Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    За 10 години една фабpика не опpавя нещата с подмяната на милиони МПС. Подмяна е невъзможна, защото трябва да има и платежоспособни купувачи, а повечето не са такива. А кой пък ще "компенсира" тия, с новите ДВГ на течни горива от последните години? Откъде ще дойде ресурса за изкупуване на същите за подмяна? Или - да си ги носят за претопяване така, работещи - и да си му мислят натам...

    А кой ще принуди досегашните производители да прекратят производствата на традиционните ДВГ? Милиардите за преустройство вече са известни. Някакви декрети, или забрани? Кой висшестоящ би закрил производства и би оставил милиони на улицата? Ще ги пренасочи в новото производство, ли? Всичките? Вече хиляди бяха пренасочени, други хиляди - освободени..., да де, ама когато /и АКО/ това стане масово - те тогава някои ще видят... "кон боб яде ли"...

    А средствата за преквалификация предлагам да си ги напечатаме и да си ги храним хората и семействата, докато се обучават /без откъсване от производството/... То ПА то, едно производство ще бъде... Май така беше и при соца... Та, кой от тия - пренасочените - от белите страни - ще влезе в токсичното производство на десетките хиляди новооткрити предприятия, чрез които ще "трябва" да "подменим" доброволно изхвърлените сегашни /работещи/ автомобили...

    Абе, добре е, че нефтът вече е на изчерпване... Ще намерим и отговори на въпросите. Когато един ден се събудим - навсякъде ще движат "зелени" автомобили, но природата не се знае колко ще бъде зелена..., може пък и ония - в "белите" страни - също да позеленеят. Всичко ще е в унисон.

    Малко фантазии за разтоварване...
    Тези които правиха досегашните коли ще правят и новите,но отворя им се 100 пъти по-вече работа за да подменят целият световен
    автомобилен парк.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение

      Гледам ,че и фабриката на Солар про започва отново да бачка,нещата са вързани.

      За 10 години една фабpика не опpавя нещата с подмяната на милиони МПС. Подмяна е невъзможна, защото трябва да има и платежоспособни купувачи, а повечето не са такива. А кой пък ще "компенсира" тия, с новите ДВГ на течни горива от последните години? Откъде ще дойде ресурса за изкупуване на същите за подмяна? Или - да си ги носят за претопяване така, работещи - и да си му мислят натам...

      А кой ще принуди досегашните производители да прекратят производствата на традиционните ДВГ? Милиардите за преустройство вече са известни. Някакви декрети, или забрани? Кой висшестоящ би закрил производства и би оставил милиони на улицата? Ще ги пренасочи в новото производство, ли? Всичките? Вече хиляди бяха пренасочени, други хиляди - освободени..., да де, ама когато /и АКО/ това стане масово - те тогава някои ще видят... "кон боб яде ли"...

      А средствата за преквалификация предлагам да си ги напечатаме и да си ги храним хората и семействата, докато се обучават /без откъсване от производството/... То ПА то, едно производство ще бъде... Май така беше и при соца... Та, кой от тия - пренасочените - от белите страни - ще влезе в токсичното производство на десетките хиляди новооткрити предприятия, чрез които ще "трябва" да "подменим" доброволно изхвърлените сегашни /работещи/ автомобили...

      Абе, добре е, че нефтът вече е на изчерпване... Ще намерим и отговори на въпросите. Когато един ден се събудим - навсякъде ще движат "зелени" автомобили, но природата не се знае колко ще бъде зелена..., може пък и ония - в "белите" страни - също да позеленеят. Всичко ще е в унисон.

      Малко фантазии за разтоварване...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


        Даммм, то нали учат децата, че и нефта е вече на изчерпване - има логика...
        Гледам ,че и фабриката на Солар про започва отново да бачка,нещата са вързани.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение

          До 10 г старите отиват на скраб и се заменят с електромобили.

          Даммм, то нали учат децата, че и нефта е вече на изчерпване - има логика...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Заповядай при мен- докарай голф двойката и я смени с голф дизел с евро 6- премията е до 10000 евро- всички производители са пощръклели по тази смяна и дават пари за стари машини. Сигурно в края на краищата пак ще дойдат в бг
            До 10 г старите отиват на скраб и се заменят с електромобили.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              То си зависи от капацитета на модела. Това което те интересува реално е разхода на ток на 100 км, това е крайната ти сметка, заедно със загубите. За Тесла модел Ес е около 20квч на 100 км, или около 3 лв при средна цена 15 ст. на тока нощна/дневна тарифа. Доста добре за кола по-бърза от която и да е ДВГ кола.
              За по-малки и масови като Лийф - около 10-15квч/100 км

              Хубаво нещо са сметките от типа "около". Не вярвам да си далеч от истината. Някои може и ДА ЗНАЯТ, че си далеч от истината, обаче...

