IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    И като се засили търсенето, разбираш ли, на ел.автомобили.... и като стане скъп тоя литий.... и кой ще ги купува тези ел. автомобили, а?
    Те и сега не ги купуват, пък камо ли ако и лития поскъпне. Освен, ако петрола не стане $500. Ама ако стане $500 поради инфлация на долара, той и лития няма да е евтин.
    С една дума, не се знае, знае ли се.
    кат глеам бензина на бензиностанцийте не е паднал и па се купуват дизелови и бензинови коли, даже още повече от преди ...

    Коментар


    • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
      А аз за още едно збушлъо бразилейро се чудя дали да не се кача тия дни.
      Налазва вече сма 200.....а и гледането на историческите графики предизвиква засилено слюноотделяне..

      http://finviz.com/quote.ashx?t=GFA&ty=c&ta=1&p=d&b=1

      http://finviz.com/quote.ashx?t=GFA&ty=c&ta=0&p=m&b=1
      мммдам като гледам изглежда добре, но числата в акаунта намаляха еее, а има толкоз много за купуване ...

      и ей таз

      http://finviz.com/quote.ashx?t=CPAC

      Коментар


      • И като се засили търсенето, разбираш ли, на ел.автомобили.... и като стане скъп тоя литий.... и кой ще ги купува тези ел. автомобили, а?
        Те и сега не ги купуват, пък камо ли ако и лития поскъпне. Освен, ако петрола не стане $500. Ама ако стане $500 поради инфлация на долара, той и лития няма да е евтин.
        С една дума, не се знае, знае ли се.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Fiscalist Разгледай мнение
          като TSLA например.
          На мен ми харесват компании с дългосрочни конкурентни предимства - тесла не е такава компания, още по малко пък на капитализация от 30 милиарда и нито долар печалба. Тесла в момента се търгува като мода, но модите веднъж са едни догодина други - 30 милиарда за мода ми изглежда бая солено. Всеки може да прави електрически автомобили, ако потръгнат батериите и всеки може да прави батерии. Но като ги правят трябва тези батерии им трябва литий - а там са три големи играчи.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
            Ок, купувай каквото си искаш Аз ще си купувам производители на литий за батерийки
            като TSLA например.
            Custodite sortem vestram

            Коментар


            • Първоначално изпратено от IvanG Разгледай мнение
              Ха-Ха-Хаха... а не ли продухва през ушите че ако урана измести мазута, метана и въглищата - цената на петрола НАИСТИНА ще се срути. Или си мислиш че е възможен икономически ръст на батерийки..Отделно 30% по-малко от младите хора до 28 години си купуват кола в сравнение с преди 30 години. Ама ако се пръкне някой мозък като теб може да реши и влакове и космически совалки на батерийки да има в името на 'графиките'
              Ок, купувай каквото си искаш Аз ще си купувам производители на литий за батерийки

              Коментар


              • Литиума идва от афганистан, чичо сам си го е взел и му дреме на шмайзера. Кървави диаманти от сиера леоне.
                Custodite sortem vestram

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                  Хахаха, с колко ще се увеличава потреблението на уран на година следващите десет години. Бих казал ако изобщо е на + ще е успех. Лития от друга страна при настоящите темпове на използване в мобилни устройства и най-вече електрически автомобили ще расте по 8-10%. В същото време търсенето на електрически автомобили почти сигурно ще расте значително - освен ако петрола не се срине. Отделно при значителни икономии на мащаба от производство в огромен мащаб на батерии, те ще почнат да се използват не само в автомобили, но и в домакинства. В отдалечени райони, в третия свят, на места с ненадежно електричество или просто от хора, които не искат да зависят толкова от големите ютилити компании. За автомобил отиват към 20 кг литии ако е изцяло електрически и към килограм до два ако е хибрид. За домакинство сигурно ще отиват 100- 500 килограма. Търсенето му буквално може да пробие тавана. А SQM държи 20% от предлагането.

                  Ето ги автомобилите


                  А ето и как се движи консумацията с прогнози

                  Ха-Ха-Хаха... а не ли продухва през ушите че ако урана измести мазута, метана и въглищата - цената на петрола НАИСТИНА ще се срути. Или си мислиш че е възможен икономически ръст на батерийки..Отделно 30% по-малко от младите хора до 28 години си купуват кола в сравнение с преди 30 години. Ама ако се пръкне някой мозък като теб може да реши и влакове и космически совалки на батерийки да има в името на 'графиките'
                  I don't call equity bulls 'cockroaches.' Do you understand?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от IvanG Разгледай мнение
                    Надувай ти лития... уранът е бъдещето.. Питай китайците две неща влизат в държавата им и не излизат от там..ш'съ сетиш
                    Хахаха, с колко ще се увеличава потреблението на уран на година следващите десет години. Бих казал ако изобщо е на + ще е успех. Лития от друга страна при настоящите темпове на използване в мобилни устройства и най-вече електрически автомобили ще расте по 8-10%. В същото време търсенето на електрически автомобили почти сигурно ще расте значително - освен ако петрола не се срине. Отделно при значителни икономии на мащаба от производство в огромен мащаб на батерии, те ще почнат да се използват не само в автомобили, но и в домакинства. В отдалечени райони, в третия свят, на места с ненадежно електричество или просто от хора, които не искат да зависят толкова от големите ютилити компании. За автомобил отиват към 20 кг литии ако е изцяло електрически и към килограм до два ако е хибрид. За домакинство сигурно ще отиват 100- 500 килограма. Търсенето му буквално може да пробие тавана. А SQM държи 20% от предлагането.

