Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
    Добре де пак не разбрах каква е твоята теза? От една страна нямало смисъл от ел. коли, от друга страна петрола щял да свърши и кво праим? Май си най-обикновен мрънкач тип "това не може да стане"

    Един младеж от Хърватска направи това Докато ние само мрънкаме, хората си действат.
    И още нещо. Не можеш да сравняваш сегашна петролна криза, с такава от преди 30 години. Разликата е в батериите. Колкото и недостатъци да имат, то те са много по-различни от батериите преди 30 години. Само за няколко десетилетия КАПАЦИТЕТА и ЖИВОТА на батериите е подобрен в пъти. Защо да не е възможно през следващите 10 години капацитета и живота на батериите да се увеличи само 2 пъти( напълно възможно), а цената да падне(по-невероятно, но кой знае).
    Това хърватче го гледах по една тв....
    Самм си е поръчал елементите от Китай и сам е направил смяната на двигателя ( с приятели естественно)..... Цената на елементите по спомен бе около 2000Е..!!!! Може и да греша, но това си спомням....
    Такива осморки правеше с дъртия баварец, че ме накефи....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от RedBot Разгледай мнение
      Приятелю, не си чел фантастика, като малък и сега явно наваксваш.
      Нека ти обясня, като ел. инженер и бивш гл енергетик на голямо предприятие. Тези случайни и многобройни гнераторни мощности като ВЕИ към които отива фантастичната ти идея са абсолютно вредни и водещи до загуби в енергийната система. Всичко непланирано и не обезпечено (производство с конумация и обратното ) води до загуби и дори до аварийни ситуации. Това че се строят вятърни мелници е чисто административна принуда към енергийния оператор да я изупува , и то на загуба. Не случайно голяма част от сивите пари минаха през там. В едно голямо предприятие се прави план за консумацията за месеца по тарифи и на нива на напрежението. Отклонения нагоре се наказват жестоко , а икономиите се наказват също със солени глоби. Вкарването на хармоници (каквито бълват всички инвертори) също се следи и се налагат глоби. за лош фактор на мощността - глоби. На несиметричното натоварване също се гледа с лошо око. Та от всичко до тук трябва да ти е станало ясно че за енергийната система всеки един такъв битов консуматор/ генератор със случайно поведение е крайно вреден.
      А да идеш на почивка и да правиш пари ???ми то кой ще остане да бачка тогава
      Явно четеш но не разбираш :-( За какво случайно поведение говориш? Точно обратното ще стане! Елекромобилите могат да изравнят, а не да увеличат случайното поведение в системата, защото създават един голям капацитет където може да се складира електрическа енергия и решават близо 100 годишния проблем, че електричесвото не може да се складира!
      Краткосрочното решение на проблема с ветрогенераторите се нарича ПАВЕЦ! Дългосрочното решение е от части електромобилите, но истинското решение е това което прави Ауди в Германия! В момента се изгражда първият завод, който чрез електричество произведено от ветрогенератори първо се прави водород, а след това от водорода и отпаден въглероден двуокис метан. При ПАВЕЦ КПД-то е 80%, а при тази схема е само 60%, но метана може да се използва дори и в държави без условия за ПАВЕЦ за складиране на елекрическа енергия, а освен това може да се използва и като екологично гориво за автомобили!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
        Имам чувството, че последните мнения са писани преди 5-6 години, а не днес. Докато разумните обясняват как това не може да стане, хората си работят. 2012 започва да се продава Тесла S. http://www.teslamotors.com/models/options. Напълно функционална голяма кола с пробег 500 км., 8 год. гаранция на батериите, 0-100 км/ч за 4.4 сек., цената започва от 50к $ и даже има и климатик!!!
        Сега въпросът не е имат ли бъдеще ел. колите. Въпросът е колко бързо ще навлязат масово.

        Пич, ти наистина заслужаваш да получиш по-различен отговор. Това, че хората работят е наистина смислено. Те работят не от днес и от вчера. И това им прави много тънка раклама... ("тънка" - в смисъл - страхотно смислена и оригинална)..., а другото, извън рекламата - е работа от десетилетия...

