Първоначално изпратено от cherney
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнениеЗелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
Айде, накарй сега, бъдещи купувачи там да си купят електрик, като половината живеят под наем и трябва да ползват скъпо зареждане от бензиностанция.
Конюктурата е, средната класа да ползва колела и публичен транспорт, чрез завишаване на данъците на ДВГ и новите Еуро 7 стандарти, ползващи ултра боксиран 1 л петролен мотор.
Или да се ползват коли под наем за минути или часове, жалко е кола със един шофьор да прави трафик.
Всъщност, автобусите от 10 до 14 часа возят средно само 8 пътника, влаковете също - на вагон, нерационална работа.Темата е огромна.
Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
Отделно, няма толкова много литий, кобалт и мед за бъдещите милиони електрички.
А, електрическата мрежа работи на максимум, защото във белите страни затварят АЕЦ и намалят въглищата, как да излезе сметката и уравнението ? Със нефт и ВЕЦ няма да стане.
Говоря от контекста и голямата картина, а не за фирмата Тесла.
Задържането около върха, не зависи само от нея.
За да е $1000 на акция и нормално Р/Е, откъде ще дойдат тези нетни приходи ??
Все едно да продаваш Linde немски мотокари у БГ ? Едва ли продават 10 на година.
Те са най-добрите, ама боса Ганьо ще вземе стар Балканкар.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеЗа VW и аз мисля, че са умрели. Опелите, или както там се казваха, ми изглеждат по-секси.
VW колкото и да не ги харесвам няма как да умрат докато немската държава още шава
Теслата е безумно съкпа в момента, като нищо може да стане и още по скъпа но това не променя факта че в дългосрочен план ще трябва да се вместят в някаква смислена PE че със сегашните смешни печалби на акция няма как да изкарат много години
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеЗа VW и аз мисля, че са умрели.
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеВъпросът за обсъждане е дали на $260 Тесла става за купуване.
$160 - $170 е доста по-адекватна оценка към днешна дата, но акцията на Тесла винаги е била като попивателна за всякакви келеши - авантюристи, които на финансов отчет гледат като на крайпътен камък.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнениеЗелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
Коментар
-
Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
Във Германия и Швейцария, забраниха зареждането зимата през ноща на електрички.
Айде, накарй сега, бъдещи купувачи там да си купят електрик, като половината живеят под наем и трябва да ползват скъпо зареждане от бензиностанция.
Конюктурата е, средната класа да ползва колела и публичен транспорт, чрез завишаване на данъците на ДВГ и новите Еуро 7 стандарти, ползващи ултра боксиран 1 л петролен мотор.
Или да се ползват коли под наем за минути или часове, жалко е кола със един шофьор да прави трафик.
Всъщност, автобусите от 10 до 14 часа возят средно само 8 пътника, влаковете също - на вагон, нерационална работа.Темата е огромна.
Как Тесла ще се продава силно за във бъдеще , когато богатите западни страни нямат условия за надежна инфраструктура ?
Отделно, няма толкова много литий, кобалт и мед за бъдещите милиони електрички.
А, електрическата мрежа работи на максимум, защото във белите страни затварят АЕЦ и намалят въглищата, как да излезе сметката и уравнението ? Със нефт и ВЕЦ няма да стане.
Говоря от контекста и голямата картина, а не за фирмата Тесла.
Задържането около върха, не зависи само от нея.
За да е $1000 на акция и нормално Р/Е, откъде ще дойдат тези нетни приходи ??
Все едно да продаваш Linde немски мотокари у БГ ? Едва ли продават 10 на година.
Те са най-добрите, ама боса Ганьо ще вземе стар Балканкар.Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 23:09.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
Ти говориш за Dojo като далечна инвестиция, поне 5-7 год от сега нали ?
Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
От сателитете му ?
Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.
Панелите + агрегатите, отделно колите + зареждачките носят на гърба си цялата печалба на Тесла и то за двайсет годишен период.
Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
По отношение роботите вече се работи в Гига Невада, но тази част от бизнеса на Тесла не я включвам в моята собствена бъдеща оценка за компанията, защото едно е да започнеш да продаваш продукт на пазар, който вече съществува - автомобили, а съвсем различно е да си първия, който ще опита да създаде пазара за такъв продукт. Поради тази причина гледам консервативно и със здрав скептицизъм на това.
Тунелът във Вегас няма нищо общо с Тесла, това е проект на Boring company. Аз също не съм фен на страничните занимания на Мъск, различни от Тесла и СпейсХ, като Туитър, Боринг къмпани и Нюролинк, но това си е негова работа - както иска, така да позиционира капитала си. Тесла в момента се управлява от Жу и Баглино, които реално упражняват функциите на CEO, а Мъск стои по-встрани от компанията. Това, което е важно за Тесла / за СпейсХ също / е, че това са двете най-желани компании за започване на работа сред завършващите инженери в САЩ, като да получиш работа там на подобна позиция е по-трудно, отколкото да влезеш "право" в Харвард.
Сателитите също нямат нищо общо с Тесла, а са част от Starlink, която е 100% subsidiary на СпейсХ. Този проект се развива успешно и вече носи приходи от 1 млрд. долара годишно / хардуер и месечни вноски за интернет/ на СпейсХ и поне аз се чудя защо толкова хора го смятат за неуспешен, при положение, че не е такъв?
