IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моят портфейл в момента е следния.... а вашия ?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от PetraV Разгледай мнение

    https://www.novonixgroup.com/

    Имат си разработки за подобрения на батериите, оборудване за тестване на батерии, а основните им клиенти са:
    https://www.novonixgroup.com/customers/

    "For confidentiality reasons there are a number of major global automakers, battery makers, medical device and electronics companies that are customers but cannot be disclosed."
    ама кеша гори

    https://www.novonixgroup.com/download/1174/
    destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

      абе кобалта има доста технологии, които могат да го направят излишен, ама ще отнеме поне десетилетие. в момента за колите най-добрия елемент, който осигурява мощност е никел, а кобалта е най-добрия за стабилизацията му. за тесла дето ползват най-малко кобалт, защо мислиш че само техните коли се запалват сами?

      материалът, който ме убеди в бъдещето на кобалта поне за следващото десетилетие е този
      https://seekingalpha.com/article/415...mand-forecasts

      общо взето идеята е следната - предишното поколение са lithium-iron-phosphate и lithium-manganese-oxide нямат кобалт, но тези батерии са слабички и колите не могат да се движат много без да презареждат. тесла ползват NCA, които ги правят панасоник. почти всички други ползват NCM, които са с повечко кобалт за сметка на никел, но поне не гърмят. Та въпроса е как да се намали кобалта без да гърми, нали? защото кобалта е скъп, но дава стабилност. затова в момента се върви от сътношение никел-кобалт-магнезий 1:1:1 и 5:3:2 към 6:2:2 и 8:1:1. но смяната на технологията е много бавна:

      https://www.novonixgroup.com/

      Имат си разработки за подобрения на батериите, оборудване за тестване на батерии, а основните им клиенти са:
      https://www.novonixgroup.com/customers/

      "For confidentiality reasons there are a number of major global automakers, battery makers, medical device and electronics companies that are customers but cannot be disclosed."

      Коментар


      • Допълних си още малко Газпромченца... щяха ми се по на сгода - ама: какво да се прави. Вярвам в огромните перспективи пред най-могъщата газова компания на света... апропо - малко хора знаят, че Газпром е и сред лидерите по добив на слуз в Русия.
        Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

          А аз все си мисля че Тръмп е донякъде практичен човек, и когато види че митата по-скоро пречат, отколкото да помагат на американската икономиката, ще ги махне. Факт е че дори американските автомобилопрозводители не са доволни от митата, и това ме кара да мисля че те ще паднат или силно ще се редуцират. И все пак това си е риск, които съм склонен да поема. Все пак при връх от 85-90 евро на акция, да си купиш на 58 не е зле. След вчерашната корекция можеше още малко по-надолу, но вече няма значение. Таргета ми при тях е ако мога да взема поне един дивидент и ако мога да направя над 13-15% капиталова доходност.
          Според мен тепърва ще се засилват търговските удари и явно са готови за идваща криза от подобна политика вярвайки че доларът и САЩ ще са убежището за глобалният капитал. Тръмп води политика на определени кръгове и едва ли сам взима тия решения Успех за инвестицията !

