If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Предлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.
Освен пирамидата, не виждам кой друг може да се заеме с тази работа.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Предлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.
Тук виждам голямо неразбиране по въпроса за "рекуперация".
Няма баласт тук. Т.нар. контролер, най-грубо казано изпълнява ролята на реле-регулатор за алтернатор. Т.е токът не е непрекъсната величина. Той е точно толкова, колкото е необходим в момента или по-малко. Зарядния ток де,
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Елемент от верига. Последователно свързан. Естествено, не директно. Първо генератор. Ама контролер или не, токът трябва да се поеме...или да се изхвърли върху баласта. Да видим обаче: еднаква енергия, еднакъв баласт, еднакъв контролер и различна батерия...
Баластът отдавна е активен товар, а не прост реотан. Та няма как да е еднакъв след като се определя от контролера. Нито пък поемането трябва да става в реално време - малък и евтин капацитивен буфер може да го разтегне във времето с минимални загуби.
Технологиите са мръднали доста от предния век. А познанията ни?
Специално писах за детската градина. Батерията естествено не се използва директно за спирачка.
Елемент от верига. Последователно свързан. Естествено, не директно. Първо генератор. Ама контролер или не, токът трябва да се поеме...или да се изхвърли върху баласта. Да видим обаче: еднаква енергия, еднакъв баласт, еднакъв контролер и различна батерия...
Kой краен случай?
В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.
Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
E добре де, ми в крайния случай какво се получава?
Kой краен случай?
В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.
Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
Pyramid - при зареждане на литиевойонна батерия през контролер няма да получиш същественна разлика в спирачния ефект на рекуперацията в зависимост от това дали е заредена или празна.
Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
Въпроса ти няма никаква стойност от гледна точка на спирането, пък и зареждането на батерията.
Първо, при спиране се използват обикновени спирачки, които работят заедно със ъъъ... Рекуперацията. Т.е в зависимост от това колко силно си натиснал спирачката контолера преценява каква част да използва за рекуперация (ако трябва), съответно това е баланс между спирачките и рекуперацията.
Второ, във връзка с първото, е безсмислено дори да се поставя такъв въпрос, при положение че батерията не е спирачен механизъм и няма никакво отношение в ел кола.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Не идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.
Всъщнпст това "синьото" е малко опростен вариант на реалната ситуация. Обикновено за J се казва че е приведения инерционен момент на всички въртящи се части, В случея на ДВГ това са всички колянови валове зъбни колела в скоростната кутия и диференциала, кардановия вал ако го има и т.н. В случея на Ел Мобила това е ротора на Ел Двигателя. А той обикновено е масивен. стоманене и шпекован с медни проводници, накратко тежък. Що се отнася до коелалта да тяйната маса съотнесена към теглото на автомобила е малка но във формулата участва инерциония момент. Т.е. зависи как масата е разпределена около оста на въртене и може и да е малка но е в перифериата на колелото. Към това добавете и ъгловата скрост на квадрат. Или за по-просто оборотите в секунда на квадрат умножени по шест. Те това прави връзката скорост енергия нелинейна. Така че хич не я пренебрегвайте. Все пак говорим за едни 10-14% икономии не за икономии в пъти.
Състоянието на акумулатора по никакъв начин не може да влияе на спирачния път. Тия коли да не са проектирани в детската градина?
А ето моя отговор: Понеже, разредената батерия е с по-ниско напрежение, превключените в генераторен режим двигатели, имат по-високо натоварване, т.е., разредената батерия абсорбира по-добре енергията при спиране. Оттам и по-малкият ѝ спирачен път. Еднаквите килограми,- както зададохме в началото, означават еднаква кинетична енергия на (не)заредената батерия, а натрупаната при заряда електрическа енергия, не се отчита. Освен, разбира се, като състояние на обекта „батерия”. Друг вид е. По-доброто рекуперативно спиране е в резултат спирачен товар.
Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
Състоянието на акумулатора по никакъв начин не може да влияе на спирачния път. Тия коли да не са проектирани в детската градина?
Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
Коментар