If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
еми са кво да го напраа, виновни са американските педераси те не дават на чоглавото SPX да падне и косъм от главата му, ама ше дое и тоя момент и тогаз фустата. Днеска ше пробват кат го гледам още да драпат там 680 рекорд да поставят, ама фашагата стигне ли на 635 ше го чалосам още веднъж и там ше има рикошет
споко всичко на тоя свят се връща и то тъпкано . само да сме живи и здрави да го видим
Аз съм дългосрочен инвеститор и като такъв харесвам потенциала на двете компании.
Гугъл е компания, която няма как да се заобиколи. Всеки потребител на интернет е обхванат от нея по някакъв механизъм. Остава само да се монетаризира. безпрецедентната власт, която има води до регулаторни рискове. Въпреки всичко към момента ми идва леко скъпичка разсъждавайки само от гледна точка на текущия бизнес. Аз считам, че един от следващите технологични скокове ще бъде при изкуствения интелект и роботиката. Според мен Гугъл ще вземе най-голям дял и ще спечели най-много от него. За съжаление периода на монетаризиране на този нов пазар ще продължи около 20 години като първите приходи ще бъдат чак след 5-6 години. Така погледнато гугъл е нещо като пенсионна система, която трябва да се наглежда отблизо за грешки.
Мисля, че твърде много подценявате Тесла. За мен шортенето им е много смела позиция. Спомням си как при 140 долара разубеждавах един приятел да не ги шорти. надявам се да ме е послушал. В период от 20 години вероятно електрическите автомобили ще станат доминиращи. Според мен е много вероятно Тесла да е с най-голям пазарен дял. Тук отново има потенциален регулаторен проблем защото стратегията им е такава, че е възможно на практика да мономолизират пазара. В най-лошия случай ще застанат в позицията на ейпъл в ИТ бранша. Разликата е в това, че автомобилният пазар е десетки пъти по-голям. Хората дават по 40 000 долара за кола, докато Айфона струва максимум 1000. Дали човек трябва да си купи акции на Тесла мотърс е спорно, но трябва да е безумно смел да ги шорти.
При Тесла нямаме съгласие по който и да е аргумент. Единствената причина да не я шортя е, че в кратка си засега кариера, видях твърде много акции, които въпреки, че знам как трагично ще завършат все са имали някакъв прозорец 3-6-12 месеца през който да погубят парите и на най-умния шорт. Работата е там, че ако цената на акциите им падне на половина, аз дори нямам аргументи да се разсърдя на мениджмънта за лошо управление, нито пък мога да очаквам да подкрепи кциите с обратно изкупуване. Пари за това няма.
1. Не е ясно дали дали електрическите автомобили ще са доминиращи. Има и други обещаващи технологии пред серийно производство. Аз съм фен на Хондата от чийто ауспух тече чиста вода. От екологична гледна точка (смятайки екологичната цена от производството, през експлоатацията, до рециклирането) електрическата кола май не е много по щадяща природата. т.е. тук си 50/50. Съответно субсидирането му ще става все по спорно.
2. От инженерна гледна точка електроавтомобилът е много по-прост като технология от конвенционален автомобил. В добавка чака го бавно и продължително комодитизиране. Знаеш, винаги става така.
3. Тесла не се стреми да монополизира този пазар, защото няма да стане масов, ако настоява. Напротив, предостави патентите си в областта за безвъзмездно ползване.
4. В момента, в който пазара като брой продадени автомобили стане интересен, БМВ, Мерцедес, Фолксваген и т.н. ще си вземат каквото им се полага.
5. В момента в който Тесла започне да продава повечко автомобили (пример милион) и пазара ще вкара риска от извеждане на дефектни автомобили и П/Е ще кацне на 10.
Мдругото съотношението между пазара на автомобили и на телефони не е 40:1, защото в средностатистическото семейство има повече телефони, отколкото автомобили и цикъла през който се заменят е различен. Т.е. си трябва по прецизна количествена оценка.
Аз съм дългосрочен инвеститор и като такъв харесвам потенциала на двете компании.