          Коментар


          • Първоначално изпратено от SoHo Разгледай мнение

            За Тръмп и митата мисля че политиката е твърда и няма връщане назад докато не се постигне по приемлив търговски дисбаланс за САЩ тоест очаквам войната с тарифите да е в огромни размери. В този ред на мисли автопроизводителите ще са ударени стабилно.
            А аз все си мисля че Тръмп е донякъде практичен човек, и когато види че митата по-скоро пречат, отколкото да помагат на американската икономиката, ще ги махне. Факт е че дори американските автомобилопрозводители не са доволни от митата, и това ме кара да мисля че те ще паднат или силно ще се редуцират. И все пак това си е риск, които съм склонен да поема. Все пак при връх от 85-90 евро на акция, да си купиш на 58 не е зле. След вчерашната корекция можеше още малко по-надолу, но вече няма значение. Таргета ми при тях е ако мога да взема поне един дивидент и ако мога да направя над 13-15% капиталова доходност.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение
              Софарма имоти АДСИЦ - 29,21%
              Daimler - 10,20%
              Telenor - 9,95%
              Корадо България АД- 9,39%
              Софарма трейдинг АД - 9,15%
              Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ - 7,34%
              Хидравлични елементи и системи АД - 6,31%
              Стара планина холд АД - 5,25%
              М+С хидравлик АД - 2,26%
              Градус АД - 2,22%
              Софарма АД - 2,12%
              Елана агрокредит АД - 1,50%
              Адванс Терафонд АДСИЦ - 1,46%
              Спиди АД - 1,34%
              Монбат АД - 1,33%
              Индустриален Капитал Холдинг АД - 0,66%
              Арома АД - 0,31%

              Какво се случи през последните 2 месеца. Доста от акциите са надолу, но няма съществено разместване в позициите. Корадо минава от втора на четвърта позиция. Продадох Екинор заради добрата капиталова печалба (малко над 9%), и с още малко кеш си купих Даймлер. Сега ме е яд че не ги задържах още (Екинор), но цената на Даймлер ми се струва доста приемлива. Надявам се Тръмп да се откаже от митата за САЩ, и смятам че ако това се случи, може да се надявам на дори двуцифрена доходност в обозримо бъдеще. Допълних много малко Софарма трейдинг на 7,45лв. с включен дивидент. Участвах на ИПО-то на Градус, но не с толкова колкото ми се искаше. Занапред може и да допълня, ще видя как ще се движи цената в първите няколко седмици и ще преценя. Ще продължавам да следя: Wereldhave, Equinor, Marine Harvest, British American Tobacco, alstria office REIT и петролните ако цената на петрола падне с 7-8$.
              За Тръмп и митата мисля че политиката е твърда и няма връщане назад докато не се постигне по приемлив търговски дисбаланс за САЩ тоест очаквам войната с тарифите да е в огромни размери. В този ред на мисли автопроизводителите ще са ударени стабилно.

              Коментар


              • Благодаря, Пандов, ще ги видя

                Манцев - хубаво е, че си нагувичил Daimler и аз се замислям дали да не си взема още.
                Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение

                  Ахаа, опитват се да се изкарат екологични, ясно. Ще разгледам по подробно кобалта значиии.
                  абе кобалта има доста технологии, които могат да го направят излишен, ама ще отнеме поне десетилетие. в момента за колите най-добрия елемент, който осигурява мощност е никел, а кобалта е най-добрия за стабилизацията му. за тесла дето ползват най-малко кобалт, защо мислиш че само техните коли се запалват сами?

                  материалът, който ме убеди в бъдещето на кобалта поне за следващото десетилетие е този
                  https://seekingalpha.com/article/415...mand-forecasts

                  общо взето идеята е следната - предишното поколение са lithium-iron-phosphate и lithium-manganese-oxide нямат кобалт, но тези батерии са слабички и колите не могат да се движат много без да презареждат. тесла ползват NCA, които ги правят панасоник. почти всички други ползват NCM, които са с повечко кобалт за сметка на никел, но поне не гърмят. Та въпроса е как да се намали кобалта без да гърми, нали? защото кобалта е скъп, но дава стабилност. затова в момента се върви от сътношение никел-кобалт-магнезий 1:1:1 и 5:3:2 към 6:2:2 и 8:1:1. но смяната на технологията е много бавна:


                  Attached Files
                  destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

