If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Печалбата на "Спиди" спада със 70% на годишна база, приходите растат
Печалбата на куриерската компания "Спиди" се понижава със 70% през третото тримесечие на годината, става ясно от консолидирания отчет, публикуван на БФБ - София. Разширяването на пазарния дял на компанията както у нас, така и в чужбина, води до нарастване на разходите. От началото на годината досега групата на "Спиди" е похарчила над 7.55 млн. лв. за придобиване на физически капитал, над два пъти повече, отколкото през миналата година. След Румъния
След като компанията трайно се настани на пазара в Румъния, следва навлизане и на пазара в Гърция. "Спиди" е придобила франчайз право върху мрежата на DPD Group в южната ни съседка. Последната е търговската марка на услугите на GeoPost. Дъщерното дружество на френските държавни пощи контролира четвърт от капитала на "Спиди".
Под новия си имидж DPD е втората най-голяма мрежа за доставка на пратки в Европа, като годишно превозва 3 млн. броя. До края на годината "Спиди" трябва да отвори офис в Солун под франчайза, като се очаква разрешението на местните регулатори. Там компанията ще развива услугите на DPD и ще осъществява превози от и за различни европейски дестинации, коментира за "Капитал" директорът за връзка с инвеститорите Тихомир Тахчиев. Компанията няма да спира да работи с гръцките си партньори, което ѝ позволява да предлага сходна на тази по вътрешните доставки цена.
Външните пазари се превръщат в източник на ръст в приходната страна на отчета на "Спиди". От началото на годината постъпленията по тази линия растат с една пета. През третото тримесечие консолидираните приходи са с 14% повече на годишна база и достигат 35.8 млн. лв.
И още бизнес
Компанията не е обърнала гръб и на вътрешния пазар. Клоновата мрежа се разширява, като броят на офисите надхвърля 350. От началото на годината една трета от тях са ремонтирани, а също така тече реорганизация на работния процес, бяха изградени и логистични хъбове. През годината "Спиди" въведе и нова услуга - автоматични пощенски станции (АПС). Чрез устройството клиентите могат сами да изпращат и получават пратки. Въпросните АПС са разположени на оживени места в градовете и имат по-дълго работно време спрямо офисите на компанията. За момента са поставени 21 броя, като трябва да се удвоят до края на 2016 г.
Това повишава разходите на компанията, които нарастват с близо 23% на годишна база, достигайки 34.84 млн. лв. Причина за ръста още е развитието на бизнеса на "Спиди" в Румъния, където капацитетът за доставки се покачва. Разноските за труд нарастват с една трета, което се свързва с наемането на повечето служители. Компанията също така е увеличила възнагражденията за подизпълнителите, като заедно с плащанията по наемите разходите за външни услуги нарастват с малко над една четвърт. Икономии се правят от гориво заради спада в цената му, но недостатъчно, за да компенсира останалите харчове, които понижават печалбата и рентабилността.
"Тези нива на инвестиции са над обичайните заради много нови услуги, които въвеждаме. В момента, в който те започнат да генерират приходи, маржовете ще се завърнат на обичайните нива", каза още Тахчиев.
На БФБ
Акциите на компанията не се радват на особен интерес от страна на инвеститорите на БФБ. Една от причините е ниската ликвидност по позицията. "Спиди" е мажоритарна собственост на създателя и главен изпълнителен директор Валери Мектупчиян, който заедно с Gepost контролира над 90% от компанията. Акциите губят около 5% от началото на годината, но въпреки това остават сравнително скъпи. Съотношението цена/печалба на една акция (P/E) на затваряне в понеделник е 24.26 пъти. Средното за индекса BGBX 40, в който е включена компанията, е близо два пъти по-малко - 10.98 пъти.
Представянето на вътрешния пазар на Спиди е трагедия. Продължават да имат добри позиции с клиентите на бизнес договори но SPS експанзията им е пълен провал.
Тук гледате само цифрите от финансови отчети но изглежда нямате никакви наблюдения на пазара и после се правите на изненадани откъде идват лошите резултати. Броят офиси открити през изминалите 2 години няма никакво значение, когато тези офиси стоят празни и без клиенти. Цените им са абсурдни, услугите неизползваеми за крайния клиент и хората с основание ги отбягват.
