Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеЗа линка по-долу с "новината":
"Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."
Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери. А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
Можем ли да си представим, че самата батерия е изградена от 1000 (примерно) отделни клетки, които в работен режим са свързани и работят съвместно, а в режим на зареждане се развързват и зареждаме всяка по-отделно, но едновременно. Възможно ли е това?
Щото виж на теория как бързо стана
Ако е възможно, решава ли проблема, който по-горе си посочил?
Коментар
-
За линка по-долу с "новината":
"Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."
Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.Last edited by d333; 26.10.2017, 00:05.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очаквамеАко един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
Коментар
-
Много актуална вметка от колегата....
'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)
Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....
И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнениеСравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".
Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.
Изводи от изследването:
"... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."
Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
Да не би да идва някаква революция в енергетиката?Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 16:00.Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../
"Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."
/и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/Last edited by безимeн; 22.10.2017, 13:44.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
Чудесно изследване,ето и резултата от него:
Заключение:
Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.
А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .
П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
Отделно лития е там при тях.
Коментар
-
Jay Gould - супер и ултра кондензаторите които може да се използват за съхранение на ток са по скъпи от литиевойонните акумулатори, съотношението тегло към съхранена енергия е много по лошо - по тежки са, саморазряда при тях е доста по висок. Напрежението при разряд варира доста - пада. Положителното е че имат дълъг живот с много по голям брой цикли на заряд и разряд. Като се направят матнитни кондензатори ще стане по сериозно за съхранение на голямо количество енергия - магнитното поле е от частици които са много малки и преминават през другата материя като електрон през футболен стадион т.е. не губят енергия, затова един постоянен магнит си губи магнитното поле много бавно. Въпроса е магнитното поле на такъв магнит да може да се завърти в дълбок вакум и да се спре да не взаимодейства с други магнитни полета извън капсулата в която се върти, разбира се трябва да лагерува на магнитни възглавници без триене.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнениеСравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
Заключение:
Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.
А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .
П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
Отделно лития е там при тях.Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеостатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията ...
Не съм смятал, но мисля, че за този сравнително дълъг период електричката ще струва по-малко разходи от другите. С което не казвам, че сегашните цени на електрически коли са приемливи - за мен те са скъпи, но точно както е прогнозирал професора от статията, цените тепърва почват падане.
А разговор с приятел (инженер е, собственик на фирма за производство на електроника от 20 г.) в края на септември, ме насочи към кондензаторите, които според него ще се наложат над батериите заради цената си и че се зарежат много по-бързо. Прилагам списък на някои производители, които са водещи или може да са между водещите в тази област http://investments.dir.bg/_wm/librar...773127&dflid=3
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
- 1 like
Коментар
Коментар