IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Проблема с малкото върната енергия е от 2 части:
    1-во, при тръгване (или ускорение), КПД-то на двигателя пада (има един момент, в който разликата е минимална, в повечето време е до 30% надолу при пълна газ) - останалото си заминава като топлина (кеф ти през контролера, кеф ти от съпротивлението на намотките). Тая жега не може да се възтанови. Ротора например при ниски обороти дърпа 11А, което са киловат и канче.
    2-ро, при повечето случаи, се налага да спреш доста по-бързо отколкото си тръгнал (айде при Теслата може и да не е така, но в случая говоря за малката гнида). Е няма как един 20квт двигател, който засилва колата до 50 за 5 секунди, да я спре до 0 за 1 секунда... За това ще ти трябва поне 100квт генератор, и то такъв, че да може да генерира ток при всякакви обороти...тоя на 106-цата спираше ефекта на моторна спирачка (генератор) под 1600об/м.
    Отделно, енергията за поддържане на някаква определена скорост винаги си е загуба - триене, челно съпротивление и др.

    За маховика - той е като акумулатор на енергия. Като ти сецне източника - можеш да я ползваш. За да го завъртиш до някакви обороти - хабиш определена енергия, която за да го спреш после - или с триене я правиш на топлина, или полезна работа (бута колата), или с генератора я правиш на ток (ако можеш). Ся, ясно е че е пренебрежимо малка в сравнение с кинетичната енергия на колата (щото скоростта зависи от оборотите на колелото и 2-те са свързани - реално Е зависи само от един параметър - обороти на мотора, а колата е бая по-тежка от 4 гуми) - кой каза, че не търкаляш колата по таван , но я има.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
      Пътуващите също са тежко нещо в състава на ППС-то, но те са именно пътуващи, които - без МНОГО ОТ "тежките неща в състава на ППС-то" - обикновено наричаме пешеходци...

      Абе, вие - пирамидите - и фараоните в тях - зная, че толкова време откарвате заедно. Редно е да търсите взаимната си подкрепа... ))
      Ти акъл не давай. След култовите ти въпроси за изохорния процес в двг и колко е трудно да смениш ротор в ел двигател, за теб мълчанието е злато.

      Last edited by Имхотеп; 04.09.2019, 15:01.
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

        Не може за се обединят в едно, защото движенията са различни, линейно и въртеливо.
        Пример: при колела с една и съща маса това с по-голям диаметър ще поема-отдава повече кинетична енергия на въртеливо движение, но ще имат една и съща енергия на линейното движение. Може би те смущава, че колелата участват едновременно в праволинейното и във въртеливото движение и масата им трябва да влезе два пъти в изчислението на общата енергия.
        Още пример може да се представи с маховиците като резервуар на енергия. Те обикновено са стационарни, но поемат-отдават енергия.
        Бе не съм много по механиката, но например ако вземем крайни стойности то се получава че печелиш енергия от нищото.
        Например най-високата скорост е тази на светлината. Теоретично ако някоя "кола" се движи с тази скорост, то би се получило че въртенето на колелата добавят още енергия, ако пропуснем факта че части от тези колела ще се движат със скорост по-голяма от тази на светлината.
        Друг пример е изстрелян снаряд с въртеливо движение. Да, привидно носи повече енергия, но пък ако се изстреля от гладкоцевно оръдие то скоростта му ще е по-голяма. Т.е част от енергията се превръща във въртеливо движение.
        В случая, с електричката и формулата ти, според мен би трябвало да остане същата, като скоростта се раздели на два компонента. Е тук требва да кажат хора занимавали се с такива неща. Благодаря все пак, но предлагам за простота да не добавяте отделна енергия във формулата.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Ето един Белгиско-Холандски форум на собственици на Ел Мобили Тесла 3Х и S.
          https://teslamotorsclub.com/tmc/thre....35978/page-96
          Хората споделят обективна информация. Данните са доста позитивни, за Ел. Мобилите, на първо четене.

          Коментар


          • Чопля семки и наблюдавам.

            Не влизам в маховика, защото не искам да съм магарето там, където се ритат атовете. Според поговорката те отнасяли къчовете.

            Коментар


            • Пътуващите също са тежко нещо в състава на ППС-то, но те са именно пътуващи, които - без МНОГО ОТ "тежките неща в състава на ППС-то" - обикновено наричаме пешеходци...

