IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
    За VW и аз мисля, че са умрели. Опелите, или както там се казваха, ми изглеждат по-секси.
    Всъщност Опелите умреха - купиха ги PSA

    VW колкото и да не ги харесвам няма как да умрат докато немската държава още шава

    Теслата е безумно съкпа в момента, като нищо може да стане и още по скъпа но това не променя факта че в дългосрочен план ще трябва да се вместят в някаква смислена PE че със сегашните смешни печалби на акция няма как да изкарат много години

    Коментар


    • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
      За VW и аз мисля, че са умрели.
      190 млрд. долара задължения и инвестиционни планове за транзит от ДВГ към електромобили, които да бъдат финансирани с нови 200 млрд. долара дълг. Какъв ще е този пул от банки, които ще са готови да финансират това начинание ми е трудно да си представя при положение, че компанията прави $ 2000 марджин на автомобил с ДВГ и е на загуба от производството на електрическите си такива? Qatar Holding LLC притежават 10% от Фолксваген, но те ще си бият камшика с 200, когато филма стане цветен и ще направят същото, както саудитците с Credit Suisse.

      Коментар


      • За VW и аз мисля, че са умрели. Опелите, или както там се казваха, ми изглеждат по-секси.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
          Въпросът за обсъждане е дали на $260 Тесла става за купуване.
          Става, ако хоризонта е дългосрочен. Ако е година - година и половина, може много сериозно да се глътне вода. Студена.

          $160 - $170 е доста по-адекватна оценка към днешна дата, но акцията на Тесла винаги е била като попивателна за всякакви келеши - авантюристи, които на финансов отчет гледат като на крайпътен камък.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
            Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
            Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
            Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
            Аз също не съм привърженик на субсидии и изкуствено създадени ограничения, като в този смисъл имам и достатъчно забележки към т.нар. зелена сделка. Въпросът с електромобилите се състои в това, че те вече се изравняват като цена с конвенционалните с ДВГ дори без държавни субсиидии, респективно повечето потребители се насочват към тях по естествен път - по-ниски екслоатационни разходи и пр. Инфраструктура за зареждане има и Тесла на практика е монополист с почти 50.000 зарядни. Да, съгласен съм, че настоящите енергийни мощности в ЕС, САЩ и Китай не могат да поемат изцяло електрически парк, но пазара ще намери решение, доколкото увеличаващото се търсене на електромобили ще повлече след себе си и изграждане на нови мощности за производство. Просто това е неизбежно да се случи. През Q3 на тази година Тесла вероятно ще произведе по-малко автомобили, защото в момента правят реорганизация и разширяване на мощности в Калифорния, Тексас и Германия предвид нарастващото търсене на техните електромобили. В Германия излязоха няколко статии за намаляващо търсене на електромобили, но тук уловката е, че подобно намалено търсене касае автомобилите на ......... VW, а не на Тесла, респективно Фолксваген намалява и производството им. Електромобили с печалба прави Тесла, а другите субсидират тези си изделия с приходите от ДВГ. Когато клиента започне да купува повече електромобили от такива с ДВГ / например Норвегия и сходни тенденции в Швеция и Дания /, Германия ще трябда да решава дали да спасява VW от несъстоятелност, като същото ще трябва да реши и САЩ за GM. Например, за първите 6 месеца трите най-продавани коли в Германия са на VW и са с ДВГ. Четвъртата най-продавана е Тесла Модел Y, но тя струва почти два пъти повече от средната цена на тези на VW. А какво ще се случи, когато Тесла пусне бюджетния си автомобил с цена от 28-30.000 евро мисля е съвсем ясно. В тази връзка, не е случаен факта, че Тесла преди десет дни пусна искане в Германия за необходимите разрешения за изграждане на нови мощности в Гига Берлин, които трябва да увеличат настощото производство от 250.000 до 1 млн. автомобила на година.

            Коментар


            • Спорът е глупав. Въпросът за обсъждане е дали на $260 Тесла става за купуване. Според мен по-скоро става. Ако и да не виждам смисъл при толкова по-сигурни залози.

              Колкото до самата компания... конкуренцията в Европа е (само)унищожена.

              Коментар


              • Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
                Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
                Айде, накарй сега, бъдещи купувачи там да си купят електрик, като половината живеят под наем и трябва да ползват скъпо зареждане от бензиностанция.
                Конюктурата е, средната класа да ползва колела и публичен транспорт, чрез завишаване на данъците на ДВГ и новите Еуро 7 стандарти, ползващи ултра боксиран 1 л петролен мотор.
                Или да се ползват коли под наем за минути или часове, жалко е кола със един шофьор да прави трафик.
                Всъщност, автобусите от 10 до 14 часа возят средно само 8 пътника, влаковете също - на вагон, нерационална работа.Темата е огромна.
                Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
                Отделно, няма толкова много литий, кобалт и мед за бъдещите милиони електрички.
                А, електрическата мрежа работи на максимум, защото във белите страни затварят АЕЦ и намалят въглищата, как да излезе сметката и уравнението ? Със нефт и ВЕЦ няма да стане.
                Говоря от контекста и голямата картина, а не за фирмата Тесла.
                Задържането около върха, не зависи само от нея.
                За да е $1000 на акция и нормално Р/Е, откъде ще дойдат тези нетни приходи ??