                    лъжат

                    RPT-After cobalt-free pledge, Panasonic to triple consumption for auto batteries - sources

                    https://www.reuters.com/article/pana...-idUSL8N1TH165

                    Импе, кобалт съм през две австралийски компании които имат никел, кобалт и скандий - Ardea и Clean Teq. Ето презентации ако ти е интересно:

                    https://ardearesources.com.au/downlo...2018050901.pdf

                    http://www.cleanteq.com/wp-content/u...esentation.pdf

                    проблемът на кобалта е, че няма чисти мини, засега е само една в мароко и тя е държавна. има го заедно или с мед или с никел, никела ме кефи повече от медта затова съм се насочил натам
                    Ахаа, опитват се да се изкарат екологични, ясно. Ще разгледам по подробно кобалта значиии.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение
                      “We have already cut down cobalt usage substantially,” Kenji Tamura, who is in charge of Panasonic’s automotive battery business, said at a meeting with analysts.
                      “We are aiming to achieve zero usage in the near future, and development is underway.”

                      https://www.reuters.com/article/us-p...-idUSKCN1IV14Y
                      лъжат

                      RPT-After cobalt-free pledge, Panasonic to triple consumption for auto batteries - sources

                      https://www.reuters.com/article/pana...-idUSL8N1TH165

                      Импе, кобалт съм през две австралийски компании които имат никел, кобалт и скандий - Ardea и Clean Teq. Ето презентации ако ти е интересно:

                      https://ardearesources.com.au/downlo...2018050901.pdf

                      http://www.cleanteq.com/wp-content/u...esentation.pdf

                      проблемът на кобалта е, че няма чисти мини, засега е само една в мароко и тя е държавна. има го заедно или с мед или с никел, никела ме кефи повече от медта затова съм се насочил натам
                      Last edited by Black and white cat-foot; 11.07.2018, 11:08.
                      destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                      Коментар


                      • Софарма имоти АДСИЦ - 29,21%
                        Daimler - 10,20%
                        Telenor - 9,95%
                        Корадо България АД- 9,39%
                        Софарма трейдинг АД - 9,15%
                        Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ - 7,34%
                        Хидравлични елементи и системи АД - 6,31%
                        Стара планина холд АД - 5,25%
                        М+С хидравлик АД - 2,26%
                        Градус АД - 2,22%
                        Софарма АД - 2,12%
                        Елана агрокредит АД - 1,50%
                        Адванс Терафонд АДСИЦ - 1,46%
                        Спиди АД - 1,34%
                        Монбат АД - 1,33%
                        Индустриален Капитал Холдинг АД - 0,66%
                        Арома АД - 0,31%

                        Какво се случи през последните 2 месеца. Доста от акциите са надолу, но няма съществено разместване в позициите. Корадо минава от втора на четвърта позиция. Продадох Екинор заради добрата капиталова печалба (малко над 9%), и с още малко кеш си купих Даймлер. Сега ме е яд че не ги задържах още (Екинор), но цената на Даймлер ми се струва доста приемлива. Надявам се Тръмп да се откаже от митата за САЩ, и смятам че ако това се случи, може да се надявам на дори двуцифрена доходност в обозримо бъдеще. Допълних много малко Софарма трейдинг на 7,45лв. с включен дивидент. Участвах на ИПО-то на Градус, но не с толкова колкото ми се искаше. Занапред може и да допълня, ще видя как ще се движи цената в първите няколко седмици и ще преценя. Ще продължавам да следя: Wereldhave, Equinor, Marine Harvest, British American Tobacco, alstria office REIT и петролните ако цената на петрола падне с 7-8$.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Eon Разгледай мнение
                          Saudi Aramco? Или само газа гледаме?
                          В случаят - газчицата. А и някои данни от написаното са малко старички - например в случаят с Мидичката - това е извънредно важно - 15 беше преломна за газовият бизнес на.
                          Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                          Коментар


                          • Saudi Aramco? Или само газа гледаме?
                            Мнението има аналитичен характер и НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА препоръка за ВЗИМАНЕ на инвестиционно решение!

