Нормалната ценова на един монополист каква е.
До като има пълен монопол слага цена по такъв начин че да си максимизира профит маржина. Гилиъд не можеха да сложат цена, която би била забранителна. В случая такава, че алтернативните лечения - колкото и лоши странични ефекти да имат да са по-евтини. И това бе първата цена. Страничния ефект е че потенциалния пазар е доста ограничен - реално са само най-платежоспособните клиенти.
Тази цена просъществува до като се появи втори играч - макар и с по-лош продукт. Ако втория играч не започне ценова война - което би било откровено тъпо от негова страна. И Аббвие всъщност не започна подобна глупост. та когато се появи втори играч той поставя такава цена че като се има в предвид по-лошия продукт, неговото лекарство да изглежда равносилно на лидера. Т.е. достатъчно по-ниска цена, така че да оправдае пред част от клиентите да използват това лекарство, но не и да срине пазара като цяло. Все пак и неговата доминантна функция е да постигне максимален профит маржин, но вече на новото количество потенциални клиенти. Повяват се нови тъй като цената общо на пазара пада.
Сега като се появява трети играч, на него вече настящия пазар не му изнася. И съответно и той-сваля цената така че потенциалния пазар отново да се увеличи. Но не чак толкова много че да си нарани профит маржина много.
И за тримата играчи целта е една - да се намери такъв общ пазар, който да максимизира общата печалба на всички. конкуренцията вътре е кой ще вземепо-голям дял от този нов пазар. Но като се има в предвид по-добрите качества на лекарствата на Гилиъд тя ще продължи да бъде доминираща.
Едва ли някой може да каже конкретната крива на търсенето. Освен може би самите играчи. И по този начин е доста трудно да се предвиди какъв ще е общия пазар на различни ценови равнища. А ако не се знае кривата на търсенето няма как да се определи и каква печалба ще правят отделните фирми. Като се има в предвид и несигурността на новото разпределение на пазарните дялове става съвсем ясно защо за никоя от тях в момента пазара не се втурва да купува.
Например днес Мерк се качи само с 4 милиарда. Гилиъд падна с 7 милиарда, а аббвие падна с 1,5 милиарда. Само по себе си подобно развитие е тотална глупост. Ако се вземат само тези данни излиза че едно ново лекарство ще унищожи 5 милиарда стойност. А то е почти сигурно че ще създаде стойност за пазара като цяло. Може тази стойностт да е само в Мерк, но привсички положения ще създаде стойност. А пазара в момента не смята така
Но инвеститорите просто са предпазливи. И до като не видят новите пазарни дялове и как се увеличава пазара с намаляването на средната цена ще продължат да са предпазливи. Макар че едва ли този абсурд да отчитат че лекарството ще унищожи стойност ще продължи дълго.
До като има пълен монопол слага цена по такъв начин че да си максимизира профит маржина. Гилиъд не можеха да сложат цена, която би била забранителна. В случая такава, че алтернативните лечения - колкото и лоши странични ефекти да имат да са по-евтини. И това бе първата цена. Страничния ефект е че потенциалния пазар е доста ограничен - реално са само най-платежоспособните клиенти.
Тази цена просъществува до като се появи втори играч - макар и с по-лош продукт. Ако втория играч не започне ценова война - което би било откровено тъпо от негова страна. И Аббвие всъщност не започна подобна глупост. та когато се появи втори играч той поставя такава цена че като се има в предвид по-лошия продукт, неговото лекарство да изглежда равносилно на лидера. Т.е. достатъчно по-ниска цена, така че да оправдае пред част от клиентите да използват това лекарство, но не и да срине пазара като цяло. Все пак и неговата доминантна функция е да постигне максимален профит маржин, но вече на новото количество потенциални клиенти. Повяват се нови тъй като цената общо на пазара пада.
Сега като се появява трети играч, на него вече настящия пазар не му изнася. И съответно и той-сваля цената така че потенциалния пазар отново да се увеличи. Но не чак толкова много че да си нарани профит маржина много.
И за тримата играчи целта е една - да се намери такъв общ пазар, който да максимизира общата печалба на всички. конкуренцията вътре е кой ще вземепо-голям дял от този нов пазар. Но като се има в предвид по-добрите качества на лекарствата на Гилиъд тя ще продължи да бъде доминираща.
Едва ли някой може да каже конкретната крива на търсенето. Освен може би самите играчи. И по този начин е доста трудно да се предвиди какъв ще е общия пазар на различни ценови равнища. А ако не се знае кривата на търсенето няма как да се определи и каква печалба ще правят отделните фирми. Като се има в предвид и несигурността на новото разпределение на пазарните дялове става съвсем ясно защо за никоя от тях в момента пазара не се втурва да купува.
Например днес Мерк се качи само с 4 милиарда. Гилиъд падна с 7 милиарда, а аббвие падна с 1,5 милиарда. Само по себе си подобно развитие е тотална глупост. Ако се вземат само тези данни излиза че едно ново лекарство ще унищожи 5 милиарда стойност. А то е почти сигурно че ще създаде стойност за пазара като цяло. Може тази стойностт да е само в Мерк, но привсички положения ще създаде стойност. А пазара в момента не смята така
Но инвеститорите просто са предпазливи. И до като не видят новите пазарни дялове и как се увеличава пазара с намаляването на средната цена ще продължат да са предпазливи. Макар че едва ли този абсурд да отчитат че лекарството ще унищожи стойност ще продължи дълго.
Коментар