IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Почвам леееки разпродажби на лодките. Няма да пиша колко съм напред от 2ри февруари досега, че да не стресирам колегите.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от keizer Разгледай мнение
      Мумчета и мумичета какво ще кажете за таз възможност...

      https://www.bloombergtv.bg/a/2-novin...parva-zapochva
      Мумичетат мислят, че тази възможност е очарователна, обаче само за биковете!

      По-вероятен е песимистичния сценарий - срив на СИПа, паническо бягство от по-рискови към по-сигурни активи, трудно набиране на нов капитал, а Тръмпи с голи ръце ще гаси пожари в задния си двор, и хич няма да му е до приватизация...

      Разбира се, мумичетата сега така мислят, обаче утре сутринта може съвсем друго да мислят...

      Наздраве!!!

      Коментар


      • За пиячката четох. Нямах никаква идея, че ЕС-то само временно няма мита за американски внос. Предвижда се митата да се върнат от този април.

        Коментар


        • Мумчета и мумичета какво ще кажете за таз възможност...

          https://www.bloombergtv.bg/a/2-novin...parva-zapochva
          Мнението ми не представлява съвет за покупко-продажба на акции, облигации и други видове ценни книжа

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
            Вече повече от 2 години сме в бичи тренд, до момента +70%. Ако продължим да гледаме средните стойности на бичи пазар имаме ходене до 7800 а времево поне до средата на 2026г. Връщайки се в историята има и друга хипотеза – за последните 50 години имаме точно 5 бичи пазара който са минали 24 месеца и направили +70% - в нито един случай от тези 5 потенциала не се е ограничавал до тези 70%. Най късия такъв пазар е 82-87г с +200%.
            Накратко очакванията ми не са се променили – гоним поне средни стойности т.е. + 110-120% и 4 години.
            На приказки добре разтяга локумите,но дотам.... анализира "умно",щом бтк от 100$ е отишъл на 100к ,значи следващите 10г от 100к ще стане 100 млн понеже исторически така е растял.Нищо,че едни средства се изискват да качиш примерно Nvidia от 50 до 1300(преди сплита),и малко "повечко" от 1300 нагоре
            За Асенчо, сваляне/качване на лихви,криви по доходноста,войни,нови президенти с мита нямат никакво значение. Асенчо гледа някакви исторически ръстове и мисли,че ситуацията е като тогава и 7800 в СП са ни в кърпа вързани, както и рън минимум до 2026
            По-неадекватен анализ тук не съм чел,честно.
            Last edited by RUBLA; 12.01.2025, 11:14. Причина: Спазвайте добрия тон!

            Коментар


            • Ok, разбрах. Аз също влизам в компании, които харесвам на 50% отстъпка, но от собствената си оценка. Това обикновено се оказва на 80% от върха. Освен това ми трябва и катализатор. При VFC беше смяна на мениджмънта и инсайдърски покупки. При Есте беше момента, в който спря семейната вражда и обещаха да не се месят брутално в бизнеса.

              А иначе продължавам да мисля, че има по-сериозен проблем с отгатването на потребителските навици.
              Възможно е 30-40те години либерално управление, които атомизираха обществото ни, разделяйки ни в предпочитанията си на безброй малки групи, да е направило същото и с вкуса ни. Това мога лесно да го докажа с един пример от казармата, където всички, абсолютно всички предпочитахме консерва Ропотамо. Алтернативата беше Русенско Варено.

              Коментар


              • Никога не съм твърдял че консумацията на алкохол се увеличава, напротив има обратната тенеденция. Това обаче през моята призма не прави някой от алкоколните компании лоша инвестиция. Откъм тайминг - поне за мен 50% от връх в сектор/компания която намирам за перспективна в комбинация
                с 2/3 от анализаторите са сложили Холд, и няма грам оптимизъм в различните писания по сайтове като този е солидна основа.

                Споменаваш няколко сектора който нямат чак такава голяма корелация като потребителски навици например. Хранителните конгломерати страдат защото натиска върху папането е най-голям. Не всеки трябва да пие, но всеки папа. Да не говорим че Нестле и сходните му там фирми са тежки структури който профукват/ха/ пари на воля.

                Ако пиеш Джак Даниелс или Курвоазие и нямаш пари няма да се метнеш на нещо местно. По скоро ще направиш пас, докато с папането вафлата си е вафла - сменяш бързо и без да се замисляш много много. Дискаунтърите работят и все повече ще работят с техните си марки защото пак казвам за масовия потребител храната е Кисело Мляко - а дали ще е Елена, Петрана или Кпеопатра им е все едно в широк спектър.

