90 милиона джаула, но явно нещо съм сбъркал или началните данни са грешни

        https://vsichkotok.bg/post/7-elektro...-na-sofia.html
        90:3,6=25 [kWh]. Наистина, много малко. Чак никак не се връзва.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение

          "Цената на един електробус е 488 хил. евро, като това е много добра цена за Европейския съюз", добави Ганчев.
          https://www.economic.bg/bg/news/12/e...ya-snimki.html

          На покрива имат две малки лири с които сигурно се зарежда на крайните спирки, а до тях има един цилиндър с диаметър около половин метър и дължина около метър, дали пък това не е кондензатора?
          Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.




          Ето и линк към статията, която ползвах като източник на информация за изчисленията. Получих, че би трябвало кондензатора да събира 90 милиона джаула, но явно нещо съм сбъркал или началните данни са грешни

          https://vsichkotok.bg/post/7-elektro...-na-sofia.html
          Last edited by Mateev; 16.07.2020, 17:18.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Опитах се грубо да сметна колко струва този суперкондензатор в автобуса, и изкарах цена около 500 000 долара.
            "Цената на един електробус е 488 хил. евро, като това е много добра цена за Европейския съюз", добави Ганчев.
            https://www.economic.bg/bg/news/12/e...ya-snimki.html

            На покрива имат две малки лири с които сигурно се зарежда на крайните спирки, а до тях има един цилиндър с диаметър около половин метър и дължина около метър, дали пък това не е кондензатора?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
              При тези суперкондензатори обаче има един огромен проблем. Евентуално късо съединение може за секунда да отдели цялата енергия на кондензатора в топлина. Една запалена лека кола Тесла ще изглежда като детска играчка пред взрива на един суперкондензатор със съизмерим капацитет. Буквално за секунди цялата маса на суперкондензатора вероятно ще се превърне в огнена топка от разтопена плазма с температура хиляди градуси.

              Горещо се надявам производителите на автобуса да са го тествали този аспект, и да са защитили суперкондензатора с някаква броня, която да издържи тези високи температури и може би налягане, ако се отделят някакви газове.

              Ето тука един пич взривява разни предмети със суперкондензатори, пускайки през тях по 1 милион ампера ток. Не става ясно обаче какво ще стане, ако пусне метална шина директно на клемите на самите суперкондензатори. Че ще е взрив е ясно, само където не се знае колко ще е мощен. Като гледате клипа имайте предвид факта, че суперкондензаторите в клипа са 100-200 пъти по маломощни от тези, който се намират в автобуса.

              Има „суперкондензатори” а, също, и „импулсни кондензатори”. ПОСЛЕДНИТЕ издържат определен брой цикли (на практическо КС, при 5-10 [kV] и капацитетът им спада, поради прегаряне на (иначе) сериозно усилените им електроди (динамичните натоварвания са стой, та гледай). Суперкондензаторите, за огромен капацитет, просто няма начин да бъдат изпълнени с такива електроди („плочи”) поради което, са стотици пъти по-чувствителни на импулсен разряд и, просто, отказват след няколко „опита”.
              ТА, в клипа, кондензаторите, са ИМПУЛСНИ (ПРЕДНАЗНАЧЕНИ ДА ИЗДЪРЖАТ Х БР.ЦИКЛИ ИМПУЛСЕН РАЗРЯД), А НЕ „СУПЕР”.
              И, я заредят, я-не няколко [kJ] енергия ( и един стига, да взривиш портокал). КС на клемите на „супер” , ще му е първо и последно „приключрение”.

              Коментар


              • При тези суперкондензатори обаче има един огромен проблем. Евентуално късо съединение може за секунда да отдели цялата енергия на кондензатора в топлина. Една запалена лека кола Тесла ще изглежда като детска играчка пред взрива на един суперкондензатор със съизмерим капацитет. Буквално за секунди цялата маса на суперкондензатора вероятно ще се превърне в огнена топка от разтопена плазма с температура хиляди градуси.

                Горещо се надявам производителите на автобуса да са го тествали този аспект, и да са защитили суперкондензатора с някаква броня, която да издържи тези високи температури и може би налягане, ако се отделят някакви газове.

                Ето тука един пич взривява разни предмети със суперкондензатори, пускайки през тях по 1 милион ампера ток. Не става ясно обаче какво ще стане, ако пусне метална шина директно на клемите на самите суперкондензатори. Че ще е взрив е ясно, само където не се знае колко ще е мощен. Като гледате клипа имайте предвид факта, че суперкондензаторите в клипа са 100-200 пъти по маломощни от тези, който се намират в автобуса.

