IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Aз ще дам моя директен отговор на въпроса от темата "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите". Тъй като аз не разглеждам "кибер автомобилите" (както ги нарекоха вече), с цел за купуване (в близко или далечно бъдеще), а ме интерсуват единствено и само с цел инвестиране и следване на силен тренд, то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
    Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
      За линка по-долу с "новината":
      "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

      Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
      Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
      Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
      И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
      Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
      Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.





      Посмяхме се малко със сутрешното кафе... )) Тия журналисти - с фантазиите си - ме развеселяват вече десетилетия...

      Един от тях - с една и съща "новина" за батериите - отгледа и изучи децата си, които завършиха... журналистика... Новоизпечените журналисти вече активно работят върху "новината" на татИ - и отглеждат своите деца. Такъв е животът... "Бизнесът" с "новини", особено днес, в нета - е от особено голямо значение за всички нас /вкл. и за тия, които почваме деня си с усмивка... ))

      Същественото в случая е, че новината на татИ работи от десетилетия, само леко трябва да се променят датите на очакването /което не е математическо очакване/, а е очакването да се роди поредният журналист, който първо ще побръмчи под масата с електромобилчето си, което се задвижва с батерия и енергия "от нищото" - и виждате ли - то върви!!! Дори гуми не му се сменят /т.е. - на жаргон - и гуми не "търка"/!!!

      След тия мисли на младока - той е готов да пусне първата си "научна" статия... До довечера ще имаме линкче ТУК! Кой иска да хванем бас?!!!


      Посмяхме се за пореден път, а сега да поработим /кой-каквото..., но по-сериозни неща/! Приятен ден!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.
        Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

        П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
        Повече хора може да се включат в дискусиите

        Коментар


        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
          Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
          Да си призная и аз се изненадах. Съвсем бърз сърч обаче показва, че това е не само възможно, но и вече има стандарти. Наистина, много впечатляващо.

          "Level 3 refers to Direct Current DC charging, or “fast charging.” To achieve very short charging times, Level 3 chargers supply very high currents of up to 400 Amps at voltages up up to 600Volts DC delivering a maximum power of 240kW. Within this definition there are several competing industry / commercial standards including an SAE J1772 Hybrid coupler, the so called Jumbo, and the Japanese CHAdeMO. The J1772 combo coupler for example allows charging from either a conventional, 15-amp AC wall outlet or a DC connection of up to 90 kilowatts. These systems are being proposed for public fast charging stations"

          Коментар


          • Горивото на бъдещето е метан или водород, ще се използват и двете така както сега има дизел и бензин а колите ще са ел. и най вероятно ще са малки хеликоптери.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.

              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                За линка по-долу с "новината":
                "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери. А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                Без да съм специалист в това, но да попитам?
                Можем ли да си представим, че самата батерия е изградена от 1000 (примерно) отделни клетки, които в работен режим са свързани и работят съвместно, а в режим на зареждане се развързват и зареждаме всяка по-отделно, но едновременно. Възможно ли е това?
                Щото виж на теория как бързо стана
                Ако е възможно, решава ли проблема, който по-горе си посочил?

                Коментар


                • За линка по-долу с "новината":
                  "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                  Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                  Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                  Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                  И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                  Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                  Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.
                  Last edited by d333; 26.10.2017, 00:05.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                    Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                    А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                    Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                    Всеки месец излизат такива съобщения. Реален резултат почти няма, щото всичко е в бъдеще време.

                    За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                      Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                      А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                      Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                      Коментар


                      • https://money.bg/auto/toshiba-sazdad...arezhdane.html

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
                          Малко под 90% е за горива.

                          Коментар


                          • Много актуална вметка от колегата....
                            'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)

                            Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....

                            И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                              Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                              http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                              Minavast винаги предоставя интересни четива.

                              Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".

                              Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.

                              Изводи от изследването:
                              "... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."

                              Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
                              Да не би да идва някаква революция в енергетиката?
                              Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 16:00.
                              Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                              ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                              Коментар


                              • Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../

                                "Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."

                                /и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/
                                Last edited by безимeн; 22.10.2017, 13:44.

                                Коментар

                                Working...
                                X