                Естее Лаудер имаха брутална експозиця към Азия - мисля беше по едно време 40%, продажбите намаляват, маржовете се срутиха и са на търнараунд план. Отделно те имат доста силен фокус върху скъпи брандове и нямат нещо което да компенсира, за разлика от Лореал например.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от grestar Разгледай мнение
                  Инфлацията по света засяка луксозните стоки - дрехи, марков алкохол, шоколад, цигари, хазарт, туризъм, аксесоари
                  Народа ще се цели във по-евтиното.

                  Златните и сребърни - мини, роялтита, дистрибуция, май са скъпички вече, ама има защо.
                  Правителствата нямат други опции освен да печатат, поне мандатът им е кратък,
                  а истинсите решения искат непопулярни мерки, средната класа във развитите страни е поизчезнала.
                  4-5 AI ще почнат да рушат монополът на Гугъл търсачката, понеже ще имплементират търсачка вътре в тях.
                  Дейта центровете ги строят близко до енергийни центрове, щото потреблението общо ще нарасва яко.
                  Доста акции по многото сектори са скъпи, а и геополитически Западът + Китай, почти са срещнали рецесията.
                  Остават старомодните скучни отрасли - оръжие (лично и за войската), влакове, газ/нефт (от сондиране до разпостранение), healthcare, затвори.
                  Качествените Полски, бразилски, индийски, аржентински акции ще имат поле за развитие.
                  То хубо качествени, ама баш Полша, Аржентина и Индия са прасета. Държат се на магия. Не че в тоя пазар argt не може да удари и 120, обаче и на тия нива си е за шорт.

                  btg е евтино

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от TkilataII Разгледай мнение
                    На мен също ми е интересен (вече) алкохола.
                    Но само преди 2-3 години Brown-Forman Corp ми се струваше много скъпо оценена (при P/S>10). Сега вече, след около 60% спад от върха ми се струва нормално оценена. Защо да я купувам сега? Още повече, че аргументът "Младите не пият" е валиден. Не трябва ли аргументът първо да отпадне? за да направим позиция.
                    Друг е въпросът дали всъщност това е основната причина за спада в сектора. Защото спада вече се разшири и при храната.
                    Вижте какво става с General Mills, Kraft Foods, Nestle. Там също пазара си измисли причина. "Дебелите не искат многократно преработвана храна"
                    Интересна е и козметика: Есте Лаудер, Улта, дори Елф. Там не знам каква е причината. (Имам малка позиция във EL)
                    Ами дрехите и обувките. Феновете на Найк вече плачат. (Имам малка позиция във VFC)
                    Аз предполагам, че има някаква обща причина която гази и 4-те сектора, засегнати по-горе и въобще целия потребителски пазар.
                    И много ми се ще да я открия преди по сериозно да вляза в сектора, защото ако това е положението по време на силен потребител, то когато потребителите го закъсат ще стане още по-лошо.
                    Нъц. Не е толкова сходно.

                    За храната е друго. Има две големи групи хора.

                    1. Хипстъри - търсят био еко хомо, гризат пица с рукола и гледат на тия марки като на шир потреба.
                    2. Другите ги интересува цената и не плащат за марка - т.е. купуват си от лидл млекца за деца вместо данонино.

                    Остава им да разчитат само на дистрибуцията, насищане, поглъщане и закриване на локални конкуренти. Нещо от сорта - искаш да купиш бонбони да почерпиш и в магазина само Мерси и Линд. В което има смисъл, но просто забавя спада и всъщност разчисти пазара за продуктите на Лидъл.

                    Както казах, тези марки си загубиха лустрото. Тоблеронът беше готин шоколад, когато ти го носиха от фришопа.

                    ===

                    Сривът на даден сектор спокойно може да е + за голяма добре капитализирана компания. Пазарът като цяло може да е по-малък, но ако конкуренцията умре, твоят дял може да е по-голям отпреди.

                    Първоначално изпратено от TkilataII Разгледай мнение
                    Да, Кока Кола и Пепси също страдат.
                    Monster Bevarage не е добре.
                    А Celsius Holdings направо е затрила мечтите на младите за ранно пенсиониране. Въпреки, че това младите го пият!
                    Пак не си прав. Преди 7-8 години се пиеше изключително ред бул и беше направо гъзария. Сега не помня откога не съм виждал младеж с редбул, а всеки втори под 20 лочи нонстоп такова.
                    Last edited by terziеv; 11.01.2025, 21:00.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
                      Колкото хазарта ще изчезне толкова и алкохолната индустрия ще се срине в дългосрочен план. Подценяваш факта че дори да има трансформация то в крайна сметка за това имаме маркетинг който да насочва стадото.
                      Инфлацията по света засяка луксозните стоки - дрехи, марков алкохол, шоколад, цигари, хазарт, туризъм, аксесоари
                      Народа ще се цели във по-евтиното.