                Last edited by Mateev; 14.07.2020, 17:10.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение
                  Матеев, в София има едни електрически автобуси които са на прости кондензатори с почти безкраен живот, но зареждат в двата края на курса някое време. Те стареят много по-бавно от които и да е химически акумулатори.

                  Ако им вдигнат капацитетът двайсетина пъти ще бъдат реална конкуренция на литиевите батерии в градски условия. Само в градски, но и това не е малко.

                  ПП. При обикновените кондензатори скороста на зареждане не влияе на живота им, стига от зор да не прегори някоя подвеждаща жица.
                  Опитах се грубо да сметна колко струва този суперкондензатор в автобуса, и изкарах цена около 500 000 долара. Може и нещо да съм сбъркал, ама сега не ми се занимава да проверявам. Иначе стигнах до извода, че са нужни около 20 000 кондензатора от например този модел: .
                  https://www.ebay.com/itm/Korea-LSUC-...EAAOSwlXpcsV8M

                  Нещо обаче не ми се връзва теглото. Моята сметка излиза 6 тона, а в статията казват, че акумулатора тежи само тон и половина. Може обаче в статията да лъжат, че автобуса консумира по 1 kWh на всеки един километър. Ако консумира по-малко, тогава както теглото, така и цената на суперкондензатора ще е по-малка.
                  https://vsichkotok.bg/post/7-elektro...-na-sofia.html

                  Но дори и да е по-малка 2-3 или 4 пъти, пак суперкондензатора си остава едно много скъпо удоволствие, което трябва да се отчита в цената на 1 изминат километър.
                  Last edited by Mateev; 14.07.2020, 16:40.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение
                    Матеев, в София има едни електрически автобуси които са на прости кондензатори с почти безкраен живот, но зареждат в двата края на курса някое време. Те стареят много по-бавно от които и да е химически акумулатори.

                    Ако им вдигнат капацитетът двайсетина пъти ще бъдат реална конкуренция на литиевите батерии в градски условия. Само в градски, но и това не е малко.

                    ПП. При обикновените кондензатори скороста на зареждане не влияе на живота им, стига от зор да не прегори някоя подвеждаща жица.
                    Да, идеята е много добра, но става само за близки разстояния. Тези суперкондензатори са много скъпи, много обемисти и много тежки. Прочетох за този автобус, но доколкото разбрах са ни го подарили, за да го тестваме. Ако се опитат да ни продават такива, не знам дали ще можем да си позволим тяхната цена.

                    Супеккондензатора тежи тон и половина, и събира в себе си енергия колкото за 25 километра път на автобуса. Най-голям плюс би трябвало да е това, че този суперкондензатор е почти вечен, Със сигурност ще надживее автобуса и ще може да се използва пак в друг автобус.

                    Ако цената на тези суперкондензатори падне, това е една много добра алтернатива за градския транспорт на всеки един град. Засега обаче именно тази цена остава най-голямата питанка в такъв един мащабен проект.

                    Коментар


                    • Матеев, в София има едни електрически автобуси които са на прости кондензатори с почти безкраен живот, но зареждат в двата края на курса някое време. Те стареят много по-бавно от които и да е химически акумулатори.

                      Ако им вдигнат капацитетът двайсетина пъти ще бъдат реална конкуренция на литиевите батерии в градски условия. Само в градски, но и това не е малко.

                      ПП. При обикновените кондензатори скороста на зареждане не влияе на живота им, стига от зор да не прегори някоя подвеждаща жица.
                      Last edited by Мачу Пикчър; 14.07.2020, 16:00.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        LiFePo а за тези какво ще кажеш- един се гласи да ползува такива 10 години за слънчева електростанция- офгрид
                        Имам няколко такива. Много ги хвалиха, и затова си купих, но останах разочарован. Основното им преимущество е краткото време на заряд и по-малкото вътрешно съпротивление, което означава възможност за по-голям разряден ток без да прегряват. Нямат обаче по-дълго време на живот или по-много цикли, така че по този параметър си остават посредствени като всички останали други литиеви батерии.

                        В моделизма (самолети, хеликоптери, дронове и др.) литиевите батерии намират огромно приложение, защото имат максимум енергия в единица тегло. Тъй като обаче те се експлоатират жестоко с огромни токове на разряд, живота им се съкращава с много. Дето се казва - направиш 20-30 цикъла и изхвърляш батерията. Знам го това защото на всяка една батерия съм сложил лепенка, и на всеки един полет слагам по една чертичка. Така правят и другите моделисти, и да си кажа честно, в никого не съм виждал батерия, на която цялата лепенка да се е запълнена с чертички (40-50 бр.).

