Проблема с малкото върната енергия е от 2 части:
1-во, при тръгване (или ускорение), КПД-то на двигателя пада (има един момент, в който разликата е минимална, в повечето време е до 30% надолу при пълна газ) - останалото си заминава като топлина (кеф ти през контролера, кеф ти от съпротивлението на намотките). Тая жега не може да се възтанови. Ротора например при ниски обороти дърпа 11А, което са киловат и канче.
2-ро, при повечето случаи, се налага да спреш доста по-бързо отколкото си тръгнал (айде при Теслата може и да не е така, но в случая говоря за малката гнида). Е няма как един 20квт двигател, който засилва колата до 50 за 5 секунди, да я спре до 0 за 1 секунда... За това ще ти трябва поне 100квт генератор, и то такъв, че да може да генерира ток при всякакви обороти...тоя на 106-цата спираше ефекта на моторна спирачка (генератор) под 1600об/м.
Отделно, енергията за поддържане на някаква определена скорост винаги си е загуба - триене, челно съпротивление и др.
За маховика - той е като акумулатор на енергия. Като ти сецне източника - можеш да я ползваш. За да го завъртиш до някакви обороти - хабиш определена енергия, която за да го спреш после - или с триене я правиш на топлина, или полезна работа (бута колата), или с генератора я правиш на ток (ако можеш). Ся, ясно е че е пренебрежимо малка в сравнение с кинетичната енергия на колата (щото скоростта зависи от оборотите на колелото и 2-те са свързани - реално Е зависи само от един параметър - обороти на мотора, а колата е бая по-тежка от 4 гуми) - кой каза, че не търкаляш колата по таван , но я има.
1-во, при тръгване (или ускорение), КПД-то на двигателя пада (има един момент, в който разликата е минимална, в повечето време е до 30% надолу при пълна газ) - останалото си заминава като топлина (кеф ти през контролера, кеф ти от съпротивлението на намотките). Тая жега не може да се възтанови. Ротора например при ниски обороти дърпа 11А, което са киловат и канче.
2-ро, при повечето случаи, се налага да спреш доста по-бързо отколкото си тръгнал (айде при Теслата може и да не е така, но в случая говоря за малката гнида). Е няма как един 20квт двигател, който засилва колата до 50 за 5 секунди, да я спре до 0 за 1 секунда... За това ще ти трябва поне 100квт генератор, и то такъв, че да може да генерира ток при всякакви обороти...тоя на 106-цата спираше ефекта на моторна спирачка (генератор) под 1600об/м.
Отделно, енергията за поддържане на някаква определена скорост винаги си е загуба - триене, челно съпротивление и др.
За маховика - той е като акумулатор на енергия. Като ти сецне източника - можеш да я ползваш. За да го завъртиш до някакви обороти - хабиш определена енергия, която за да го спреш после - или с триене я правиш на топлина, или полезна работа (бута колата), или с генератора я правиш на ток (ако можеш). Ся, ясно е че е пренебрежимо малка в сравнение с кинетичната енергия на колата (щото скоростта зависи от оборотите на колелото и 2-те са свързани - реално Е зависи само от един параметър - обороти на мотора, а колата е бая по-тежка от 4 гуми) - кой каза, че не търкаляш колата по таван , но я има.
Коментар