                Все едно да продаваш Linde немски мотокари у БГ ? Едва ли продават 10 на година.
                Те са най-добрите, ама боса Ганьо ще вземе стар Балканкар.
                Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 23:09.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение

                  Ти говориш за Dojo като далечна инвестиция, поне 5-7 год от сега нали ?
                  Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
                  Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
                  Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
                  От сателитете му ?
                  Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
                  Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
                  Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
                  Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
                  Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
                  Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.

                  Панелите + агрегатите, отделно колите + зареждачките носят на гърба си цялата печалба на Тесла и то за двайсет годишен период.

                  Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?

                  Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
                  Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
                  Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
                  в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
                  Да, относно Dojo и full-self driving говоря за перспектива до края на настоящото десетилетие, а не средносрочно от 2-3 години. Cybertruck в момента има 1.944.000 pre order, говоря към днешна дата, като вероятно ще са необходими 3-4 години, за да стигнат до пълно натоварване на мощностите. По отношение full-self driving Тесла са в самостоятелна лига, там дори няма някой, който да е близко, така, че в бъдеще това ще е единствената компания, която ще предоставя този софтуер на останалите производители. Между другото, CEO-то на Форд Джим Форли е първия, който разбра това, като според мен Форд ще е и първата компания, която ще плаща на Тесла за FSD. Съгласен съм, че нещата стават бавно и за това давам хоризонт от поне 6-7 години. Но тенденцията по отношение електромобилите е съвсем ясна и ако погледнеш графиката на търсенето на подобни автомобили vs автомобили с ДВГ, ще видиш, че тя се движи по същия начин, както аналоговите камери на Кодак vs дигиталните такива. Когато Тесла пусна Модел Y Мъск каза, че това ще е най-продавания автомобил в света и тогава всички се смяха, признавам и аз също. Но това е факт за първото полугодие на тази година.

                  По отношение роботите вече се работи в Гига Невада, но тази част от бизнеса на Тесла не я включвам в моята собствена бъдеща оценка за компанията, защото едно е да започнеш да продаваш продукт на пазар, който вече съществува - автомобили, а съвсем различно е да си първия, който ще опита да създаде пазара за такъв продукт. Поради тази причина гледам консервативно и със здрав скептицизъм на това.

                  Тунелът във Вегас няма нищо общо с Тесла, това е проект на Boring company. Аз също не съм фен на страничните занимания на Мъск, различни от Тесла и СпейсХ, като Туитър, Боринг къмпани и Нюролинк, но това си е негова работа - както иска, така да позиционира капитала си. Тесла в момента се управлява от Жу и Баглино, които реално упражняват функциите на CEO, а Мъск стои по-встрани от компанията. Това, което е важно за Тесла / за СпейсХ също / е, че това са двете най-желани компании за започване на работа сред завършващите инженери в САЩ, като да получиш работа там на подобна позиция е по-трудно, отколкото да влезеш "право" в Харвард.

                  Сателитите също нямат нищо общо с Тесла, а са част от Starlink, която е 100% subsidiary на СпейсХ. Този проект се развива успешно и вече носи приходи от 1 млрд. долара годишно / хардуер и месечни вноски за интернет/ на СпейсХ и поне аз се чудя защо толкова хора го смятат за неуспешен, при положение, че не е такъв?