              Абе, вие - пирамидите - и фараоните в тях - зная, че толкова време откарвате заедно. Редно е да търсите взаимната си подкрепа... ))

              Коментар


              • Да се върнем на маховика: Той отдава енергия едва, след като се създаде път/мост за нея към пътя. ДОТОГАВА,е едно тежко нещо в състава на ППС-то.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                  Е тоова синьото е малко по сложно от "вътрешното съпротивление". Но гледам че съфорумците се справят добре с него и доста грамотно са ти го обяснили. Радвам се че съм допринесъл с нещо за разширяване обхвата на дискусията.
                  Интересен момент: Това, синьото, е на лагери и, чрез тях, само масата на колелата, е част от кинетичната енергия. Моментът на инерция натрупва ротационна, около ос, без степен на свобода за нея. Колата не се премята. С каквито и колела да я обзаведеш. Аналогия? Атом в макросвета. Кинетична енергия на електроните - бол но, пред света, при ускоряване и забавяне, тя не се отчита. Щото, атомът е затворена система.
                  И автомобилът така. А видинките...ами те си бяха калпави, с лошо сцепление и гума - Боклук та, какво искаш от/с тях?
                  Last edited by Pyramid; 04.09.2019, 12:10.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                    Не може за се обединят в едно, защото движенията са различни, линейно и въртеливо.
                    Пример: при колела с една и съща маса това с по-голям диаметър ще поема-отдава повече кинетична енергия на въртеливо движение, но ще имат една и съща енергия на линейното движение. Може би те смущава, че колелата участват едновременно в праволинейното и във въртеливото движение и масата им трябва да влезе два пъти в изчислението на общата енергия.
                    Още пример може да се представи с маховиците като резервуар на енергия. Те обикновено са стационарни, но поемат-отдават енергия.

                    Не съм чел дискусията надолу, но те подкрепям! Дал си много разбираем пример, който може да бъде асимилиран, дори и от човек-фараон...

                    Това, че маховикът акумулира енергия, която впоследствие отдава - /вероятно/ може да обясни всеки ... фараон.

                    Да допълня: точно така действат и демпферите, които "гасят" усукващите трептения в двигателите...

                    Защо ги "гасят" и как точно ги "гасят" - предмет на някои дисциплини във вузовете, които някои фараони са посещавали /май/..., което пък не пречи сега да се вживяват в ролята на /видите ли/ - изпитващи... ))
                    Last edited by безимeн; 04.09.2019, 11:59.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
                      Е тоова синьото е малко по сложно от "вътрешното съпротивление". Но гледам че съфорумците се справят добре с него и доста грамотно са ти го обяснили. Радвам се че съм допринесъл с нещо за разширяване обхвата на дискусията.

                      Коментар


                      • Някъде бях чел за окислителни електрически елементи, в които енергията на окисление на дадено вещество преминава пряко в електрическа. Реагират с кислорода от въздуха. Те са еднократни и се предвижда бързата им смяна за минути в станции по пътя. Били равни на бензина по енергоемкост, само че продуктът на окисление не отива във въздуха, а остава в елемента, който след това може да бъде рециклиран.
                        Изглежда ми доста перспективна идея за електротранспорта.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
                          Не може за се обединят в едно, защото движенията са различни, линейно и въртеливо.
                          Пример: при колела с една и съща маса това с по-голям диаметър ще поема-отдава повече кинетична енергия на въртеливо движение, но ще имат една и съща енергия на линейното движение. Може би те смущава, че колелата участват едновременно в праволинейното и във въртеливото движение и масата им трябва да влезе два пъти в изчислението на общата енергия.
                          Още пример може да се представи с маховиците като резервуар на енергия. Те обикновено са стационарни, но поемат-отдават енергия.
                          Last edited by grisow; 04.09.2019, 10:12.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
                            В част от черното колелата участват като маса.. Ротационната им енергия очевидно се добавя, както правилно си отбелязал

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


                              Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

                              Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
                              Ротационата енергия на колелата едно време шофьорите я забелязваха много бързо слагайки по ефтините но и по тежки "Видинки". Спирачния път се увеличаваше. Включих я във формулата защото е факт и защото изрично беше споменато, че гумите са по-солидни.
                              Пробега се увеличава с 10-15 или да речм до 20% но при определени условия. Ако караш по магистрала може и да не усетиш никакво увеличение. И освен това рекуперацията не се постига с "минимални усилия". Плащаш си я но не ти го казват. Ей затов я предъвквам. В цялата история с Ел. Мобилите има прекалено много митология и недоизказани неща.
                              И не съм скептик относно Ел Мобилите. Те са факт. Развиват се бурно. Присъстват осезаемо и ще са част от света окло нас. Обаче ще породят проблеми които, са добре известни на специалистите и които трабва овреме да се осветлят пред широката публика..

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
                                Аз. И да не разводняваме с глупости.

                                Коментар

                                Working...
                                X