Първоначално изпратено от Misho ILIEV
Разгледай мнение
Това е теоретично, защото е теория. Но тази теория си е доказано действаща.
Реално няма особена несигурност за бъдещата и пазарна сила. Всяко едно лекарство се разработва с години. Реално дори и към момента на пускане на Совалди, Гилиъд са знаели характеристиките на всичките си бъдещи конкуренти. Защото данните от проучванията за ефикасност на дадено лекарство са публични.
Ако още в началото бяха пуснали на ниска цена - и да си максимизират общия обем на печалбата за кратък период, просто щяха да си намалят общия обем на печалбата в дълъг период. Щяха да излекуват повече хора, на по-ниска цена, но това нямаше да откаже конкуренцията да си вкара лекарствата отново на по-ниска цена. Но намаленията щяха да тръгнат не от 90000 а да кажем от 20000.
Общия пазар на лекарства за хепатит така реално щеше да бъде смален. Общия пазар дефиниран като "брой болни*процент на взимащи лекарството*цена на лекарство". И когато влезе конкуренция това наистина щеше да им удари профит маржините жестоко. Реално единственотокоето щяха да постигнат е да направят конкуренцията си доста слабо печеливша, но и те самите щяха да печелят доста по-малко след като конкуренцията влезе.
Правилната стрнатегия когато имаш монопол е винаги да мислиш за максимизиране на печалбата от общия пазар и да сваляш постепенно цената по кривата на търсенето. Ако кривата на търсенето ти е силно еластична към цената това със сигурност ще ти донесе по-високи печалби от това директно да се бориш за максимална абсолютна сума на печалбата от самото начало. Ако кривата на търсенето ти е нееластична е друго нещо. Тогава правилната стратегия би била точно да вземеш максимума от самото начало.
А кривата на търсенето е определено доста еластична, тъй като след намаленията от миналата година - когато Аббви влезе в пазара печалбата на Гилиъд в абослютно изражение нарастна значително. Въпреки отстъпките и загуба на 6-7% пазарен дял.
Коментар