                  Един от най-големите митове за СпейсХ / и Мъск, естествено / е, че компанията е на държавни дотации. Това е напълно невярно и целия хейт, който отнася Мъск за т.нар държавни контракти е напълно смехотворен. СпейсХ получава 1.6 милиарда долара от НАСА през 2008г. под формата на поръчка за създаване на апарат, който да превозва хора и товари, като не Мъск и СпейсХ са някакви галеници на САЩ в лицето на НАСА, а агенцията има такава програма - COTS / Commercial Orbital Transportation System / от 2006г., чиято цел е да насърчи частни компании, които да произведат продукт за НАСА, който да е по-евтин от наличните им ракети, респективно да спестява пари на данъкоплатците. Мъск и СпейсХ просто са единствените, които успяват да направят това с Фалкон 9, Фалкон Хеви и Драгон. А черешката на тортата е доклада на Сметната палата на САЩ, който ясно посочи, че СпейсХ е спестила на НАСА и Пентагона 20 млрд. долара през последните десет години. Така, че твърденията за Мъск и СпейсХ за дотации са крайно неуместни. За сведение, НАСА плащаше на Роскосмос 90 милиона долара за всеки един астронавт, който се качва на Союз, а СпейсХ ги фактурира с 50 милиона. Достатъчно красноречив пример е стойността на изстрелване на SLS на НАСА в размер на 2 млрд., докато СпейсХ имат цена от 100 милиона долара.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                    След като не те вълнува цената краткосрочно, вложи в TSLA с хоризонт до края на десетилетието. Онзи ден инвеститорите разпродаваха TSLA, защото не им хареса новината, че Тесла ще вложи 1 млрд. долара в развитието на проекта си Dojo supercomputer, доколкото повечето инвеститори изобщо не разбират, че Тесла не е автомобилна, а софтуерна компания, която продава софтуер на колела. Да не говорим пък колко от тях изобщо разбират за какво ще се ползва Dojo. Същите хора ще купуват на $1000 за акция след 5-6 години.
                    Ти говориш за Dojo като далечна инвестиция, поне 5-7 год от сега нали ?
                    Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
                    Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
                    Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
                    От сателитите му ?
                    Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
                    Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
                    Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
                    Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
                    Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
                    Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.
                    На Запад, ако зареждаш на бензиностанция Теслата, ти струва повече, отколкото разхода за 1.8 л петролна кола.
                    Има сметка, само ако имаш къща със нови ел. кабели + инвестиция за 7.5kW кабелното зареждане и ползваш нощната тарифа.

                    Панелите + агрегатите, отделно, колите + зареждачките носят на гърба си почти цялата печалба на Тесла чак последните няколко години и то за компания със двайсет годишен период.

                    Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?

                    Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
                    Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
                    Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
                    в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
                    Ако няма раздуване на баланса на ФЕД и/или ново печатане, как Тесла и сие ще вървят напред ??
                    Ей това са ти Опциите, от една страна закономерно очакваш поголовен срив навсякъде, от друга си взел Епъл и Гугъл, умно решение, може пък да поритат канчето още месец, година, кой знае.
                    Затова това със дългосрочните инвестиции стана много рисковано, няма да се наливат така и по много хеликоптерни пари, правиш едни 10-20% печалба, излизаш и се услушваш за дъно някъде и така отново.
                    Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 22:22.

                    Коментар


                    • Това теслата е като тухла двустаен с гараж. Всичко друго не си заслужава.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                        Това е ,пак казвам гледам на акциите като средство на увеличаване на парите дългосрочно не ме интересуват колкото струват днес или след 2 месеца или след 3
                        След като не те вълнува цената краткосрочно, вложи в TSLA с хоризонт до края на десетилетието. Онзи ден инвеститорите разпродаваха TSLA, защото не им хареса новината, че Тесла ще вложи 1 млрд. долара в развитието на проекта си Dojo supercomputer, доколкото повечето инвеститори изобщо не разбират, че Тесла не е автомобилна, а софтуерна компания, която продава софтуер на колела. Да не говорим пък колко от тях изобщо разбират за какво ще се ползва Dojo. Същите хора ще купуват на $1000 за акция след 5-6 години.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

                          Как да ти кажа... в момента съм на антибиотици заради белодробно възпаление.

                          На инача да - ще си изям дипломата по вангуване, ако газчицата не е около дъно.
                          Е това е много лошо - бързо оздравяване, пазарът няма да избяга.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

                            т.е. ако газта на 22 юли 2024 се окаже една фашкия, мнението ти че ковида е бил елементарен за инвестиции през 2020 също няма да е стабилно ?
                            Как да ти кажа... в момента съм на антибиотици заради белодробно възпаление.

                            На инача да - ще си изям дипломата по вангуване, ако газчицата не е около дъно.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от petrg5s Разгледай мнение

                              Препоръчвам ти следващите няколко седмици да не гледаш цените,даже не отваряй платформата !
                              В противен случай ще усетиш негативните страни на инвестирането,но пък от друга страна,може да е и първия урок в каляването на инвеститорската ти психика.
                              Гледам напред наесен ще вкарам някой лев пак ,тогава ще мисля или ще чакам.Или индекси или пак в топ компании зависи от цените .

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
                                Аз съм взел малко акции да усетя ритъма на пазара,пулса ,материята.Откакто ги взех не са падали или с малко минаха нивото на което ги взех и качила ново такова ,искам да кажа ниво на съпротива на цената.Това е ,пак казвам гледам на акциите като средство на увеличаване на парите дългосрочно не ме интересуват колкото струват днес или след 2 месеца или след 3.Не ме интересуват и бизнеси дето скачат с 200% за 5 месеца и се сурват с по 20% за ден после с години не могат да стигнат нивата които са имали.Интересувам се от акции които малко,по малко поскъпват но стабилно нагоре
                                Препоръчвам ти следващите няколко седмици да не гледаш цените,даже не отваряй платформата !
                                В противен случай ще усетиш негативните страни на инвестирането,но пък от друга страна,може да е и първия урок в каляването на инвеститорската ти психика.

                                Коментар

                                Working...
                                X