IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн


    ДИАЗОТНИЯТ оксид е "райски" газ, а не азотният оксид.

    Май, освен безцветен пушек - и кръгове ще ти излязат пред очите от многоТО инфо... )) Не се презорвай с толкова въпроси за една вечер! ))

    Хей, ако това за оксида и диоксида си го прочел някъде значи грешат. Питай мене.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн


      На първо четене, черният може да ти показва непълно горене, неправилно регулирано подаване в режим на празен ход ..., белият може да те насочи /може би/ - към нарушена гарнитура на цилиндровата глава и попадане на вода от охлаждането в горивната камера...

      Ноооо - това, как си "виждал безцветен пушек" - на мен лично ми говори, че имаш заложби на екстрасенс. Какво ти е зрението, бе човек? Ти си феномен! Сума ти парА можеш да направиш от това!!!... ))
      Не бе. Основен ремонт на двигателя няма да правя. Обаче, ако двигателя работи и не виждаш пушек от ауспуха, какъв е той. Не е невидим ами е безцветен. Както и да е, гледам мачове и си пиша тука. Ама заложби на екстрасенс имам. Е как.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн


        Моля, не ми преписвай тук учебници...


        Само това цитирам тук. Коментирай /АКО МОЖЕШ/ болдвания текст, като кажеш каква е връзката с азотните емисии.


        Внимавай, защото съм ти задал провокационен въпрос!!! Ако опиташ да обясниш - си вътре с двата крака.


        Почети още. Можеш да стигнеш до нещо, но не със степента на сгъстяване /която ти наричаш "сгъстяване" - а това вече показва, че не знаеш какво говориш/...


        ))) /прочети си за всеки случай магистратурата..., може нещо да излезе от нея, а?/ ))
        Нафукан дървен философ и куха лейка в едно, пълен "комплект". Ама що ли и аз ти се връзвам. Кви учебници, кво преписвае, кви 5 лева? Това, че тук или там съм "изял" някоя дума, ОК. Пропуск.
        За останалото, може да си го начукаш.


        До нормалните тук, по темата: Да, ще нахлуят от немачко дизели в прилично състояние. (Да кара, който иска. Аз предпочитам друг тип таратайки, и карам на LPG. ) Очаквам известни промени в цената на дизела, който ще нахлува импорт от отвън. И увеличаване търсенето на противоалергични, антихистаминови и противоракови препарати, т.к. тази гадост ние ще я дишаме.

        Коментар


        • ...Белият пушек е изпарение на дизела директно в ауспуха, неизгаряне. И, най-често, става при студен двигател...или при "смъртта на дизела"

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн

            Стига си се мотал в това налягане! Същността на въпроса се обяснява по различен начин. Виж обясненията ми долу.
            Обясненията ти са повече търговски и в стил реклами от телевизията за някакви "бестифлекс-стави", отколкото системно обосновани.
            Например, пропускаш, че:
            1.Натоварването в ДВГ означава увеличаване на средното работно налягане и продължителността на единичния /за цилиндър/ акт на горене. Т.е., изместване в "моя" посока. По-лесно превърта - по-малко работа върши-по-ниско средно налягане.По-трудно върти - по-високо средно налягане.
            2."Излишният" кислород: Именно при по-високите натоварвания, за повече мощност, се вкарва повече гориво. Т.е., точно тогава, "излишъкът" се съкращава. От това, бягане няма. Да, обаче - съм споделяш - повече NOх се отделят при по-високо натоварване...
            ...както и сажди. Ама то горивото не можало да изгори? Имаш /уж/ излишък на кислород, а разходваш повече енергия за окиси на азота, когато ...този излишък спада.
            3.Температурата в горящата смес е по-висока, когато...има повече гориво. Странно? Не: Повече енергия се е отделила. Въглеродът гори по-добре при по-висока температура...а се е отделил като сажди. А уж си имал излишък на кислород. Имаш милиарди нанокристали въглерод, в неустойчив процес на окисление...където се пораждат пустите азотни окиси. Щото процесът на окисление на въглерода не завършва, докато завършва на нискоактивния азот.
            4."Бензинките" горят повече леки наситени въглеводороди. Те са с по-ниска устойчивост на детонация но, по-сложно се самозапалват /да горят устойчиво/ . Съответно, имат по-ниско сгъстяване ... и много по-ниски азотноокисни емисии.
            5.Днешните дизели, ама най-често, са с подгряващи свещи. И имат по-ниски емисии от старите. Връзката е пряка и непосредствена: Степен на сгъстяване и конструкция на горивната камера, пък и съставът на горивото...Друго си е "биодизел" с аромат на картофки или пържена цаца /примерно/
            Има и още но...
            Ти опитваш да дадеш "същност" на отговор, докато въпроса, човекът много ясно си го е задал.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн


              Ще изляза с чест от дискусията... )) Най-лесно е /грях ми на душата!/ да се обърнем към....


              https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90...B8%D0%B4%D0%B8


              Все пак - сигурен съм, че тук има и химици, които могат да задоволят желанията на питащия... Той пък ще ви включи в следващата си разработка като съавтори... )) Чувай, Верде! )))
              Че то било интересно. Азотния оксид бил абсолютно безвреден "райски газ". Азотния диоксид е червено кафяв? Аз съм виждал от ауспуха да излиза черен, бял или безцветен пушек. Червен - не. Не знам . Най - добре обаче е да няма пушеци. Пълна забрана, на скраб и всички на ел.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн


                Това ми напомни, че написаното от мен не е по темата, т.е. - си е спам, за което се извинявам и освобождавам "ефира"...
                Стига ве.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн

                  В грешка си! Има и други токсички азотни съединения.
                  И кои са те моля?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн


                    Рециркулацията на газовете няма нищо общо с катализатора!

                    За интеркулера грешиш. Той охлажда въздуха, преди да постъпи в двигателя. Така се повишава плътността му и може да се извърши изгарянето на по-голямо количество /порция/ впръснато гориво в поредния цикъл. Така се повишава мощността на двигателя.
                    Така да е. Но понеже темата е "Как влияят на пазара ел автомобилите" Та мисля, че за налагането им ще има развиване на много и различни истерии.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн

                      ... а и за интеркулера си чувал... /все в тая посока/...
                      Интеркулера не позволява на маслото да се загрява прекалено, защото при висока t губи качества. Система за рециркулация на газове - не съм чувал. Най вероятно имаш предвид катализатор. Само азотния диоксид е вредната емисия/от азотите де/

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг
                        И как правят конверсията? Слагат система за Add Blue? И да кажем, че нещо почиства, ама как дигаш мощноста на двигателя/така се твърди / като слагаш тор за царевица в ауспуха. Мотаят ни нещо.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг

                          Там нещата стоят различно. Все пак, всеки е свободен да си купи Евро-6, или да ползва метрото /S-бана или U-бана/...

                          Въпрос на избор!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн
                            Споко, никой няма да забрани дизелите! Системите им за неутрализиране се усъвършенстват постоянно.

                            Казвам горното с ясното съзнание, че дизеловите двигатели още дълго ще бъдат конкурентни на електромобилите, като последните имат много по-токсични производства...
                            Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                              На мен пък ми се струва, че ни хвърлят в тиквите с тези азотни окиси за да си пробутват електрическите таралясници. Бензиновия двигател развива същата температура при горене, пък там няма азотен диоксид, няма АдБлу глупости.
                              Важно е и налягането, както и междинните етапи в процеса на горене на горива с различен химически състав. Вярно е, бензиновите дават много по-малко азотни окиси. Друго гориво, друг Хоф на горенето, друго налягане и друга негова средна стойност през време на работния ход. Иначе, забдс продават - ама каквото и да е! -хората са доказали, че могат и съвест, и здрав разум да изключват.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Във въздуха има и азот, и кислород. При много високо налягане и температура, които се получават при дизелите, част от азота се окислява и се получава онова, за което питаш. Основно, причина е високата степен на сгъстяване, допринасяща, иначе, за по-висок термичен КПД и относително, по-ниския разход на гориво у дизелите.Не помня, дали е екзо-или ендотермична тази реакция но, азотните окиси са вредни и отровни, при разтваряне във вода, дават азотиста и азотна киселина. Гадост. Може да се избегнат, ако в двигателите навлиза само кислород но, директното фитриране на кислород от въздуха, е и трудно, и скъпо, и много нискоефективно. По-лесно им излиза изобщо да забранят дизелите.
                                На мен пък ми се струва, че ни хвърлят в тиквите с тези азотни окиси за да си пробутват електрическите таралясници. Бензиновия двигател развива същата температура при горене, пък там няма азотен диоксид, няма АдБлу глупости.

                                Коментар

                                Working...
                                X