Преди 1 година бях с усещането, че се готвят да размажат конкуренцията, в момента си мисля, че целенасочено се закопават.
В момента масирано рекламират услугата си с АПС - Автоматични Пощенски Станции, но и там се дънят яко. Конкурентите им предлагат същото на по-добри цени и дори не им се налага да го рекламират като новост на пазаа защото Спиди го правят вместо тях.
По мое мнение експанзията "яде" от печалбата. Няма логика при нарастващи поръчки възход на онлайн търговията, печалбата да е надолу освен по-големи инвестиционни разходи. Или поне така се надявам...
+1
не беше приятно четиво този отчет
остава обаче обещанието им маржа да се върне на обичайните нива, тоест догодина 200% ръст, дай боже
не е препоръка, имам с таргет поне 2020 г., така че дреме ми за сегашния резултат
По мое мнение експанзията "яде" от печалбата. Няма логика при нарастващи поръчки възход на онлайн търговията, печалбата да е надолу освен по-големи инвестиционни разходи. Или поне така се надявам...
За мен най-важното е следното : "Общите приходи на Спиди се увеличават със 17,2% до 104,047 млн. лв. през деветмесечието в сравнение с 88,803 млн. лв. през същия период на 2015 г."
Добре е, че приходите подкрепят "експанзията" и че тя не е благодарение на заеми или продажби на активи. Разходите за персонал също са дръпнали с над 20%. Оперативните разходи също са набъбнали здраво според мен.
Всичко друго е нормално според мен и е в рамките на разрастването на фирмата.
Какви са коментарите тук?
Разходите за външни услуги нарастват.
Какво се случва?
По мое мнение експанзията "яде" от печалбата. Няма логика при нарастващи поръчки възход на онлайн търговията, печалбата да е надолу освен по-големи инвестиционни разходи. Или поне така се надявам...
До 2 седмици ще попълня с данните за Q3 в таблицата и ще видим дали след ръста през Q2, ще има такъв и през Q3
Дано има и да е голям и да отлитаме вече и към SOFIX
не че имам спешна работа
Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам хартийки
Лично мнение
много съм доволен от отчета
консолидираната EBITDA вече нараства.... обърна тренда
засилваме се за добра ебитда през 2019 и тогава ще смятам, например 8xEV/EBITDA
йо мен
3,19% ръст на ЕБИТДА
трендът е обърнат
За консолидираният ръст на продажбите от 21% през второто тримесечие, няма какво да ви разправям. Доволен съм.
Дет се вика, лично аз съм задоволен.
стоя си и си чакам 2020, цената ако иска да се върти като селски кмет
друго много хубаво, което следя
консолидирано продажбите за второто тримесечие са с цели 8,57% над тези през първото, тоест ръст от 8,57% на тримесечна база, докато миналата година второто спрямо първото е било само на плюс 4,42%
Q2 на 2016 г. е рекордно с 35,3 млн. лв. на конс. база, което значи, че са създали нужния капацитет и са го напълнили
не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа
имам акции
До 2 седмици ще попълня с данните за Q3 в таблицата и ще видим дали след ръста през Q2, ще има такъв и през Q3
Дано има и да е голям и да отлитаме вече и към SOFIX
не че имам спешна работа
Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам хартийки
Викам да се нормализирате
БФБ е на това диридже поради липса на нормалност в цените
Добре, мерси за съвета. Днес продавам.
И да допълня само:
"Делът на електронното пазаруване в България е около 10%, като за различните категории той варира. За сравнение - този в ЕС е от порядъка на 25-30%, а в някои държави дори се изкачва над 30%, заяви търговският директор на еMAG.bg Константин Бонев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Голямото предизвикателство на пазара за електронна търговия е, че бизнесът трябва да се развива все по-бързо, за да увеличи дела на своите потребители, коментира от своя страна Моника Чиоланел, мениджър развитие International Marketplace в еMAG.bg.
И още:
Тенденцията, която се очертава в цял свят е все повече покупки да стават онлайн, а ръстът на офлайн търговията намалява. В Централна и Източна Европа през 2019 г. над 44% от интернет потребителите ще са извършили онлайн покупка. В световен мащаб броят на дигиталните купувачи през 2016 е 1.6 млрд. , а за 2019 г. се очаква да достигнат 2.07 млрд.
Коментар