Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Има разни форуми, дал съм линк към немски форум има и английски/уса форум за теслите- доколкото го погледнах днес батерията е проектирана да издържи около 320000км. По данни от форумите 45000$/40000евро е 84кВ батерия, четох че разработвали някаква супер/дупер/хипер батерия за около 120-130000 $ но по голям капацитет. Имаше някакъв който се хвалеше че батерията му паднала само с 8% за 1,5години, но не трябвало да се изтощава под 30%/ то и за другите батерии е така. Тоест ако ти дават да минеш ориентировъчно 500км, трябва да смяташ 30% по малко. Иначе количките на ток си ги бива, днес гледах едно рено, пикап, няма шум, няма дим, супер е, проблема е че трябва да я зареждаш всяка вечер

    Тук имало даже форум и един пич обяснява разни работи като собственик

    http://www.ecars.bg/forum/Renault-Tw...-na-reno-tuizi

    и сайта http://www.ecars.bg/, а форума сами ще го видите
    Last edited by v_tin; 21.10.2017, 21:35.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
      Може и да е така, трябва да посмятам.
      Единственото, което знам от физиката е, че perpetuum mobile няма.
      И в противното никой не може да ме убеди, при настоящем известните знания и разбирания за това, как работи Природата и Вселената.
      Те работят от милиарди години. Ние, с нашите хоризонти и "постижения", даже и прашинка не сме в общата картина.
      Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
      ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията

        Има различни фактори, които предизвикват това... За мен най-същественият е този, че ако в края на зареждането токът е голям и температурата е висока - плочите на акумулаторната батерия се разрушават преждевременно, а това... /разбира се, че ще ни накара да си купим съвсем скоро нов-новеничък акумулатор/... Значи - и това трябва да отчитамеееее!

        Оффф, то да е само това...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
          Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?

          Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

          Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

          Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

          Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


          п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
          ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!

          Коментар


          • Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
              Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?
              Ами на 5-тата година е около 60-65% от покупната стойност- това по оценка на самата компания, иначе ако е мой ще искам поне 10% отгоре в зависимост от състоянието. Например преди малко гледах едно кади 2015г на 131000 за около 5000. Така че вторичния пазар е много разтеглив

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията
                Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?

                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                Коментар


                • Немски форум за теслите
                  https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=7928

                  Бе тя само батерията била около 40000 евро- ебаси батерията

                  Коментар


                  • Kildirim_Bei - хайде пак да го присметнем. Значи формулата е кинетичната енергия на едно движещо се тяло е равна на половината от масата му по квадрата на скоростта.
                    Като скоростта е в метри за секунда, масата в килограми а кинетичната енергия в джаули.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                      Устройствата за бързо зареждане на електромобили, се продават отделни при някои модели и струват между 200 и 500 евро и то по цени на дребно, така че не бързината на зареждане определя цената на автомобила.
                      Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията

                      Коментар


                      • Няма нужда да се отрича всичко, което в момента изглежда нереално или трудно приложимо.
                        Историята показва много примери, когато критиците на нещо са си хапали за.ниците впоследствие.
                        Крайният оптимизъм, както и крайният песимизъм, са вредни в дългосрочен план.

                        Основният проблем тук за момента е батерията: цена, срок на експлоатация, достатъчен брой места за нейното презареждане и разумния срок от време, за който това да стане.

                        Друг основен проблем, в контекста на трансформацията на целият свят около нас, е производството на ток, необходимите суровини за това, и замърсяването на околната среда, свързано с производството му.
                        Кел файда да заменим конвенционалните автомобили с електрически такива, ако е необходим много повече ток и технологиите за производството му останат на сегашните нива. Едно замърсяване ще се замени с друго - трябва много внимателно да се оценят ефектите от това.

                        А много ток ще е необходим със сигурност.
                        Законите на физиката са железни, и важат и за електрическите автомобили.
                        Енергията, отделяна от фосилните горива, за придвижване на конвенционалните автомобили, ще трябва да бъде заменена от същото количество енергия - електрическа обаче.
                        В природата празно място е нямало, няма, няма и да има - всичко преминава от една форма в друга.

                        Дори чичко Айнщайн навремето, когато е измислял Специалната и Общата теории на относителността, е започнал от едно просто уравненийце, все още валидно и днес в нормалния живот, а то е:



                        където съответните буквички означават следното: Еk - кинетична енергия (енергията на движещо се тяло), m - масата му, а v – скоростта на движението му.

