IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Безимен, мен навремето са ме учили, че целта е да се понижи вътрешното съпротивление - защото то е източника на топлина и загуби. Или нещо не стоплям нюанса?
    Иначе, нищо не пречи да превключват серийно/паралелно една камара батерии, за да си докарат желаното време за зареждане, като функция от наличната мощност на източника (контакта). Това го имаше още преди 25 години на електричките на ПСА. И все пак са ограничени от скоростта на зареждане на една батерия - т.е. в случая с 18650 - примерно час до 80%, 2 до 90% и 3 до 100% (на око). Ма*ка и на батерията се разказва - факт.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      В свинска мас или в зехтин?

      В собствен „сос”.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Да свържеш директно към източник на напрежение батерията, ще я изпържиш.
        В свинска мас или в зехтин?

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Нали?
          Както и очаквах.
          Нищо.

          Да свържеш директно към източник на напрежение батерията, ще я изпържиш.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
            Яяя, баси интересната тема съм изпуснал
            Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.

            Потвърждавам!

            Всъщност, колкото по-интересна, толкова по-несъстоятелна се оказва тезата на онзи, който твърди, че електромобилът ТРЯБВАЛО да се зарежда за времето, за което ще изпием едно кафе... Баси кафето! Кафе, което има равностойността на нова батерия /$$$ 40 000 - 50 000/ в рамките на година в експлоатация.

            .................................................. ...

            Един нюанс - ако искате го приемете... Спорът, дали се взема номиналната стойност, или се търси натоварване, отчитайки различни стойности на вътрешното съпротивление на батерията - води до един голям минус за електромобилите. Защо? Електромобилът не е разчетен да работи при различни натоварвания. /ПО ТОЯ ПОКАЗАТЕЛ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СРАВНЯВА С ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ/

            Казвах това многократно, но едва сега проблемът се поставя от разбиращи ситуацията. Много по-лесно е да дадем стойности, с които "да замажем" очите на купувача... Затова не е необходима дискусия по направление натоварвания и режими на работа. Вземаме номиналната стойност и това е достатъчно...

            .................................................. .....

            Нюансът е следният... КАЗУС!

            По някаква причина /не казвайте, че няма ПРИЧИНИ за това!/ - се повишава зарядният ток!

            Е?

            Въпрос: трябва ли да СЕ ТЪРСЯТ начини, за да се увеличи вътрешното съпротивление на батерията?

            ПОНЕ няколко човека ТУК могат да ми кажат, че това се прави /преди Мъск/, с включването на специални съединения в плочите на акумулаторите.

            .................................................. .

            Втори въпрос: какво се случва с цената на акумулаторната батерия в горният случай?

            Трети въпрос: а какво се случва с батерията при голям заряден ток /за времето, за което си пием кафето/?...

            .................................................. ..........

            Някои хора /ТУК/ наистина нямат никакво чувство за отговорност. И правилно! Никой не им плаща, за да влизат в положението на купувача!

            .................................................. ..........

            Накрая: ако търсим начини за увеличаване на вътрешното съпротивление на батерията /от гледна точка БЕЗОПАСНОСТ в експлоатация!!!/ - до каква степен могат да ни помогнат сметките, направени при номинални стойности и липса на натоварване? Ще сме доста далеч от истината!

            -------------------------------------------------------------------

            Припомням част от актуалните цени:
            модел Пробег при НОВА батерия USD
            Tesla Model 3 Standard Range 320 35 000
            Tesla Model X 75D 360 83 000
            Tesla Model X Standard Range 360 83 000
            Tesla Model S 75D 360 77 000
            Tesla Model S Standard Range 420 78 000
            Tesla Model X Performance 440 104 500

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Казах, няма да те бия. ЖувЕй.
              Нали?
              Както и очаквах.
              Нищо.

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                И ето сега една батерия, която всъщност е част от на тесла батерията:

                Вече направихме достатъчно за да се изясни описанието на батериите и как това става, бихме могли да продължим с конкретен пример - батерията по-горе.
                Нека помолим известният изобретател Пирамид да ни помогне, като пресметне вътрешното съпротивление на тази батерия, и съответно напреженията при които тази батерия ще се зареди напълно за един час, и каква топлина тази батерия ще отдели.

                Пирамид?

                Казах, няма да те бия. ЖувЕй.

                Коментар


                • И ето сега една батерия, която всъщност е част от на тесла батерията:

                  Вече направихме достатъчно за да се изясни описанието на батериите и как това става, бихме могли да продължим с конкретен пример - батерията по-горе.
                  Нека помолим известният изобретател Пирамид да ни помогне, като пресметне вътрешното съпротивление на тази батерия, и съответно напреженията при които тази батерия ще се зареди напълно за един час, и каква топлина тази батерия ще отдели.