                        Именно поради тази причина подхождам много скептично към батериите на ел. колите. Те също се експлоатират жестоко и също работят в режим на големи токове на заряд / разряд. Осъзнавам, че химията там е специално подбрана, и че има много усъвършенствания, но едва ли технологиите са се развили с толкова много за тези 5-6 години.

                        Много ми се иска поне една такава батерийка да ми попадне в ръцете от тези, които ги слагат по колите. Ако имам такава, ще направя собствени тестове и ще си изясня дали наистина има някакъв значителен напредък в химията на батерията, или са същите, но софтуера на колата се опитва да ги управлява правилно и по възможност - щадящо.

                        Ето откъде си купувам батериите. Има ги всякакви, и за всяка една батерия подробно са описани нейните плюсове и минуси:
                        https://hobbyking.com/en_us/batterie...batteries.html

                        А ето и специализирани зарядни устройства, повечето от които имат и функция за измерване на капацитета на батериите:
                        https://hobbyking.com/en_us/batterie...hargers&is_v=1
                        Last edited by Mateev; 14.07.2020, 15:26.

                        Коментар


                        • Възможно е в паричен израз удължаването на живота на батериите на автомобилите чрез непълно зареждане 20 - 80 %, то ест по-рядката им смяна то ест по-малко производство/купуване, да се окаже по-изгодно от загубите за излишното разкарване на 40% от масата й. В индивидуален и социален план.

                          Само трябват данни за второто, за кинетичните загуби и сметката е проста.

                          Коментар


                          • LiFePo а за тези какво ще кажеш- един се гласи да ползува такива 10 години за слънчева електростанция- офгрид
                            Last edited by v_tin; 14.07.2020, 13:39.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение

                              Първо не споря, а обсъждам.


                              То е до практичен избор.
                              Вземам за пример зареждането на телефона ми. Когато съм в ежедневна градска обстановка с лесен достъп до зареждане използвам ограниченото зареждане около 20 - 80 %.
                              Когато не съм сигурен, кога следващия път ще мога да заредя телефона, го зареждам до 100 и бих го разредил до 0 ако трябва.

                              Подобно нещо би трябвало и да е с ел. колите.

                              Добавям към твоите доводи и това, че ако винаги пестиш батерията да кажем в градски условия по начина 20 - 80 %, това значи че постоянно разкарваш напред назад 40% от масата й залудо.
                              Това с 80-20 би могло да се заложи в софтуера на GSM-ите, но дали го правят производителите - не знам. Колкото до Теслите - ако не измислят нещо по-добро от това копче 80%-100%, ще им белее главата от недоволни потребители. Още не са се натрупали достатъчно години, за да изплува този проблем наяве, и да започне да се шуми за него в медийното пространство.

                              Коментар


                              • Иначе начина една Li-Po батерия да се съхрани за дълъг период от време е като се зареди на 50% и след това се сложи на съхранение в хладилник Така деградацията пада само до 2% на година. Имам цял един хладилник, пълен с такива батерии. Може би 200 или 300 на брой, които ги съхранявам вече 7-8 години. Периодично вадя батерии, за да ги ползвам, и използвам намалението да им измеря капацитета, и да се уверя, че това с 2% деградация на година е вярно.

                                Имам и батерии, които съм ги забравил по самолети и хеликоптери, и които вече са се надули и за нищо не стават. Това пък е съдбата на Li-Po батерии, които стоят на стайна температура. За 3-4 години деградира целия им капацитет, и освен за боклука за нищо друго не стават.

                                Имам микро камерки за FPV, които са с вградени Li-Po батерии. Тези от тях, които бяха на стайна температура, вече са за изхвърляне. Имам 2 GoPRO камери с вградени литиеви батерии, и вече са за изхвърляне. Имам скъпа инфрачервена камера FLIR ONE с вграденa литиевa батерия, която също трябва да я изхвърля. Имам фотосоларни блокове с литиева батерия в тях, които също са за изхвърляне. Имам работещи стари iPnone с вградени литиеви батерии, които също са за изхвърляне.

                                Въобще всяко едно устройство с вградена несменяема литиева батерия подлежи на изхвърляне след 2-3 години експлоатация. Живи са само тези, които ги държа в хладилника, но хората не го знаят това и не го практикуват.

                                И последно да кажа за GPS устройствата, които монтирам във всяка една лична или служебна лека кола. Те са с NiMH батерия вътре в тях, и до ден днешен работят всичките без изключение, някои от които повече от 10 години..
                                Last edited by Mateev; 14.07.2020, 15:29.

                                Коментар

                                Working...
                                X