                      Златните и сребърни - мини, роялтита, дистрибуция, май са скъпички вече, ама има защо.
                      Правителствата нямат други опции освен да печатат, поне мандатът им е кратък,
                      а истинсите решения искат непопулярни мерки, средната класа във развитите страни е поизчезнала.
                      4-5 AI ще почнат да рушат монополът на Гугъл търсачката, понеже ще имплементират търсачка вътре в тях.
                      Дейта центровете ги строят близко до енергийни центрове, щото потреблението общо ще нарасва яко.
                      Доста акции по многото сектори са скъпи, а и геополитически Западът + Китай, почти са срещнали рецесията.
                      Остават старомодните скучни отрасли - оръжие (лично и за войската), влакове, газ/нефт (от сондиране до разпостранение), healthcare, затвори.
                      Качествените Полски, бразилски, индийски, аржентински акции ще имат поле за развитие.

                      Коментар


                      • Да, Кока Кола и Пепси също страдат.
                        Monster Bevarage не е добре.
                        А Celsius Holdings направо е затрила мечтите на младите за ранно пенсиониране. Въпреки, че това младите го пият!
                        Last edited by TkilataII; 11.01.2025, 17:49.

                        Коментар


                        • На мен също ми е интересен (вече) алкохола.
                          Но само преди 2-3 години Brown-Forman Corp ми се струваше много скъпо оценена (при P/S>10). Сега вече, след около 60% спад от върха ми се струва нормално оценена. Защо да я купувам сега? Още повече, че аргументът "Младите не пият" е валиден. Не трябва ли аргументът първо да отпадне? за да направим позиция.
                          Друг е въпросът дали всъщност това е основната причина за спада в сектора. Защото спада вече се разшири и при храната.
                          Вижте какво става с General Mills, Kraft Foods, Nestle. Там също пазара си измисли причина. "Дебелите не искат многократно преработвана храна"
                          Интересна е и козметика: Есте Лаудер, Улта, дори Елф. Там не знам каква е причината. (Имам малка позиция във EL)
                          Ами дрехите и обувките. Феновете на Найк вече плачат. (Имам малка позиция във VFC)
                          Аз предполагам, че има някаква обща причина която гази и 4-те сектора, засегнати по-горе и въобще целия потребителски пазар.
                          И много ми се ще да я открия преди по сериозно да вляза в сектора, защото ако това е положението по време на силен потребител, то когато потребителите го закъсат ще стане още по-лошо.

                          Коментар


                          • По принцип форумът ни е доста слабичък, но съм сигурен, че има поне тази базова способност да прецени, кога някой сектор от икономиката става интересен за инвестиране. Така беше 2011-12 година с полупроводниците, 2015-16 с металите и енергията, а през март 2020 откривайки VIX над 90 беше категоричен по целия широк пазар. Въпросът е каква част от работата е да открием, че компаниите от еди кой си отрасъл са паднали с 50%? Според мен - много малка. Искам още.

                            Коментар


                            • Нет – тук според мен ги виждаш нещата избирателно. Колкото хазарта ще изчезне толкова и алкохолната индустрия ще се срине в дългосрочен план. Подценяваш факта че дори да има трансформация то в крайна сметка за това имаме маркетинг който да насочва стадото.

                              Не казвам че индустрията няма предизвикателства – разбира се че има. Обаче на принципа на магарето което лети по време на торнадо има и обратната ситуация. Преди 3 години всичкия тех го смазаха от разпродажби, даже не помня какъв беше наратива – къде е днес? Или хайде да вземем по близка по популярност категория – луксозния сектор – с един и същи наратив миналата година Хермес по едно време беше на – 27% от върха.

                              Да има компании който са по зле диверсифицирани като Браун Форман например, или със сериозна експозиция към Азия – Пернод Рикард или и двете като Реми. Дай да вземем обаче примера с Давиде Кампари – имат и диверсификация, АПАК им е под 6% от продажбите, маржовете растат. Краен резултат от Пазарните секторни разпродажби е че и Перно, Браун и Кампари са горе долу на – 55% от върха си. Реми е една идея по зле.

                              Ясно е че пазара се движи от очакванията – и те са негативни и това води до натиск в целия сектор без да се подбира. Пазара обаче понякога е тъп и то много. Въпроса е че не може да бъде тъп до безкрай. Може и аз да греша генерално и в бъдеще всеки повод за празник или тъга да бъде акомпаниран от комбуча в рециклирана чашка с хартиена сламка.

                              Коментар


                              • Петрола +5% днес,а Николайчо и Асенчо отново ще се хванат за палчетата



                                Last edited by danetha; 10.01.2025, 16:58.

                                Коментар

                                Working...
                                X