Един от най-големите митове за СпейсХ / и Мъск, естествено / е, че компанията е на държавни дотации. Това е напълно невярно и целия хейт, който отнася Мъск за т.нар държавни контракти е напълно смехотворен. СпейсХ получава 1.6 милиарда долара от НАСА през 2008г. под формата на поръчка за създаване на апарат, който да превозва хора и товари, като не Мъск и СпейсХ са някакви галеници на САЩ в лицето на НАСА, а агенцията има такава програма - COTS / Commercial Orbital Transportation System / от 2006г., чиято цел е да насърчи частни компании, които да произведат продукт за НАСА, който да е по-евтин от наличните им ракети, респективно да спестява пари на данъкоплатците. Мъск и СпейсХ просто са единствените, които успяват да направят това с Фалкон 9, Фалкон Хеви и Драгон. А черешката на тортата е доклада на Сметната палата на САЩ, който ясно посочи, че СпейсХ е спестила на НАСА и Пентагона 20 млрд. долара през последните десет години. Така, че твърденията за Мъск и СпейсХ за дотации са крайно неуместни. За сведение, НАСА плащаше на Роскосмос 90 милиона долара за всеки един астронавт, който се качва на Союз, а СпейсХ ги фактурира с 50 милиона. Достатъчно красноречив пример е стойността на изстрелване на SLS на НАСА в размер на 2 млрд., докато СпейсХ имат цена от 100 милиона долара.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
След като не те вълнува цената краткосрочно, вложи в TSLA с хоризонт до края на десетилетието. Онзи ден инвеститорите разпродаваха TSLA, защото не им хареса новината, че Тесла ще вложи 1 млрд. долара в развитието на проекта си Dojo supercomputer, доколкото повечето инвеститори изобщо не разбират, че Тесла не е автомобилна, а софтуерна компания, която продава софтуер на колела. Да не говорим пък колко от тях изобщо разбират за какво ще се ползва Dojo. Същите хора ще купуват на $1000 за акция след 5-6 години.
Гледам, пикапа на Тесла вече е налице, след толкова много години терзаене по него, а я има, я не, 30 (трийсет) части.
Има ли и колко е печалбата на Тесла от тунелът под Вегас ?
Ами от физическите роботи и изкуствения интелект ?
От сателитите му ?
Без да хейтя, казвам че, нещата стават супер бавно и то за човек, който получава контракти от военната индустрия.
Набута 45 млрд във Туитер, как тази вече "свободна/полулистка" медия ще носи печалба - та, тя директно влиза със бутонките у кукловодите.
Във момента, автономното шофиране не е готово, струва поне $7к екстра за кола на Тесла.
Още десетилетия ще трябват, други производители масово да продават това оборудване на техните коли, че и Тесла да намаже със печалба от него и от Dojo.
Има много проблеми заради автономното шофиране във всяка страна.
Батериите на колите са супер тежки, скъпи, 7 год живот - не са решение в това състояние.
На Запад, ако зареждаш на бензиностанция Теслата, ти струва повече, отколкото разхода за 1.8 л петролна кола.
Има сметка, само ако имаш къща със нови ел. кабели + инвестиция за 7.5kW кабелното зареждане и ползваш нощната тарифа.
Панелите + агрегатите, отделно, колите + зареждачките носят на гърба си почти цялата печалба на Тесла чак последните няколко години и то за компания със двайсет годишен период.
Зелената сделка е малко химера, кога средната класа комфортно ще се премести на електричка, когато няма условия от физическо и енергийно естество за това ?
Поради шесте товарни дириджабъла ФААНГМ, хайпа около AI и налетите пари заради фалиралите банки, акции като Епъл са ATH.
Все едно всичко е наред, вървиме уверено напред и др алабализми.
Неслучайно ДАУ има среден ръст от 7.5% на година за последните 100 год.,
в момента е на +5.8% за шест месеца, внимателно със розовите очила, Каврък.
Ако няма раздуване на баланса на ФЕД и/или ново печатане, как Тесла и сие ще вървят напред ??
Ей това са ти Опциите, от една страна закономерно очакваш поголовен срив навсякъде, от друга си взел Епъл и Гугъл, умно решение, може пък да поритат канчето още месец, година, кой знае.
Затова това със дългосрочните инвестиции стана много рисковано, няма да се наливат така и по много хеликоптерни пари, правиш едни 10-20% печалба, излизаш и се услушваш за дъно някъде и така отново.Last edited by Бедният брoкер; 22.07.2023, 22:22.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
Това е ,пак казвам гледам на акциите като средство на увеличаване на парите дългосрочно не ме интересуват колкото струват днес или след 2 месеца или след 3
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
Как да ти кажа... в момента съм на антибиотици заради белодробно възпаление.
На инача да - ще си изям дипломата по вангуване, ако газчицата не е около дъно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение
т.е. ако газта на 22 юли 2024 се окаже една фашкия, мнението ти че ковида е бил елементарен за инвестиции през 2020 също няма да е стабилно ?
На инача да - ще си изям дипломата по вангуване, ако газчицата не е около дъно.
Коментар
Коментар