Първоначално изпратено от Jay Gould
Разгледай мнение
Какво се показва на автосалоните е важно. Това /би трябвало да/ е тенденция.
Хайде сега няколко думи за тенденциите.
Без да спорим /ясно е, че времето ще покаже/ - от ученическите ми години още учехме, че течните горива на планетата ще стигнат за около 40 години. Това няма връзка с конкретната полемика, нали?
Сега учениците получават същата информация: течните горива на планетата са на изчерпване. Има-няма - още за около 40 години и ще им видим края... И това няма общо с темата, нали?
Сега, който се интересува, нека направи справка ОТКОГА водещите фирми в двигателостроенето работят върху идеята за електромобила. Десетилетия! А те наистина хвърлят - не милиони, а вече милиарди. Защо това продължава десетилетия: милиардите на вятъра ли са хвърлени? Защо електромобилите, които правят ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, така и не се превръщат в масов автомобил?
Динамика, казваш - има! Мощност - ОК!
1. Ама, къде забравихме автономността? Къде се намира онова съотношение: маса - мощност - пробег? Колко десетилетия ще трябват още?
Моето второ изречение /долу/ - беше следното: "Значи, да ви кажа /въпреки че може да ме обявите за "реакционно" мислещ/ - да забравите електромобилите в тоя живот да надскочат традиционните топлинни двигатели."
2. Да, НО! Ти даваш пример как вече електромобилите са надскочили себе си! Това е добре, нали? Къде са ги надскочили, по-точно? В автосалоните! Защо само там? Всеки може да си отговори: защото съотношението маса - мощност - пробег включва още един ВАЖЕН параметър - ЦЕНА...
По тоя повод пак долу писах: "...за да бъдат достигнати от електромобилите - последните ще си останат много по-скъпи и неконкурентоспособни, което не ще може да ги превърне в масов автомобил..., ако ще да се тръшкаме и драпаме с всички средства да ги субсидираме и да им се кланяме..."
Значи, за да обобщя като НЕжурналист, който търси сензацията /и без да се карамЕ/: развойната дейност на водещите автомобилостроители ги кара да вкарват милиарди в различни /най-общо/ нови идеи. Онова, което е фатално за тях - вкарването на екологията в този бизнес Нямам нищо против опазването на природата /ще кажете, че сам си противореча/... Не си противореча. Логиката е тая, че - въпреки налагането на екологичните норми - електромобилите ще останат неконкурентоспособни и няма да станат масов автомобил /В ТОЯ ЖИВОТ, т.е. - поне още - да кажем - 50 години/.
Да! Автомобилните компании, които не работят в тая посока, или пък не преустроят постепенно работата си - ще бъдат застрашени от фалити. Това е тенденция, подкрепена от правителствата на белите държави. Все пак, докато не ликвидират /физически/ ДВГ с течни горива - те ще си движат по магистралите и в градовете, ще налагат глоби и забрани на шофьорите им, данъците..., да, но използването им ще е по-изгодно от електромобилите..., а това никак не е малко в комерсиалният свят, в който живеем...
А, в автосалоните ще има вече ОТ ПИУЕ МЛЕКО..., ама КОЙ ще си позволи да го купи? А, КОИ ще си позволят да го купят? А, дали би могла една просперираща компания да просъществува ДЪЛГО, ако тия "КОИ" - купили автомобила - са 10 или 100, че дори и повече да са?...
Пак повтарям /сигурно много знаят този факт - смята се със стехиометричните уравнения в химията/: теоретично необходимото количество въздух за изгарянето САМО на 1 килограм гориво - е над 11 куб. МЕТРА, т.е. - над 14 килограма... /някои може да не повярват, но да хващат молива и да смятат/...
Е, като капак на всичко - един риторичен въпрос. Защо компаниите не работят в полза на "чистия" електрически автомобил, а се разшумя и вкарват т.нар. хибриди? Локумът е голям, но няма да го разтягам. Мислех да давам примери и с перспективният газотурбинен двигател, който не помръдва десетилетия, защото... Защо, ли? Ми - просто е - защото температурата на входа на турбината не може да превиши 800-900 градуса, а в горивната камера се получава 1500 градуса... Е, толкова ли сме тъпи - ние, хората, че повече от 70 години не можем да измъдрим материали? Аааа, не - ИМА ГИ, ама са СКЪПИ! Военните могат да имат бюджетите за разработването. Същото е и с електромобилите - помислете...
Тук ние не се караме! Дискутираме.
Само че - темата е по-друга... За да не е спам постът, ето и мнението ми - как ще влияят електромобилите на пазарите? Ми - всяко чудо - за три дни!

Успех! И пак казвам: аз за екологията - главата си давам, но електромобил /пробна серия/ от автосалон - не искам!


Коментар