                  Пирамид?

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                    Яяя, баси интересната тема съм изпуснал
                    Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.
                    Да де, но и ти и прецаканото усложнявате нещата с динамични товари.
                    Споменах вече причините поради които се променя вътрешното съпротивление на батерията,
                    но да кажа още веднъж, че ставаше въпрос за данни, които се дават за една батерия в номинални величини.
                    То и няма друг начин за оценка - данните се дават само в номинални стойности.
                    Но това е достатъчно например за оразмеряване на зарядни устройства. А и се спомена по-назад за скоростта на зареждане на батериите на тесла... В случая размерът няма значение...
                    ...
                    Но ето, вече има достатъчно данни, и дори този който само кълне като стара бабичка може да се справи... Подозирам обаче че няма, а нещата стават по-интересни при зареждане...

                    Last edited by Имхотеп; 25.08.2019, 18:54.
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Яяя, баси интересната тема съм изпуснал
                      Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
                        Браво, браво но не съвсем, защото исках да кажа по-доле, че не е правилно да се смята r по тези данни. (За съжаление не знам как точно са приели да ги оценяват батериите наистина), и нека си позволим още малко разяснение по случая
                        Така направеното изчисление не е коректно велики фараоне, не отчита натоварването и няма особена стойност. Ще опитам да обясня: (надявам се да не ви отегча с малко приложна аритметика)
                        От дадените показатели имаме някакво напрежение на батерията (u) и някаква мощност (p) при атомобил в покой
                        Какво се случва обаче в динамичен режим, т.е. в реална ситуация, когато атомобиля потегля - изведнъж токът нараства, напрежението примерно пада, А промени в параметрите наричаме диференциали (разлики) и да видим как е с числата: (не е толкова ужасно, колкото звучи ):
                        1) u = r.i е статичен вид, а вече в диференциален става
                        1.1) du = d(r.i)=i.dr + r.di (Според Лайбниц)
                        Нещата при натоваране обаче биха се случвали като променливи и във времето, т.е. да разгледаме процеса за някакъв малък интервал време dt, получаваме:
                        1.2) d(u)/dt = i d(r)/dt + r d(i)/dt (иначе казано по-0бщия вид на ф-ла 1). )
                        От друга страна знаем , че показателят капацитет (C) се дефинира чрез i=C.du/dt, т.е. du/dt = i/C, което и заместваме в 1.2) получаваме:
                        1.3) i/C = i d(r)/dt + r d(i)/dt
                        Обърнете внимание, Велики фараоне, че данните за (u) и (p) на батерията бяха в покой и тогава нямаме ток т,е. i=0 както и di/dt =0, ako поставим тези нулеви стойности горе, то 1.3) се превръща в тъждество 0=0 за всякакви значения на (r). Т.е. не можем да кажем нещо конкретно за r при ненатоварен режим, (каквито са данните) и е погрешно ваденето на заключения за вътрешното съпротивление че и бъдещето на ел.атомобилите, базирани само на тези данни, (щеше да е много лесно да се смята само с тях, но нали се сещате, че и да беше така, все някой щеше да ги е насметнал отдавна и да е отказал "Мъск"-овете да се захващат изобщо с тези ел.неща)
                        не е препоръка
                        ps. Може би за радост обаче "Мъск"-овете не се отказват и успяват да създават все по-добри атомобили пък ние оставаме с надеждата, че един ден ще дишаме и по-чист въздух
                        Абсолютно вярно. За r при товар 0 може да кажеш стойността му. Това е начин за оценка на която и да било батерия в номинални стойности, които са дадени от производител.
                        Според мен при товар не се променя, но се променя от температурата - колкото по-топло - по-ниско и обратното.
                        Предлагам да не вземаш в предвид динамични товари, защото тогава нещата стават както твоето 1.1.
                        Но за простота да диференцираме твоето 1.1 до само един момент от времето. Тогава използваме само 1.
                        Но е нужно да измерим и напрежението върху вътрешното съпротивление в този момент, за да оценим и загубите в самата батерия. Използваме закона на Кирхов за напрежението, и
                        Vb =Vi+Vl, и Vi=Vb-Vl.
                        Вътрешното съпротивление ще се промени с течение на времето в зависимост от това колко стара е батерията. Променя се и от топлината както споменах.
                        Добавих картинка по-долу, и да добавя, че батерия се оценява по номинал, и статично, при даден товар.




                        Както казах, нещата са като две и две, но не за всички.
                        Някои могат само да нареждат отстрани като стари бабички, и никога, ама никога не са дали какъвто и да било принос към каквато и да било тема.
                        Last edited by Имхотеп; 25.08.2019, 17:39.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Уточнение: Не съм твърдял, че ще си признае. Няма признаци за фактическа компетентност, нито силата да признае публично грешка. Мен са ме учили слаби да не бия та, ще живее.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Е, прецакано, браво!
                            Елементарно е, но за някои е мистерия.
                            Някои требва да измерят.