                        Например, ако един обект (да кажем автомобил) с маса един тон е неподвижен, кинетичната му енергия е нулева. Но за да се задвижи този автомобил от неподвижно състояние до 100 km/h за дадено време, е необходимо да се изразходва някакво определено количество енергия.

                        А колко ли е то, ще се запита любезният читател.
                        Ако автомобил с маса един тон ускори от 0 до 100 km/h за 10 сек., количеството изразходвана енергия за ускорението, ще бъде равно на около 10.7 kWh (приложената работа върху автомобила е 385.8 МJ).
                        Забележка: Първоначално стойността за енергията бях сметнал като 2.1 kWh, но след забележка от supertrader - нови сметки, и записах горната стойност. Допуснал съм грешка при конверсията в kWh.

                        Сметките по-нататък за количеството изразходван бензин оставям на вас.
                        Енергията, отделяна при изгарянето на 1л бензин, е 9.7 kWh (стойността е взета от wikipedia).

                        Още една сметка на аванта:
                        Колко ще е спирачният път при сух асфалт, ако колата се движи със 100 km/h?

                        За 0.3 сек. (примерно) шофьорът осъзнава опасността - колата междувременно е изминала 8 м.
                        При незабавна реакция и рязко натискане на спирачката, колата ще измине още 59 м до пълното спиране.
                        Общо разстояние, необходимо за спиране: 67 м.

                        Трябва да имате също предвид, че същото количество енергия, задвижило автомобила до 100 km/h, се отделя при спирането му до пълен покой (нулева кинетична енергия). Цялата тая енергия се абсорбира от гумите, спирачната система и ходовата част на автомобила (ако няма друго някакво тяло или предмет по протежение на спирачния път, недай си Боже).

                        P.S. Мислете, когато натискате педала на газта
                        Last edited by Kildirim_Bei; 21.10.2017, 16:38.
                        Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                        ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                        Коментар


                        • Майтапчии!!! ))

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                            ..............

                            Основен плюс спрямо конвенционалните е нисък,дори почти никакъв експлоатационен разход!!!
                            Като ти дадът една гаранциика на батериите 8-10 години,и си свиркай,само гумите ще търкаш!

                            ................

                            Нямам време за обширен /НЕПРЕДУБЕДЕН/ анализ.

                            Само до тук /с цитата/ - си много в грешка.! Окачване нямаш ли на тая кола? Спирачки? Кормилен механизъм? Трансмисия? КОМПЮТЪР?....

                            И на всичко отгоре - ще "ПОДМЕНИМ" всичко на електромобили!!! Хайде, бе! И пАри Ше се намерАт, а и българчето - Ше купува, та Ше се къса! /не се хващайте за последната ми дума - проблемите, които не виждате - са в СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!/

                            БАТЕРИЯТА!!! Но и всичко горе, а и още...

                            Моля, НЕ ОПРОСТЯВАЙ НЕЩАТА!

                            Коментар


                            • Промяната и в дизайна е неизбежна. Тъпо, скъпо, непрактично е да приличат на сегашните автомобили. 4-те електромотора със сигурност ще се наложат като по-евтин, сигурен, лесен и по-евтин за поддръжка вариант, в сравнение с 1 електромотор. Минаването на батерии под пода на колата (както са хърватите и новото Ауди) отваря още повече пространство. При някои то е решено с още един багажник, отпред и отзад, обаче за какво му е на човек, който пътува примерно на работа в 99% от времето си с кола 2 багажника? Което значи или някои от колите ще се скъсят по дължина, или купетата ще станат по-големи и комфортни.
                              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                                Най-луксозният автомобил в света става електрическиRolls-Royce подготвя електрическа версия на Phantom
                                Тия първо щяха да пускат електромобил, после обявиха, че няма и сега пак ще пускат. Преди месец -два точно си мислих какво ли ще стане с прочутата решетка отпред на Ролс Ройс, защото ако се електрифицират тя става напълно безсмислена и само би пречила. Обаче с какво ще я сменят и ако я няма какво ще отличава Ролса от каруците?!

                                Друго - много пари по Ролс Ройс отиват за обезшумяване и меко возене, а много от тия проблеми изчезват с електромобилите. Разходите им по електрически Ролс Ройс ще паднат значително сравнение с бензинов, но.... всички електромобили ще са безшумни и някой току виж се запитал защо да плаща за Ролс Ройс. Мисля, че ще оцелеят, но трябва да измислят нещо и то бързо.
                                Last edited by Jay Gould; 21.10.2017, 00:49.
                                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                                Коментар

                                Working...
                                X