                            Коментар


                            • НАЙ-МОГЪЩИТЕ ГАЗОВИ КОМПАНИИ НА СВЕТА - мисля интересно четиво за всеки мъдър дългосрочен инвеститор. Обърнете внимание - данните за Мидичката са отпреди покупката на BGgroup - сега де факто Мидичката е втората по могъщество.

                              1. Газпром

                              Руската компания "Газпром" (OTC: OGZPY) е най-голямата публично регистрирана компания за природен газ в света. Към 31 декември 2016 г. тя е отговорна за производството на приблизително 36 милиарда кубически сантиметра природен газ всеки ден, около 11% от общото световно производство на годишна база. Газпром доминира в руската индустрия за природен газ, което представлява повече от две трети от цялата продукция в страната.

                              Газпром също така е третият по големина производител на петрол в Русия и най-големият собственик и оператор на електроцентрали с газови турбини, които представляват приблизително 15% от общия капацитет на Русия за мощност. "Газпром" се контролира от руското правителство, което притежава малко над 50% от акциите на дружеството. Към февруари 2018 г. "Газпром" има пазарна капитализация от около 50 милиарда долара.

                              2. Exxon Mobil

                              Exxon Mobil Corporation (NYSE: XOM) е произвела повече от 10 милиарда кубически метра природен газ на ден през 2016 г. Това е значително увеличение на операциите на компанията с природен газ от 2009 г. насам, когато то произвежда само около 1,2 милиарда кубически метра природен газ на ден ранг девети в САЩ само. Оттогава Exxon Mobil е направила значителни инвестиции в природен газ, включително придобиването на най-големия независим производител на природен газ в САЩ по това време, XTO Energy.

                              Към февруари 2018 г. Exxon Mobil има пазарна капитализация от над 322 милиарда долара, което го прави една от най-големите световни компании за нефт и газ и една от най-големите световни компании във всяка индустрия.



                              3. Китайската национална петролна корпорация

                              Китайската национална петролна корпорация (CNPC) е най-големият производител на природен газ в Китай. Той съобщава за производство на едва 98 милиона кубически метра природен газ годишно в Китай, считано от 31 декември 2016 г. CNPC също има огромно нефтено и нефтохимическо производство и маркетингови операции за нефт и газ.

                              Докато CNPC е държавно предприятие, голяма част от операциите му се организират в публично изброено дъщерно дружество PetroChina Company Limited (NYSE: PTR). Акциите на PetroChina са регистрирани на Нюйоркската фондова борса, Хонконгската фондова борса и Шанхайската фондова борса. Компанията има пазарна капитализация от около 220 млрд. Долара от февруари 2018 г. CNPC и чрез нея китайското правителство поддържа мажоритарен дял в компанията.

                              4. Royal Dutch Shell

                              Royal Dutch Shell (NYSE: RDS-A), известна също като Shell Global, съобщава за производство на повече от 9,3 милиарда кубически метра природен газ на ден през 2014 г. Дейностите на компанията в областта на природния газ се разпространяват по целия свят. Около 34% от продукцията идва от регионите от Източна и Югоизточна Азия, около 32% от Европа и около 17% от Северна Америка.

                              В допълнение към своите операции с природен газ, Royal Dutch Shell има огромни проучвания и производствени дейности за суров нефт, както и операции надолу по веригата, включително рафинерии, нефтохимически заводи и бензиностанции. "Royal Dutch Shell" е със седалище в Холандия и е учредена в Обединеното кралство. От февруари 2018 г. тя има пазарна капитализация от около 271 млрд. Долара.


                              5. BP

                              Лондонската централа BP (NYSE: BP) е глобален енергиен гигант с огромни операции, обхващащи дължината на веригата за доставки на нефт и газ. Компанията съобщава, че производството на природен газ възлиза на около 7,1 милиарда кубични фута на ден през 2014 г. BP оперира най-големите обекти за производство на природен газ по целия свят, от Северна и Южна Америка до Средния Изток и Югоизточна Азия. Също така има значителни операции по проучване и добив на нефт в световен мащаб, в допълнение към бизнеса с нефтохимически, смазочни и бензинови горива. От февруари 2018 г. BP има пазарна капитализация от около 124 млрд. Долара.