Гугъл е компания, която няма как да се заобиколи. Всеки потребител на интернет е обхванат от нея по някакъв механизъм. Остава само да се монетаризира. безпрецедентната власт, която има води до регулаторни рискове. Въпреки всичко към момента ми идва леко скъпичка разсъждавайки само от гледна точка на текущия бизнес. Аз считам, че един от следващите технологични скокове ще бъде при изкуствения интелект и роботиката. Според мен Гугъл ще вземе най-голям дял и ще спечели най-много от него. За съжаление периода на монетаризиране на този нов пазар ще продължи около 20 години като първите приходи ще бъдат чак след 5-6 години. Така погледнато гугъл е нещо като пенсионна система, която трябва да се наглежда отблизо за грешки.
Мисля, че твърде много подценявате Тесла. За мен шортенето им е много смела позиция. Спомням си как при 140 долара разубеждавах един приятел да не ги шорти. надявам се да ме е послушал. В период от 20 години вероятно електрическите автомобили ще станат доминиращи. Според мен е много вероятно Тесла да е с най-голям пазарен дял. Тук отново има потенциален регулаторен проблем защото стратегията им е такава, че е възможно на практика да мономолизират пазара. В най-лошия случай ще застанат в позицията на ейпъл в ИТ бранша. Разликата е в това, че автомобилният пазар е десетки пъти по-голям. Хората дават по 40 000 долара за кола, докато Айфона струва максимум 1000. Дали човек трябва да си купи акции на Тесла мотърс е спорно, но трябва да е безумно смел да ги шорти.
Хм, относно потенцияла на Гугъл мислим близко. Вероятно Равновесие ще е прав, като предполага, че повечето инвеститори мислят така. Един зрял рекламен бизнес около търсачката, около който ще растат и приходите и разходите + много възможности около изкуствения интелект, които не поставят граница на мечтите.
Моят залог обаче е, че времевата рамка (от 5-тата до 20-тата година) се намира в друг икономически цикъл и докато не се пуснем по пързалката на Насдак (нямам в предвид хипотетичната корекция, която очаквам близките 12 мес) аз съм в страни.
е днеска ако го затворим ще почерпя с една песен по твое желание
на мен обаче ми се струва че от 9470 фашагата ще извърти чутура
еми са кво да го напраа, виновни са американските педераси те не дават на чоглавото SPX да падне и косъм от главата му, ама ше дое и тоя момент и тогаз фустата. Днеска ше пробват кат го гледам още да драпат там 680 рекорд да поставят, ама фашагата стигне ли на 635 ше го чалосам още веднъж и там ше има рикошет
чудя се тия гапове на дакса кога ще ги запълним . майкъле идея
чакам и аз от 505 вчера не се качи на 635 да им тегля още една, ше се пънат сега ше подскачат, знам им аз мурафетите, ама винаги едно на ум, че от тоя DAX кво ли не съм видял ...
първия гап може днес ама за втория ше има да се мота да подскача и бая време може да му отнеме
Нищо кой знае колко смело няма да се шорти силно волатилна акция. Когато нещо се движи +-30 % в рамките на годината волатилността може да спаси всеки шорт. Пък и има стопове ако нещата излезат от контрол в обратна посока. Дългосрочната дълга позиция в Тесла е доста смело мене ако питаш.
Пип, нещо за да падне първо трябва да се качи. Аз поне в момента не намирам евтини компании в САЩ. А когато средно всичко е скъпо му остава да стане евтино Знаеш мнението ми за дрилърите - според мен те съвсем заслужено се търгуват на ниски коефициенти и не мисля че някога изобщо ще се търгуват на високи.
Mи купувай тогава. И го обяви тука щото иначе си е празно/голословие...
За мен хич не е препоръка - от теслата на тия нива е останала май само дръжката
Личното ми мнение за американския пазар като цяло е че към момента е доста спекулативен
Равен, струваш ми се доста песимистичен напоследък. Или си минал май по сериозно на кеш или просто някоя миникриза на средната възраст те е хванала..
Че пазара (пазарите навсякъде) са пораздути - то никой не спори по това. Което не им пречи естествено да сложат едно поне 15-20% отгоре или пък да паднат с толкова. Според каквото дойде-такова. Важното да сме играта.