        За илюстрация, погледни моля и началото на създаване на Ванкеловият двигател, преди има-няма 5 десетилетия... Роторен... С всички предимства (знаеш ли ги?)... Мерцедес (с извинения за рекламата) направи прототип, действащ при това... И кВо от това?... Произвежда ли се масово?...Водеща компания, нЪл? Мислиш ли, че са толкова тъпи, за да хвърлят милиони в развойна и внедрителска дейност, за да направят няколко автомобила, които няма да се купуват? Смяташ ли, че не са знаели какво правят? Не бива да си мислиш последното, защото би сгрешил: всичко е много добре обмислена стратегия и много точна реклама...

        Ми - това исках да ти кажа..., както и че тук всички искаме нещо ново, икономично, по-технологично, с най-развити възможности за опазване на околната среда за идните поколения - по тоя модел работят всички от МНОГО десетилетия, а нещата не започват от момента, в който ти си прочел за електромобилите, като автомобил на бъдещето... И сега сме "лошите" за теб, а хората работят... Нека работят, а те знаят защо го правят и какви пари ще потекат от рекламата, но не при продажбите на новото, върху което СЪПЪТСТВАЩО работят, а именно приходите от продажби ще са от традиционното производство през последните години (пълното с електроника и компютри)..., защо не спират основното производство, щом залагат на нещо "ново", ама "ново" ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ?

        В горният смисъл, съвсем приятелски, бих те посъветвал, след като си го имаш и ентусиазъма, да навлезеш мааалко по-навътре във физиката, химията, термодинамиката и топлопренасянето, в теорията на топлинните двигатели и електротехниката и всичко това - гарнирано с малко математика, би те ориентирало правилно в онова, което предстои и за което - виждам си идейно подкован... Казвам ти това съвсем сериозно, защото виждам рационалното зрънце на желанията, но само с тях е просто невъзможно...

        Успехи!
        Last edited by zarco; 28.12.2011, 12:36.
        "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

        Коментар


        • Първоначално изпратено от vmankov Разгледай мнение
          Виж, има хляб в тази работа, ако колата е само за градско каране, където плюсовете от максимално олекотена, малка и по-евтина и незамърсяваща кола са повече, а и поддръжката й е по-удобна.
          Прочее, забравяме една отдавна известна истина, ако говорим за транспорт на хората в града:
          Общественият транспорт е много по-ефективен на глава от стадо... ммм... от населението.

          Разработваш добра транспортна мрежа, почти забраняваш или силно ограничаваш по пробег (административно или икономически) движението на ЛПС в чертите на града и -хоп! - вдигаш ехвективността в пъти. И трафикът много по-лек, и замърсяването много по-малко. Я вижте у София града голяма колко коли са само с един пътуващ... Бюзюмие!

          Да - ама не!
          Last edited by vmankov; 28.12.2011, 12:34.

          Коментар


          • Според мен всичко зависи от потреблението на човек - аз например ползвам колата за дълги разстояния веднъж или 2 пъти годишно и то за не повече от 200-300км. Ако ще се ходи по-надалеч предпочитам самолет - с всички тези откачалки по пътищата...
            И така аз си ползвам колата само за да се придвижвам до работа (работя на 10-12км. и няма как да ползвам велосипед. а и нямам душ в офиса ).
            За 20км дневно главно в градски условия електромобила ще е супер.

            Много полезни ми бяха и скептичните мнения - за едно сте 100% прави - ако си купя хибрид и нещо съвсем нормално му се повреди - част каквато всеки автомобил има - ще ме одерат 10 кратно само защото на задния калник пише "хибрид"

            Коментар


            • Нищо не мрънкам. Нито имам някакъв пряк интерес, нито нещо зависи от мен на къде ще отиде бъдещето. Само показвам с числа, че нещата не са розови. И електричестките коли не са нашето "спасение" от петрола. Поне засега, поради трудно решими техничестки трудности. Като свърши петрола все нещата ще се наместят някак си и ще стане "интересно". Дано сме живи и здрави и ще видим какво ще стане.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                Това за производителите на петрол и електричестките коли вече е "отигравано" преди десетилетия е имало пак "напън" да се правят електричестки коли. И това винаги става когато петрола поскъпне и се "възражда" отново идеята за електричестки коли. Ония с петрола много просто го решават проблема. Свалят цената на петрола и опа готово.... всички си казват: "Е, за къв чеп ми е електричестка кола, я виж бензина(нафтата) поевтиня". И така до следващия път. И така ще е докато не източим всичкия петрол и после "Баси, и какво ще правим сега....". Не забравяйте, че от петрола се прави не само бензин и нафта, а много много други неща, за които даже много хора не подозират. Е тогава ще го ядем дебелия.
                Добре де пак не разбрах каква е твоята теза? От една страна нямало смисъл от ел. коли, от друга страна петрола щял да свърши и кво праим? Май си най-обикновен мрънкач тип "това не може да стане"