                            За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                            Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                            Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                            Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                            Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                            Поздрави.

                            А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                            Нямах времето нито желанието, да ти обяснявам. Прецаканото го стори за мен, с което, му благодаря но...Ти пак нищо няма да разбереш.

                            До Прецаканото:
                            1. Пак Благодаря и,
                            2. Импотецият е болен хейтър, мотивиран от завист поради неспособността на въпросния, сам да направи нещо смислено. Не се връзвай на болни мозъци. Пази нервите и себеуважението си.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Е, прецакано, браво!
                              Елементарно е, но за някои е мистерия.
                              Някои требва да измерят.

                              За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                              Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                              Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                              Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                              Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                              Поздрави.


                              А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                              Браво, браво но не съвсем, защото исках да кажа по-доле, че не е правилно да се смята r по тези данни. (За съжаление не знам как точно са приели да ги оценяват батериите наистина), и нека си позволим още малко разяснение по случая
                              Така направеното изчисление не е коректно велики фараоне, не отчита натоварването и няма особена стойност. Ще опитам да обясня: (надявам се да не ви отегча с малко приложна аритметика)
                              От дадените показатели имаме някакво напрежение на батерията (u) и някаква мощност (p) при атомобил в покой
                              Какво се случва обаче в динамичен режим, т.е. в реална ситуация, когато атомобиля потегля - изведнъж токът нараства, напрежението примерно пада, А промени в параметрите наричаме диференциали (разлики) и да видим как е с числата: (не е толкова ужасно, колкото звучи ):
                              1) u = r.i е статичен вид, а вече в диференциален става
                              1.1) du = d(r.i)=i.dr + r.di (Според Лайбниц)
                              Нещата при натоваране обаче биха се случвали като променливи и във времето, т.е. да разгледаме процеса за някакъв малък интервал време dt, получаваме:
                              1.2) d(u)/dt = i d(r)/dt + r d(i)/dt (иначе казано по-0бщия вид на ф-ла 1). )
                              От друга страна знаем , че показателят капацитет (C) се дефинира чрез i=C.du/dt, т.е. du/dt = i/C, което и заместваме в 1.2) получаваме:
                              1.3) i/C = i d(r)/dt + r d(i)/dt
                              Обърнете внимание, Велики фараоне, че данните за (u) и (p) на батерията бяха в покой и тогава нямаме ток т,е. i=0 както и di/dt =0, ako поставим тези нулеви стойности горе, то 1.3) се превръща в тъждество 0=0 за всякакви значения на (r). Т.е. не можем да кажем нещо конкретно за r при ненатоварен режим, (каквито са данните) и е погрешно ваденето на заключения за вътрешното съпротивление че и бъдещето на ел.атомобилите, базирани само на тези данни, (щеше да е много лесно да се смята само с тях, но нали се сещате, че и да беше така, все някой щеше да ги е насметнал отдавна и да е отказал "Мъск"-овете да се захващат изобщо с тези ел.неща)
                              не е препоръка
                              ps. Може би за радост обаче "Мъск"-овете не се отказват и успяват да създават все по-добри атомобили пък ние оставаме с надеждата, че един ден ще дишаме и по-чист въздух

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

                                1) u=r.i -> r=u/i
                                2) p=u.i -> i=p/u
                                i от 2) поставяме в 1), следва 3)
                                3) r=u/(p/u)=(u^2)/p
                                записахме с малки букви, за да означим в общия случай комплексни величини, но...
                                Ako се осланяш на тази "бабешка" сметка, велики фараоне, мисля, че грешиш. Според мен в атомобиля няма как да няма поставени ограничители (регулатори) на тока (електронно реализирани, които дефакто могат да симулират по-голямо вътрешно а и динамично 'r' и горните сметки компрометират представата за реалното 'r' на акумулаторите.) Все пак имай предвид, че въпросната сметка е за стационарен режим, т.е. ако извадиш акумулаторя и измериш само него, но в атомобиля вече се навързват купища вериги и по споменатите параметри и начин горе, вече не знаеш кое r всъщност мериш, както и това, че в атомобиля - u=u(t, Т), i=i(t, Т), p=p(t, Т) и следователно r е може би r(t, Т) - т.е. в различни моменти по горните сметки ще отчетеш различно r, например ще е едно при старт и друго при набрана вече скорост и само поддържането й, както и при включ-изключ на разни консуматори, както и при различни сезони, брой цикли на зареждания и т.н.
                                Е, прецакано, браво!
                                Елементарно е, но за някои е мистерия.
                                Някои требва да измерят.

                                За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                                Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                                Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                                Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                                Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                                Поздрави.


                                А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X