Първоначално изпратено от R1a1
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор. Идеята е създаване на тяло, състоящо се от редуващи се слоеве на проводник и изолатор, което си е кондензатор, като слоевете са едноатомни, то ест един слой атоми на проводник, един слой на изолатор.
Каза, че ще караш колата си с едно кубче, влизащо в джоба ти.
Предполагам, че идеята не е само руска и се надявам да се работи по света в тази насока, и се надявам приятно да ни изненадат с откритие. Нанотехнологиите са в бърз възход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fairfax Разгледай мнение
Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Засега няма и помен от открития в тази област, само се предъвкват идеи отпреди 30 години - polishing a turd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric
Имаше някъде май на тая компания или на друга все още запазени електрички, с които са разкарвали вестниците преди 100 год сутрин рано, щото бензиновите много шумели и будели гражданите.
Ама това са си чисти електрокари. С големи батерии и с много време за зареждане. Сега се е подобрило доста.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fairfax Разгледай мнение
Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеВсе някога ще дойде краят и на петролната ера, както на много други технологии останали в миналото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Вече на братята китайци ли разчитате да попречат на развитието на литиевите батерии?
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
Това не разбрах каква пречка е за развитието на батериите. Мотивът е да имат свободен достъп до ресурс. Китай са най-напред в приемането на EV и като се има предвид размера е нормално да инвестират
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????
Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди
Все някога ще дойде краят и на петролната ера, както на много други технологии останали в миналото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.
Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.
Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже
Хайде със здраве
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.
Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.
Бъди здрав!
Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.
Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже
Хайде със здраве
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
кАжи честно. Къде го чукаш, къде се пука
темата е за АВТОМОБИЛИ - какви ВЕИ, какви кораби, какви ЕКО.
relax man.
Еволюцията ще свърши работа – преди са задвижвали с въглища, сега с дизел, утре ще е нещо по-ефективно.
Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
Няма да говоря - отново и отново - за перипетиите, които са необходими, за да превърнем химичната или електрическата енергия в полезна работа /и в комфорт/. Всичко си има цена. Цена има и НЕподкупността на хората.
Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.
Иначе, темата е за автомобили, но долу твой съмишленик беше писал пост за газовите турбини, което ме провокира да му отговоря с подобен СПАМ. /ние, хората - обикновено толерираме съмишлениците си, ако и да не са прави... ..., какво пък - нали подкрепя мнението ни!/
Бъди здрав!
Коментар
Коментар