Аз тука не се шашкам и съм чат пат спокоен. При 1/3 GILD ~ 75$ (thanks again for them!), 20% дрилъри на дъна ( някои на 10 годишни!), 5% зърна на 5год.дъна, 7% SDS short, средно РЕ ~11 и forward ~ 9, както и 9% кеш на тъча и още над 30% готовност да мобилизирам от октомври ( незаемни) - нека да заповядат и най големите стръвници, ще ги посрещна с хляб и сол
17% профит брато за 10 месеца на нисе, само капиталовата, без да броя близо 4% дивиденти, при това съм влагал капитала на порции...ми доволен съм си....засега
Горките хедж фондове, как се мъчат за 6-7%, не моем ги разбра...
за тесла и аз съм за, но в момента пазара е в extremum как да ти го кажа по друг начин, натопорчено е много и балонясало, изчакай по добре там до една смислена корекция 15-20% тогава всичко пада, няма google няма moogle всичко на долу после си инвестирай дългосрочното там и на по евтина цена ...
а иначе си прав за short позициите това и за мен са risk positions нищо, че напоследък само такива пускам на DAX ..
Аз съм дългосрочен инвеститор и като такъв харесвам потенциала на двете компании.
Гугъл е компания, която няма как да се заобиколи. Всеки потребител на интернет е обхванат от нея по някакъв механизъм. Остава само да се монетаризира. безпрецедентната власт, която има води до регулаторни рискове. Въпреки всичко към момента ми идва леко скъпичка разсъждавайки само от гледна точка на текущия бизнес. Аз считам, че един от следващите технологични скокове ще бъде при изкуствения интелект и роботиката. Според мен Гугъл ще вземе най-голям дял и ще спечели най-много от него. За съжаление периода на монетаризиране на този нов пазар ще продължи около 20 години като първите приходи ще бъдат чак след 5-6 години. Така погледнато гугъл е нещо като пенсионна система, която трябва да се наглежда отблизо за грешки.
Мисля, че твърде много подценявате Тесла. За мен шортенето им е много смела позиция. Спомням си как при 140 долара разубеждавах един приятел да не ги шорти. надявам се да ме е послушал. В период от 20 години вероятно електрическите автомобили ще станат доминиращи. Според мен е много вероятно Тесла да е с най-голям пазарен дял. Тук отново има потенциален регулаторен проблем защото стратегията им е такава, че е възможно на практика да мономолизират пазара. В най-лошия случай ще застанат в позицията на ейпъл в ИТ бранша. Разликата е в това, че автомобилният пазар е десетки пъти по-голям. Хората дават по 40 000 долара за кола, докато Айфона струва максимум 1000. Дали човек трябва да си купи акции на Тесла мотърс е спорно, но трябва да е безумно смел да ги шорти.
Личното ми мнение за американския пазар като цяло е че към момента е доста спекулативен. Не съм убеден че за дългосрочен инвеститор си заслужава да влиза там в компании чиито оценки до голяма степен зависят от движението на самия пазар. Като Гугъл например. Всичко което съм оставил в САЩ е с относително ниска бета и с налични собствени катализатори за бърз ръст на печалбата през следващите тримесечия, който евентуално да смекчи редукцията на коефициентите на пазара като цяло. Лично аз няма да се изненадам на спад и от 30 - 40% на Насдак да кажем в даден момент следващите две три години. Което при бета от 1.2 като на гугъл може да срине цената и на половина.
Обмислям в даден момент да купя акции на Гугъл и Тесла мотърс. Всичко е въпрос на тайминг и подходящо съотношение спрямо българските ми активи. Бихте ли ми дали аргументи защо не трябва да се купуват тчоно тези акции. Всичките им недостатъци са ми добре дошли, плюсовете им си ги знам и сам.
Аз лично Тесла само ги шортя - и в момента също. Компания без реални конкурентни предимства пред БМВ, Мерцедес или дори Дженерал Мотърс да струва на 1/3 от първите и колкото половината Дженеръл мотърс, при положение че другите продават милиони автомобили на година а Тесла едвам добутва до 50-60 хиляди. Оценката и е просто смешна, тотално надута - ако има еманация на балон в момента това е Тесла. Ако на БВМ или на Мерцедес се пада по около стотина долара капитализация на продадена кола на Тесла се падат няколко десетки хиляди долара на продаден автомобил. И това при положение че още не могат да изкарат печалба.
гугъл е супер компания - проблема и е че всички я харесват. А когато всички я харесват някак си единственото което остава е да почнат да не я харесват. И аз лично мисля да заредя Гугъл но чак когато целия американски пазар вземе че падне.
Коментар