              Значи, откъде ми тръгват съмненията... Тоя път ЩЕ ОПИТАМ да съм кратък..., но не го обещавам, де...

              1. Тия 100 км. - дали са САМО /и единствено/ на прав участък от пътя?... Защото бихме могли и да паднем под тоя разход на 100 км..., както и да го вдигнем значително /след като изминем 100-те /например от тест-драйва/...

              2. Ще имаме ли големи наклони по пътя /дето им викат "баир"/, т.е. - натоварването на ЕЛ.двигателя ще расте значително, или ще си движим по идеално хоризонталният участък, където сме регистрирали "рекорда" на нашия /толкова ценен - български!/ - разход?...

              3. Ще имаме ли неравности по пътя /да го наречем "български дупки"/.

              4. Както и при неговия конкурент - важно е, дали ще използваме ел.мобила на магистрала, или в градско движение на принципа "спри-тръгни" на тоя и следващият светофар, а и на останалите, де...

              Колко стана до тук т.нар. "средна цена"? А колко е високата?

              Коя ще е високата, ли? Например, ако си купим от т.нар. ел.мобили - "втора ръка". Батерията /даваме си сметка, че тя подава енергията към ел.двигателя, нали/ - също ще бъде от същият клас - "втора ръка"... И това - в най-добрия случай, разбира се. А кой е най-лошият случай, ли? Да кажем - в ново състояние - 8-те години гаранция ми дават спокойствие... Това е било разбира се - спокойствието на предния собственик, от когото съм купил автомобил, за който ЗНАЯ /казано ми е на чашка/ - че той е супер!!! Та, предишният собственик - примерно - на петата година от експлоатацията - нещо му е засякла батерията... Той се е усмихнал широко, защото..., правилно - защото е имал гаранция... Отива в сервиза и там му дават една "нова" батерия, която ще издържи до кога?.../под секрет му казват - продавай автомобила, докато е "нов"!!!/ За мен - купувачът - ще е още по-нова, защото - нали - "на чашка" - доверен приятел ми каза...

              Това е измислен сценарий. Да отидем ли в другата посока - сервизното поддържане? Ама това е електромобил, бе - кВо ще му се поддържа толкова? Е - да, щом е електромобил ВЕРОЯТНО няма разходи за: трансмисия, спирачки, окачване, кормилен механизъм, гуми, както и за съответните течности, които задвижват хидравлика, спирачки, мазане, почисване на стъкла...

              Обещах да съм кратък. Със здраве!
              Last edited by безимeн; 16.10.2017, 09:34.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение

                Подмяната на автомобилният парк е бизнес за трильони евро и ще продължи поне 10г.Какви субсидии,трябва да се действа бързо?
                Заповядай при мен- докарай голф двойката и я смени с голф дизел с евро 6- премията е до 10000 евро- всички производители са пощръклели по тази смяна и дават пари за стари машини. Сигурно в края на краищата пак ще дойдат в бг

                Коментар


                • Airbus’s Flying Taxi

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
                    Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?
                    То си зависи от капацитета на модела. Това което те интересува реално е разхода на ток на 100 км, това е крайната ти сметка, заедно със загубите. За Тесла модел Ес е около 20квч на 100 км, или около 3 лв при средна цена 15 ст. на тока нощна/дневна тарифа. Доста добре за кола по-бърза от която и да е ДВГ кола.
                    За по-малки и масови като Лийф - около 10-15квч/100 км

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
                      Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?
                      Колкото разрежда при работа, плюс загубите.....

                      пп Моля да не обиждате дисертационния труд на колегата....
                      Който може, си може....

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
                        Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?

                        Показателен е фактът, че до тоя момент няма отговор на конкретния въпрос.

                        Това не означава, че електромобилите нямат масово приложение у нас, разбира се. Дори и да нямат, това не е гаранция, че бъдещето не е тяхно. За екологичността им ще се спори /както и за зелената детелинка, която рисуват в рекламите, за да покажат токсичност на газовете 0%/. Не лъжат, разбира се. Спорове ще има, защото субсидиите малко по малко ще секнат, но по-важно е, че ще има по-сериозни дискусии след /недай Боже/ - различни инциденти и аварии, които са неизбежни и се разпространяват /вече/ мигновено.