                    Ето ги автомобилите


                    А ето и как се движи консумацията с прогнози

                    Коментар


                    • Надувай ти лития... уранът е бъдещето.. Питай китайците две неща влизат в държавата им и не излизат от там..ш'съ сетиш
                      I don't call equity bulls 'cockroaches.' Do you understand?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                        Може да е малко рано да се влиза при толкова дългосрочна перспектива, но поне на мен ми се иска да хвана цялото движение в този нов балон в развитие, който може да се надува и 10-15 години.
                        И да . Компанията вече участвува в приказка. Дори и да сбърка някъде, пазарът ще се разсърди за малко и ще и прости.

                        P.S. Аз пък искам да хвана цялото движение и корекциите

                        Коментар


                        • Поташа да е стигнал дъно...надявам се и аз на това. Затова ползвам SQM като злато защото има дъно.
                          Цената на лития е един от най важните фактори влияещи върху степента и бързината на проникване на електрическите автомобили. Едно нейно падане може да се окаже катализатор за всички компании в сектора.
                          В крайна сметка цената му ще зависи от отношението Demand/Supply.
                          Аз все още не съм решил този проблем, с намирането на достоверен източник за тази информация.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
                            В дългосрочен план също мисля че SQM ще се представи по-добре от останалите, добиващи литий компании. Особенно, като имаме в предвид, че цената на лития първаначално може да тръгне и надолу. Но точно днес LIT ми се стори странно подценен.
                            Имам предположението, че докато тече Кримска криза, поведението на SQM ще е като на златото. Причината: много малко вероятна, но с опустошителни последици за преки конкуренти (K&S, Uralkali, Belaruskali) икономическа блокада.
                            Ако съм прав, волатилността ще е висока, ще продавам и купувам често.
                            Чак пък опустошителна блокада, то основните пазари са Индия и Китай, а там санкции не се очаква да бъдат налагани. Просто при поташа се предполага че има достигнато някакво дъно, и че има вероятност картела отново да започне да действа. Т.е. там потенциала за нагоре е вече да кажем по-висок от този за надолу. При лития от друга страна търсенето ще се движи от ръста на продажбите на електрически автомобили. А там ръста е доста солиден и в момента. 2017 се очаква тесла да отвори гигафабриката и търсенето на литии да се удвои. SQM произвежда високо качество литии, има значителен дял на пазара и е между компаниите с най-ниски разходи. Сега падането на чилийското песо я прави още по-конкурентоспособна. За момента очакването е търсенето на литий да расте с по 8-10% на година, но това ми се вижда доста късогледа гледна точка, при положение че само фабриката на Тесла ще доведе до 100% ръст след 3 години. Дори до тогава да няма никакъв ръст, а то ще си има, това пак прави по 30% ръст на търсенето анюализирано. При положение че предлагането не е чак толкова голямо, това би могло да доведе до доста значим ръст в цената на лития. А ако спадне цената на литиевите батерии поради голямо предлагане, то това ще даде възможност да се използват едва ли не във всеки дом - слънчеви батерии на покрива, литиево-йонни батерии в мазето и НЕК да го духа И отново големия печеливш ще са добиващите литий компании.

                            Може да е малко рано да се влиза при толкова дългосрочна перспектива, но поне на мен ми се иска да хвана цялото движение в този нов балон в развитие, който може да се надува и 10-15 години.

                            Коментар


                            • Само сашо томов, оле
                              Custodite sortem vestram

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                                И аз го гледах Лит, ама нещо някой от фирмите в него ми се струват скъпи. Пък SQM си е Ок, огромни залежи и от литии и от поташ , отличен профит маржин, ниски разходи и приличен дивидент. Тук мисля да държа мнооого дългосрочно, поне 5-6 години. Друг такъв момент като тази година за влизане в лития едва ли ще има.
                                В дългосрочен план също мисля че SQM ще се представи по-добре от останалите, добиващи литий компании. Особенно, като имаме в предвид, че цената на лития първаначално може да тръгне и надолу. Но точно днес LIT ми се стори странно подценен.
                                Имам предположението, че докато тече Кримска криза, поведението на SQM ще следва златото (страха). Причината: много малко вероятна, но с опустошителни последици за преки конкуренти (K&S, Uralkali, Belaruskali) икономическа блокада.
                                Ако съм прав, волатилността ще е висока, ще продавам и купувам често.
                                Last edited by Tkilata; 20.03.2014, 23:47.

                                Коментар

                                Working...
                                X