                Един младеж от Хърватска направи това Докато ние само мрънкаме, хората си действат.
                И още нещо. Не можеш да сравняваш сегашна петролна криза, с такава от преди 30 години. Разликата е в батериите. Колкото и недостатъци да имат, то те са много по-различни от батериите преди 30 години. Само за няколко десетилетия КАПАЦИТЕТА и ЖИВОТА на батериите е подобрен в пъти. Защо да не е възможно през следващите 10 години капацитета и живота на батериите да се увеличи само 2 пъти( напълно възможно), а цената да падне(по-невероятно, но кой знае).
                Last edited by sando1; 28.12.2011, 12:31.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  но...НЯМА ГАРАНЦИИ за тайминг на зареждането. Не можеш задължи /респ.да ограничиш макс. товар/ .
                  Не си ли чел за т.нар. умни електромери! ЕС в момента прави тестове на практика в Австрия с умните електромери и ако се окажат успешни до 2020 година могат да станат задължителни за цялата територия на ЕС.

                  Умните електромери са двупосочни. Могат да потребяват, но и да продават електроенергия на системата. Идеята е ако имаш фотоволтаични панели на покрива или електрическа кола в определени моменти да може да продаваш електроенергия на системата. Що се отнася до тайминга в зависимост от желанието на потребителя може да включиш към т.нар. управляем ток уреди като електрически бойлер, климатик, хладилник или електромобил да се зареждат или работят само с извънпиков и съответно много по евтин ток. Това е нещо подобно на нощната тарифа в България, но е много по гъвкаво!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнение
                    В две неща грешиш.
                    1. Модерните акумулатори за електромобили издържат 10, а не 3 години.
                    2. Повтаряш фундаменталната грешка на Pyramid, като смяташ електромобилите за нещо независимо от енергийната система!
                    Както вече писах електромобилите могат да решат проблема с нуждата от капацитети за пиковите часове на използване на електроенергия! На ниво България биха могли да се спестят капацитети за много милиарди евро нужни за уравновесяване на енергийната система, ако електромобилите бяха разпространени масово.
                    Разбира се за да се случи това е нужно не само разпространението на електромобилите, а и смяната на електромерите с т. нар. умни електромери с които не само може да ползваме електроенергия, но и да продаваме. При една такава схема може да купуваш много евтин ток в извънпиковите часове, а продаваш скъп ток в пиковите и като цяло разходите за енергия за ползване на автомобила може да се окажат нулеви или много ниски! Допълнително може да се променят сметките ако акумулаторите не трябва да се купуват, а може да се наемат срещу месечна такса. Когато отидеш на почивка без кола дори може да се окаже, че ще изкарваш пари от това, че енергийната система ти използва акумулатора за уравновесяването на пиковите часове! Какъв по голям кеф от това да си почиваш на плажа и в същото време да правиш арбитраж с тока :-)
                    Един средно статистически шофьор в градски условия не ползва колата си повече от 2-3 часа на ден. Ако за зареждането са нужни още 5-6 часа, остават още 16 часа в денонощието в които колата може да се използва като уравновесяващ капацитет за енергийната система.
                    Приятелю, не си чел фантастика, като малък и сега явно наваксваш.
                    Нека ти обясня, като ел. инженер и бивш гл енергетик на голямо предприятие. Тези случайни и многобройни гнераторни мощности като ВЕИ към които отива фантастичната ти идея са абсолютно вредни и водещи до загуби в енергийната система. Всичко непланирано и не обезпечено (производство с конумация и обратното ) води до загуби и дори до аварийни ситуации. Това че се строят вятърни мелници е чисто административна принуда към енергийния оператор да я изупува , и то на загуба. Не случайно голяма част от сивите пари минаха през там. В едно голямо предприятие се прави план за консумацията за месеца по тарифи и на нива на напрежението. Отклонения нагоре се наказват жестоко , а икономиите се наказват също със солени глоби. Вкарването на хармоници (каквито бълват всички инвертори) също се следи и се налагат глоби. за лош фактор на мощността - глоби. На несиметричното натоварване също се гледа с лошо око. Та от всичко до тук трябва да ти е станало ясно че за енергийната система всеки един такъв битов консуматор/ генератор със случайно поведение е крайно вреден.
                    А да идеш на почивка и да правиш пари ???ми то кой ще остане да бачка тогава

