If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Имате ли мнение за CENX http://finviz.com/quote.ashx?t=CENX
Какво не му е наред освен спадащите цени на алуминия ?
И предполагам, че е подценено допълнително поради факта, че не е от големите в бранша ...
Не следя отблизо, та питай безбройните къси маймуняци де са натежали на клона...
Инък да му гледаш ев/ебитда от 1.8 - хубаво, ма не е да няма и по перспективни с доста по малко...
Имате ли мнение за CENX http://finviz.com/quote.ashx?t=CENX
Какво не му е наред освен спадащите цени на алуминия ?
И предполагам, че е подценено допълнително поради факта, че не е от големите в бранша ...
За спекуланта е вредно да чете новини и още повече анализи .
Едно въпросче за данък дивидент от USA компаниите при Елана доколкото разбрах ти одържат 30% данък дивидент което е ок. Но трябва ли да ходя като идиот на всеки 3 месеца да се отчитам пред скапаните чиновници за всяка една акция от която си получил дивидент? И друго трябва ли да се внасят 5% данък дивидент въпреки че са удържани 30% още преди да се кредитира сумата в акаунта на посредника? Моля някой ако го е правил да сподели какво трябва да се прави.
http://www.nap.bg/page?id=500
Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001), се подава от физически лица, когато те са задължени сами да определят и внасят данък за придобитите доходи. Декларацията се подава в случай, че едновременно са налице следните обстоятелства:
- физическото лице е придобило някои от следните видове доходи ...
- физическото лице дължи данък за придобитите доходи и то само трябва да определи и внесе дължимия данък за тези доходи.
http://lex.bg/laws/ldoc/2135538631#i_5183
Декларацията по ал. 1 се подава от физическото лице, придобило дохода, когато платецът на дохода не е задължен да удържа и внася данъка.
В случая с американските компании данъка реално се удържа. Т.е.:
- вероятно компаниите/брокера е задължен по СИДДО/us tax law да го прави.
- получателя не дължи (повече от удържаните 10%, 30%) данък. Ако са удържани по-малко от 5% се дължи разликата до 5% и трябва да се подаде декларация
Следователно няма нужда да се подават декларации тримесечно.
Но в годишната декларация трябва да се впишат информативно, без да се смята повече данък върху тях.
Това са ми лични разсъждения, не съм специалист.
И в Брюксел. Сравнително малък град, но адско движение, задръствания и паркиране.
То въпросът е самите гугъл да печелят. Какво ще спечелят от едномилионен град. Ще създават инфраструктура за малък на брой коли които се използват обаче дълго време в задръствания.
Не знам какви ги мислят в Епъл, но така както аз го разбирам е, че идеята да се комодитизират колите е в това маржовете на автомобилостроителите да паднат още повече, а истинските печалби да идват от нещо друго.
Да, това е идеята на Гугъл. Която просто няма да се случи в голям мащаб. Ще успеят в Ню Йорк, Токио, Лондон, Париж. И до там.
Много подценяваш Епъл, много други се мъчат - правят и по-красиви "паралелепипеди" но не могат и да мечтаят за маржина на Епъл, нито да ги мръднат оттам. Защото Епъл изградиха цяла екосистема. Ако изградят нещо подобно при колите, целия "натрупан опит" на автоконцерните отива по дяволите.
Точно, но при автомобилните компании те срещат подобна екосистема изградена от старите автомобилни концерни. Реално там са в догонваща позиция. И то на пазар където имиджа както казах се гради с години. И където няма как да работят без поддоставчици, поддоставчици които също са много важни за цялостното качество. А това не са ти производители на чипове, където като изгърмят няколко чипа просто сменяш телефони за по няколко стотин долара.
Не виждам как ще се намесят в отрасъл където имиджа идва чак след доста години доказана сигурност и високо качество. И профит маржина ама изобщо не е толкова висок. Епъл са свикнали да работят на 30-40% профит маржин - БМВ и Мерцедес работят на 7-8%. Тесла работи на отрицателен. Епъл ще хвърлят милиарди ще работят години на загуба и пак не е сигурно че някога ще успеят да станат лидери дори и в премиум сегмента. Ламборджини фалира или поне бе близо до фалит вече не знам колко пъти. Макларън, Бугати, Бентли и други от съвсем премиум сегмента могат да съществуват само като част от големи концерни. И какво Епъл ще се конкурира като прави подобни - но там се сблъсква с огромната придобита лърнинг кърв на БМВ, Фоксваген или Фиат.
Не знам какви ги мислят в Епъл, но така както аз го разбирам е, че идеята да се комодитизират колите е в това маржовете на автомобилостроителите да паднат още повече, а истинските печалби да идват от нещо друго.
Едно е да правиш брандинг на един пластмасов паралелепипед, друго е на автомобил. А Тесла мислят да не се ограничават само в луксозния ама пазара им казва че трябва да стоят само там, защото от долу са ги подпрели БМВ и Нисан и Тесла просто няма как да мърда на там без да фалира - защото те не правят пари дори тези доста скъпи автомобили, как ще правят пари от масови автомобили с много по-нисък профит маржин тогава.
Много подценяваш Епъл, много други се мъчат - правят и по-красиви "паралелепипеди" но не могат и да мечтаят за маржина на Епъл, нито да ги мръднат оттам. Защото Епъл изградиха цяла екосистема. Ако изградят нещо подобно при колите, целия "натрупан опит" на автоконцерните отива по дяволите.
Коментар