IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Строго погледнато, дращиш глупости.
    Aко е на изпит в МЕИ - да, но така цитирана скоростта на зареждане е удобна и вече приета мярка.

    Относно цената на ядрения ток - отдавна не съм се интересувал, а май е интересно. Подозирам че е поскъпнал поне двойно през последните 10 години, донякъде заради необходимостта от повишена безопасност и най-вече по политически причини. Едва ли е много важно каква е истината - ядрена енергетика повече няма да има. Както и автомобили с двг. Инвестиционни решения трябва да се взимат само на базата на тази реалност.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      И какъв е проблема с км/ч да се измерва и друго? Няколко милиона по света я използват точно тази тази единица - всъщност всички в допир с тази сфера. Те глупаци, само той умен. В джаули ще я измерват, та като закъсат на пътя да смятат защо. Ти не си ли чул израза "харчи 7 литра на 100км"? За дизелите бабуни няма ли? Или още си на каруца и четеш в нея физика за начинаещи?

      Нищо по-умно не си казал досега от второто си изречения.
      Определено, не си интелектуално обременен

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        2. С км/ч ("километри в час") се измерва СКОРОСТ.
        Строго погледнато, дращиш глупости.
        И какъв е проблема с км/ч да се измерва и друго? Няколко милиона по света я използват точно тази тази единица - всъщност всички в допир с тази сфера. Те глупаци, само той умен. В джаули ще я измерват, та като закъсат на пътя да смятат защо. Ти не си ли чул израза "харчи 7 литра на 100км"? За дизелите бабуни няма ли? Или още си на каруца и четеш в нея физика за начинаещи?

        Нищо по-умно не си казал досега от второто си изречения.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

          Ти погледна ли линка? Там в км/ч ли е дадено? Аз ли съм го измислил?

          Напоследък това е стандартната мерна единица тъй като човек може да сравнява бързо между ел.коли с най-различни батерии, зарядни и естествено когато е на път да си направи сметката бързо или преди пътя да си сметне къде да спре и за колко време. Коя е по-добра единица според тебе? Сигурен съм, че ще я наложиш за два дни пред цял свят.
          1. В текста на поста си, ТИ си го писал. Гледам, какво си писал ТИ. Което не пречи, и в цитирания документ, да е писал някой идиот.
          2. С км/ч ("километри в час") се измерва СКОРОСТ. Енергията се измерва в киловатчасове.
          3. В зависимост от скоростта, вятъра, наклона, сложността на трасето и т.н. за пътя, който изминаваш, се харчи различна енергия.
          Като обобщим:

          Строго погледнато, дращиш глупости.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Ей това ме уби, да зареждаш км/ч. Ти няк'ва нова техника и нАука ше 'змислиш.
            Ти погледна ли линка? Там в км/ч ли е дадено? Аз ли съм го измислил?

            Напоследък това е стандартната мерна единица тъй като човек може да сравнява бързо между ел.коли с най-различни батерии, зарядни и естествено когато е на път да си направи сметката бързо или преди пътя да си сметне къде да спре и за колко време. Коя е по-добра единица според тебе? Сигурен съм, че ще я наложиш за два дни пред цял свят.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

              Човекът е учил "Управление на производството" ли беше. Не е учил закона на Ом. Тук е просто за да ни обясни колко сме тъпи.
              Да вземем пример Nissan Leaf
              https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

              Те дори всичко са ни написали и няма какво да смятаме. С твоите 30А уцелваш точно 30 * 220 = 6.6кВ като ще зареждаш по 34км/ч
              С интерфейс CHAdeMO ще зареждаш 240км/ч
              А най-новото зареждащо на Тесла от март зарежда по 1600км/ч което си е като да спреш да си налееш бензин и да има 2-3ма преди тебе
              Ей това ме уби, да зареждаш км/ч. Ти няк'ва нова техника и нАука ше 'змислиш.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                Не мога да разбера - на тъп ли се правиш или ти идва отвътре???
                Колко пъти трябва показваме едно и също - енергията от възобновяеми източници е два пъти по-евтина от Ядрената. И причината е че изграждането на ядрен реактор е скъпо удоволствие ВЕЧЕ.
                Ей, колко пъти съм написал подобни работи и в следващия пост ти казва "добре е да си имаме евтин ядрен ток" или всякакви подобни. Това е направо български феномен. Цитира ти някакви мантри от Априлския пленум на Партията. Вече където и да отвориш на интернет си пише, че ядреният ток е скъп. Ето това намирам за 2 секунди
                https://www.ucsusa.org/nuclear-power/cost-nuclear-power

                "In the dawn of the nuclear era, cost was expected to be one of the technology's advantages, not one of its drawbacks. The first chairman of the Atomic Energy Commission, Lewis Strauss, predicted in a 1954 speech that nuclear power would someday make electricity “too cheap to meter.”

                Значи всеки там знае, че яреният ток е скъп, а това което ни говори безимен сега 2019-та е говорено там от някой си Люи Щраус през 1954 година! Не ми е ясно как може да живееш в годините на развит интернет и да ти се мътят все технологии в главата от 1954-та. Тия хора четат някакви конспирации от сутрин довечер, гледат ТВ Алфа и подобни. Иначе няма как.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                  Aми не, ако инсталацията може да пуска поне 30А зарядното ще работи. Няма да зарежда бързо, но ще зарежда. За една нощ ще зареди всякакъв акумулатор.
                  Човекът е учил "Управление на производството" ли беше. Не е учил закона на Ом. Тук е просто за да ни обясни колко сме тъпи.
                  Да вземем пример Nissan Leaf
                  https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