                              6. Шеврон

                              Chevron, американски интегриран енергиен гигант, съобщава за ежедневно производство на природен газ от около 5,2 милиарда кубични фута на ден през 2016 г. - точно в съответствие с производството през последните години. Компанията експлоатира големи полета за природен газ по целия свят, включително обекти в Азия, Австралия, Африка, Европа, Латинска Америка и Северна Америка.

                              Chevron също така поддържа огромни дейности нагоре по течението на петрола, смазочни материали, добавки и бензин. Шеврон има пазарна капитализация от около 213 млрд. Долара от февруари 2018 г.


                              7. Тотал

                              Total SA (NYSE: TOT), френска компания за нефт и газ, произвежда приблизително 2,3 милиона барела еквивалент на нефт на ден от 2016 г. Общо е интегрирана нефтена и газова компания с операции нагоре и надолу по света. Компанията произвежда около 19% от природния си газ от полета в Азиатско-тихоокеанския регион. Нейните операции в Европа, Близкия изток и Русия представляват близо 18% от общото производство. Total има пазарна капитализация от приблизително 138 млрд. Долара, считано от февруари 2018 г.

                              8. Statoil

                              Норвежката Statoil ASA (NYSE: STO) идва зад Ени с малко под 4,2 милиарда кубически фута дневно производство на природен газ. Близо 81% от продукцията на компанията през 2014 г. се дължи на вътрешни операции в нефтените полета на Норвегия.

                              Statoil също произвежда газ и петрол в 11 чужди държави и провежда текущи проучвания на много места по целия свят. Правителството на Норвегия поддържа контролния пакет в Statoil, притежаващ 67% от неизплатените акции на компанията. От февруари 2018 г., Statoil има пазарна капитализация от над 73 милиарда долара.


                              9. ConocoPhillips

                              ConocoPhillips, американски производител на нефт и газ, съобщава малко над 3,9 милиарда кубически фута за производство на природен газ на ден през 2014 г., като продължава тенденцията на плоско производство през последните години. В допълнение към местните си дейности, ConocoPhillips има нефтени и газови производствени операции в 11 други страни.

                              За разлика от другите компании в този списък, ConocoPhillips функционира само като компания за проучване и производство на нефт и газ. Нейните операции надолу по веригата се превръщат в независима компания, Phillips 66, през 2012 г. ConocoPhillips има пазарна капитализация от около $ 63 млрд.

                              10. Eni

                              Eni SpA (NYSE: E) е италиански конгломерат за нефт и газ със седалище в Рим. През 2014 г. той отчита производството на природен газ само над 4,2 милиарда кубични фута на ден - приблизително в съответствие с резултатите през последните години. Около 41% от продукцията на Eni идва от северноафриканските операции на компанията. Също така има значителни операции с природен газ в Африка на юг от Сахара, Европа, Азия и Северна и Южна Америка. Към февруари 2018 г. Eni има пазарна капитализация от близо $ 58 млрд.
                              Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение

                                За сега е нужен. Точно за това линкнах статията, всички се опитват да направят батерии с минимум, а ако може и въобще без кобалт щото е ограничен като добив. Лития е друга работа, като гледам е незаобиколим в момента. Иска ми се за никела да прочета малко повече, изглежда ми перспективен.
                                Да - литийчецът е често срещан, ама там е друг проблем - ного е разсеян и около 98% напримерно от наличното количество просто не си струва да се добива. Това бе една от причините да инвестирам в Тинтата - защото има дългосрочна концесия за находището на ебасикриптонит в западна Сърбия... а това е рудата с най-високо съдържание на литийчец на света.

                                А никелчецът е нужен за ного работи.
                                Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                                Коментар

                                Working...
                                X