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                      Аз пък не вярвам в теорията за заговор на петролопроизводителите. Те са капиталисти като другите. Ако видят печалба в производството на електромобили, нищо не им пречи да вложат петродоларите си там. Интереса клати феса!
                      Оти да ручат жабетата, рискувайки с нов бизнес, при това и много по-малко доходен? Те вече си го имат.
                      А и не забравяй обществената и политическа власт, която дава контролът върху енергийните източници. Сладко, шукар, както казват циганите.
                      Войните в Кувейт, Ирак, а сега и натискът над Иран, са основно за петрола.

                      Коментар


                      • Това за производителите на петрол и електричестките коли вече е "отигравано" преди десетилетия е имало пак "напън" да се правят електричестки коли. И това винаги става когато петрола поскъпне и се "възражда" отново идеята за електричестки коли. Ония с петрола много просто го решават проблема. Свалят цената на петрола и опа готово.... всички си казват: "Е, за къв чеп ми е електричестка кола, я виж бензина(нафтата) поевтиня". И така до следващия път. И така ще е докато не източим всичкия петрол и после "Баси, и какво ще правим сега....". Не забравяйте, че от петрола се прави не само бензин и нафта, а много много други неща, за които даже много хора не подозират. Е тогава ще го ядем дебелия.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от vmankov Разгледай мнение
                          Защо ли?
                          Един пример от съвсем друга попара, но пак за същия принцип:

                          Преди 10-ина години в един английски университет откриха и разработиха евтин начин на лекуване на зъбите. Боц игличка във венеца - бац - израства ти трето поколение зъб. Това явление "трети зъби" го има природно при някои старци. Е, открили хормона, който предизвиква това.

                          Дааа, повтарям - евтин, доказано. Една инжекцийка струваше 20-30 паунда, колкото и една евтина пломба.

                          Мхъм... ама сега изведнъж една инжекцийка не е евтина, а е космически скъпа.

                          Я сега да се направим на Шерлок Холмс и да разкрием "престъпника"...
                          Кой ще пострада от въвеждането на това евтино лечение? Ммм... май зъболекарите, а?
                          Тези, които в по-богатите страни са на трето място по доходи при така наречените "свободни професии", след адвокатите и лекарите
                          Last edited by vmankov; 28.12.2011, 12:21.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                            Като искаш за 4.4с до 100км, си купи Ферари или Ламборгини....
                            Смисълът на ел. кола, не е да се състезаваш, нали ???
                            Чичка, никой не те кара на сила каквото и да е. Преди ел. колите ви бяха малки и не приличали на нормални коли, сега има голяма кола, но пак нещо недоволство. Нема угодия

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vmankov Разгледай мнение
                              Тук не съм токова сигурен като теб.
                              Не забравяй интересите на петролопроизводителите, които искат продажби на гориво и не са заинтересовани, меко казано, от намаляването на консумацията.

                              Има разработки (и то доста) на по-ефективни ДВГ, има разработки на акумулиране на енергията в колата не чрез електроакумулатор, има разработки на по-прости, по-малки и по-безопасни атомни реактори.

                              Само че милиардите продължават да се дават за безумно изгаряне на последните количества петрол*, но не и за доизчистване на споменатите почти готови алтернативни решения...
                              Защо ли?

                              -----------------------
                              * - Менделеев, па и всеки химик, ще каже, че изгарянето на петрола, вместо използването му в хим. производство, по начало е престъпление срещу човечеството.
                              Аз пък не вярвам в теорията за заговор на петролопроизводителите. Те са капиталисти като другите. Ако видят печалба в производството на електромобили, нищо не им пречи да вложат петродоларите си там. Интереса клати феса!
                              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                                Всъщност един електромобил с реален пробег 100-150 км би ми бил добре дошъл, само да не беше скъп. Че синковеца всяка вечер яхва мойта кола (неговата му била малка) и сутринта като погледна километража - 50-100 километра навил.
                                Малка за какво..
                                Купи му една гарсониера - ще ти излиза по-евтино.....

                                Коментар

                                Working...
                                X