                  Те дори всичко са ни написали и няма какво да смятаме. С твоите 30А уцелваш точно 30 * 220 = 6.6кВ като ще зареждаш по 34км/ч
                  С интерфейс CHAdeMO ще зареждаш 240км/ч
                  А най-новото зареждащо на Тесла от март зарежда по 1600км/ч което си е като да спреш да си налееш бензин и да има 2-3ма преди тебе

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Странниците заменят нови празни акумулатори срещу пълни, но с неизвестен ресурс, най-вероятно "нов внос от Германия"

                    Рисково, прав си.
                    Сега, има си начини, аз ли да те уча, за реклама, гаранции и т.н. Не знам, дали вече се вграждат, какви и с показване на какво (киловатчасове, % , иливътрешно съпротивление или нещо още?) индивидуални контролери към батериите но, в един момент... Някога, масово, крадяха чистачки, гуми и т.н. Постепенно, нещата се уталожват. И тук така би трябвало да стане, надявам се.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin

                      А бе смешко, защо не се гръмнеш- с 220 волта може да заредиш само на баба си количката на батерии- едно ролерче/скутерче БМВ иска трифазен ток
                      Aми не, ако инсталацията може да пуска поне 30А зарядното ще работи. Няма да зарежда бързо, но ще зарежда. За една нощ ще зареди всякакъв акумулатор.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        и предлага на странниците с EV-та.
                        Странниците заменят нови празни акумулатори срещу пълни, но с неизвестен ресурс, най-вероятно "нов внос от Германия"

                        Рисково, прав си.

                        Коментар


                        • ...Докато се препираме, се сетих за вид бизнес: Крайпътно, ресторантчето, си инсталира яко ВЕИ - турбина, соларки и каквото се сетиш - и взема няколко (когато ги стандартизират) батерии, които, помпи директно от ВЕИ-то и предлага на странниците с EV-та. Рисково. Донякъде. Но, един ден, ще има.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            Признаваш, че България била ЯВНО С ДЕСЕТИЛЕТИЕ пред останалия свят... За това, АКО Живков се надигне отнякъде - ще те благослови!
                            Признавам. Щом можем да закараме тока от АЕЦ Белене до Черна гора, вероятно и без пари.

                            В държавата с най-развитата енергетика в света САЩ нямат още такова добро свързване. Ако купиш ток в Ню Йорк изобщо няма как да го закараш до Тексас или до Калифорния. До Маями може да го забуташ с някакви усилия.

                            Да не говорим пък за бедната Русия, където 20 милиона не са свързани изобщо към общата мрежа. Дали пък с тях не можем да направим Белене, хем и те ще се свържат към мрежата най-накрая. А ако остане ток, тъй като АЕЦ-овете са "с неизчерпаема мощност" може да потърсим партньори по Филипините и Австралия. Бойко да взима направо самолета и да лети.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                              ..........................................
                              Като казах Белене, та се сетих - щели сме да го правим с Черна гора. Понеже съм ходил до Будва и Котор и знам какви чукари са и къде се намират мога да кажа, че България е явно с десетилетия пред останалия свят по пренос и разпределение на ток, така че изобщо не се тревожете за някакви си зарядни за коли - откъде сме щяли да пренасяме тока им.
                              ....................................

                              .

                              Гледам - пак си кривнал встрани от "демократическите" опорни точки!

                              Признаваш, че България била ЯВНО С ДЕСЕТИЛЕТИЕ пред останалия свят... За това, АКО Живков се надигне отнякъде - ще те благослови!


                              .................................................. ............


                              Та, какво казваш? Много неща "демократите" не са успели да ликвидират, да затворят, да сринат до основи?

                              Така е, но за ДОГОВАРЯНЕ спирането на двата реактора на Козлодуй времето точно им стигна!


                              .................................................. ......................

                              В интерес на истината - далекопроводите високо напрежение НЕ СА БОЯДИСВАНИ - 30 години, след "демократичните промени" - след продажбата на новия собственик, който щял да се грижи като добър стопанин, за разлика от държавата... Да си имаме новите собственици!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                                О, то в ЕРП-та хилядарки ще ми искат. Ще ми кажат "без рушветче не може"? А ако ида и кажа, че правя проект за Кауфланд или че Фандъкова ме е пратила защото от ЕС искат минимум 2000 станции в София ще посмеят ли? В София през няколко стотин метра има трансформатор, няма от Белене да го караме този ток.

                                Като казах Белене, та се сетих - щели сме да го правим с Черна гора. Понеже съм ходил до Будва и Котор и знам какви чукари са и къде се намират мога да кажа, че България е явно с десетилетия пред останалия свят по пренос и разпределение на ток, така че изобщо не се тревожете за някакви си зарядни за коли - откъде сме щяли да пренасяме тока им.

                                Какво като си ходил до Будва и Котор? Що не отиде и до Дубровник?

                                Щеше да разбереш КОЙ е с десетилетия пред останалия свят по туризъм, оттам и инвестиции.

                                .................................................. .....

                                За /безплатни/ зарядни станции НЕ СЕ тревожа, защото електромобилите са бита карта.

                                Първо - от съвременните дизели! Второ...

                                ... от плъг ин хибридите! /по-евтини от електромобилите /!!!/ и - ако имаш проблем с батерията - минаваш на двигателя с вътрешно горене!/

                                Вече казаХМЕ, че в Западна Европа хората не пасат тревица, очевидно "емисарите" с линкчетата не предат ТАМ/, което пък означава, че не се кланят на Мъск, а по-скоро на Япония...

                                .................................................. ........

                                Плъг ин хибридите - за тия, които искат да сменят дизелчето, но пък защо да се сменя и то? /едва ли някой се блазни от някакви преференции/

                                Коментар

                                Working...
                                X