                        Определено, въпросът на бъдещето ще бъде този: в кои страни от третия свят ще е изнесено масовото производство, защото и Китай ще усетят "екологичността" на подобно производство.

                        Сега, обаче - само ще загатна за един от електрическите параметри, които определят експлоатационните качества на акумулаторните батерии. А те са много... Говоря за капацитета на батерията. Тук има доста спецове в областта. Те също имат мнения и дискусията може да върви... Значи, ако с увеличаване на разрядния ток - знаем, че капацитетът намалява, то нещата тук ще бъдат доста по-тегави от сегашните акумулатори. Само загатвам, де... В цената на /електро/автомобила - поне 45% ще се паднат на батерията. Да не е и повече/!/... Говорим за КАЧЕСТВЕНА батерия, а не за ментето от типа "втора употреба"!!!

                        Е, нека вземем и другите разходи, които съвсем не са малко, защото автомобилът и ще се амортизира, пък и ще има разходите си за смазочни материали - трансмисия и всичко останало, за спирачна система, електроника, над ел.задвижването /доста сериозен разход!/..., а като поставим и необходимостта - след време да си купим новата батерия, нещата са... Всичко това би се избягнало, без съмнение, ако вземем електромобила /директно/ от автосалона. Да, противоречиви факти. Сложно се вземат решения. Разходите вървят. Все пак "еко"-то е важен момент в развитието на мобилността ни. Казвам го сериозно!

                        Връщам се на въпроса, на който скоро някой ще ти отговори по същество... Иначе, доста хора могат да ти кажат колко течно гориво им харчи двигателя... , а и колко ЩЕ им харчи...

                        На фона на останалите разходи /ЧАСТ от които изброих горе/ - разходът ти за зареждане ще ти се види като... песен... Пожелавам ти разходите ти да са само в този диапазон - за зареждането на батерията. А дано, ама...надали!
                        Last edited by безимeн; 16.10.2017, 03:34.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от stat counter Разгледай мнение

                          Един съвет - научи се да пишеш кратко.
                          Тук целта не е да си предадеш курсовата работа на килограм





                          Няколко съвета и от мен:

                          1. Пиши по съществото на темата. Защо губиш времето на интересуващите се тук, без да казваш нищо интересно? Имаш амбициите да модерираш? Направи си сайт. Привлечи в него читатели и пишещи. Модерирай, прави забележки, живей... Тук местата за модератори вече са заети... Къде си тръгнал/А/ през просото? Поне кандидатствай и мини успешно интервюто /може би има необходимост от точно теб като модератор/...

                          2. Забележките /съвет, акъл/ запази за себе си, т.е. - докато те назначат /тук/ със задълженията на модератор, то - преди да бъдеш критичен/А, според мен/!!!/ - бъди самокритичен/А.

                          3. Обърна ли внимание, защо постът ми, който си цитирал/А е дълъг? /отговорът е елементарен: защото в съдържанието му 75% е цитат от живота на предприемача Х. Форд/.

                          4. Постът, който цитираш е насочен към друг участник тук, който няма забележки към написаното. Отново се връщам на предложението ми: най-добре за теб е да модерираш свой сайт. Не е ли така?

                          5. Моля те - ако имаш семейство - научи децата в него на това, какви са твоите цели в живота и в частност - каква е целта /ти/ тук. Тъй като не съм част от твоето семейство - напълно естествено е твоята цел /тук/ да НЕ Е МОЯ ЦЕЛ. Много е важно да разбереш това послание, т.е. - да вдигнеш за минута глава от курсовите си работи - точно по тоя повод: за да разбереш!

                          6. Имаш пълното основание да филтрираш постовете ми, за да не ги четеш, ако това отъждествяваш с тягостната /ти/ работа по курсовите /ти/ задължения. Бъди уверен/А, че няма да ти се разсърдя за това.



                          п.п. Кой от съветите ми горе не си разбрал/А/? Ако има такъв, обърни ми специално внимание, за да ти го разясня допълнително. Обещавам да бъда кракък /в рамките на 10 000-те хиляди знака, разрешени ми в ТОЯ сайт, който /да не забравяме!!!/ не си създал/А/ ти и по тая причина НЯМАШ ОСНОВАНИЯТА да модерираш...

                          Бъди здрав/здрава и не забравяй да пишеш по съществото на темата!


                          п.п. С извинения към останалите участници за спама.



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                            Хубаво мнение..., но не взема предвид някои неща... Например:


                            1. Моля, пречети биографията на Хенри Форд. Можеш да поставиш акцента най-вече върху следния текст: "Стремейки се непрекъснато към по-голяма ефективност и по-ниска себестойност, през 1913 година Хенри Форд въвежда в заводите си конвейера, който довежда до силно нарастване на производителността. Въпреки че често идеята за това нововъведение е приписвана на самия Форд, в действителност конвейерът е разработен от неговите служители Кларънс Ейвъри, Питър Мартин, Чарлс Соренсен и Чайлд Уилс.

                            На 5 януари 1914 година Форд предизвиква истинска сензация, като въвежда
                            петдневна работна седмица и увеличава над два пъти минималната дневната надница за квалифицирани работници до 5 долара (над 150 лева приведени към 2011 година).По това време заплатите в Детройт вече са относително високи, като конкуриращите се производители на автомобили се борят за привличането на най-добрите работници, а като грижа за работниците разпорежда на входа на завода да се постави надписът "Помни, че Бог е създал човека без резервни части".

                            Шумно популяризираното рязко повишаване на надниците дава много добър резултат - постоянното текучество е преустановено и най-добрите механици се стичат във Форд, носейки със себе си човешки капитал и умения, повишавайки производителността и намалявайки разходите за обучение. В допълнение към това в заводите Форд е въведен осемчасов работен ден, първоначално при шестдневна, а по-късно при петдневна работна седмица. По-късно Форд описва политиката за по-високи надници като форма на споделяне на печалбата и сочи като допълнителна полза нарастването на потреблението - с по-високите заплати работниците имат възможност да купят автомобили, увеличавайки по този начин търсенето.

                            По-високото заплащане се отнася за работници, които работят в компанията поне от шест месеца и освен това са одобрени от специален социален отдел на предприятието. При въвеждането на системата отделът включва 50 инспектори, които проверяват работниците за нежелателно поведение - пиянство, хазарт, недостатъчни грижи за децата. Тази намеса в личния живот предизвиква много критики и скоро е премахната. През 1922 година Форд пише: „Патернализмът няма място в индустрията. Социална дейност, която се състои в ровене в личните проблеми на служителите, е отживяла времето си“.


                            2. Бих те помолил/а/ да се концентрираш върху токсичността на производствата и самите продукти на акумулаторите за електромобилите. Коя е според теб причината, за да не се говори за това? Е, кажи, нещо де? /или поне размахай заканително пръст.../ ))


                            Та, прочети живота на Форд. Виж откъде започва, за да натрупа "хищнически" капиталите си...

                            Сложно е да се говори еднозначно. Е, да се върнем и към Омир: "Глупавият проумява само онова, което вече е станало!" В тоя дух - би ли могъл/а/ - да ни кажеш, защо именно аз трябва да мисля, че в миналото капиталите са хищнически натрупани, а днес - само и единствено - се трупат в полза на... /видиш ли/ - на работниците /или - ако предпочиташ - на работническата класа/??? ...


                            ...да де, но това си е вече за една друга тема - "политика" - и сега ще последва /вероятно/ триене и предупреждение за банннн!... ))


                            Един съвет - научи се да пишеш кратко.
                            Тук целта не е да си предадеш курсовата работа на килограм




                            Коментар


                            • Morqka - китайците като си представят как всички коли по Света минават на батерии произведени в Китай и се подмокрят, на тях за токсичността не им пука въобще. Не са токсични ако не аварират батериите и могат да се рециклират без проблем, но не е там въпроса а е че искат много пари за тях. Всъщност тези батерии са много евтини и печалбата от тях е яка ако ти ги купуват обаче.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Интерсно е случая че електрическите автомобили налагат видиш ли ти били екологични никой не казва колко са токсични вече неизползаемите литиеви батерии Тва си си еколигчни бомби осен че могат да се запалят, киселините могат отровят почвата и водата не са и рентабилни за рециклиране ,така че и там ще трябва дотиране за бъдеще.
                                Тъпите бюрократи видиш ли се загрижили за чистотата на въздуха ,но май ще отровятт почвата и водата.

                                Коментар

                                Working...
                                X